35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

Nov 29, 2007
    446
    0
    0
    Dat is nog eens aardig. Gefeliciteerd!

2. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

Nov 29, 2007
    446
    0
    0
    Pfffffffff, wat een verhaal zeg! Ik weet niet of dat wel kan geloven, ik heb zoiets nog nooit eerder gehoord......maar zou wel makkelijk zijn!

3. Ja, het is ook een heel trieste geschiedenis. Het gekke is dat Teri als pup ook enorm dol op kinderen was! Het vreemde is dat het al mis begon te gaan toen ik pas zwanger was, al legden we die link toen nog niet. Het begon met 's nachts janken, daarna het bevuilen van het eigen nest en dingen slopen. Dit werd erger naarmate de zwangerschap vorderde en op een gegeven moment begon Teri me ook te ontwijken. We hebben toen een gedragstherapeute in de arm genomen en een poosje leek het beter te gaan. Opmerkelijk was wel dat Teri Jasmijn compleet links liet liggen. Maar toen Jasmijn een half jaar oud was en meer begon te bewegen, heeft Teri dus twee keer een poging gedaan om haar te bijten, van ons uit gezien zonder directe aanleiding (Jasmijn raakte haar niet aan of kwam te dicht in de buurt). Toen moesten we onder ogen zien dat dit niet langer kon. Bovendien was Teri ook duidelijk niet happy. Via de dierenarts - die ons ook dringend adviseerde om een ander thuis voor ons hondje te zoeken - hebben we twee fantastische nieuwe baasjes gevonden. Dit is een fotocollage die ik eens van Teri heb gemaakt en die als banner heb gebruikt toen ik nog lid was van het JRFN...

4. En deze foto is gemaakt tijdens ons laatste vakantie samen in Italië. Ik was toen 6 maanden zwanger en daar in die vreemde omgeving leek het even een stuk beter te gaan...

5. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Marieke,
    Leuk dat je weer eens langs komt. Net weer ongi geworden zijn is natuurlijk nooit tof. Maar soms kan hier niet te veel komen wel wat ruimte en lucht scheppen en voor wat afstand zorgen.
    Je mooi regelmatige cyclus maakt ook dat je helemaal niet hoeft te tempen.
    Ik hoop evengoed voor jou dat je snel zwanger bent hoor!

Molly,
    Bij jou is het wat anders zeg! Ik snap dat je banner niet klopt. Wat naar dat het allemaal zo raar en onduidelijk is. Ik vind temperaturen soms ook wel onduidelijk hoor! Vorige maand was ik er ook helemaal niet zeker van wanneer er nou een eisprong geweest was. Ik ging er achteraf maar uit van de ongi.
    Maar jij hebt natuurlijk ook nog de echo's gehad. Alhoewel je na de eisprong geen echo hebt gehad toch!? Was achteraf vast prettiger geweest om nog een laatste achteraan te doen, om zekerheid te geven dat het gesprongen is.

Benthe,
    Ik vind het ook een goed idee om romantiek toe te voegen aan de MMM. Wie zegt dat je niet kunt vrijen voor of na een IVF! Tenminste... dat mag toch wel. Nou ja, als het niet mag, dan maar iets zonder penetratie. Het bevruchtingsmoment kan dan klinisch zijn. Maar liefde is vast goed na een terugplaatsing.

Voor iedereen die er naar vroeg. Mijn moeder heeft gisteren eindelijk te horen gekregen dat ze 7 april geopereerd wordt. Dat vind ik nog wel erg ver weg hoor! Het heeft toch een grote impact. Maar ze is zondag jarig, dus nu kan ze dat nog gewoon lekker thuis vieren.

Morgen ga ik naar de gyn die herhaalde miskramen onderzoekt. Ben er toch best wel erg benieuwd naar, wat ze nog kunnen/gaan doen. Bloedonderzoeken met name begrijp ik. Maar wat precies...?
    Eigenlijk wil ik gewoon geruststelling. Maar ja, wie kan er in een glazen bol kijken?

6. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @ Lola,
    wel das jaloezie en honden merken het als je zwanger bent dieren in het algemeen...
    spijtig is jammer als ik mijn dochter had ging onze siamese poes ook raar doen agressief tegenover mijn dochter.
    viel ze zelfs aan!

Ik ging erop in en toen beleef ze ineens weg een verdriet had ik,zag ze nog regelmatig hoor,
    maar wilde zelfs niet meer komen, tot ze 17 jaar werd en het tijd voelde dat het de laatse dagen werden toen kwam ze thuis sterven..
    ik heb ze verzorgd eten gegeven vond het erg,
    ze is thuis gestorven...

Onze honden daar train ik mee,
    heb twee teven weet nu al dat ze nooit weggaan,
    heb een reu eovergenomen eigen kennel,
    maar ga hem weg doen is dominant en is nu te gevaarlijk,
    ik durf er niet op in te gaan wat vroeger geen probleem was,
    hij heeft een goede baas nodig en daar ben ik ook mee bezig dus.
    In de sport!
    Dat is zen leven...
    al zit hij hier nog maar drie weken toch heb ik het er moeilijk mee...
    Maar et iszo ,
    en mijn twee schatten zijn belangrijk,
    en daar doen we rustig mee verder!

Wat een verhaal een man die zwanger kan worden wow...
    wat een luxe! :)

Ritje

7. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Wat een mooi hondje Teri ,
    spijtig maar je kind gaat voor...
    Ritje

8. En humor, ook héél belangrijk! Zo hebben wij het ook volgehouden...

Nu heeft je moeder een datum om naar toe leven, maar in zo'n situatie is ruim anderhalve week nog best lang...

Leuk dat je even bij ons (op de site) bent langs geweest... :D

@Ritje: Jeetje, jij hebt dus ook al nodige meegemaakt met je huisdieren. Gelukkig kende het verhaal van je kat een 'mooi' einde...

9. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Van zulke redeneringen heb ik er toen ook veel gehoord. Kun je je hand optillen en zwaaien? Dan kun je ook wel portier worden.

Ze hebben nog net de beleefdheid om niet te zeggen van: Goh mevrouwtje, u kunt alleen maar liggen, dan weet ik nog wel een ander beroep voor u.

Is je moeder inmiddels wel serieus genomen? Want fybro behoort toch ook tot de onbegrepen ziektes?

10. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, succes morgen bij de gyn en fijn dat je moeder inmiddels een oproep heeft gekregen.

11. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Lola: wat een schatje zeg, jammer dat het zo gelopen is!
    Ik heb zelf ook een kruising tussen een russel en een boerenfox en met mijn andere twee kinderen ging dat gelukkig heel goed!
    Hopen dat als alles goed gaat het dit keer ook lukt; ze is nu nl al elf en heeft af en toe een beetje een humeurtje!

@Anna: duurt voor je gevoel inderdaad nog lang maar wel fijn dat ze haar verjaardag gewoon thuis is!

12. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, wat vervelend dat je je hondje weg hebt moeten doen na de geboorte van Jasmijn. Wij zouden in jouw plaats ook zeker hetzelfde hebben gedaan. Bij ons is het risico naar kindjes toe nog weer wat groter omdat we van de grote 'lummels' hebben.

Ritje ook al zoiets vervelends meegemaakt maar dan met de kat. Gelukkig reageren zowel honden als katten hier prima op Alyssa en op m'n zwangerschap.

De Mechelaar kan wel eens een tikje saggerijnig reageren, maar dat heeft hij van het begin af aan ook naar ons toe gedaan. We hebben dat er nooit uitgekregen. Dat weten we en daar houden we rekening mee.
    We zullen Alyssa nooit alleen met hem in dezelfde ruimte laten. De laatste tijd zoekt hij Alyssa wel steeds vaker uit zichzelf op en laat zich lekker door haar knuffelen en voeren (brood, koekjes, etc). En met name dat laatste vindt hij natuurlijk bijzonder leuk.
    De Deerhound is zo'n sul, die laat gewoon over zich heenlopen zonder een krimp te geven, maar ook dat houden we uiteraard goed in de gaten en proberen als het enigszins kan, te voorkomen dat dit gebeurt. Je weet nooit hoe hij reageert als hij eens een keer ziek is. Het blijft toch een dier.

Natas, wat fijn dat het jongste stiefje lijkt bij te draaien. Hoop dat dat zo blijft. De toestanden met haar zul je welliswaar nooit helemaal vergeten, maar het is voor iedereen wel prettiger wanneer alles wat meer ontspannen zal zijn. Wie weet wordt ze nog wel een fantastische grote zus voor jullie kleine meid.

13. Ellenk

Ellenk VIP lid

Nu we het toch over huisdieren hebben.
    Wij hebben er geen maar willen graag een poes.
    Dan hebben we toch iets om voor te zorgen en hij kan lekker naar buiten hier.
    Ik had met mijn mannetje een discussie over een mannetje of vrouwtje wat we zouden nemen. (moeder poes heeft net haar kittens geworpen dus we moeten nog een paar weekjes wachten)
    Iemand die ervarngen heeft met poezen en katers?

14. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Ja jongens, ik ben heel blij dat jongste stiefje in zichzelf de mogelijkheid heeft gevonden om de omgang met mij weer te openen! Het was moeilijk, zo lang voor haar gezorgd te hebben en dan zo aan de kant gesmeten te worden als een stuk vuil.
    Dat ze nu weer tegen me praat heelt niet alle wonden, maar het is een stuk fijner! En ook in de dagelijkse praktijk veel makkelijker, hoeft Chris z'n verjaardag bijvoorbeeld niet elke keer apart te vieren.

Whoehahaha MooiNiet, ik heb dubbel gelegen om jouw plaatje :) En moest dus zo lachen dat ik niet in slaap ben gevallen ;)
    Veel succes morgen!

Benthe, je klinkt goed en positief! Het zal allemaal nog wel heel wat voeten in de aarde hebben, petje af voor hoe je erin staat.

Inez, ik zal volgende week aan de VK vragen of ik even opnieuw op ijzer geprikt moet worden.

Ellen, fijn dat je contract 1 mei al eindigt!
    Over katten, heel in het algemeen gezegd : katers zijn soms wat aanhankelijker en liever maar hebben als nadeel dat ze kunnen gaan 'sproeien' (op tijd castreren!). Maar dit is heel algemeen gezegd hoor, mijn rooie kater Sjaak is een scheet maar zijn moeder Sijtje net zo.

Ieks, wat eng van die zwangere kerel! :confused:

Phoe Lola, moeilijk hoor om je hondje weg te moeten doen.....
    Ik moet hier overigens ook nog maar kijken of het goed gaat met Raisa en haar angstige karakter en beschadigingen. Ik hoop dat ik het in goede banen kan leiden!

Anna, veel succes morgen.
    En ik begin nu alvast met duimen voor je moeder en de operatie.

Ik heb verder niet veel te vertellen. Vandaag gewerkt, geen flauwtes meer gehad, wel hoofdpijn maar dat kan altijd natuurlijk, en morgen heb ik de 20 weken echo.

15. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ja Natas ik heb ook dat idee van grote dikke je-weet-wel kater maar goed dat is een strip ;)
    Veel plezier morgen bij de echo ookal is ie medisch..

Jaah daar had ik nog niet op gereageerd die zwangere man. Kan aan mijn liggen maar ik vind het freeky hoor!

ik ga ff fietsen. Mannetje heeft de hometrainer van de zolder gehaald. Dvdtje in de computer en gaan met die banaan. Ik moet nl. nu echt weer eens wat aan sport gaan doen.. Durf me nu nog niet eens bij de sportschool te vertonen zo! ;)

16. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Poezen,
    wel ik heb twee katers gehad en allebei laten castreren,
    dit hielp en liet ze normaal hun ding doen en wij hadden er plezier aan,
    twee volgende water twee katinnen,
    eentje is net doodgereden voor we verhuisden het was een speciale een huiskat maar leek op een raskat had ook zo een goed karakter,
    speels lief intelegent,
    met mooie blauwe oogjes,
    we hebebn wat traantjes gelaten...

Ik wilde geen meer , mijn dochter dat was haar katje,
    huilen wel erna besloten een ander te zoeken maar ik wilde oodgraag dat toffe karakter terug!
    Zalig....
    ze was niet bang en men vroeg veel verkoop je de poes niet hihi,
    wel dus op zoek tot ik het karakter van een britse korthaar las en voelde dat dit overeenkwam met de vorige poes,
    en het klopt,
    ze is nu 8 maand oud gele oogjes een lilac licht grijs velletje volle haartjes met dikke vacht mooi kopje,
    en ze is zo speciaal als de andere!
    Lief speels en attent, wel hebben we de eerste laten stereliseren wat hielp,
    deze nog niet,
    maar denk er wel aan...

Dieren zijn altijd een deel van men leven geweest,
    honden , paarden een poes!

Zou ze niet meer kunnen weg denken,
    afstaan moet je ze ooit,
    maar je krijgt er veel liefde van!

@Diaantje wat erg voor je,
    wel, weet je wat mijn gevoel zegt,
    dat het soms niet pakt om zwanger te worden,
    stress, teveel willen zwanger worden dat zegt mijn gevoel eerder dat dat het niet lukt!
    Het loslaten maar das nie makkelijk weer, bij mij hielp het.

Dan lukt het ook niet meid,
    al zijn jullie beiden wel gezond bevruchtbaar....

Fijne avond iedereen

Liefs Ritje

17. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey meiden,

@ Ellen, van harte gefeliciteerd met je nieuwe job!

@ Annna, ja dat zou echt leuk zijn, maar 1 is ook wel ok...wel wat eenzaam maar goed..

Even niet online geweest vanwege :

Gisteren jarig en in ondertrouw, had het weer alleen niet echt mee :)
    Nu ook snotverkouden en zere keel...boehoehoe...

Ik had overigens mijn foto nog niet geplaatst, bestand was te groot...dus ben nu bezig om de foto te verkleinen.

Hoop dat het nu lukt.

18. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Done, is wel een beetje korrelig door het verkleinen.

19. Niet meer actief

hey meiden

hier ik weer hahahah had gisteren positieve ovu test en vandaag ook dus word klussen vanavond aangezien mannetje morgen weer op hotel is

ben blij dat ik eisprong heb mijn temp was vanmorgen 36'4 dus komt allemaal wel overeen

dus weer afwachten

liefs kaley

20. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Smoeltje,
    Leuk stel jullie! En je hebt hem dus al weten te strikken voor ondertrouw ;)
    DUBBEL GEFELICITEERD!

Kaley,
    Heb jij trouwens al kinderen? Weet weinig van je, behalve je ovulatiedata.
    Raar soort wezens zijn wij eigenlijk, dat we dat allemaal van elkaar weten. En de dagelijkse realiteit niet.

Share This Page