Mss moet ik mij daar niet mee bemoeien...maar is hij niet depressief? Als dat zo is kan antidepressieve med via de huisarts ook erg goed helpen (of met psychiater consult maar dat maakt het meteen zo zwaar, met name voor mannen ) Koosje
KOOSJE: dank voor het meedenken; hij heeft medicijnen tegen depressiviteit, maar die voldoen niet echt. Hij is niet depressief, dat voelde voor hem echt heel anders toen hij dat wel was dan nu. En hij loopt bij een therapeute( wel bij psychiater gelopen, maar het is met zijn werk erg lastig om zonder dat je werkgever het weet vaak naar een doktyer te gaan; hij is int.vrachtwagenchauffeur)deze kan op zaterdag, maar eigen,lijk heeft die het maximale bereikt wat zij kan, om hem te helpen. vandaar eens over een andere boeg gegooid en kijken wat de homeopathie kan doen. Goh, weln beetje onsamenhangend geloof ik. groetjes sandra
Ok, begrijp het. Fijn dat hij wel al bij een therapeute loopt, mijn ervaring is wel dat medicatie niet zoveel doet als het in een te lage dosering gegeven wordt (ja..en dat weet een psychiater wel het beste)...maar als hij het onderscheid goed kan maken tussen een depressie en wellicht meer overspannenheid oid dan hoeft antidep med mss niet eens nee. Moeilijk zeg. Kan mij voorstellen dat jullie het eens over een andere boeg willen gooien! Hoop dat deze nieuwe weg wat gaat doen, echt! Koosje
He, ergens een kleine miscommunicatie. Vandaag moest ik naar de gyn. Mijn moeder is zondag pas jarig. Maar anyway bedankt alvast hoor! Ik had een toffe vrouwelijke arts. (echt ik heb nu geloof ik al 6 keer een andere gyn gezien (en 3 echoscopisten), maar de vrouwen doen het toch veel menselijker dan de mannen. Ik zou bijna zeggen dat een bijscholing moeten voordat ze aan dat vak (of de opleiding) beginnen. Academische ziekenhuizen geven wel een onpersoonlijke benadering, door de grote hoeveelheid aan mensen die je ziet. Maar goed deze was OK en vertelde dat de kans op een gezonde zwangerschap nog altijd ongeveer 70% is. (leeftijd in combinatie met 2x of 3x miskraam) Ze heeft uitgelegt dat ze meestal niet veel kunnen vinden met de onderzoeken en dat veel dingen die ze wel kunnen vinden niet behandelbaar zijn. Ze gaan mijn schildklierwerking wel onderzoeken, ook omdat ik zo snel 4 kilo was afgevallen. Dat zou kunnen duiden op een niet goed werkende schildklier. (wel behandelbaar) Mijn coeliaki (glutenintollerantie) zou geen oorzaak meer kunnen zijn, nu ik mij strikt hou aan de dieetmaatregelen. Maar dat wist ik eigenlijk al. Verder hebben ze een aantal buisjes bloed afgenomen. Ik ga ervan uit dat dat ook voor de stolling is, omdat dat inderdaad een factor kan zijn. De beide miskramen waren zo verschillend, dat dat eigenlijk een goed teken is. Ook vertelde ze me dat de eerste miskraam een een eiige tweeling was (dat had niemand mij eerder verteld!) bij deze zwangerschappen gaat het veel vaker mis dan bij andere (tweeling)zwangerschappen. Wat voor mij geldt geld bijna voor iedereen die al een MK heeft ervaren. De kans is erg groot dat het EEN volgende keer goed gaat. (alleen of het DE volgende keer goed gaat, dat kan niemand je garanderen) Ik heb over een week of 3 weer een afspraak en dan gaat ze nog even mijn baarmoeder bekijken en bespreken we de uitslag.
@koosje, wel soms kan je lichaam je voor gek houde, ik had dit dan dat gevoel ik dacht tja het is raak men lichaam doet anders wel neen.... Maar toen ik me niet zwanger voelde en dacht het kan niet want we hebben echt het even laten gaan, ongeveer rond de dag maar niet zeker, toen was het zo! Zo zie je maar, alle ik hoop voor jou! Ritje
Koosje, ik duim stug door! Anna wat fijn dat je een prettige arts had, dat kan idd heel anders zijn ja. Een kans van 70% op een gezonde zwangerschap, dat vind ik heel positief klinken! Ik hoop dat deze uitspraak je goed heeft gedaan. Maar wat raar dat niemand je eerder heeft gezegd dat je 1ste zwangerschap van een 1-eiige tweeling was. Ik duim voor alle uitslagen! Onze 20 weken echo vanmiddag was goed! Alles klopte, ze is uitgebreid nagekeken : armpjes en beentjes, gesloten rug, de wervelkolom, gevuld maagje, niertjes, middenrif aanwezig, blaas, hartje met 2 kamers en 2 boezems, hoofd en hersentjes, gesloten gehemelte, navelstreng oké, groei volgens schema, etc. etc. En het is nog steeds een meisje Ik zal morgen wat echofotootjes inscannen.
@Molly: wat een onzekerheid zeg! Ik hoop dat je snel IETS weet inderdaad. En maak je niet druk over de gyn. Jij zit met de onzekerheid en het is jouw lichaam. Dus dat is ook iets om je lekker op af te reageren? Moet ik onthouden! Hey wat leuk! Ik heb ook een hele aanhankelijke Joep gehad (bijna een sufferd eigenlijk) @Anna: Oeps, foutje in de agenda's. Kan gebeuren..... Maar wat merkwaardig dat je nu pas hoort dat de tweeling 1-eiig was? Ja, je vraagt er zelf natuurlijk niet naar op zo'n moment dus vind ik dat het verteld moet worden. En 70% klinkt heel goed! @SanRob: nee, heb ik eigenlijk nog niet van gehoord. Maar het verbaasd me niet dat iemand op het idee is gekomen om dit soort "service" te verkopen... Jeetje, 3 maanden nix? Dat is inderdaad wel heel erg veel... Wij worden al "mental" na 1 week nix..... Ik hoop echt heeeeeel erg dat die medicijnen aanslaan en dat jullie het weer "leuk" hebben samen! @Smoeltje: Horror? Moet je wel heel veel moeite voor doen denk ik.... @Kaley: Lekker toch dat je zoon zo dicht bij woont? Ik was de buurvrouw van mijn eigen moeder toen ik met mijn eerste vriend samenwoonde. Er zat maar 1 huis tussen....was heel gezellig en goed om aan het samenwonen te wennen. @MissDaantje: Ik kan me heel goed voorstellen dat je het spannend vindt; dat is het al voor mensen zonder ms... maar omdat je weet dat je gevoeliger bent, lijkt het mij ook heel spannend. Wat zegt je lief erover, die is toch arts (of ligt dit buiten zijn specialiteit)? Anyway, je bent in onze gedachten hoor! @Beele: WELKOM HiER! @Ritje: Gets meid, hou het bij een verkoudheid ja? Niet echt ziek worden hoor! @Diana: Dat lijkt me nou zo vervelend als je met je hoofd alles al aan het verwerken bent of hebt verwerkt en dat je lichaam er dan nog eens achteraan komt "hobbelen". Sterkte daarmee! @Koosje: Dinsdag dus voor jou....spannend meid. Ik hoop toch zo dat het gaat lukken met IUI! @Natas: Jeetje wat klinkt dat heerlijk! Ik ben nog steeds waanzinnig blij voor je (zucht)
Nou, mijn afspraak ging redelijk goed; mijn gyn wilde mij zo snel mogelijk helpen met de kijkoperatie maar toen ik bij de assistente kwam, kon ik pas 27 mei bij hem terecht! Dus toen hebben we naar een andere gyn gekeken en nu is het 13 mei........... schiet niet echt op dus. Wat ik wel heb afgesproken is dat ik zo nu en dan bel of er een afspraak is vervallen, waar ik dan kan worden ingepland. Verder had ik de opdracht liggen om nog 1x bloed te prikken voor mijn progesteron gehalte dus dat heb ik gedaan. Nu is mijn dossier bijna volledig met alle bloed en plasjes testen... Ik heb op 2 april een afspraak in de pre-operatie poli voor een licht lichamelijk onderzoek en een babbeltje met de anestesioloog. Dus het duurt allemaal nog even....
MOOINIET; sjeetje wat duurt het allemaal lang he. Wel fyn dat je mag bellen om te info-en of er eerder een plekje vrij komt. ANNNA: 70% klinkt goed gelukkig. Dus wrs 2 x hele vette pech. Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen, dus uitslagen moeten nog komen.
Natas, Wat fijn weer voor jullie. Vast weer een hele geruststelling. Maar ik lees wel bij jullie zwangeren dat de eerste pakweg 12-15 weken nog spannend waren en dat het daarna weer vooral genieten wordt. FIJN! Mooniet, Da's wel balen zeg dat je zo lang moet wachten. Maar laten we er maar vanuit gaan dat daar helemaal niets mis is. Misschien maar gewoon van plan zijn om voor die datum al zwanger te zijn. Doe ik ook. Volgende afspraak is voor eind april. En ik neem me voor dat ik dan een echo krijg om een kindje te zien en niet om te kijken of alles goed is. LMM is hier inderdaad al een tijdje niet geweest. hmmm Ze had de laatste keer de griep en had niet kunnen klussen. Ik hoop maar dat ze wel al weer op de been is.
NOD 19-03 Molly overtijd 27-03 Marieke 03-04 LMM 05-04 Mooiniet 06-04 Ellen 10-04 Anna 14-04 Diaantje1 17-04 Smoeltje AFSPRAKEN 31-03 Moby VK 07-04 Lola vruchtwaterpunctie 09-04 Lola Verloskundige 13-04 Daantje start prikken IVF 22-04 Diaantje 1e IVF gesprek BEVALDATA 03-07 Nin0 06-07 Lientje 28-07 Inez 04-08 Natas 19-08 SM591 (Pien) 22-09 Lola 29-09 Ritje 09-10 Zico 29-10 Shiela 03-11 Moby 11-11 Vozzie 13-11 Anja Heb even de afspraken opgeschoont op het laatste lijstje. Maar nou twijfel ik of het laatste lijstje wel de juiste was. Iemand had toch al een heleboel afspraken bij de VK staan? : Was jij dat niet Lola?
Jee Mooiniet dat duurt echt nog lang tenminste klinkt nog heel ver weg. Wie weet is het niet eens meer nodig Annna, ik heb idd wel gehoord dat mk in verschillende stadia eigenlijk positief is (zover dat dan kan zeg maar) 70% klinkt goed. Ja onze LMM zul je net zien dat ze nu niet helemaal goed heeft kunnen klussen........... hahaha ze zou niet de eerste zijn. Bij ons smep clupje ook iemand donderdag geklust, zondag ei, verder niet geklust want wilde ff een pauze en .... harstikke zwanger...
Ellen, jouw kansen zijn dus nog wat hoger dan 70%! En da's mooi nieuws, ook met een 'slechte klusscore' kun je zwanger raken. Laten wij nu net al een paar dagen iedere dag vrijen... Bij ons heeft het twee keer geholpen om het een paar keer achter elkaar te doen, maar wanneer nou echt mijn ei was, dat weet ik ook niet precies. Hoe weet die dame dat eigenlijk zo zeker wanneer ze de eisprong had, als ze even rust wilde? Toch niet van tempen ofzo? Kennelijk was ze toch ergens nog wel bewust. Maakt niet uit, mooi resultaat!
Nog in aan vulling op de mooie dieetvoorschriften van LMM laatst: vr 14 mrt 2008 Zwangerschapskansen verhogen? AMSTERDAM - Wat kun je als koppel met een kinderwens het beste eten, drinken of juist laten om zwangerschapskansen te verhogen? The Sun heeft wat tips gepubliceerd en wij hebben ze hieronder voor je op een rijtje gezet! Voor haar Ontspanning Vrouwen met stress kunnen moeilijk een kind verwekken. Kamillethee werkt het meest relaxerend. Het eten van koolhydraten kan ook een ontspannende werking hebben, gegarandeerd een goede nachtrust dus. Vitamine A en B Zorg dat je voldoende vitamine A en B binnen krijgt. Vitamine A bevordert de productie van sekshormonen en is de sleutel tot embryo-ontwikkeling. Deze vitamine is vooral te vinden in melk,. Eieren, geel fruit en vette vis. Vitamine B houden het oestrogeenlevel op pijl waardoor ovulatie en bevruchting gestimuleerd worden. Ernstige vitamine B-tekort kan het aantal sekshormonen verlagen, waardoor het lastiger wordt om in verwachting te raken. Vitamine B zit veel in vis, noten, groene groenten, zaden, peulvruchten en granen. Voor hem Alcoholgebruik Minderen met alcohol is voor een man het allerbelangrijkst. Alcohol beschadigt de wijze waarop sperma geproduceerd wordt en het duurt negentig dagen voordat er nieuw en goed sperma geproduceerd wordt. Dus mannen moeten drie maanden voor de bevruchting stoppen met alcohol. Het gaat niet alleen om de hoeveelheid sperma dat geproduceerd wordt, maar het percentage actieve sperma. Zink Zink verhoogt de productie van testosteron en daarmee het aantal spermacellen. Zink is vooral in oesters, bonen, noten en pompoenen te vinden. Vitamine B12 Deze vitamine is nodig voor de celsplitsing, wat weer belangrijk is bij de productie van sperma. Verder moeten mannen geen strakke broeken dragen en zo min mogelijk fietsen. Beiden zorgen voor verwarming in de schaamstreek, waardoor de spermaproductie afneemt. Gezonde voeding - Honing (bevordert het voortplantingssysteem) - Rood vlees (verlaagt de kans op onvruchtbaarheid) - Hele graankorrels (goed voor de celproductie, hormoonbalans en gezonde eitjes en sperma) - Vette vis (bevordert bloedsomloop en versterkt de kwaliteit en activiteit van sperma) - Oesters (voor gezonde sperma- en eicellen) - Avocado (verbetert de beweeglijkheid van sperma en helpt bij de eisprong) - Spinazie (zorgt voor beter kwaliteit van sperma en geeft de eicel- en spermaproductie een boost) En over het KINDERWENS SPREEKUUR of preconceptueel advies. Dat ken ik ja. Sterker nog ik ben er vanmorgen ook nog voor doorverwezen. In het Erasmus zijn ze daar pas mee begonnen. Het gaat vnl over voedings en leefstijladvies. (gezonde voeding, alcohol, roken, drugs, gewicht, schadelijke stoffen ...) Lola, Ik denk trouwens niet dat ze daar zullen vertellen over het bestaan van ovulatietesten. Gezond een zwangerschap beginnen.
Hallo, mag ik er nog iets niet wetenschappelijks aantoevoegen? De maansteen! Draag hem nu zelf sinds ander halve maand. Zou goed zijn voor hormoon huishuiding. Ik ben echt niet z'n zweverig typetje hoor. maar google maar eens wat en je komt leuke uitleg en reachties tegen. En hij is best mooi als sieraad. Groetjes Beele.
Lieve meiden, allen bedankt voor jullie medeleven. Het ergste is nog dat de kijkoperatie gepland moet worden in de 1e of 2e week na mijn ongi, en dat we dan niet actief mogen klussen! AAARRRRGGGGHHHH! Een kijkoperatie is namelijk gevaarlijk als je zwanger zou zijn: of je krijgt een spontane MK of eerst een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dus dan maar weer terug naar de oertijd: @Anna: Jemig wat een gedoe! Ik denk dat wij maar ga voor de avocado en spinazie.... @Beele: Ben benieuwd of het echt helpt....