35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Beele,
    er zijn er twee eentje om energie om zwanger te worden en eentje als je zwanger bent,
    heb er eentje maar de naam gewoon vergeten...
    Maar die uitleg als ik de steen kocht heb ik onthouden!

Oke ik heb nog even lekkker geknuffeld tuurlijk zijn
    we spontaan in vrijen beland...
    Het is nog steeds fijn,
    al zijn we zwanger,
    ik ga het er zekers niet voor laten zolang het kan....

Je weet nooit en t is mooi om te dragen...
    Fijne avond en iedereen een fijne nachtrust..

Ritje

2. Benthe

Benthe Actief lid

Jan 19, 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Hallo meiden,

Voor de mensen die met het kattenvraagstuk zitten zou ik zeggen, kies met je hart! Ik ben in het gelukkige bezit van 4 katten. Een ex-kater Maine Coon en een ex-poes Maine Coon, zoon van de voorgenoemde kater (nog niet gecastreerd) en een HTK ex-kater. Ik heb 15 jaar Maine Coons gefokt, heb nu even een time-out... Mijn poes is een schildpad dame (lapjes zeg maar) en dat is ook een echte meid. Felle donder, maar een vreselijk lief meissie! De kerels zijn weer van een heel ander soort. Op een bepaalde manier liever, wat makkelijker zeg maar. Iets minder gebruiksaanwijzing.

Vandaag hadden we de afspraak bij de Geertgen, kliniek voor mensen met een kinderwens, zoals ze het zelf noemen. Ik vond het een verademing t.o.v. het ziekenhuis. Het gaat er allemaal veel persoonlijker aan toe, we hebben bijna een uur een gesprek gehad... Super toch!

We hebben van alles besproken maar voor ons toch wel positief dat ze eerst wil zien of er met stimulatie (lees: hormonen) tpch nog wat beweging gerealiseerd kan worden in mijn eierstokken. De gyn in het ziekenhuis had ons echt een "over en uit" verhaal geschetst maar nu blijken er misschien toch nog mogelijkheden te zijn. De gyn hier gaf wel duidelijk aan dat het misschien niets zou opleveren, maar niet geschoten is altijd mis.

Tsja, en als het niets oplevert kunnen we het misschien ook beter afsluiten. Er is dan in ieder geval iets geprobeerd en als dit niet lukt kunnen we alsnog verder gaan met eicel-donatie.

Ik moet de volgende keer op de 1e dag van mijn menstruatie bellen om een afspraak te maken. Op de derde dag moet ik dan een echo krijgen en dan kan er gekeken worden hoe de eierstokken erbij "staan" en dan wordt een eventuele behandeling vastgesteld.

Nu wil ik niet teveel hopen, maar er is dus nog een piepkleine mogelijkheid op een kindje van ons samen. Ik had uberhaupt al niet eens meer van die mogelijkheid kunnen dromen, dus ik ben al superblij met de kans dat er goed naar gekeken gaat worden....

Ik zou rond 20 april mijn NOD moeten hebben. Duimen jullie mee dat er nog een kansje is voor ons?

Gr. Benthe

3. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

Nov 29, 2007
    446
    0
    0
    Ha, dit heb ik gevonden, misschien ook wel een goeie voor ons:

"Het is de steen van hoop en reinheid en helpt tegen ontevredenheid en hebzucht."

4. beele

beele Actief lid

Mar 27, 2008
    116
    0
    0
    Lieve benthe,
    Die kliniek wwar jij over spreekt woon ik vlakbij,
    Heb een kennisje die ook uit behandelt was in zieken huis en is daar ook in behandeling geweest en is nu mooi 6 maanden zwanger.
    Zo zie je maar
    succes Beele.
    Mooiniet, je hebt inderdaad meer toepassingen maar zoek eens verder
    De maan steen staat vooal bekent als vruchtbaarheid steen.

5. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

Nov 29, 2007
    446
    0
    0
    @Beele: ik bedoel dat het diegenen rust zal geven die nog niet zwanger zijn.... het zoo ontzettend graag willen is ook niet bevorderlijk om zwanger te raken.... verder niet negatief ofzo hoor

6. SanRob

SanRob Bekend lid

Jun 28, 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    BENTHE: ooooo ik hoop zo voor je dat het gaat lukken; ik duim zeer zeer hard voor je.

7. beele

beele Actief lid

Mar 27, 2008
    116
    0
    0
    Hoi mooiniet,
    Ik had het zo ook niet opgepakt hoor,
    zou het alleen jammer vinden als je de andere betekenis er niet van zou lezen, dat is juist iets voor de positieve kracht die we allemaal kunnen gebruiken de maansteen staat voor al bekent als ;
    "DE VRUCHTBAARHEIDSSTEEN"

Er zijn zelfs topics op forums die hier veel aandacht aanbesteden en is heel leuk om te lezen.

Groetjes Beele.

8. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Benthe, natuurlijk wordt er hier kei en keihard voor je geduimd Benthe. En wat een voorzichtig positief nieuws, dat er nog steeds een kleine kans lijkt te zijn op een kindje van jullie samen. Ik hoop het zo voor jullie. Het klinkt in ieder geval wel een heel stuk positiever dan het verhaal van jullie eigen gyn.

Anna, 70% kans klinkt toch wel erg hoopgevend.

Natas, van harte gefeliciteerd met je mooie 20 weken echo. Fijn dat alles in orde is.

MissDaantje, 13 april beginnen. Wat ontzettend spannend.

Koosje, ik duim voor je.

Diana, nog steeds aan het vloeien. Balen meid, helaas is het van persoon tot persoon zo ontzettend verschillend hoe lang het navloeien nog kan duren. De een heeft er maar een paar dagen last van, de ander zo een paar weken. Met m'n eerste MK heb ik bijna 2 2/1 gevloeid. Bijna 2 weken heel heftig, daarna nam het snel af.

9. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

Nov 29, 2007
    446
    0
    0
    @Benthe: Meis, ik ga ontzettend hard voor je duimen! Of duimen drukken zoals ze het hier noemen...

Het MOET gewoon lukken voor je!

10. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    MooiNiet, wel fijn dat je nu een datum hebt, maar wat balen dat je nog zo lang moet wachten.

11. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe

NOD

19-03 Molly overtijd
    27-03 Marieke
    03-04 LMM
    05-04 Mooiniet
    06-04 Ellen
    10-04 Anna
    14-04 Diaantje1
    17-04 Smoeltje

AFSPRAKEN

31-03 Moby VK
    07-04 Lola vruchtwaterpunctie
    09-04 Lola Verloskundige
    13-04 Daantje start prikken IVF
    15-04 Inez VK
    22-04 Diaantje 1e IVF gesprek
    07-05 Inez gyn
    09-05 Inez pretecho
    28-05 Inez VK
    20-06 Inez gyn

BEVALDATA

03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    19-08 SM591 (Pien)
    22-09 Lola
    29-09 Ritje
    09-10 Zico
    29-10 Shiela
    03-11 Moby
    11-11 Vozzie
    13-11 Anja

Ik had al een aantal afspraken staan, die waren al ergens een keer verdwenen, dus heb ik ze er maar weer even opgezet.

12. beele

beele Actief lid

Mar 27, 2008
    116
    0
    0
    Goeimorgen allemaal,
    Mijn NOD 4-4.
    Mag hij ook in het lijstje?

Zijn er hier ook vrouwen die dik in de veertig zijn?
    ben benieuwd, ben zelf al 45 jaar en voor de MMM, te oud
    Dus voor mij is alleen een kleine kans dat het spontaan zou lukken nog aanwezig!
    Ik wens iedereen heel veel succes en sterkte bij het zwanger worden en blijven!

Veel liefs Beele.

13. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Super Natas....gefeliciteerd! En het genieten gaat dooooor! :whistle:

Koosje

14. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Dat klinkt goed...70% kans! En dan daarbij genomen dat bevruchting voor jullie geen probleem is....ben daar wel een beetje jaloers op! ;) ...kans van 70% dat het blijft zitten is toch super...zo te horen is regelmatig seksen voor jullie ook geen probleem! Dat ziet er naar mijn menign superrooskleurig uit! Ben je blij?

Ik blijf je volgen!

Lieve groet,
    Koosje

15. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    O ja, Anna...wat raar dat niemand jullie nog had verteld dat de tweeling 1-eiig was geweest...hebben ze dat bij de curretage toen nog onderzocht of zo?
    Ik ben benieuwd hoe het verder met je gaat!

Koosje

16. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    HAHAHA...ja, die kan ik wel gebruiken....ik wil dat kind NU, NU, NU...en ben idd niet tevreden als ik weer ongi word......maarrre...heb maansteen enkele maanden gedragen...maar niets noppes, nada....wellicht bij anderen meer geluk....!

Koosje

17. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Benthe we duimen en hopen allemaal voor je mee!
    Als de droom voor jou ook eens mocht uitkomen..
    zalig toch!

Liefs Ritje

18. @Beele: Welkom hier en ik hoop van harte dat het je binnenkort lukt om spontaan zwanger te worden... [-o<

@Ritje: Ben je inmiddels weer wat opgeknapt?

@Annna: Ik geloof dat jij wel met een behoorlijk goed gevoel bij de gynaecoloog vandaan kwam hè? Het scheelt inderdaad enórm wanneer een arts zich een beetje menselijk opstelt. Het voordeel van een vrouwelijke gynaecoloog of fertiliteitsarts is natuurlijk dat zij zich beter in de situatie kan inleven waarin haar patiënten zitten...
    Mijn afspraken in het lijstje kloppen keurig netjes hoor :D !

@Natas1: Oooooh... wat fijn dat jullie kindje er helemaal goed uitzag op de echo! Toch weer een geruststelling...

Quote van Mooiniet: Hey wat leuk! Ik heb ook een hele aanhankelijke Joep gehad (bijna een sufferd eigenlijk)

Heb je het nu over een kat of over een vent... ;) ?

Je hebt trouwens best kans dat het lukt om er eerder tussen te komen. Ik kon door een uitgevallen operatie toen ook een stuk eerder voor mijn laparascopie terecht. Er vallen regelmatig operaties uit, bijvoorbeeld doordat patiënten koorts krijgen of zo en dan alsnog niet geopereerd kunnen worden...

@Benthe: Wat fijn dat men in de Geertgen nog ander mogelijkheden ziet! Natuurlijk wil je je hier niet blind op staren, maar het zou toch gewéldig zijn als het hier toch nog lukt een kindje van jullie samen te krijgen... :D !

@Diana: Voel je je vandaag weer wat beter...?

19. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Beele: welkom en klets gezellig mee en hoop dat je snel roze bent!

@Diana: ik hoop dat je je snel weer beter zal voelen!
    En ik weet wat hyperventilatie is....heb er jaren heel veel last van gehad.
    Sterkte!

20. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Natas: fijn een goede echo!

@Benthe: ik denk aan je en duim dat dat kleine kansje goed benut wordt!

Share This Page