Hoi allemaal, hier dan mijn eerste vraag ! wanneer je eenmaal zwanger bent, kom je dan bij een verloskundige of een gynaecoloog. Ik lees dat dat voor jullie allemaal anders kan zijn. Ik dacht dat je standaard op onze leeftijd bij een gynaecoloog terecht zou komen, en wie maakt die keuze? en waarom? Alvast, bedankt groetjes Beele
Goede middag meiden, Jeetje, even het weekend niet online geweest en heb nu de hele morgen benut om bij te lezen. Pfffffffff, wat hebben jullie veel geschreven. @ Molly: het blijft spannend bij je zeg, dus ik blijf zeker duimen [-o< . Oh, ik lees net dat de gyn al heeft gebeld. Wens je voor morgen heel veel succes! @ Koosje: heel veel succes met IUI, hopelijk brengt het jullie wel een wondertje. @ SanRob: wat fijn dat jullie weer aan het klussen zijn én dat je mannetje uit zichzelf over een kindje begint. Laat het zo blijven en dan snel roze! @ Mooiniet: oh heerlijk, een kort tripje naar Spanje. Even gedachten verzetten en dan maar hopen dat jullie met z'n drietjes daar zijn duim, duim, duim, etc.. @ Zico: wat fijn dat jullie een goede uitslag hebben gehad, gefeliciteerd. @ Diana: wij lopen bijna gelijk! Wens je veel succes met het nader tot elkaar komen met je man om toch nog voor een wondertje te gaan. @ Moby: jammer dat je het hartje nog niet hebt gehoord, maar zoals je zelf al zegt: die twee weken wachten kunnen er ook nog wel bij. Wens je veel 'vertelplezier'! Sorry voor degenen die ik vergeten ben Veel Liefs, Diaantje
@ Moby, helemaal super toch dat je het intake gesprek al hebt gehad. Heb je tenminsten het idee dat er iets gebeurd. Ik vind het nu nog steeds erg onwerkelijk allemaal omdat er nog niks gebeurd. Maar gelukkig gaat het woensdag gebeuren. Wij krijgen dan al wel een echo. Heb er helemaal zin in. Wij zijn lekker allebei vrij woensdag om leuke dingen te gaan doen als alles in eerste instantie goed is. Dan gaan we het echt vieren, zeg maar, dat we zwanger zijn. En wij hebben het onze ouders ook al verteld hoor. De situatie bij ons was niet anders. En tja, mocht het als nog fout gaan dan hebben we wel heel veel steun aan ze. Toch? Oja heerlijk het is woensdag en niet nog een dag langer donderdag.
@ Sheila: wens jullie woensdag heel veel kijkplezier. Natuurlijk duim ik voor jullie dat alles in orde is en daarna: genieten!
Ja maar dat is volgens mij gemiddeld en met het smeppen heb je het meeste kans want er zijn al heel wat meiden zwanger geraakt door het smeppen. volgens mij is het ook 12 tot 48 uur na je ovu test dus dan klopt het wel de smep methode (ben ook geen expert hoor heb alle wijsheid via internet he he).
Beele, in principe heeft leeftijd er niet mee te maken of je bij een VK of gyn komt wanneer je zwanger bent. Standaard kom je bij een VK. Bij een gyn kom je eigenlijk alleen op medische indicatie. Zelf ben ik op medische indicatie (hoge bloeddruk) op controle in het ziekenhuis, waar ik om en om naar een gyn en VK ga. Molly, super dat je morgen al terecht kunt voor bloedprikken. Heel veel suces morgen!
Molly wat fijn dat er nu werk van wordt gemaakt en dat je snel zekerheid hebt hopelijk weet je morgen meer ben wel benieuwd hoor. Het is iig wel een goed teken dat je temp weer is gestegen.
Ik heb ook altijd vrij snel na de ovulatie gevoelige borsten en dan weet ik zeker dat ik een eisprong heb gehad en dat duurt tot aan mijn ongi wel handig zon graadmeter!
Ik loop sinds vorig voorjaar af en toe in het ziekenhuis rond, na een bloeddruk van 120/220 tijdens een burnout die door niemand als burnout gezien werd. Vanwege de bloeddruk is het de gyn geworden. Ben ook net op tijd in oktober gewisseld naar 1 van de 4 bloeddrukverlagers die niet schadelijk bij een zwangerschap zijn.
quote van mooiniet: @Jolanda: gaat dit allemaal via je gyn? Want een uitstrijkje kan alleen zien of je wel of geen ACTIEVE ziekten hebt. Als je ooit in je leven chlamydia hebt gehad, kun je dat alleen zien via je bloed. Hierdoor kunnen je eileiders verstopt zijn. De ha heeft uitstrijkje gemaakt en volgens haar kon je aan de hand daarvan evt geslachtsziekten (oa chlamydia) opsporen, ze heeft het niet over een bloedonderzoek gehad. ik heb wel bloed laten prikken maar dat was voor mijn nieren en schildklier. ik ga er vanuit dat het zo goed is. Ik wist niet dat je dat alleen via het bloed kan zien maar dat moet mijn ha toch wel weten lijkt mij?! (anders heb ik voor niks uitstrijkje laten maken dat is niet grappig! nee hoor viel wel mee maar er zijn leukere dingen natuurlijk)
Jolanda, ik weet zeker dat vrouwen al heel snel iets kunnen voelen! bij mijn zoontje 10 jaar geleden was het de eerste maand raak! dus ik was er echt niet zo mee bezig als nu ,en voelde ik het al een paar dagen na eisprong . inderdaad bij mij waren het toen vooral mijn borsten die toen erg op speelden. Dus wel veel duiderlijker dan normaal na eisprong! deze keer heb ik sterk vermoeden door het aanhoudende zeurende gevoel bij baarmoeder, borsten deden wat later mee, maar gisteren avond zo sterk, ik dacht dit is echt geen PMS vrijdag weet ik het . Maar ik geloof dus dat sommigen het al heel vroeg kunnen voelen!
hey meiden @beele jij ook hier zie ik had je nog berichtje gestuurd op forum hahahah over je maat schoenen ? hihihi voordat je ze opeet namelijk hier alles rustig heb steeds maagpijn word je niet goed van heb net rennie ingenomen .. zat nu ff op the bank ff rusten hoor hihihi had weer ovu test gedaan en idd mn eisprong is geweest nu maar hopen dat we op het juiste tijdstip hebben geklust maar weten we pas over een paar dagen nou ja dagennnnnn hahahaha liefs kaley
He die Kaley, wat is de wereld toch klein achter de PC HAHAHA Iksnap alleen niet wat je bedoelt met je ei missen! Ik bedoel bij een positieve test b.v. s'morgens en je klust dan 2 dagen achter elkaar dan kan je hem toch niet missen ! Of snap ik het niet helemaal! Ik heb het juist 3 dagen achter elkaar gedaan ivm. mogelijkheid luie zwemmers HAHAHA ik weet niet of dat zo is bij ons hoor maar ik dacht ik ga er gewoon een keer van uit . ANY WAY we zullen gewoon moeten af wachten Molly succes morgen! ik duim voor je. en alle andere ook natuurlijk. Mooiniet fijn weekend in Spanje en wie weet! Groetjes Beele.
@Molly: succes morgen!ben heel benieuwd @Shiela: ik hoop dat het een geweldige dag wordt woensdag met veel mooie echo-fototjes! En dat de zon schijnt!
Hey dames, Ben even inspiratieloos * zit op de stoel in inspiratieloze houding* Ohja, heb gisteren hairweave genomen...ik schrok van het effect..ik leek wel de lion king en dat is niet positief bedoeld. Nu vandaag na veel troep in het haar gegooid te hebben is het weer wat volgens mij....hoop ik... Foto zit overigens in album voor diegenen die hem nog niet hadden gezien. Daar gaat mijn anonimiteit * gaat nu helemaal los* Mooiniet, i envy you! Kwil ook naar Spanjuuuuuuuuuhhhhh...
Hallo! Ik wil me graag bij jullie aansluiten, als dat mag. Ik ben 40 jaar oud, word in juni 41 en ben, samen met mijn vriendin, bezig om ons eerste kindje te krijgen. We hebben daarvoor een donor gevonden. We hebben poging 2 achter de rug en als het goed is kunnen we as. zaterdag testen. Maar omdat mijn vriendin as. zaterdagochtend, al vroeg op de ochtend, voor een aantal dagen naar Spanje gaat, kan het zijn dat we eerder gaan testen. Spannend dus! En o ja, goed nieuws: 2 goede vriendinnen van mij, die dit jaar allebei 39 jaar oud worden zijn vlot en spontaan zwanger geraakt! Goed, he? En o ja, Hallo Natas en Beele! (bekend van ander forum, wat een kleine wereld!Ik noem me daar Josephine) Ik vind het leuk om deel te nemen aan en forum maar ik heb een minpuntje (eigenlijk wel meer hoor maar ik zal niet te snel alles op tafel leggen ) en dat is dat het me niet lukt om iedereen op de voet te volgen. Dat vind ik altijd zo knap van sommigen.. Bij deze daarom alvast: ik wens iedereen heel veel geluk en het beste! En sorry, ik zag dat er nog iemand lola heet. Ik ben dus lola 2.....
MOLLY;heeeeel veel succes morgen en zal voor je duimen, heeeeeel hard. Mooiniet; dank je voor de rooie loper, hoop dattie snel roze word, hihi. En ik wil OOOOOOKKK (spanje) DIANA: dat lijkt me ook heel moeilijk, als de 1 dan verder wil en de ander niet. Hoop dat jullie hier uitkomen.
Welkom hier dan LOLA2. Wordt lastig met diana/diaantje daantje/LOLA/LOLA2. Poeh daar heb ik het ook wel moeilijk mee hoor, om zo iedereen uit elkaar te houden. Nouja goede hersentraining voor ons " oudjes".