35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ Molly: zo is dat, als het je niet bevalt, wegwezen daar! Hopelijk heb je nog een beetje kunnen genieten van de wijn, nu het nog kan. Wat een vreemde opmerking van die collega van je. Alsof je niet graag gewoon zwanger wil worden en blijven. Vreemd hoor om zo'n opmerking te maken :evil: . Veel succes maandag met de belafspraak!

@ Koosje: de spuiten zetten valt idd mee, alleen...de pregnylspuit moet je vaak op onchristelijke tijden zetten :confused: En die opmerking van je schoonvader: ach, hij is al oud...

@ Ritje: ik hoop dat je je snel weer beter voelt. Goed van je dat je hebt losgemaakt van die 'vriendin'.

@ Lola: had dit weekend idd ook al last van hooikoorts. Hoop voor je dat het dit jaar zal meevallen.

@ Beele: meid, wat vervelend, maar is het niet een beetje te vroeg om te testen? Ik heb ergens gelezen dat die digitale testen sowieso niet heel erg gevoelig zijn. Dus wie weet over een paar dagen. Veel sterkte! HUG!

2. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Nino: welkom thuis,fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad!

@Beele: zou idd nog effe wachten, je zit nog voor je NOD en niet alle testjes zijn heel gevoelig...
    Succes

3. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    We moeten de wijn nog buit maken, Diaantje ;)

4. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ Molly: oké, dan drink maar op roze tijden ;) Cheers meid!

5. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Wat vervelend Beele :cry: :cry: ...ben ook bang dat je lijf je voor de gek heeft gehouden...maar ik duim nog even door [-o< ...heel vervelend dat alle symptomen zoooo op elkaar lijken! Is niet eerlijk eigenlijk :(
    Sterkte, met chocola in bed met filmpje zou ik zeggen!

Koosje

6. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Inderdaad een bijzonder vreemde opmerking. Slaat echt nergens op en is ook niet waar. Ik weet van mijn moeder dat ze zeker 10 jaar aan het temperaturen is geweest en dat is wel heel wat langer geleden dan toen jouw 16 jaar oudere collega bezig was met zwanger worden.

Ook ruim 40 jaar geleden was het niet voor iedereen vanzelfsprekend om gewoon zwanger te raken en blijven. Ook toen waren ze al bezig met het ontwikkelen van methodes om vrouwen hiermee een handje te helpen. Denk maar aan DES.

Alleen zijn er nu gewoon zoveel meer technieken ontwikkeld om vrouwen een handje te helpen zwanger te raken.

7. En we zijn er in deze tijd meer open over, vroeger werd er over gezwegen. Daardoor lijkt het ook alsof er véél meer mensen kinderloos zijn dan vroeger...

8. Ellenk

Ellenk VIP lid

Helemaal waar Inez, mijn moeder heeft ook vanalles moeten doen om mij te krijgen.
    Ze had een gekantelde baarmoeder en die moesten ze dan net voor de ovu 'recht' zetten en ze kreeg (gelukkig) toen ze pril zwanger bleek een opvolger van DES zodat ik bleef plakken.

9. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Mensen zijn er inderdaad ook wel veel opener over tegenwoordig. Gelukkig maar zou ik zeggen, want vroeger werd zoiets maar verzwegen, er heerste gewoon een soort van taboe op.

10. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Wat een naar antwoord Molly
    sommige mensen die zo zwnger raakten denken dat het zo ging,
    en begrijpen de ander niet waar het anders gaat!

Hier in Belgie zegt men dat haar verstand niet langer is dan haar neus lang is hihi
    :) :) :)
    sorry kon het niet laten ;)

liefs Ritje

11. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    je hebt gelijk ritje, is een typisch gezegde hier.

12. Vozzie

Vozzie Lid

Dec 13, 2007
    68
    0
    0
    Hé Molly, die collega van je, die is gewoon jaloers joh... en dom. Geen wonder dat je die kwijt wil. Negeren die handel. En wat sterk van je dat je zo snel je draai weer vind. Trots op je!

Verder niet alles gelezen, ik ga meestal zo´n 3 pagina´s terug dus veel succes aan allen op de wachtbank en succes voor diegene die moeten prikken, onderzoekjes ondergaan, humeurtjes hebben... kies maar uit.

Groetjes

13. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Nare collega's; ik zeg vermijden. Ik vertel trouwens niet eens goed vriendinnen over 'alles' wat we doen om sneller zwanger te worden.
    Ik bedenk me dat niemand daar echt op zit te wachten, als dat gedoe te volgen. En voel ook niet de behoefte om alles te delen. Maar da's voor mij persoonlijk hoor!

Molly in jouw geval is dat toch ook niet eens zoveel...? En temperarturen dat is inderdaad iets wat mensen al heeeeel lang doen. In allertijden zijn er vrouwen geweest die heel graag zwanger wilden worden en er van alles voor deden om snel zwanger te raken en gezond te mogen bevallen.

Nino,
    Fijn dat je toch een leuke vakantie hebt gehad. Inderdaad, geen nieuw roze hier sinds jouw vakantie. Eigenlijk al een hele tijd niet. Maar... we hebben grootse plannen met zijn allen voor april. iedereen wil dan zwanger testen of zich laten bevruchten.

Ik ben erg benieuwd naar je buik nu (en de rest van je figuur. Ben zelf ook ong zo zwaar en zou wel willen weten hoe ik er uit kan gaan zien. ;)

Veel plezier met je nesteldrang!

Hee Koosje,
    Wat een held ben je zeg!

Lola, misschien mag je van je ziektekostenverzekeraar wel een paar maanden met vakantie. (met je gezin natuurlijk, maar wel in een hooikoortsvrij koel land ;)

He Beele, wat een teleurstelling. Zoals al meer gezegd, theoretisch zou het kunnen. Maar ik zou er zelf denk ik niet meer in geloven. Ik heb zelf nl al eens 4 dagen voor NOD positief getest.
    Je teleurstelling wordt er vast niet minder om, maar een heleboel vrouwen hebben wel eens van alles gevoeld wat lijkt op een zwangerschap en gedacht zwanger te zijn, maar NIET dus...
    Je kunt je er goed teleurgesteld door voelen en bovendien maakt het dat je minder op je lijf vertrouwd.

Sterkte dan maar nu!

14. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

Nov 29, 2007
    446
    0
    0
    @Koosje: Nee, voel nog nix......geen idee wat ik ervan moet denken deze maand. Maar zoals Linda de Mol een paar maanden geleden zei: "In ieder geval zit ik wel op mijn streefgewicht" (wat dat dan ook voor waarde heeft, het is wel zo :D ) Eerlijk gezegd maak ik me niet meer zo druk; wil eerst weten of alles goed zit bij mij van binnen. Daarna kan ik me pas echt zorgen gaan maken.... ;)
    Voor jou breken spannende tijden aan he? Ik kan het bijna voelen.....

@Ritje: Ok, dat veranderd de zaak....kappen met die dame. Andere sloten, ander telefoonnummer.... en inderdaad je gezinnetje gaat voor (eigenlijk altijd!)

@Diaantje: heerlijk gevoel toch, zo :)
    Hoe ik me voel? Zie hierboven aan Koosje. Alles :) , eigenlijk net zoals jij...!

15. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    MooiNiet,
    Ik hoop dat je je snel zorgen kunt maken over dat je zwanger bent en een hartje wilt zien kloppen.
    (of liever nog helemaal niet, gans keine zorgen, maarreh... of dat mogelijk is dat lijkt me niet.

Heee,
    Ik bedenk me Shiela, jij had toch vandaag je eerste echo, vertel, vertel!

16. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND

NOD

03-04 LMM (ziek tijdens eisprong)
    04-04 Beele
    06-04 Lola2
    05-04 Mooiniet OLE! queremos un SI! vanuit Spanje
    06-04 Ellen
    10-04 Anna (probeert zaterdag 12-04 pas te testen :()
    14-04 Diaantje1
    17-04 Smoeltje

AFSPRAKEN

07-04 Lola vruchtwaterpunctie
    09-04 Lola Verloskundige
    13-04 Daantje start prikken IVF
    14-04 Moby4 nekplooimeting
    15-04 Inez VK
    22-04 Diaantje 1e IVF gesprek
    07-05 Inez gyn
    09-05 Inez pretecho
    28-05 Inez VK
    20-06 Inez gyn

BEVALDATA

03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    19-08 SM591 (Pien)
    22-09 Lola
    29-09 Ritje
    09-10 Zico
    29-10 Shiela
    03-11 Moby
    11-11 Vozzie
    13-11 Anja

Voor Moby een updeetje!

17. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Anna:dank je wel!

18. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Shiela: ja, laat eens even iets weten?!

19. Diana

Diana Bekend lid

Jun 27, 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Hi meisies,

@Annna of wie het lijstje ook bijwerkt, mag ik er ook op NOD, hoogst waarschijnlijk 15 april gewoon kijken of mijn cyclus het weer goed gaat doen, zou ongeveer kloppen want heb ovu pijnen gehad precies op dag dat het zou moeten 8)
    Want zwanger kan ik niet zijn want al tijden niet meer gesext want is nog steeds licht bruine smurrieverlies, dus getsie moet er niet aan denken :oops: .
    Moet eerst eens voorgoed verdwenen zijn voordat ik daar zin in heb :rolleyes:

@beele, sterkte, bah wat een rot gevoel die onzekerheid, en het blijft je ook nog zo lang achtervolgen, hoop dat je snel weet waar je aan toe bent ;)

@molly, kan best zijn dat je gewoon een cyclus hebt overgeslagen maar dan nog denk dat toch vanalles uit "z'n ritme is" door een of andere reden :rolleyes:
    Extra vervelend voor je het zo moeizaam verloopt bij de gyn en achter allles aan moet maakt het er niet makkelijker op....

tja die verhalen van vroeger, tis maar hoe je bekijkt. Hier op het forum kun je goed je verhaal kwijt maar de buitenwereld is ander verhaal. Hetzelfde als ik dan wel eens vertel over de mk's en zwangerschapsvergiftiging dan blijkt opeens dat veel en echt veel meer mensen dat hebben meegemaakt waarvan ik het voorheen niet wist of gewoon toevallig hoor van ik ook....
    En zo was dat vroeger nog erger werd bijna nergens over gepraat. Dat tempen deed men vroeger ook vaak om niet zwanger te geraken dus das allemaal niks nieuws en niks van tegenwoordig alleen de hulp bij het zwanger worden is behoorlijk veranderd.

20. NOD

03-04 LMM (ziek tijdens eisprong)
    04-04 Beele
    06-04 Lola2
    05-04 Mooiniet OLE! queremos un SI! vanuit Spanje
    06-04 Ellen
    10-04 Anna (probeert zaterdag 12-04 pas te testen :()
    14-04 Diaantje1
    15-04 Diana
    17-04 Smoeltje

AFSPRAKEN

09-04 Lola Verloskundige
    13-04 Daantje start prikken IVF
    14-04 Moby4 nekplooimeting
    15-04 Inez VK
    22-04 Diaantje 1e IVF gesprek
    07-05 Inez gyn
    09-05 Inez pretecho
    28-05 Inez VK
    20-06 Inez gyn

BEVALDATA

03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    19-08 SM591 (Pien)
    22-09 Lola
    29-09 Ritje
    09-10 Zico
    29-10 Shiela
    03-11 Moby
    11-11 Vozzie
    13-11 Anja

@Diana: Jouw NOD staat erop en ik heb mijn afgezegde afspraak voor de vruchtwaterpunctie gewist...

Share This Page