Ik ben me rot geschrokken vanavond! Toen ik Jasmijn naar bed bracht, voelde ik bovenaan de trap ineens een hoop nattigheid langs mijn benen lopen. Ik ben zo snel als ik kon naar het toilet gegaan en met trillende handen trok ik mijn broek omlaag. Er zat een grote natte plek in mijn spijker- en onderbroek, maar gelukkig bleek het urine te zijn. Wel vreemd, want ik heb helemaal geen 'oei... ik plas in mijn broek gevoel' gehad en ik kon het ook niet tegenhouden. Of de kleine een zenuw heeft geraakt waardoor mijn hersenen een seintje naar de blaas stuurden dat deze kon ontspannen... We zijn laat in de middag naar de verjaardag van een nichtje gegaan en haar vader heeft ook zo'n last van allergieën. Hij zweert bij Pollosan van Dr. Vogel. Onder het motto 'baat het niet, dan schaadt het niet' zijn we maar even langs de Appie gereden. Ben benieuwd (en hóóp...) dat het werkt of in elk geval verlichting geeft. Het was de eerste keer dat we bij de vorige week geopende AH XL waren en daar hebben ze een heel leuke manier van boodschappen doen: Tijdens het winkelen scan je zelf je boodschappen en bij de 'betaalpaal' reken je af met pin of chipknip. Je hoeft de boodschappen dus niet meer op de band te leggen. Dat gaan we komend weekend dus eens uitproberen, lijkt me wel geinig! Ben alleen benieuwd hoe ze misbruik voorkomen, want hoe weet de 'betaalpaal' nu of jij daadwerkelijk alles netjes hebt gescand. Nu weet ik wel dat er alleen maar eerlijke mensen in Roermond wonen...
Pffffff gewoon urine... dan kun je blij zijn dat je gewoon in je broek hebt geplast (pakje TenaLady nodig ) Lola ik ben ook al eens in die winkel geweest alleen weet ik niet of dat een excursie van de MEAO of de HAN was maar dus zeker 13 jaar geleden. Toen was het helemaal innovatief. Allen kon je er toen nog niet met de chipknip betalen Als ik me nog kan herinneren is het iets met het aantal art. in je mandje maar weet niet meer zeker. Ik denk ook niet dat het echt een heel goed systeem is anders hadden ze het toen al wel uitgerold bij meer winkels. Het zal wel fraude gevoelig blijven denk ik. Net als het zelf afwegen van je groenten en fruit, bij ons in het dorp kan het nog maar in de naast gelegen stad wordt het weer gewoon bij de kassa gedaan.
@Lola: kan me voorstellen dat je vreselijk bent geschrokken;en het verhaal over die zenuw klinkt zo gek nog niet! Gelukkig was het maar urine.....toch een hele geruststelling, niet? @Shiela: hoop dat alles goed is gegaan!
@Nino: Heeeeeeeeee stranger! Welkom terug. Wel een fijne vakantie gehad toch, ondanks de bergritjes...ik ken het, ik word er zonder zwanger te zijn al misselijk van...... Succes met je kwaaltjes en natuurlijk je nesteldrang! GEFELICITEERD! @Molly: Wat ben ik blij dat je alles zo nuchter ziet! Ik kan me natuurlijk heel goed voorstellen dat je met 10 miljoen vragen zit en inderdaad, blijf op je strepen staan! Tis jouw lijf.... Lekker hoor die collega Ik ben ook wel recht voor z'n raap, maar dit is natuurlijk ronduit BOT. Misschien helpt het om ook eens eerlijk tegen haar te zijn..... @Ritje: He getsie dat je je nog steeds niet goed voelt....zou dat ook een beetje een psychische oorzaak kunnen hebben? Heb je het te druk in je hoofd/stess door die vriendin? Dan word je ook niet snel beter.... nou toch maar beterschap, ik hoop dat de HA iets voor je kan doen. @Lola: jeetje, dat is ook niet om naar uit te kijken...Is er echt helemaal niets tegen hooikoorts voor zwangeren? D'r is natuurlijk ook een forum over: http://www.zwangerschapspagina.nl/about6474.html @Beele: Heel errug hopelijk ben je echt zwanger en was het nu nog te vroeg om te testen.....! We duimen! @Anna: dankje! Ik hoop ook dat we allemaal bij de eerst volgende test zwanger zijn! Trouwens, hoeveel talen spreek jij dan? En, als ik morgen geen tijd heb (je weet ik ben net als jij een weekend weg) heel veel succes maandag met je moeder! Tjuus maar weer....
Nou, ik heb weer iets nieuws om over te zeuren: Als ik aan het eind van de dag eindelijk mijn lange lijst met @..... aan jullie allemaal heb getypt, kom ik er steeds 's morgens achter dat ik niet op de OK knop heb gedrukt. Dus wat ik net heb verstuurd, had eigenlijk gisterenavond al op 't forum moeten staan.... normaal ben ik echt niet langzaam met reacties hoor!
@Lola ik zou ook verschoten geweest zijn, het moet toch een raar gevoel geven he, ik ben al een kilo vermagerd en heb weinig zin in eten is niet zo goed, eet wel probeer men middag eten op te krijgen maar moet moeite doen, gisteren dokter gebeld om 10 uur en s avonds was ze er nog steeds niet om 21.30 heb ze afgebeld had geen zin om te wachten nog tot 11 uur s nachts, ik bel ze op en zeg mevraouw een dipere mannestem , maar het was een vrouw, ik ben ziek kunt U langskomen, kunt U niet tot hier komen neen zie ik ik heb keelonsteking en dat moet warm blijven en ben vrij misselijk ook overgeefachtig, heb ik nu ik ziek ben, kun je echt niet tot hier komen want het is druk en het zal anders niet zo snel zijn! Ik heb vorige week goede gefietst en toen is het erger geworden ik ging dit weer niet doen, was eigenlijk er niet toe in staat! Als het niet beter is ga ik deze avond naar men vroegere dokter! want woon hier pas en die komt zo ver niet! Voor de rest gaat alles zen gangetje.... Ritje
Goedemorgen ladies! Lekker geslapen? Ik wel, ga vandaag nog ff een klein beetje shoppen en dan strijken en inpakken voor Spanje....Yeah! Mijn lief heeft het zo druk gehad de laatste tijd, dat hij ook weinig tijd voor mij had en het klussen was echt lopende band werk..... FF bijtanken dus, lichamelijk en geestelijk! @Lola: Phoe hee, dat was ff schrikken! Gelukkig maar dat het urine was! En die XL AH, ik heb gehoord, die komt ook in Venlo, dus ik ben daar echt heel erg blij mee en zeer benieuwd. @Ritje: nou meis, het zit je (behalve dat je zwanger bent!) niet echt mee de laatste tijd he? Heb je nou een afspraak of moet je alsnog naar de dokter toe. Is er niemand die je even kan brengen? Zo lang duurt het toch niet. Ik hoop alleen maar dat je snel beter gaat worden want dit duurt al veeeeel te lang!
Hey ik hoopte vandaag beter te zijn gister avond ging het weer, zijn ups en downs, heb een nieuwe dokter gebeld en ging na 14 u langkomen heb al verwittigd niet na 11 uu s avonds zoals die gister hihi hij vond dat he tniet kon, wel goed te horen, neen het zit niet meer, het is net os ik grote kuis maak en dingen opkuis maa ondertussen dat ziek zijn erbij is minder! bij mijn dochter ook 1 keer gehad in zwangerschap hoor... @Koosje wel zo is het mooi de goede weg op! Duim voor je hoor! @Lola niet aan trekken he, dat plasje is niets ernstig maar het doet een mens wel verschieten! @ MooiNiet heel leuk prentje is een soort schilderijtje maar met een beeldkunst erbij uniek hoor en mooi! Liefs Ritje
Hoi Meiden....mag ik me bij jullie toevoegen? Zit al wel op het NOD forum maar hoor qua leeftijd hier ook thuis. Volgende maand ben ik 41 en manlief is 43. Een beetje over ons: We zijn 16 jaar getrouwd dit jaar. We hebben 3 zwangerschappen die goed zijn verlopen en hebben daar 4 tieners uit.De tweelingmeiden worden volgende week 14 en zijn de jongste.De 2 jongens zijn 15 en 18.We hebben 12 miskramen gehad en 1 vroeggeboorte na 24 weken.De laatse 3 miskramen waren na de meiden en de rest voor en tussen onze goed verlopen zwanegrschappen door.We hebben IVF gedaan(3x) en 2 cryo pogingen dat waren dus mijn laatste 3 zwanegrschappen en miskramen geweest.(2005-2007)Ben dus niet zwanger geweest van 1994 tot 2005.Inmiddels een operatie gehad in januari en we proberen nu op de "reguliere" manier zwanger te raken. We hebben wel onderzoek gedaan ivm herhaalde miskramen en daar kwamen 2 dingen uit.Ik heb een stollingsfactor en zit nu dus aan de bloedverdunners.En ik heb schildklier antistoffen (2 soorten) die ervoor zorgen dat mijn schildklier waarden uit de pan rijzen als ik zwanger ben en geen schildklier medicatie neem.Kans op een miskraam was hiermee geschat op 60-80% maar ik neem nu dus voor beiden medicatie en nu is de kans op een miskraam geschat op 20-30%.Een heel stuk minder dus.Vandaar dat we toch hopen op een wonder. In de vlindertuin de verhalen van mijn vlindertjes.(16)
Nessy, welkom hier en hopelijk mag jullie wens na al die pech nu dan toch eindelijk in vervulling gaan.
Hey Nessy, ik ken jou van de NOD forum. Ik heb voornamelijk meegelezen, want ik vind ( sorry!) de meiden daar echt te jong. Ik vroeg me al af hoe jij het vond daar, maar ja dat vraag je eigenlijk niet....
Diana: ik lees nu pas dat het mis is gegaan. He wat naar nou. Na mijn zoontje ging het ook drie keer mis, dus vooral niet opgeven hoor.. Mooiniet: Fijne vakantie. Lekker ook even naar het zonnetje. Lola: welkom bij de tena lady club zou ik zeggen (heb ze nu echt gekocht en ze zien er net zo uit als een inlegkruisje, maar ze houden de pislucht veel beter tegen, ha ha). Nessie: welkom hier. Wat een heftig verhaal zoveel vlindertjes.
Dank jullie wel ! Mooiniet...ik heb je inderdaad op het NOD forum gezien. Ik lees nu ook inderdaad daar maar mee.Ik klets wel veel met Naatje30 maar die is ook in de 30 en heeft net als mij ook IVF en de hersteloperatie in januari gehad.Omdat ik verder niemand ken ook niet online is het fijn om met iemand te kletsen die hetzelfde heeft meegemaakt.Denk inderdaad wel dat ik meer in deze groep thuis hoor.
Mogge, Ik geloof dat ik hier laatst had verteld over een man die zwanger was. Blijkt een transseksueel te zijn, dus een voormalig vrouw. Ik was al zo verbaasd dat iemand echt tweeslachtig en vruchtbaar zou zijn. http://www.telegraaf.nl/buitenland/3698 ... tml?p=12,1 Welkom Nessie! Tjee, 16 vlindertjes.... ben er even stil van.
Goedemorgen Mollyvg....zit net te kijken naar de link die je had neergezet....moet wel zeggen dat het een raar gezicht is. Maar aan de andere kant hij hij wel enorm veel lef en vind ik het ook knap..... De preview kon ik niet zien op de link van de telegraaf maar wel op die van Oprah's website. http://www2.oprah.com/tows/pastshows/200804/tows_past_20080403.jhtml?promocode=HP51 Lijkt het maar zo maar zag hij er mannelijker uit voor de zwangerschap en nu dat hij zwanger is vrouwelijker? ik bedoel niet door de buik hoor maar het gezicht etc? Hij zal wel vrouwelijke hormonen nu moeten nemen?
@ Lola: kan me goed voorstellen dat je geschrokken bent, maar 'gelukkig' is het 'maar' urine én was je thuis. @ Mooiniet: oh tof, je bent al aan het inpakken. Waar ga je precies naartoe? Wij hebben toevallig gisteren ook gekeken voor een weekendje Spanje, vliegen vanaf Düsseldorf, maar konden niet echt iets vinden dat ons beviel. Wens je een te gek weekend vol zonneschijn! @ Ritje: het schiet niet echt op bij jou, hè meid, wens je nogmaals veel beterschap. @ Nessy: welkom hier. Hopelijk ben je snel roze na al die pech.
Lieve meiden...ik weet dat 16 vlindertjes veel is. 12 miskramen en 1 vroeggeboorte zijn 13 maar ik had ook 3 tweelingen ertussen vandaar dus de 16 vlindertjes.Ja dat is veel...soms wist ik niet hoe ik het verwerken moest en hoe ik verder moest.Maar nu kan weet ik tenminste wat de oorzaak was.Net zoals iedereen van 40 is de kans op een miskraam groter dan dat je 20 bent dat risico loop ik net als iedereen maar ik heb nu tenminste een goede kans en dan ziet alles er een stuk hoopvoller uit.Daarom gaan we er volle moed weer voor en heb ik er een positief gevoel over.Ik verwacht vandaag of morgen mijn ongie en dan gaan we er weer voor. Op naar de 4e cyclus.
Wekom Nessy, en wat jammer dit allemaal te horen, hopen dat men toch er een middel op vind dat je je volgende zwangerschap mag voldragen.... Hoeveel wil je er nog 1 of 2 als ik dat hoor toch veel kans op meerling he, mijn ventje had er ook graag 2 omdat ik maar 1 keer zwanger wilde worden door mijn leeftijd hihi Het is er maar eentje slechte mikker haha Men zou zeggen je hebt 4 kinders en alles is toch oke, maar hoe een lichaam soms na de jaren kan veranderen, ik ben ook 41 heb een nieuwe vriend en die had geen kids, ik heb wel een leuke dochter van 16 jaar en het klikt eigenlijk zalig in ons nieuw gezinetje, zoals we avonden naast elkaar al lachend zitten, gewoon heerlijk! Wel ik had me laten stereliseren op 34 jaar met mijn vorige partner ik zag geen kids er nog mee zitten, dus begin vorig jaar mei laten onstereliseren en in totaal 6 maand geprobeert en we zijn zwanger... moeilijk gaat ook dus, ik hoop echt meid op veel geluk voor jou....en je ventje.... Mijn ventje is ook heel bezorgd maar ziek worden kan iedereen, das geen uitzondering, de dingen die ik meemaakte de laatste tijd ik noem het opkuis dingen die moesten afvallen en veranderen, ik probeer het positief te zien! Dus meiden oefenen en veel geluk ermee want we hopen op vele namen in het roze te krijgen, Nessy wat heb jij een leuk elfje met babaydust schattig hoor...wow Ritje
Ritje....jij hebt dus ook een hersteloperatie gehad. Ik was na de bevalling van de meiden met faloperingetjes ook gesteriliseerd vandaar dat ik dus van 1994-2005 niet zwanger ben geweest.In 2005 vond de arts het beter IVF te doen en geen hersteloperatie.Ik heb toen 3x ivf en 3x cryo gedaan en dus 3x zwanger geweest waarvan 1x ook van een tweeling en alle 3 keren ging het fout.Vandaar dus de onderzoek ivm met herhaalde miskramen ook omdat ik die voor 1994 heb gehad. En toen kwam eruit dat ik schildklier problemen had en stollingsproblemen. Dus nu aan de medicatie voor beiden en in januari een hersteloperatie gehad in Veldhoven.Sinds januari proberen we dus zwanger te worden. Leeft je dochter van 16 ook zo mee? Mijn kids(ook tieners) leven enorm mee en kunnen niet wachten dat het goed gaat.Ze checken op fertility friend zelfs mijn temperatuurlijst en vragen geregeld of de ovulatietest nou positief was etc etc. Dat gaat me soms wel iets te ver want ze hoeven niet te weten wanneer we klussen maar ik ben wel erg blij dat ze achter ons staan.En gelukkig kan ik ze ook uitleggen dat wat privacy ook af en toe prettig is. Zijn wel lieverds hoor. Hoe gaat het met jouw zwangerschap? Alweer bijna 15 weken.....