Lola, kan me wel voorstellen dat je even schrok, maar gelukkig was het 'maar' urine. Maar welliswaar wel vervelend genoeg. Ritje, beterschap meid. Ik heb overigens een PBtje aan Lientje gestuurd. Maak me toch een beetje zorgen om haar. Hoop dat alles goed gaat met haar en de baby.
@ Nessy: wat een lieverds van kinderen heb jij zeg. Echt helemaal te gek dat ze zo meeleven en interesse tonen. Goed te weten dat ze achter je staan, toch!
@Nessy: welkom en heel veel succes toegewenst! @Ritje: beterschap;vind het ook echt weer om ziek te worden!
Nessy welkom! en veel succes gewenst! Ik heb mijn vandaag gekregen BALEN! Ik wil iedereen bedanken voor het medeleven, maar ik stop er voorlopig mee! IK wens jullie al het beste toe Groeten Beelen.
@ Beele: Verdomme, hebben die zich toch nog aangemeld. Ik heb nog wel zo voor je geduimd. Maar hoezo: ik stop er voorlopig mee?
He beele k*t zeg! Ik hoop je toch snel weer te zien hoor! Mooiniet, veel plezier in je bijtank weekendje. Inez, ja fijn ik ben ook heel benieuwd hoe het met haar is. Voor alle andere meiden *zwaai*
Beele, wat balen meid, sluit me helemaal bij Ellen aan. Hopelijk zien we je hier snel weer terug. Ellen, ik hoop echt dat ik snel wat van Lientje hoor.
Phoe Lola, dat was schrikken met zo veel vocht langs je benen! Wel raar idd dat je het niet hebt voelen aankomen. Ik moet er nu ook erg op letten bij b.v. niezen of hoesten, maar ik voel het dus wel. Gelukkig maar dat het enkel urine was! Ritje, veel beterschap! MooiNiet, goed reis naar het mooie zuiden en veel plezier! Nessy, van harte welkom hier! Zo veel miskramen, wat zal dat zwaar geweest zijn (ik vond eentje al erg genoeg). Ik hoop dat met de bloedverdunners en schildkliermedicatie je wens nu wel mag uitkomen! Beele, veel sterkte
Ben net terug van de VK. Wat ik al dacht, en wat dus niet ernstig is alleen erg vervelend, is dat de vermoeidheid + het flauw vallen komt van te lage bloeddruk (bovendruk). Ze liet me de metingen ook zien van de hele zwangerschap : bij 8 weken 95\65 (was ik erg moe), bij 13 weken 100/65 (begon ik me beter te voelen), bij 17 weken 120\65 (voelde ik me prima en energiek) en nu is het nog maar 85\60. Kan dus heel normaal zijn dat in deze termijn de bloeddruk wat zakt, maar zat je al laag dan kan je dus te laag uitkomen. Voordeel is weer dat het risico op een te hoge en schadelijke bloeddruk later in de zwangerschap voor mij kleiner is. Nog gevraagd of ik ook op ijzer geprikt moest worden maar naar haar mening niet, in het begin van de zwangerschap zat ik daar mooi hoog mee en zo snel kan het niet dalen. Ze vroeg me of ik fulltime werkte, nee godzijdank niet anders had ik het ook niet volgehouden denk ik. Maar goed, voor de rest rol ik er zonder kwalen doorheen dus dat is hartstikke mooi. Er is zoals ik al had gelezen niets tegen die lage bloeddruk te doen. Wel heb ik het advies gekregen om 5 koppen zoethoutthee per dag te gaan drinken, wat zoethout verhoogt de bloeddruk wat. Heb net de 1ste kop op..... jakkie! Zoethout heeft bij mij de associatie van een stoppen met roken poging in een ver veleden, toen heb ik een maand lang met die vieze dingen in m'n snufferd rond gelopen. Maar voor het goede doel ga ik het braaf drinken, zou fijn zijn als ik niet meer zo belachelijk moe ben en de mist in mijn hoofd optrekt. Ik ben nu 6 kilo aangekomen (3 kilo in de laatste 5 weken)..... mijn drang naar chocola en chips komt helaas niet door de lage bloeddruk, da's nou jammer Maar ik ga mezelf vandaag wel lekker trakteren op (extra) chocola want ik ben precies een jaar gestopt met roken!
O jee, we moeten opschieten! (ik zal er naar vragen maandag bij de belafspraak met de gyn) === Hormoon mogelijke voorspeller menopauze UTRECHT - De concentratie van het hormoon AMH in het bloed voorspelt bij vrouwen de menopauze beter dan alleen de leeftijd. Dat schrijven onderzoekers van het UMC Utrecht in het tijdschrift Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism. Als de concentratie van het hormoon AMH zakt, treedt volgens de onderzoekers de menopauze op. Als bij vruchtbare vrouwen de concentratie van het hormoon gaat dalen, neemt de hoeveelheid eicellen af. Dit is belangrijk voor de vruchtbaarheid van vrouwen die vandaag de dag steeds later kinderen krijgen. De gemiddelde leeftijd waarop een vrouw haar natuurlijke vruchtbaarheid heeft verloren is 41 jaar. Het krijgen van kinderen wordt steeds vaker uitgesteld tot na het dertigste levensjaar, zeggen de onderzoekers van het UMC. Weten wanneer de menopauze zal optreden, zou van grote invloed kunnen zijn op de beslissing over het moment waarop men gaat proberen kinderen te krijgen. Dat inzicht in wanneer de menopauze zal optreden, lijkt mogelijk met behulp van hormoononderzoek. Bron: telegraaf.nl
Dit is interessant, ik kende dat AMH hormoon helemaal niet (wel de metingen van FSH). Dat de grens van 'natuurlijke vruchtbaarheid' op gemiddeld 41 jaar staat, dat wist ik helaas al wel
RITJE: wat vervelend zeg dat je al zo lang niet goed voelt. Hopne dat de dokter wat vind, iest "simpels"waar een "simpel"pilletje kan oplossen. Sterkte. NESSY: welkom. pppfff jij hebt een hoop meegemaakt. en dan nog zo positief blijven; ok, je weet nu waar het aan gelegen heeft, maar toch...Hoop dat het jullie toch nog een keer gegund is. KOOSJE: he balen meid, sterkte. MOOINIET; veeeeeel plezier in Spanje, neem je een beetje zon en warmte mee hier naartoe.
NATAS; smikkelse. MOLLY: is zeker interressant, maar weet niet of ik het nu al zou willen weten.Dan kan het zo definitief zijn.
HET IS WEER BIJNA VRIJDAG........................ en dan kunne we weer van start. Nieuw weekend, nieuwe kansen. tenminste ik hoop dattie morgenavond thuis is, want zaterdag gaatie stappen met vrienden en slaaptie ook bij een vriend en dan issie zondag natuurlijk helemaal brak. Duimen jullie voor me? Tis nl ook de juiste tijd.
SanRob....geloof me er zijn dagen geweest dat ik enorm depri ben geweest maar probeer nu echt vooruit te kijken en positief te zijn. Succes deze maand.....zal zeker voor je duimen! Mijn ongie is een uur geleden doorgebroken dus op naar een volgende ronde en hopen op een wonder.
hey meiden hier weer een Update van de positieveling hahahah ik zit dus weer in afwacht fase na een positieve ovu test en geklust te hebben kunnen we weer aftellen 11 apr NOD zal mij benieuwen heb tom tom meegestuurd anders raken ze weer de weg kwijt namelijk daar binnen heb heb als adres ingevoerd baarmoederlaan 22 in nieuwhuisje vooor jullie hahahaha weet niet of het werkt maar niet geschoten is altijd mis he we moeten alles proberen ik weet dat mn eisprong is geweest want dat merk ik aan mn boobs en temp het enige wat ik nu heb is steeds hoesten man word je ook niet goed van die griep heerst dus hier ook weer @san rob su6 en mn duimen draaien hoor liefs kaley
@Nessy ja er was een herstel operatie en na drie maand ben ik naar de gyn geweest en hij heeft me clomic voorgeschreven dat is goed na een hersteloperatie want anders wacht je teverfeefs zei hij omdat er eitjes op zitten die niet sterk genoeg zijn en je zo kansen laat gaan en die hebben we dus niet he Dus na 3 maand clomid en goed groeiende eitjes was het bingo, vertel dit , misschien kan dat jou ook helpen, wie weet.... Ja men dochter leeft er mee mee wil naar de onderzoeken als ze meekan en zelfs de bevalling meemaken, ook de vruchtwaterpunctie maar dar mag ze van ons niet, de volgende echo nemen we haar mee ze vind het reuze en kijkt naar het kindje uit, en wil het verzorgen en oppassen het zal vertroeteld worden in gand de familie kleinste kind he ook een laatkomerke hihi @Kooske wat erg dit weer te horen, echt dikke knuffel meid, laat je maar even gaan en verwerk het want t is zo een rotgevoel he @veel fun in Spanje Mooi Niet geniet ervan meid en laad je energie op daar he @natas ik heb redelijk lasr van lage bloedruk en de gyn zei dat het niet zo kwaad kon, hopenlijk gaat dit snel door, elke periode heeft toch zen ongemakken, maar we nemen we erbij veel beterschap en dat je snel terug op peil mag zitten met een goed gevoel Zout helpt ook maar moet je van braken hoor maar het helpt met wat water ik gebruik pilletjes 2 perkeer en dat helpt ook zonder een slechte smaak in men mond ik was 4 kilo bij maar nu 1 af door ziek zijn das nog mooi voor jou 6 kilo op éé weken valt mee he nog steeds op de dokter aan het wachten , bedankt voor de beterschapswensen van iedereen Ritje