35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

Apr 3, 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Anna, Randy heeft vandaag in het ziekenhuis waar hij werkt even de gyn gesproken en zij zegt dat mijn gyn in principe de juiste weg bewandelt voor paren waarbij alles ok is. Ik kan nog mijn eierstokken laten nakijken of ze dicht zitten, ook al denkt mijn gyn van niet (anders had ik vorig jaar niet zwanger kunnen zijn). Ik zou kunnen aandringen op IUI (zonder hormonen) of IVF maar IVF lijkt me een stap te ver. Maar er staat idd wel een half jaar voor IUI. Ik denk dat mijn gyn eigenlijk wel goed handelt maar hij communiceert niet zo goed en dat is natuurlijk wel heel belangrijk. Hij verteld bijna niks uit zichzelf. Ik ga dus als ik over 6 dagen weer ongesteld ben óf op zoek naar een andere gyn of ik bel mijn eigen gyn nog een keertje op.
    Ik heb gewoon niet het juiste verhaaltje verteld aan mijn gyn en daar kan hij natuurlijk ook niks aan doen.

Ik hou al heel lang mijn eisprong in de gaten en heb lange tijd de persona gebruikt. De laatste maanden ben ik ermee gestopt omdat ik er niet zo gespannen en obsessief mee bezig wilde zijn. Heb ook nog een paar keer ovulatietesten gekocht.
    Nog een paar daagjes geduld voor mij! ;)

Goh, voor jou ook heftig zeg, het dringt nu pas tot me door dat jij nog niet zo lang geleden zwanger was van een tweeling! Veel sterkte nog meis!
    Jij bent ook bang dat je er nu teveel mee bezig bent, net als ik...het is zo moeilijk om een knop in je hoofd om te draaien en te zeggen: "we zien wel".
    Laten we in elk geval blijven hopen want hoop doet leven! :D

Liefs, Daantje

2. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    @ Erna : fijn dat het prikken goed is gegaan!

@ Anna : ja, ik ben er ook bang voor dat het nu niet meer gaat lukken omdat ik te gespannen ben en er te veel mee bezig ben.

Ik heb daar ook nog niet mijn weg in gevonden. Ik zoek veel afleiding, en ik werk parttime, maar waar ik ook ben en wat ik ook doe het blijft als een zwarte wolk om me heen hangen. Het IS er gewoon, en de gedachten ploppen continue onwillekeurig omhoog.
    Heb zaterdag een cursus ademtechniek gedaan. Hoopte daar een manier aangereikt te krijgen om dat hoofd op stop te zetten, maar het was er juist op gericht om emoties omhoog te laten komen. Tsja, daar hoef ik geen moeite voor te doen. Verder ben ik The Secret gaan lezen, gister in begonnen, wie weet kan dat me een handvat geven voor de onzekerheid en de angst.

Mijn oudste stiefdochter is nog steeds niet bevallen, ze is nu een week over tijd. Afgelopen vrijdag was het plan dat ze vandaag de vliezen gaan breken, gebeurt er dan nog niks gaan ze a.s. vrijdag inleiden.
    Ik ontloop het nog steeds...... elke keer als de telefoon gaat ben ik opgelucht dat het niet nieuws over haar is, heb nog steeds geen kraamcadeau's gekocht, stop gedachtes erover ver weg, etc. Maar ja, binnen heel korte tijd zal ik er toch aan moeten.

@ Daantje : ik vraag me toch af of jullie gyn wel de juiste weg bewandeld. Ja, je bent een keer zwanger geraakt maar dat is al een jaar geleden en in totaal dus al 2 jaar bezig.
    Ik zou zelf denk ik wel nu verder willen laten kijken als ik jou was, en daarbij vind ik je leeftijd en de bioklok toch ook een factor.

@ Marieke en Muuske : spannend voor jullie zeg, ik duim!

@ Kisbaba en Spirit : welkom hier, en van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
    Gelukkig dat keer op keer bewezen wordt dat zwanger worden op latere leeftijd wel kan. Maar je niet schuldig voelen hoor Spirit. Ik herken dat gevoel wel toen ik snel zwanger raakte een paar maanden geleden en schreef dat toen ook, maar het is dus niet nodig want dit soort berichten geven juist hoop!

3. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Marieke....hoest nu meid?

@ Meiden....hier nog steeds geen tekenen van :evil: voel helemaal niks!
    Wel was me temp vanmorgen nog 37 graden. (gister 37,1 dus....)
    Ga er dus vanuit dat het mis is. Maar zal nog ff noeten afwachten!
    Heb wel veel last van mijn onderrug en ben de hele dag moe.
    Ook heb ik af en toe een stekende pijn in me linker zij.
    Ach ik verwacht niks!

@ Natas....veel suc6 met je stiefdochter!

Liefs Marjo

4. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Marjo, zoveel is je temp toch nog niet omlaag gegaan....... en geen bloed geeft moed! ;)

5. Marieke15

Marieke15 Actief lid

Jul 11, 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    He meiden,

Hier zijn helaas de :evil: :evil: gekomen, gisteravond rond een uur of half 11. Ik was een beetje sip, en toen mijn man niet meer troost gaf dan twee klopjes op mijn knie zat ik er echt even doorheen. OK, hij is niet zo goed met emoties maar dit was wel heel afstandelijk. :cry:
    Vandaag ben ik ook nog niet mijn gewoonlijke vrolijke zelf, maar dat is morgen vast wel bijgetrokken.

Bij jullie is het nog spannend. @Muuske, ik hoop dat de ongi wegblijft meid. @Spirit: gefeliciteerd! Wat een droom om zo snel al zwanger te zijn!

6. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Ah, balen Marieke :(

7. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Marieke....wat jammer meid!
    Tja mannen zij mannen he! Ze weten niet goed met zulke stuaties om te gaan! Voor hun is het ook wel heel anders he!
    Geef je emoties gewoon ff de vrije teugel!
    :oops: Wist ja trouwens dat je van huilen zachte wangen schijnt te krijgen?

Liefs en suc6 de volgende ronde!
    Marjo

8. shluky123

shluky123 Lid

Sep 27, 2007
    47
    0
    0
    verzorging
    gouda
    ik zat op jullie forum te lezen hoor eigenlijk hier niet thuis ben nl 33 maar wou vragen of iemand mij kan vertellen wat de gang van zaken is als je al lang bezig bent met kinderen krijgen en wat de eerste stappen zijn als je in het ziekenhuis molen gaat dus de eerste onderzoeken die je krijgt.
    bedankt.

natascha

9. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Zie dat je overtijd bent! Heb je al een test gewaagd? ;) Wie weet....

10. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    @ Marieke,
    kan je je vriend wel zeggen dat je meer warmte voelt met een knuffel? Mannen weten het soms neit van nature, maar ze een handleiding geven kan soms ietsje helpen.
    Misschien een positieve opsteker voor je, je hebt een korte cyclus, dat betekend; extra kansen per jaar en een snelle volgende kans, over een goede week heb je weer een eisprong.
    :) Ik hoop dat het helpt.

@spirit en kisbaba gefeliciteerd en genieten nu!

@Natas
    Blijf zoeken naar een goede manier van ontspannen. Ik ben zelf naar yoga voor vrouwen geweest. Die richt zich vooral op het bekkengebied, het centrum van emoties, maar ook van kracht. De cursus was bestemd voor vrouwen die een operatie in de baarmoeder gehad hebben oa. Leek me ideaal. De les was fijn op zich, maar er waren twee zwangeren, waarvan eentje uitgerekend was op mijn datum. Tijdens de les werd er vooral met hen rekening gehouden.
    Pijnlijk de lerares zei bij de ontspanningsoefening "als je zwanger bent voel dan je kindje in je buik mee bewegen bij iedere ademhaling!" Ik voelde alleen een heel lege buik en pijn. Ben maar niet meer terug gegaan dus.
    Ik denk dat gewone yoga wel heel erg kan helpen, als dat je ligt.
    Maar vergeet niet dat emoties die naar boven komen er ook zitten. Die moet je niet proberen weg te stoppen, dat blokkeert jezelf alleen maar. Zeker zo'n essentiele pijn als bij ouderschap!
    STERKTE

11. Flam

Flam Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,487
    0
    0
    Hoe ga ik dit kort en bondig uitleggen. Ik ben een slecht v.b. want ik
    heb toen ik 39 was te lang gewacht met actie ondernemen. Ik
    heb het eerst bij m'n huisdokter aangegeven dat het niet wou lukken
    met zwanger worden. Toen moest ik 3 maanden een temperatuurcurve bijhouden. Die zag er heel goed uit maar we waren toen al anderhalf jaar bezig. Dus aandringen dat je je voor onderzoeken naar een ziekenhuis
    wil laten doorverwijzen is heel verstandig :) :)
    Als je dat voor elkaar krijgt komen er vanzelf allerlei onderzoeken.
    Inwendig onderzoek voor de vrouw, zaadonderzoek bij de man en
    bloedonderzoek op o.a. hormonen en later misschien eventueel op
    eventuele verklevingen bij de vrouw. Als je maar 1 keer doorverwezen
    bent is mijn motto :)
    Succes Natascha, ik hoop dat je wat aan deze info hebt ;) ;)

12. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    @ Anna : oooh, wat pijnlijk op die yogales! Wist ze het van jou?

Ja, ik laat de emoties er ook wel uitkomen, maar daar had ik dus niet een extra cursus voor nodig ;)

13. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Nee Natas, ze wist het niet, maar dat zeg je ook niet tijdens een algemeen voorstelrondje. Het is gewoon niet mijn ideale les daar, na die les is nl ook de zwangerschapsyoga :(
    Maar blijf zoeken naar iets wat bij je past!

14. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    @ Anna : ik was even in de veronderstelling dat ze het wist, maar dat zou ook wel té erg zijn hè :(
    Kan me voorstellen dat je daar niet meer naar terug bent gegaan, te veel confrontaties met zwangerschap en je eigen verlies :cry:

15. Diana

Diana Bekend lid

Jun 27, 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Hi meiden meld me ook nog eens ;)

Moet zeggen deze "stop" maand is me goed bevallen met géén ovu-testjes en zwangerschapstesten.....geen klus fase geen afwacht fase mmmmm veel minder stress :rolleyes:

Hier ook positieve zwangerverhalen van de nieuwkomelingen :D :D

Succ6 meiden ;)

liefs

16. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Diana....Welkom hier! Ook een Limbo zie ik! ;)

Liefs Marjo

17. shluky123

shluky123 Lid

Sep 27, 2007
    47
    0
    0
    verzorging
    gouda
    hoi ernie126 dank je wel ik had wat aan je verhaal dan weet ik een beetje wat me te wachten staat als ik daaraan begin.

muuske64 ik heb vanmorgen een bloeding gehad dus wist al gelijk dathet fout was balen balen..

grt natascha

18. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    :oops: Dat is geen prettig bericht meid! Sorry! Suc6 verder!

19. shluky123

shluky123 Lid

Sep 27, 2007
    47
    0
    0
    verzorging
    gouda
    muuske64 dank je we gaan gewoon door met oefenen nieuwe ronde nieuwe kansen toch.! :)

grt natascha

20. Marieke15

Marieke15 Actief lid

Jul 11, 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    Hee meiden,
    Dank jullie wel voor de lieve en opbeurende woorden. Het helpt echt! Ben vandaag een beetje emotioneel, maar morgen denk ik vast weer "nieuwe ronde nieuwe kansen". Het is inderdaad wel fijn dat ik zo'n korte cyclus heb, want over 25 dagen weet ik alweer of het raak is. En ik blijf hopen ..... (en voor de zekerheid ook maar temperaturen :) )

Share This Page