eey lola 2 wat een mooi plaatje het is wel grapig ik brand al 2 dagen een kaarsje op dat kaarsje staat die foto! ooh... wat een toeval ...
Wat veel al schreven heb ik nu achteraf het idee dat ik het al die tijd al heb geweten. Ik was heel blij maar zei ook tegen iemand dat het zwanger zijn niks voor mij was. Ik schrok zelf dat ik het zei ik was namelijk zo enorm blij dat ik zwanger was. Ik schaamde me ook diep dat ik dat durfde te denken en stopte inderdaad zulke gevoelens weg. Maar nu achteraf denk ik, ja misschien dat een vrouw ergens toch onbewust weet dat ze weer afschied moet nemen en ze ook onbewust al een muurtje bouwd. Voor mij klonk dit voor woensdag als totale onzin maar nu geloof ik daar toch echt in. En weer, jullie zijn allemaal echte lieve meiden, zulke lieve berichtjes ik van jullie krijg. Dat doet echt goed. En Moby, tanx voor je lieve kaartje. Je bent een schat en het komt echt helemaal goed met jouw!
BAH Sheila, wat balen. Heel veel knuffels!Heb het zelf (nog) nooit mee gemaakt, maar lijkt me echt vreselijk.X RITJE: moeilijk he na zoveel jaren iemand te geloven die zegt dat je WEL de moeite waard bent. Ik herken het, al heb ik niet zoveel ellende als jij meegemaakt. Maar je hebt hier altijd zulke lieve woorden voor iedereen dus ook voor ons ben je HEEL VEEL WAARD.
Oja wat ik ook nog zeggen wou, ik heb gelukkig echt een super mannetje die net zo verdrietig is als mij en die me compleet in de watten legt. Hij is nu ook lekker thuis bij mij. Samen proberen we ons er door heen te slaan en tot nu toe gaat dat goed. Misschien omdat ik die gedachten had vind ik het nu ook goed. Vind ik ook gek hoor dat ik zo denk, maar het voelt nu wel zo. En om nog dommer te praten ik wil nu echt voor de volgende ronde. Zo ver ben ik al weer met mn gedachten. Krijg er een kleur van als ik dit tik. Misschien vind iedereen dit wel heel raar dat ik zo denk.
SHEILA: ik vind je juist heel sterk en erg knap van je dat je alweer zover kunt denken en je niet laat verzuipen in je verdriet. Maar een beetje rouwen kan geen kwaad, want het is toch niet niks. Wat heerlijk dat je mannetje bij je is.
Shiela, dat vind ik zeker niet gek, maar wel zeer herkenbaar. En wat heerlijk dat je mannetje je zo ontzettend goed steunt hierin. Maarre ... wel ff wachten met klussen tot je bent uitgevloeid ivm infectiegevaar.
Mijn buren zijn 2 weken geleden voor het eerst opa en oma geworden. Ze hebben een kleindochter. Het kindje had onmiddellijk na de geboorte hele goede scores, maar is 's middags toch nog met spoed in het WKZ in Utrecht opgenomen. Het bleek dat ze een zeldzame aangeboren hartafwijking had, die bij slechts 3 baby's per jaar voorkomt. Ze is inmiddels geopereerd het het laatste wat ik hoorde zou het goed met haar gaan.
@SHEILA: fijn dat je ventje zo lief voor je is, en dat jullie dit samen kunnen delen.....is denk ik heel belangrijk! Dikke knuf, Moby
@Inez, ik heb eigenlijk helemaal geen idee wanneer je weer aan de slag kunt daar had ik me nog even niet in verdiept. Ik had het idee dat je eerst moet menstrueren voordat dat weer mogelijk is. Klopt dit? We kregen gisteren te horen dat je nog wel een week bloedingen kunt hebben maar ik heb vandaag maar heel weinig bloed verloren. Heel weinig zelfs. Ik ga vanuit dat dat goed is. Weet iemand dat?
Sheila, ik heb ook maar heel weinig gevloeid na de curettage dus dat kan normaal zijn hoor. Je mag weer vrijen zodra je helemaal niet meer vloeit. Over wanneer weer voor het echie gaan klussen verschillen de meningen een beetje. Sommige gyn's vinden het beter te wachten, al is hun enige reden soms omdat je anders niet precies weet wanneer de bevruchting heeft plaats gevonden. Maar goed, de termijn van een zwangerschap is vandaag de dag makkelijk te bepalen met een echo. Ik denk zelf dat je pas weer zwanger kan raken als je lijf er klaar voor is en je dus na een miskraam meteen weer gebruik kunt gaan maken van de 1ste ronde. Lola2...... balen meid, echt balen Molly, ik weet niet of die Matcare overgangstesten nou zo betrouwbaar zijn. Geen idee hoor, maar op de 1 of andere manier heb ik daar niet zo veel vertrouwen in. Een test op FSH bij de gyn zou ik dan liever laten doen. Een pas geboren baby die meteen geopereerd moet worden, oh wat lijkt me dat eng. Wat naar voor je buurtjes Inez, en voor de ouders natuurlijk. Ik heb, na mijn riedel van gisteren over vermoeidheid + vk + lage bloeddruk, vandaag weinig nieuws te melden. Heb braaf de 5 bekers zoethoutthee achterover gekieperd (ieks!) maar dat helpt natuurlijk niet direct. Ik had vanmiddag op kantoor de keus : of janken, of even op het toilet m'n ogen dicht doen. Heb dan maar gekozen voor het laatste en heb een hazeslaapje gedaan.
Sheila, wat een naar berichtje, heel veel sterkte. WIj mochten ook tijdens het navloeien gewoon weer een poging wagen, maar misschien is het toch beter nog even te wachten. Ik durf je daarin niet te adviseren. Heel vervelend zeg, maar qua leeftijd heb je zeker nog genoeg kansen. Ik duim voor je. Natas: mag juist geen zoethoutthee meer. Dronk veel sterrenmunt van pickwick, maar bloedruk was opeens verhoogd. Volgende week naar de vk dus ben benieuwd of mijn bloedruk iets omlaag is. Namen, oeps we moeten hier nog over nadenken. Koosje vind ik trouwens ook een leuke naam. We dachten tijdens de vakantie wel op een naam te komen, maar helaas niet geinspireerd. Wie van de zwangeren onder jullie is hier al uit?
hey nog even.... @madeliefjuh grappig dezelfde foto onder elkaar maar anders mooi he... @shiela wel we hadden het ook hier mijn ventje hoopte net zo erg als ik en we vonden ook troost in elkaars armen het was maar een dag of twee en we keken al uit naar de volgende stap de volgende eisprong, dit is positief en je hoeft je er niet over te schamen, de 1 heeft iets meer tijd nodig als de andere, het is alleen verwerk het op jullie manier en als je klaar bent kun je verder, that's the way! @Natas1 wel ik dronk dan veel zout brrr in water hielp snel en de eufortil pilletjes en dat hielp maar ik nam er twee dan, en rust, ik hoop dat je je snel beter voelt meid! het is een rot gevoel, mijn bloeddruk was erg de eerste twee drie maanden dan beterde het wel, maar jij bent verder dan ik...veel sterkte! Ja Ja we zijn er ongeveer uit bij de namen, hebebn samen met drie gekozen, mijn dochter mijn vriend en ik, een Jongen ARNE een meisje SILKE achternaam Bruynseels....grote zus Amber vind ik nog steeds een mooie naam..... Ach het is door je vergeet het als je echt gelukkig bent de moeilijke tijd en laat het best achter je zo snel als je het hebt verwerkt, veel kinderen groeien minder gelukkig op dan we denken! Ik heb gehoord dat je na een MK best verder doet als je het aankan, en dat de kans dan groter zou zijn om zwanger te worden, wat ervan waar is? Liefs Ritje
Nee Nino, dan mag je juist geen zoethoutthee. Ik vind het alleen zo vies, maar als het helpt dan moet het maar. Ritje, zout water drinken...... brrrrrr! Betreffende namen : daar zijn wij nog lang niet uit, en het is al gebleken dat we allebei op een heel andere stijl namen vallen. Dat wordt nog wat.
Heel erg fijn om te lezen dat er meer meiden zijn die ook gelijk weer omschakelijk en al aan een volgende poging denken. Ik dacht al weer dat ik raar was. Dat ik 1 of ander "tjakka" positieve emiel was. Oja, moet wel opbiechten dat ik woensdag gelijk weer ben gaan roken. Dus volgende week moet ik als eerste daar weer mee aan de bak. Heel stom uiteraard maar dat was echt het eerste wat ik deed toen ik thuis kwam. Mijn moeder zei gister tegen mij dat er vroeger nooit over gepraat werd. Maar ik ben wel blij dat we nu internet hebben, hier kun je toch lekker je ei kwijt. En krijg je een hoop antwoorden op vragen. Ik zal morgen of maandag de rest ook nog weer eens gaan lezen want ik heb sinds maandag niks gelezen. Was even alleen met me zelf bezig. Wij gaan zo lekker shoppen, even wat anders dan thuis zitten. Al hoop ik wel dat het weer nog iets beter word. Fijne dag meiden.
Shiela, zodra je uitgevloeid bent mag je gewoon weer klussen. Het is aan jou of je liever een menstruatie wilt overslaan of dat je er meteen weer voor wilt gaan. De meningen hierover in de medische wereld zijn zwaar verdeeld. De een zegt dat je meteen weer mag proberen zwanger te raken, de ander adviseert een menstruatie over te slaan en weer een ander zegt dat je na een curretage beter een maand of 3 kunt wachten. Ik denk dat je hierin gewoon je eigen gevoel moet volgen. Als het voor jou goed voelt om een menstruatie over te slaan moet je dat doen en als het voor jou goed voelt om er direct weer voor te gaan, dan is het ook goed. Raar is het zeker niet om al weer aan de volgende poging te denken. Deed ik ook steeds en als dat ons tjakka emiels maakt, nou ja, dan zij dat maar zo. Zolang het voor jezelf maar goed voelt. Vroeger werd inderdaad weinig over dit soort dingen gepraat. Na mij komen 2 jongens, beiden te vroeg geboren, de eerste is gestorven. Ik heb het altijd wel geweten, maar er werd nooit over gesproken. Enne, inderdaad weer stevig aan de bak volgende week met opnieuw stoppen met roken meid. Maar ik kan me best voorstellen dat je eerste reactie was om een sigaretje op te steken. Ja, dat van de kleindochter van onze buren is echt je ergste nachtmerrie. Lijkt alles goed te gaan met je kleintje, zit je ineens voor je het weet in het ziekenhuis met een operatie in het vooruitzicht. Gelukkig was het vooruitzicht dat in 96% van de gevallen de operatie slaagt. Ik ga er maar vanuit dat alles nog goed is met het kindje, anders had ik het wel gehoord.
Natas, ben benieuwd of je bloeddruk met deze thee gaat stijgen. Ik ben in ieder geval blij te weten dat deze thee bloedrukverhogend is, want dan ga ik hem zeker laten staan. Niet dat ik gedurende deze zwangerschap al van die thee heb gedronken, maar was wel van plan om weer aan de sterrenmuntthee te gaan. Dus nog maar ff niet. Bloeddruk is nu zo mooi laag en dat wil ik heeeeeel graag zo houden.
Mogge Je moet toch je stress kwijt, ik pak een zak chips of geef geld uit, en jij pakt een sigaret. Heel menselijk.
Oh ja Inez, voor jou is het idd goed te weten dat je juist geen thee als zoethout moet gaan drinken voor jouw bloeddruk. Ik hoop ook maar dat de mijne hierdoor wat gaat stijgen..... in ieder geval stijgt mijn vochtpeil, tot aan m'n lippen zo ongeveer Sheila, ik kan me héeeeeeel goed voorstellen dat je naar een peuk hebt gegrepen. Ik ben nu een jaar gestopt, toen ik mijn miskraam had was dat 4 maanden en het heeft toen bijzonder weinig gescheeld of ik had ook weer gerookt. Gelukkig net niet. Pik dat volgende week maar weer op, komt wel weer goed.
@sheila: met dat roken komt het vast wel weer goed;kan me voorstellen dat je op zo'n moment toch effe een sigaretje pakt! Alles op z'n tijd! Hier verder alles rustig,eigenlijk weinig nieuws alleen af en toe wat misselijk, moe. Fijn weekend iedereen! Groetjes, Moby