35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Sterkte Marieke, ik ben altijd even een paar van slag als
    ik weer eens ongesteld ben geworden. En na het uithuilen begin
    ik dan weer stiekum te denken: Wanner is mijn eisprong en dan
    zet ik mijn schouders er maar weer onder. Ook voor jou komt
    er een keer roze meid :)
    Groetjes Erna ;) ;)

2. Susi

Susi Bekend lid

19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    Update-tje van hier uit... :D
    Alles goed hier hoor..Druk gehad met werk en andere hobbybezigheden de laatste weken..weinig achter de pc gezeten avonds...Soms een een avondje lekker vroeg het bed in...

We hebben een stopmaandje gehouden,de afgelopen maand..Dwz effe geen ovu-testen,temperatuurkaartjes en specifieke klusdata...lol.Zo lekker een maandje laamaagaan... ;) Helaas vandaag weer de :evil: :evil: in the house...Dus nu gaan we er weer fanatiek tegenaan...

Susi ;)

3. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    hihi..grappig susi: het zelfde geldt dus voor mij....ook bij mij vandaag (veeeeels te laat) is het feest...en gaan we weer opnieuw van start...

eerst van die buikpijn af...oef! Heb wel mijn huis lekker opgeruimd..hihi

4. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Meiden ik wilde dit nog even met jullie delen omdat ik het net op internet heb gevonden. Het bestaat sinds 7 augustus 2006 dus dat is vrij kort. Misschien dat sommigen van jullie dit centrum al kenden, ik niet in elk geval: www.mckinderwens.nl
    Ik ga binnenkort (als ik weer ongesteld ben geworden) een afspraak maken.

Ik voel me echt een beetje depri op het moment maar we gaan gewoon door... ;)

Liefs, Daantje

5. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Hallo allemaal,

Ben blij via via dit onderwerp gevonden te hebben.
    Ben pas vanaf juli ah klussen voort eggie(af en aan, het was n.l. eerst helemaal geen kinderen tot ineens van de ene op de andere minuut WE GAAN ER VOOR, dus hadden we ook ff een wenperiode nodig).
    Helaas komt mn eisprong nu op een erg fout moment, midden in de week, terwijl mijn vriend door de week altijd van huis is, dus het duurt weer ff voor er weer een kansje is.

Waar ik toch wel een opkikker van krijg is dat er toch genoeg vrouwen die ouder zijn als ik ben er ook nog voor gaan. Klinkt misschien gek, maar ik ken niemand in mijn omgeving van mijn leeftijd met heel kleine kinderen of kinderwens. En af en toe denk toch wel; ben ik niet te oud?.
    Maar dat stop ik dan snel weer weg en ga ervoor.

Iedereen die er nog volop bezig is, SUCCES en iedereen die al in blijde verwachting is heel veel plezier en sterkte met de eventuele kwaaltjes en beslissingen(tests)

Groetjes Sandra

6. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Via via...bedoel je oa via Daantje? :D

Veel succes en welkom hoor meis! :D

Liefs, Daantje

7. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ SanRob....meid er is geen eindleeftijd voor een beeb! (enige spelbreker voor ons vrouwen is de menopauze :oops: )
    Niet iedereen heeft dezelfde wens en hetzelfde verlangen!
    Zolang jij ervoor wilt gaan, vooral doen! ;)

Wens je heel veel suc6!

Liefs Marjo

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Daantje : ga je naar dit centrum omdat het voor jou om een 2nd opinion gaat, of (ook) om een andere reden?
    Wat naar dat je je nog depri voelt..... jezelf al verwend, iets leuks gedaan? Sterkte hoor!

@ SanRob : leeftijd zegt zo weinig. Jammer van die biologische klok die in onze nekjes hijgt, maar voor de rest kan en mag alles.
    Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, ik ken in mijn directe omgeving ook geen ouder stel die nog aan kinderen begint. En wij hebben een tijdje getwijfeld, na het te hebben uitgesteld voor mijn stiefkinderen en dan ineens ben je tegen de 40 en mijn man 52...... wil je dan wel weer 'opnieuw' beginnen (ja dus! ;)). Maar in mijn omgeving keken een aantal mensen daar heel vreemd van op, fijn om hier gelijkgestemden te vinden.

9. Niet meer actief

goedemiddagg

ben ik weer even helemaal op van de 4 dg eurodisney ...nu druk aan de was was alles moet weer schoon ....

vandaag overtijd heb wel raar gevoel in mn buik dus afwachten maar weer wie weet komen ze nog en is het deze ronde weer niet raak

we wachten maar weer af

Muus :Su6 in ziekenhuis .........

liefs kaley

10. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    @Sandra, Welkom om je hart te luchten, 37 is zeker nog niet oud!

@Natas, Ik vind het op zich goed dat jullie gewacht hebben voor de kinderen van je man. Ook al zijn ze (bijna) het is voor kinderen toch niet niks, een nieuwe man/vrouw in het leven van vader/moeder.
    Ik kan me voorstellen dat veel vrienden van je man er totaal niet aan moeten denken, maar die zitten ook niet in de zelfde situatie waarschijnlijk.
    Er zijn zat mannen die iets ouder ook nog kinderen krijgen. Alhoewel ik het wel gezond vind dat ergen een grens ligt. Willens en wetens na je 60 een kind verwekken, is denk ik ervoor kiezen dat je een grote kans hebt je kind niet volwassen kunt zien worden. Voor een kind is dat niet makkelijk.

Maar in het geval van dames rond de 40 hoop ik dat niemand meer lang hoeft te wachten, dan zijn we niet net nog een jaartje ouder. Uiteindelijk zullen de meesten een jaar ouder zijn bij de bevalling.

11. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Kaley....meid trek je het nog?
    Wanneer ga je een test wagen?
    Wens je heel veel suc6!
    Blijf voor je duimen! ;)

Liefs Marjo

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nou Anna, ik heb wel spijt van het uitstellen hoor.
    Het heeft bitter weinig opgelevert kan ik je vertellen, mijn goede bedoelingen en die van hun vader worden nog steeds niet echt gezien. En ik heb daarvoor heel kostbare jaren voorbij laten gaan.
    Als ik nu nog een kindje kan krijgen maakt dat 't voor een deel goed, maar dan nog niet helemaal. Als het nu niet meer lukt heb ik een heel groot probleem.

Over leeftijd van de man : eigenlijk vind ik 52 al over een grens gaan..... maar ja, dat kan nu niet anders meer.
    Ik kan me natuurlijk ook heel goed voorstellen dat oudere mannen die al (half)volwassen kinderen hebben daar niet meer om staan te springen. Mijn kinderwens is ook veel groter dan die van mijn man, laat ik eerlijk wezen.

13. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    @Natas
    Ai, vervelend dat die dames dat niet zien. Zien ze hun pa liever ook als opa dan als toekomstig vader? Als je daar niet op in wilt gaan verder snap ik dat ook hoor! Ik hoop dat met de tijd ze dat toch wel gaan inzien en waarderen. Hopelijk komt dat met de jaren bij hen, maar grote kans dat ze daar eerst 30 + voor moeten zijn. Voor zulke jonge meiden is het toch wel anders en soms makkelijk praten. Je leven loopt nou eenmaal niet altijd zoals je het met je 18e had voorspeld. tzt kom je daar wel achter, zij waarschijnlijk ook.

Misschien is dit ook meer een topic voor de 35+ ers

Het is ook logisch dat jij meer kinderwens hebt dan je man denk ik. Jij wilt moeder worden, hij is al vader. Maar hij koos ook voor jou, net als jij voor hem koos. Je hebt met zijn situatie, zorgen en wensen rekening gehouden en met zijn dochters, nu ben jij aan de beurt. Hopelijk voelt hij dat niet extra als druk.
    Mijn vriend had ook niet zo'n heel sterke kinderwens, sinds de zwangerschap wil hij nu ook wel heel graag kinderen. Toch denk ik dat het voor hem makkelijker te verkroppen zou zijn, als het niet meer mocht lukken dan voor mij.

Hoe zit het trouwens met zijn griepje? Is dat over? ;)

14. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Wij kregen ook wel ontzettend veel reacties hoor, gelukkig de meeste heel leuke, maar ook wel een paar mensen die lieten doorschemeren: waar begin je toch aan... Maar als men dan hoort hoe lang en hoe graag ik het nog wilde, is men eigenlijk meteen ook wel enthousiast.
    Bovendien is m'n man ook al 48, dus ook voor hem zal het straks best weer even wennen zijn. Maar als een baby er maar eenmaal is, zul je eens zien hoe gek jezelf, je man, en heel de omgeving er mee zal zijn! Je went er langzamerhand wel aan, en dat meegroeien gaat zo automatisch...
    Met de eerste was ik 19 en ik was superblij, maar reken maar dat ik er toen ook heel erg aan moest wennen hoor. Ik was nog zo jong en moest alles nog leren. Bovendien kreeg je adviezen van allemaal oude en wijze mensen zodat ik de bomen door het bos soms niet meer zag...
    Ik denk dat ik er nu veel bewuster mee bezig zal zijn. Ok, waarschijnlijk lichamelijk wat minder soepeltjes dan toen, maar geestelijk ben je toch veel meer gegroeid en dat zal ook in je voordeel werken.
    En als oudere mensen denken dat ze het 'zelf' niet meer willen, hoeft dat toch niet te betekenen dat jij of je man het niet meer willen? Verschil moet er zijn.
    Dus heel veel succes! En hopelijk lukt het snel, want het is echt de mooiste voorrecht wat een vrouw zich kan voorstellen: het krijgen van een eigen kindje.

15. Susi

Susi Bekend lid

19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    Kaley.....ik duim voor je mee meis... ;) ;)

*We hebben het hier in onze direkte omgeving nog niet zo verteld..dat we aan t proberen zijn een kleintje te krijgen(..Inmiddels al een half jaar proberende...lol ) Een goede vriendin van me weet het inmiddels wel en die vind het zoooooo leuk.Zelf werd ze ook met 36 voor de tweede keer moeder. Er zullen ook wel zeker verbaasde reactie komen als wij(hopelijk)een kleintje gaan krijgen...We hebben nl ook altijd gezegd;bij ons komen er geen kinderen.En daar waren we erg stellig in.Dit is een driekwartjaar geleden ook in één keer veranderd...En nu gaan we ervoor...

Één ding wat zeker is;als er een beeb is ben ik dan zeker al 37..Mijn vriend is 4 jaar jonger als ik,maar dat telt al lang niet meer voor ons...Je bent zo oud als je je voelt denk ik dan..De biologische klok kan je helaas niet uitschakelen,die is gewoon aanwezig of je wil of niet..
    Das dan bij de 35+-ers anders als iemand van begin 20 denk ik....

Susi ;)

16. Niet meer actief

hey meiden

nog geen bloed nada niks ....temp vanmorgen 37'2
    wel vaak plassen maar dat is dan ook alles
    zou het dan toch deze ronde raak zijn al na de MK in aug

het weekend ga ik testen wacht deze dagen nog even af want als je zwanger bent ben je dat het weekend ook nog wel ...en ben toch bang geworden om te testen weer vooral na de MK dus ik doe nu wat voorzichtiger en hey het weekend duurt nog maar 3 dg dat hou ik nog wel vol denk ik hahahaha en anders ga ik vrijdag morgen testen dan is hubbie ook thuis namelijk is wel zo mooi en dan ben ik maandag erop 6 wk zwanger nu zou ik 5 wk zijn

duimen draaien volop hoop dat het ons deze ronde gegund is en dat het nu blijft zitten

su6 iedereen klussen afwachten testen allemaal su6

liefs kaley

17. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Kaley....dat zou tegek zijn meid! Blijf voor je duimen! ;)
    Hoop het zo voor je! Het is je van ganser harte gegund!

Liefs Marjo

18. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    @ Kaley
    Spannend zeg! Het is natuurlijk ook wel lastig dat je een onregelmatige cyclys kunt hebben na een MK. Hoewel je door te temperaturen er wel meer zich op hebt natuurlijk. Ik hoop het voor je! Knap dat je het een paar daagjes aankijkt

Ik ben sinds gisteren weer positief gestemd. Ik ben 27 dgn na de MK weer ongi geworden. Normaal was mijn cyclys 25 dagen. Sneller kon volgens ookecht niet want ik heb 2 weken gebloed. Het lijkt erop dat mijn cyclus nog steeds lekker kort is, dat betekent dat we het snel weer kunnen proberen, mijn nieuwe NOD is dan ook nog deze maand. Daar voel ik me echt bevoorrecht mee! :p

19. Niet meer actief

hey annna

mijn cyclus was gelijk weer op regel na Mk
    heb 3 dg bloed verlies gehad en verders niks arts in ziekenhuis vond alles er goed uitzien ..........

heb na MK weer normale cyclus van 28 dg gehad
    maar ik wacht nu liever even met testen omdat de innesteling ook niet goed kan gaan en dat ik straks alsnog ongie word ....dan heb ik gewoon een langere cyclus ipv te testen en weten dat je zwanger bent en het weer verliest

ik heb nog wel 2 dg de tijd en het geduld hoor heb een engelen geduld wat dat betreft

wens jou su6 met klussen

liefs kaley

20. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    :D Kaley
    Dat ziet er allemaal erg positief uit! En inderdaad, beter een late menstruatie, dan het zien als een mislukte zwangerschap. Die eerste week moet je toch maar helemaal afwachten.

Deel Deze Pagina