35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SanRob

SanRob Bekend lid

Jun 28, 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Ik hoop dat je heel veel plezier hebt vanavond DIANA!

2. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ Ritje: wat lief! Fijn dat je je weer beter voelt. Het weer werkt inderdaad mee, eindelijk, gelukkig maar.

@ SanRob: nou nee, we hebben niet echt een rustperiode, we klussen wat af :) , maar zijn er verder niet gericht mee bezig. Ik heb geen idee of en wanneer ik een ei heb gehad. Jullie ook goed geklust, lees ik, mooi te horen dat het de goede kant op gaat...en dat de problemen rond je computer zijn opgelost ;)

@ Inez: ja, dat is inderdaad ontspannen moet ik zeggen, na een half jaar eitjes meten, spuiten, echo's, etc.. Wat een aardige schoonmama heb jij, kan je me haar niet een keer uitlenen :D . Nee hoor, die van mij is ook heel lief :)

@ Moby: 3 uur staan strijken, jeetje, dan heb je idd niet veel van de zon kunnen genieten. Ik ben ook heel benieuwd naar hoe het is gegaan met Lola. Met jou ook alles goed?

@ Diana: ha naamgenootje, wat fijn dat je van de bruine smurrie af bent. Het lijkt me idd heel moeilijk dat je nu niets (lees: beebje) meer hebt om over te dagdromen. Maar dat komt vast wel weer goed. Zeker als je vanavond een leuke avond hebt :) . Veel klusplezier. En het is ook heel fijn dat het beter gaat met Nino wat het pesten betreft. Goed te horen dat er een juf is die hem helpt.

@ Anna: Wat een opluchting dat de operatie van je moeder goed is gegaan. Hopelijk is de uitslag van de kweek van de lymfeklieren ook goed, ik duim voor jullie. Dat ze maar snel mag herstellen. Rust doet wonderen. Ik blijf toch ook nog voor jou duimen dat de :evil: wegblijven. Al kan ik me voorstellen dat het een beetje erg veel is nu, maar toch ook weer leuk als het toch zo zou zijn. We wachten af.

3. Bij de verloskundige bleek alles prima in orde te zijn. Het enige vreemde was dat Jasmijn begon te huilen zodra de verloskundige de deur dicht deed en daar pas mee stopte toen Roy haar mee naar buiten nam. De vorige keer deed ze dat ook, maar toen dachten we nog dat dit lag aan de val die ze in de wachtkamer gemaakt had met een loopfietsje. Volgens de verloskundige komt het echter vaker voor dat dreumesen dit gedrag vertonen, zij meende dat erg jonge kindjes ervan schrikken als er iets met mama gaat 'gebeuren'. De volgende keer laat ik haar dus maar thuis, ze was echt overstuur. Roy was dus halverwege het bezoek naar buiten gegaan en toen ik klaar was en ook naar buiten kwam, stortte ze zich in mijn armen alsof er ik weet niet wat gebeurd was... :(

@Annna: Jij hebt een behoorlijk heftige week achter de rug! Ik hoop dat je komend weekend de gelegenheid krijgt om een beetje bij te komen...
    Ik wens je moeder een spoedig herstel toe en jullie beiden veel sterkte!

4. SanRob

SanRob Bekend lid

Jun 28, 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    OHJA, ik las vandeweek in een medische knipselkrant een artikel; dat mannen er ook goed aan doen om extra foliumzuur tot zich te nemen, hetzij in voedsel, hetzij in de vorm van een pilletje; dit zou het krijgen chromosomenafwijkingen verminderen.
    Het proberen waard, dacht ik zo.
    Of wisten jullie dit al.

5. NOD

10-04 Anna (probeert zaterdag 12-04 pas te testen :()
    14-04 Diaantje1
    15-04 Diana
    17-04 Smoeltje
    22-04 SanRob
    04-05 Ellen

AFSPRAKEN

11-04 Miss Daantje echo controle cyste
    13-04 Miss Daantje start prikken IVF
    14-04 Moby4 nekplooimeting
    15-04 Inez VK
    22-04 Diaantje 1e IVF gesprek
    07-05 Inez gyn
    07-05 Lola vk (18.30 uur)
    09-05 Inez pretecho
    28-05 Inez VK
    20-06 Inez gyn

BEVALDATA

03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    19-08 SM591 (Pien)
    22-09 Lola
    29-09 Ritje
    09-10 Zico
    03-11 Moby
    11-11 Vozzie
    13-11 Anja

6. SanRob

SanRob Bekend lid

Jun 28, 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Zo'n rustperiode bedoelde ik ook niet DIAANTJE, hihi.

7. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ Lola: top dat alles goed is gegaan bij de VK. Alleen jammer dat Roy niet alles heeft meegekregen. Begrijpelijk natuurlijk dat hij met Jasmijn naar buiten is gegaan. Arm meisje, kleine kinderen schijnen toch heel gevoelig te zijn als het gaat om mama bij de dokter.

8. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
  9. @Diaantje: Ja, Roy heeft nog net het kloppen van het hartje kunnen horen, al was het moeilijk te verstaan door Jasmijn's huilen heen...

10. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

Nov 29, 2007
    446
    0
    0
    @Ritje: dankje lieffie. Een ieder is zoals zij zicht voelt denk ik, maar ik heb goede en slechte dagen natuurlijk (zoals ook een ieder)!
    Joehoe! Ga zo door, the only way is up!

@Ellen: jaahaaaahaaaahaaa! ik zit nu op de 3e dag en heb alweer reuze zin! :)

Waaaaaat? Jij? Echt niet! Geloof er nix van, maar als het dan toch zo is, dan mag je natuurlijk bij ons komen klagen, wij slepen je er wel doorheen! ;)

@Smoeltje: Hee, dat is een lekkere opsteker - misschien is hij wel een geheime aanbidder van je....?

@SanRob: Pfff, wat is dat nou weer? Een halve zieke familie? Dat is wel even slikken....

@Diaantje: Hee lieffie! Ook weer even hier... en nog steeds lekker losjes.... :) Pfff, het wordt nog druk hier :rolleyes:

@Anna: Wat fijn dat de operatie goed is gegaan! Ik kan me voorstellen dat je daar nu al je aandacht aan wilt geven...

@Lola: Fijn dat je bezoek aan de VK goed was (voor jou) en inderdaad, Jasmijn is al zo ver dat ze begrijpt dat jij onderzocht wordt!

Ik ga vroeg mijn mandje in; ik heb morgen weer een sollicitatie gesprek: voor Executive Secretary voor de Raad van Bestuur van een familie bedrijf. Klinkt cool, hoop dat het ook zo is!

Knuffels!

11. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Anna ben blij dat de operatie oke,]
    is ja je word er moe van die toestand,
    maar het is ook geestelijk dat je vermoeid,
    ik wens je moeder veel beterschap toe,

en jou wat rust!
    Je hebt het verdiend..
    veel sterkte
    Liefs Ritje

12. Mooiniet: Veel succes met je gesprek morgen!

13. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ Lola: nou, dan heeft Roy toch nog het belangrijkste mee gekregen!

@ Mooiniet: ja, ik dacht: ik kijk eens ff wat ik allemaal gemist heb. Moest dus meteen een stuk of 10 pagina's lezen, pfffff, wat zijn jullie kletsdozen ;) . Slaap lekker en veel succes morgen met je sollicitatie.

14. Shiela

Shiela Bekend lid

Feb 14, 2008
    602
    0
    0
    Nou lieve meiden, weer even een up-date over hoe het met me gaat. Ik kan niet anders zeggen dan dat het goed gaat. We kijken weer echt vooruit en door het vele praten hebben we het een plekje kunnen geven.

En nu komt wel helemaal het positieve. We gaan begin volgende week weer aan ovulatietesten dus..... We zijn er weer klaar voor. En willen eigenlijk niet meer wachten. :oops:

Ik word al weer helemaal blij van de gedachten dat we weer vooruit kijken.

15. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @shiela dat is mooi even verwerekn en dan vooruit kijken positief,
    ben heel blij voor je!
    wens je ook heel veel succes ermee!
    :)

Liefs Ritje

16. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Wel meisjes al hebben julie me gerust gesteld,
    ik ben zo verschrikkelijk angstig om morgen die vruchtwaterpunctie te doen en dan op het resultaat te wachten,
    die naald boezemd me echt angst in,
    ik heb ooit voor men dochter mijn kan laten laten openspuiten en alles nakijken en dat was allemaal vrij pijnlijk,
    ergens anders now problem
    mijn baarmoeder wow das een andere zaak!

Het is zo erg dat ik tranen huil en denk ik doe het morgen niet!
    Ik meen het...is nie normaal....
    ik vind het verschrikkelijk,
    ik krijg me precies over die angst niet heen!

Liefs Ritje

17. Koosje

Koosje Fanatiek lid

Jan 15, 2007
    1,418
    10
    38
    Female
    Utrecht
    Meiden

Zal hier een tijdje niet meer zoveel schrijven (en dat terwijl ik net nieuw was), maar lees nog wel bij jullie mee hoor.
    Ik post zo nu en dan bij het IUI-topic...vind ik fijner qua onderwerp!
    Heel veel succes allemaal met zwanger worden spontaan (SanRob en MooiNiet...tottoitoi :thumup: ) of met hulp (Diaantje: meis, sterkte met jullie IVF!) en de zwangeren (Natas en Ritje....heel veel plezier met al dat getrappel in de buik! Hoop jullie snel te volgen!)

Liefs,
    Koosje

18. @Shiela: Wat fijn dat jullie zo snel alweer met een positieve blik vooruit kunnen kijken! Ik hoop dat je heel snel heel goed nieuws te melden hebt...

@Ritje: Lieverd, ik kan me je angst goed voorstellen. Ik zag er ook enorm tegenop en was opgelucht toen ik de afspraak afzegde. Ik kan voor jou alleen maar hopen dat deze dag gauw voorbij gaat en nog meer dat de ingreep erg zal meevallen! Ik weet van Inez bijvoorbeeld dat het haar heel erg was meegevallen. Hou je taai vandaag...

@Koosje: Dat was kort, maar hevig! Veel succes met de IUI-behandelingen...

19. Vozzie

Vozzie Lid

Dec 13, 2007
    68
    0
    0
    Hallo dames, bij het zoeken naar info over bevallen in Duitsland en nazorg mogelijkheden kwam ik dit tegen. Vond dit wel interessant, misschien weten jullie dit allemaal al.. misschien ook niet.. Afijn, bij deze..

Ritje en Mooiniet, veel succes met de vruchtwaterpunctie en de sollicitatie.

Voor extramurale behandelingen in het buitenland/ andere EU lidstaat (behandelingen waarvoor je niet langer dan een dag opgenomen hoeft te worden) heb je helemaal geen toestemming nodig, als het in je pakket zit.

Iemand die een IVF behandeling onderging in Spanje heeft de staat een zaak aangespannen, en dit is de uitkomst van het Europese hof. let op: de uitkomst gaat over alle extramurale behandelingen, dus niet alleen IVF. De kosten moeten bovendien INTEGRAAL vergoed worden, en niet deels. Want dit is in alle relevante rechtszaken uitgesproken.

Zie ook: http://www.cvz.nl/resources/circ0445_tcm28-18874.pdf

Toestemming is niet nodig van de verzekeraar wanneer cumulatief aan de volgende drie voorwaarden is voldaan.
    1. Het moet gaan om extramurale zorg.
    2. Het moet gaan om zorg waarop op grond van het Nederlandse pakket aanspraak bestaat.
    3. Het moet gaan om het inroepen van zorg in een andere lidstaat van de Europese Unie

Zie hier het arrest Müller-Fauré met overige info:
    http://www.freya.nl/web_verzekeringen/U ... enland.php

Meer info:
    http://www.cvz.nl/resources/circ0445_tcm28-18874.pdf

Kan een ieder die van andere sites lid is, deze info doorgeven aan andere lotgenoten?

20. Vozzie

Vozzie Lid

Dec 13, 2007
    68
    0
    0
    Oh ja, en als iemand een goede site kent met nederlandstalige info over bevallen in Duitsland .. geef maar door... thanks..

Share This Page