@een bokkepruik op hihi grappige uitdrukking, wel even een nacht goed geslapen en vol ploannen en het zonnetje schijnt hier schitterend, de avond heeft me goed gedaan, en nu ga ik naar de mark plantjes halen en gras voor gras bij te zaden.... misschien straks even de hondjes trainen en hoop op een klein tripje op mijn vriend zen motto.... want mijn staat op stal spijtig! en t is zo ne fijne en ne mooie brrrr.... ga hem even starten en toch eens even opzitten als het lukt met men buikje hihi want hij staat vrij hoog... racemaschien hermaakt tot streetbiker! Geel zwart! wel dames maak er een fijne dag van, ik ga proberen maandag even uit mijn hoofd te laten! geniet van de zonnestralen het doet een mense goed en geef energie! Liefs Ritje
MOBY; alvast heel veel plezier maandag, want dat ga je "hem"zien! RITJE: jeetje wat balen zeg, nog meer slapeloze nachten en stress en dat kun je nu njuist niet gebruiken. Hoop voor jou (niet voor mezelf,haha)dat het maar snel maandag mag zijn. Miss DAANTJE: 2 cystes, bah, kan er ook nog wel bij, DUS NIET. Randy kan toch handschoenen aandoen? In iedergeval hoop ik dat het allemaal toch de goede kant op gaat. MOOINIET: alvast gefeliciteerd he, toppie toch?En nu maar een officiele buitenlander gaan worden.
Zit nog alleen, snif, mn klusmaatje in nog niet thuis vh werk.Zo maar ff stofzuigen/honden uitlaten en boodschappen doen. Mn favoriete bezigheden, maar niet heus.Hoewel met dit weer met de honden lopen wel lekker is.
MissDaantje: ik kan me je wanhoop op dit moment wel voorstellen. Dat zijn zo van die momenten dat alles opeens mis gaat en je het niet meer zo ziet zitten. Ik heb die momenten ook en zet dan alles op een rijtje en begin op te lossen wat het makkelijkst is..... kun je jezelf niet prikken? Wat ik van de andere dames heb begrepen is het niet zo moeilijk....of je koopt (of Randy heeft die al) van die rubber handschoenen? In ieder geval hoop ik nogmaals dat je niet weer geopereerd hoeft te worden want i.d.d. dan moet je weer een maand wachten met prikken. Ik duim voor je meis en denk aan je!
Goedemorgen allemaal. Heb heeeeeerlijk uitgeslapen vanmorgen. Voor deze keer moest mijn lief eens om 'mijn' tijd op. (6 uur en ik mocht blijven liggen, zo lang als ik wilde!) Ik was (en ben nog) supermoe van alle spanningen van afgelopen week. Ik had op mijn werk ook nog veel extra's beoordelingen en gesprek met het bestuur. Op zich lag ik van die dingen niet wakker, maar 3 keer in 1 week is toch wel wat veel. Zeker als die week al getekend wordt door zoveel spanning van echt belangrijke dingen. Het helpt mij ook goed om te relativeren, dat weer een keer ongi worden echt geen ramp is. Ik kan het heel goed hebben en heb eigenlijk alleen maar weer aan de toekomst gedacht. Wij gaan aanstaande dinsdag naar het GEZOND ZWANGER spreekuur in het ziekenhuis. Daar zijn ze net mee begonnen en volgens mij sturen ze iedereen die bij een gyn komt daar standaard naar toe. Het geeft vooral veel leefstijl adviezen aan aanstaande ouders, preconceptueel advies dus. Zelf heb ik het idee dat ik echt al wel een soort wandelende encyclopedie ben op dit onderdeel. MAAR als ik hier nu toch een paar dagen lees.... kroeg en sigaretjes...? Nu is het makkelijk praten voor iemand die niet verslaafd is en sigaretten vies vind. Anja, het is toch jammer dat je het stopppen met roken niet gelukt is voordat je zwanger werd. Ik zou echt alles op alles zetten om te stoppen. Probeer er hulp bij te zoeken. Boeken, therapie, stivoro. 6 per dag klinkt voor mij als best veel. Ik begrijp echt wel dat het je moelijk af gaat hoor! Maar het is voor je kindje en jezelf zoveel beter. Misschien helpt het je om te visualiseren hoe je beebje in een heel rokerige ruimte zou zitten en het daar moeilijk mee heeft. (weet niet of het jou zou helpen, misschien wel te drastisch voor je en lig je er zelf weer wakker van, dat moet ook niet) In elk geval heel veel sterkte ermee! Ritje, misschien lees ik het wel verkeerd en heb je helemaal zelf geen wijntjes op. Maar die worden toch ook met klem afgeraden. Hoewel Nederland daar geloof ik strenger is dan buurlanden. In de folder van dat spreekuur van het Erasmus MC, staat zelfs dat alcoholgebruik van de man zelfs de kans op een miskraam verhoogd. Zelf merk ik dat ik toch al best veel laat om de kans op een gezonde zwangerschap te vergroten. Door al te leven alsof je zwanger bent, dus ook risico's van toxoplasmose en listeria ed te voorkomen. Het maakt wel dat ik er verstandelijk NOG meer mee bezig ben, dan we al zijn. Terwijl je aan de andere kant het ook juist wil loslaten. Ik ben wel benieuwd eigenlijk hoe de andere niet zwangeren hier daar mee om gaan.
Nou, ik ben dus nu eindelijk wat IKEA kasten in elkaar aan het zetten.... heel inventief, want er paste er 1 niet onder het blad in de douche (2 mm te hoog). Dus die kast onder het blad in elkaar gezet. Die staat. #-o Nu passen de deurtjes niet Nou ja, ze passen wel, maar ze kunnen dus niet open Grrrrr! Vandaar ff een pauze om te zien hoe het met jullie gaat......
gnnnn Mooiniet. Handig zo'n kastje waarvan de deuren niet open kunnen. Zit er smakelijk om te lachen, bij wat ik oorstel. Hier alles goed, na het goede nieuws, zit nog na te genieten Wij hebben hier in het Westen nog geen zon. Dat zegt dus eigenlijk, ga nu eens in huis wat doen. (de stofwolken gaan nu echt opvallen) Dan kan ik vanmiddag lekker wat in de verwachtte zon doen. Daantje, Ik snap dat je ervan baalt. Neem het even mee in de gesprekken met de gyn. En inderdaad misschien kun je naar alternatieven zoeken over het toedienen van de spuit. Maar meid, kop op, probeer je niet te laten kisten nu. Ik hoop dat de cysten je zwangerschapswens niet inhalen. Heb je idee van hoe snel ze gegroeid zijn nu? Oh wat naar zijn die dingen toch voor je!
Anna: wat doe jij eigenlijk voor soort werk? Ik kan me heel goed voorstellen dat als je zoveel aan je hoofd hebt, je het niet erg vind om ongi te worden.... zo heb ik ook een tijd rondgelopen. Antwoord op je andere vraag: ik ben nu sinds een maand of 3 echt als een bijna zwangere (zeg ik, want ik ben het nog nooit geweest dus kan me alleen maar indenken hoe het is) aan het leven. Bijna geen alcohol meer en als het zo is, 1x per week 1 klein glaasje wijn. Qua eten, ik eet nog maar heel weinig vet, en rauw vlees (toxoplasmose) zeker niet. Het rauwste wat ik eet is gebraden rosbief op brood. Verder let ik heel goed op wat ik binnen krijg (ook voor mijn stoelgang ). Nou denk ik dat als je wat ouder wordt, je toch al meer "naar je lichaam luisterd" en niet meer zomaar van alles naar binnen propt, nouja, dat is mijn mening.....
Mooiniet, Ben leerkracht, kleuterjuf op dit moment. Werk op invalbasis, ben net begonnen, (carierreswitch) dus willen ze af en toe nog in de klas kijken. Ook krijgen we een soort van training om met een nieuwe rekenmethode voor kleuters te werken. Dan komt er een begeleider vanuit een andere organisatie alle leerkrachten bekijken tijdens een les. Wat is jouw, 'waarschijnlijk' nieuwe baan?
Pffff! Executive Secretary (officieel). Hele mond vol......Ik word secretaresse voor de raad van bestuur van een heel groot internationaal bedrijf. Ze zijn de 3e ter wereld in wat ze doen (nogal technisch).
Secretaresse voor serieuze mannen in pak dus. Wel leuk dat het lekker internationaal is. Succes ermee!
Ja, ik ben eigenlijk altijd nogal "corporate" geweest in internationale bedrijven, dus ik weet niet beter en vind het echt leuk! Maar jij hebt ook een leuke baan, denk ik.....dicht bij kinderen, altijd leuk!
Ja, Ik heb echt de goede keuze gemaakt. Ik voelde me steeds minder op mijn plek in de 'serieuze' zakenwereld. Iedereen doet net of alles zo belangrijk is. Wat nou, het gaat maar over geld, dacht ik dan. Nu gaat het over mensen in mijn werk. En ook nog wel 'onschuldige' mensjes, die op mij vertrouwen en graag willen leren.
Zelf merk ik dat ik toch al best veel laat om de kans op een gezonde zwangerschap te vergroten. Door al te leven alsof je zwanger bent, dus ook risico's van toxoplasmose en listeria ed te voorkomen. Het maakt wel dat ik er verstandelijk NOG meer mee bezig ben, dan we al zijn. Terwijl je aan de andere kant het ook juist wil loslaten. Ik ben wel benieuwd eigenlijk hoe de andere niet zwangeren hier daar mee om gaan. Yep, idem dito hier! Ik leef zo gezond mogelijk, ondanks dat ik niet zwanger ben. Ik drink al veel minder koffie (ongeveer 2 kopjes per dag), na de inseminatie drink ik geen druppel alcohol meer (iemand ooit van FAS-syndroom gehoord: foetaal alcohol syndroom, kinderen die door het alcolholmisbruik van hun moeder met allerlei lichamelijke en psychische problemen geboren worden, ik werk met kinderen en heb een jongetje die FAS heeft, begeleid, dus voor mij nooit, never alcohol tijdens zwangerschap). Ik slik folium, eet meer groente en fruit en zorg voor voldoende lichaamsbeweging. Alles in het teken van een eventuele zwangerschap. Tja, en dan nog bepaalt moeder natuur het... Fijn weekend nog! Lola2
Hoi! @iedereen dank voor het welkom. Deze maand gaat voor ons een uitdaging worden vrees is. Mijn vruchtbare dagen heb ik waarschijnlijk net wanneer ik in het buitenland zit voor mijn werk ( ) en manlief heeft momenteel medicatie waar hij nogal wat bijwerkingen van heeft, waarvan er eentje is problemen met ejaculatie. Dus ik vrees dat als het deze maand gaat gebeuren, het een klein wonder mag heten, maar je weet nooit. Als het goed is moeten die bijwerkingen over een weekje over zijn, ik hoop het maar ... we zullen zien. Grtz, Suus
Kan ik me heel goed voorstellen, maar mijn prive leven is redelijk onserieus, dus het evenwicht is goed. Geen idee hoe lang ik het nog uithou hoor.....
Nou Suzy, dat begint al lekker dan! Ik heb zelf zo'n lief die steeds in de week voor mijn eisprong weg is, maar goed, je kunt niet alles hebben. Die van mij heeft speciaal zijn non-kinderwens opzij gezet voor mij! En die van jou heeft nog iets veel mooiers gedaan! We moeten dankbaar zijn met wat we hebben (of daar in ieder geval af en toe bij stil staan)
Oh, absoluut. Er gaan weinig dagen voorbij dat ik niet even daaraan denk. Maar het mooiste is dat er dus dagen zijn dat we niet meer stilstaan daarbij. Dat voor mij betekent dat het echt voltooid verleden tijd is en geeft ons allebei de kans om aan de toekomst te denken, want geloof me, een jaar geleden zat dat er totaal niet in. Dat jouw lief zijn non-kinderwens opzij heeft gezet vind ik ook heel mooi overigens Grtz Suzanne