35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

daarom ik heb hiervoor ook gewacht met testen en was toen zwanger maar een paar dagen later kreeg ik MK .....

vanmorgen was mn temp 37'2 maar ik weet inmiddels dat ik op mn temp ook niet aan kan
    zegt niks nada bij mij ...wat wel altijd veel zegt bij mij is afscheiding voor ongie en dat heb ik nu niet maar wie weet komt dat nog

het enige wat ik heb is :
    _(.)(.) zeer pijnelijk
    _vaker plassen
    _trekkerig gevoel in buik bij liezen
    _hoofdpijn gehad
    _opgeblazen gevoel ...heb a buik van 3 maanden zwangerschap lijkt het
    _dan weer koud dan weer warm

maar zegt niks natuurlijk want kan ook ongie symptonen zijn

liefs kaley

2. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    @ Anna : om eerlijk te zijn interesseert het me nu niet meer zo wat m'n stiefdochters ervan vinden als hun vader weer papa zou worden.
    En het is zeker logisch dat mijn kinderwens groter is als die van mijn man. Ik zeg het maar zo : 'alleen' had hij deze keuze nooit gemaakt (ik wel), maar samen met mij wel. Ik heb hopelijk genoeg mijn best gedaan om dat niet als extra druk te laten zijn, maar zo werkt mijn wens en nu verdriet wel door denk ik.
    Z'n verkoudheid blijft daarbij, gaat niet verder in griep ;)

@ Kisbaba : het maakt idd niet veel uit wat anderen ervan denken. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat iemand anders er niet aan zou moeten denken, en dat is ook prima. Als men erin mee wil groeien samen met ons dan graag, zo niet dan jammer.
    Dank je voor de succes wensen! En jij, hoe voel je je en alles goed met je zwangerschap?

@ Susi : ja, ik weet wel zeker dat een aantal zaken anders zijn voor een 35+ (aanstaande) moeder dan voor een jonge vrouw van 20.

@ Anna : fijn nu snel weer je menstruatie, en ook lekker dat je altijd zo'n korte cyclus hebt!

@ Kaley : ik zei het al ergens anders, maar wat je schrijft klinkt heel hoopvol!

3. Flam

Flam Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,487
    0
    0
    Kaley, ik ben heeeel nieuwsgierig :)
    Nog even het weekend afwachten.
    Hoop dat je symptoompjes alleen maar erger worden
    want dat zou een rose naampje kunnen zijn :(: :(: ;)

en Anna, op naar een nieuwe kans :) ;)

Groetjes Erna ;) ;)

4. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

Jun 20, 2007
    632
    0
    0

5. sabrina

sabrina Bekend lid

May 13, 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    ow..ik ga hard duimen...Kaley en lastminute mama!

Hier veel rood......

Heb het zelf tegen weinig mensen gezegd, omdat de kans op succes bij ons erg klein is. Elke keer die vraag: En? moeten beantwoorden, heb ik geen trek in. We zien wel....

6. LastminuteMama

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Maar er is altijd een kans! Positief blijven denken!

7. sabrina

sabrina Bekend lid

May 13, 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    ja ....we hebben zeker kans...., maar dan wel via iui...moet deze week de gyn bellen voor een afspraak...

Op 1 of andere manier zou ik het zo mooi vinden om natuurlijk zwanger te raken...maar ja...je kunt niet alles willen he? Eerst die duivels weg sturen...

Kunnen de overtijd dames de spanning nog aan? Goed hoor!

8. Niet meer actief

goedemorgen

hier nog steeds niksnada ..mijn temp was vanmorgen 37'3 gaat elke dag omhoog lijkt het
    heb verders nog geen bloed of slijm

dus geen bloed is moed morgenvroeg testen
    dan horen jullie het al zegt mn gevoel dat het raak is maar ja je kunt alleen maar afwachten

liefs kaley

9. Flam

Flam Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,487
    0
    0
    Klinkt goed Kaley :) Je maakt me wel heel nieuwsgierig nou hoor!
    Ik zal morgenochtend nog eens even weer op dit topic kijken
    voor roze nieuws natuurlijk ;) ;)

en Lastminutemama, hoe is met jou :(: :(:

en Sabrina, wij hebben dit ook gehad.
    Toen het 2 jaar niet lukte durfde niemand ons meer iets te vragen.
    Het ligt ook zo gevoelig.
    Misschien is het inderdaad maar beter om soms maar
    niets te zeggen. Wij hebben er voor gekozen om
    in de periode van i.v.f. maar een paar mensen in
    te lichten want het is zo al moeilijk genoeg!
    Vel sterkte Sabrina, ook voor jou wordt het een keer roze :)

Groetjes Erna ;) ;)

10. Niet meer actief

hahahah ernie ik weet het morgenvroeg ga ik testen

al voel ik me er goed onder eerlijk gezegd op wat pijnelijke darmen na kan niet naar het toilet namelijk terwijl ik wel moet

nog een paar uurtjes even slapen en TESTEN hahah

jullie horen het heel snel ok

liefs kaley

11. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    @ Kaley

Wat leuk om je positieve nieuws hier te volgen. Het lijkt me heeel sterk als het niet zo is! Ik duim mee voor je.

12. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Mijn stiefdochter van 21 is gistermiddag bevallen van een gezonde zoon :whistle:

En ik....... ik heb het er zo ontzettend moeilijk mee :cry:

13. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

Apr 12, 2007
    635
    0
    16
    Natas, sterkte meis.
    Dikke knuffel!

14. Flam

Flam Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,487
    0
    0
    Kan ik me heel goed voorstellen.
    Af en toe is het ook allemaal zo oneerlijk :)
    Sterkte meid ;)
    Groetjes Erna ;) ;)

15. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    @ Oh Natas, Wat kan ik me dat zoooo goed voorstellen. Ik hoop toch zo dat je mensen in de buurt hebt die dat ook kunnen begrijpen. Bij wie JIJ terecht kunt. En dat je man begripvol is, maar voor hem is het ook complex. Het is belangrijk dat er anderen zijn die zich in jou kunnen verplaatsen en naar jou willen luisteren.

Gooi het er maar uit meid! :cry: Een virutele schouder kan je hier vinden, zijn er geen virtuele bloemen om je een hart onder de riem te steken?

16. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Het is hier helemaal niet meer positief. Ik kom net uit het ziekenhuis en heb een controle echo gehad. Nu blijkt er een cyste te zien naast of op mijn rechter eileider. Normaal beleid is dat ik na 3maanden moet terugkomen om te kijken of het weg is. Maar ik wil snel zwanger worden!

Ik hoef van deze arts ook niet te wachten, maar wat als ik nou zwanger word en er zit een groeiende cyste? Kan dat kwaad? Ik ben er heel erg van geschrokken en er zijn opeens weer zoveel vragen? Daar gaan we weer... Ik was net zo blij dat het weer een beetje goed met me ging!

Hij twijfelde zelf ook of het wel verstandig was om 3 maanden te wachten, hij gaat overleggen binnen zijn team. Het kan mijn vruchtbaarheid beinvloeden, maar hoeft niet. Ik weet ook absoluut niet wat er anders te gebeuren staat, hoe het weggehaald kan worden of wat ook maar. :( :( :( :( :( :( :( :(
    Ik wil alleen maar gezond zijn, zwanger worden en een gezond kindje krijgen.
    [/b]

17. LastminuteMama

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Hi Ernie,
    Mijn NOD is zaterdag, dus zou pas zondag gaan testen....of later.
    Het valt mij op dat hoe ouder de dames worden, hoe later ze gaan testen. Het "jonge grut" test het liefst meteen na het klussen. Komt wijsheid (en geduld) dan toch met de jaren?

Ik ben net thuis, uiteraard nog "niets", (.)(.) nog steeds gevoelig, af en toe wat steekjes in m'n buik en lage rugpijn maar dat komt natuurlijk door die hakken van 10 cm waar ik de hele dag op heb rondgelopen!

@Kaley: nog steeds "alles op z'n plaats"? Het zou toch geweldig zijn als je/we een juni-mama worden!

xxx

18. Flam

Flam Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    2,487
    0
    0
    LastMinuteMama, ik heb ook altijd de neiging om lang te wachten.
    Ik heb 1 keer zelfs 5 dagen gewacht en toen kreeg ik een bloeding.
    Wat was ik teleurgesteld. Met de i.v.f krijg ik gewoon het aantal
    dagen op waarna er getest gaat worden of dat jezelf test en daarvoor
    wordt afgeraden. Maar je hoeft gelukkig niet al te lang meer te wachten met testen :) Hang in there :) ;)

Wat en tegenvaller Anna :) , ben je er helemaal klaar
    voor en dan dit weer. Ben benieuwd wat ze nu gaan belissen, of ze
    de cyste misschien nog eerder weg gaan halen. Ik hoop dat het
    toch allemaal een beetje snel weer goed komt.
    Sterkte Anna ;)

Groetjes Erna ;)

19. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Dank je Joyce, Erna en Anna.

Ja, gelukkig kan ik mijn verdriet hier thuis goed kwijt, en aan mijn familie + een vriendin.
    Het is ook gewoon een hele complexe situatie met een moeilijke historie van 10 jaar, er komt nog veel meer bij kijken. Maar mijn kinderwens van jarenlang en nu de miskraam maakt dat dit nog veel zwaarder is.

Maar Anna, wat vertel jij nou allemaal!
    Ik heb hier geen verstand van, nog niet eerder over gehoord. Maar ik kan me voorstellen dat je nu van slag af bent. Ik hoop zo voor je dat je snel uitsluitsel krijgt en direct verder kan met zwanger worden.

20. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

Apr 3, 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Anna, ik ben 2 keer geopereerd aan een cyste aan mijn linkereierstok. 1 keer met spoed in oktober 2006 en nog een keertje, na een controle echo eind januari van dit jaar.
    Bij mij wordt het endometriose genoemd maar omdat het verder helemaal schoon was en alles er goed uitzag kan ik gewoon zonder problemen zwanger worden. Of het ooit nog terug komt weet ik natuurlijk niet maar omdat alles er verder goed en schoon uitzag heb ik goede hoop! :D

Er zijn veel vrouwen die cystes hebben en er bijvoorbeeld helemaal geen last van hebben, het kan ook uiteindelijk vanzelf verdwijnen of met behulp van medicijnen maar dan leggen ze geloof ik je hormoonhuishouding stil en dat wil je natuurlijk niet als je zwanger wil worden! :(

Bij de eerste cyste had ik al maanden regelmatig last tijdens het vrijen, de menstuatie en soms tijdens de ontlasting, alleen wist ik toen nog niet wat het was. Op een dag kreeg ik buikpijn die maar niet overging, het verergerde zelfs en ik kon op een gegeven moment niet meer lopen, stilligen of zitten van de pijn. Na de huisartsenpost in het weekend waar de dienstdoende arts niet eens naar mijn buik mocht wijzen, meteen doorgestuurd naar de eerste hulp, daar constateerde de gyn een met bloed gevulde cyste...meteen opereren! :eek:

Ik hoop voor jou dat het meevalt! Weet dat je me altijd wat mag vragen als je daar behoefte aan hebt!

Oh ja, mijn tante werd ongeveer 14 jaar geleden geopereerd aan een cyste en toen kwamen ze er tijdens de operatie achter dat ze zwanger was...ik heb nu een superlief en kerngezond nichtje van bijna 14! ;)

Sterkte en liefs, Daantje

Share This Page