SanRob, wat erg voor je! Hoop dat je snel erover bent. Wanneer nu je NOD is weet ik niet. Ik heb nooit een miskraam gehad. Sterkte meid. Liefs Beele.
Dank je BEELE, voel me een beetje verdrietig, maar valt mee hoor.Het was nog niet echt "iets". Had ook nog geen positieve test in handen gehad, dan lijkt het me moeilijker.
Of denken jullie trouwens dat het geen MK is?ja ga natuurlijk twijfelen. Ik hoor ook alleen maar verhalen van veel bloedverlies, met stolsels. Dat heb ik dus niet;vanmorgen voelde ik het wel steeds stromen, helderrood(heb ik gelezen dat dat een kenmerk is), maar niet dat ik tig verbandjes nodig had/heb.Ik vloei nog steeds, vooral dan als ik ga plassen.Heb nogsteeds buikpijn.En het is wel meer dan mijn normale menstruatie; vrijdag had ik het zelfde bloedverlies ongeveer als anders met menstruatie, alleen geen paar dgn vantevoren bruinige-afscheiding of na die tijd, wat normaal wel heb. Sorry, ik val in herhaling, maar ga twijfelen. En toen ik het net aan Robert vertelde, zei hij; hoe weet je dat nou, ben je al bij een dokter geweest.Misschien is het wel wat anders. Hoewel ik er erg verdrietig van werd dat hij me niet serieus nam(hij dacht echt eerst dat ik een grapje maakte), mzaakt hij me nu wel weer aan het twijfelen.Maar ik kan nergens echte bevestiging van/door krijgen, toch?Of het een een MK/missed abortion is? Sorry dat ik zo doorzemel, maar het is nieuw, frustrerend, raar. En als het zo is, dan is het zo, maar wil natuurlijk wel graag bevestiging.Of uitsluitsel.
Hoi SanRob, Over dat laatste, zul je waarschijnlijk nooit antwoord krijgen sorry! Heb wel gelijk soortige ervaringen gehad. Eerste jaar van proberen, was ik heilig overtuigd zwanger te zijn, voelde net zoals bij mijn andere zwangerschappen, echt geen PMS! Werd toch telkens ongesteld soms wel wat later, heb voor mezelf altijd gedacht dat dat hele vroege miskramen waren. Mijn man geloofde het ook niet meer. Zonder, positieve test niet zwanger toch, nou ik weet wel beter ik ken mijn lichaam. Maar officieel heb ik dus nooit een miskraam gehad. SanRob, wist je dat heel veel vrouwen vroege miskramen krijgen. Zonder het zelf te weten. Vertrouw gewoon op jouw lichaam, en voor een man is dit niet altijd te begrijpen. accepteer dat maar, is geen onenigheid waard! Maar als vrouw geloof ik jouw. Sterkte Meid Op naar de volgende ronde! 1 keer gaat het echt lukken. Veel liefs Beele.
SanRob, bij het eerst jaar van proberen bedoel ikDe tijd met mijn nieuwe man. Want van mijn andere kinder raakte ik de eerste maand zwanger. Toen wist ik het ook zeker, maar was een stuk jonger 20/35 jaar. Maar nu zijn mijn eitjes oud dus lukt het niet meer best, al heb ik wel duidelijk het vermoeden, dat er dus hele vroege miskramen zijn geweest. Maar daar kom je nooit achter.
Het moet verschrikkelijk een Mk te krijgen ik ben eens een week te laat geweest en hele erge pijnen toen dacht ik het ook hoor, maar was maar een week overtijd dus beter zo... het moet veel verdriet zijn om te verwerken! iedereen daar sterkte mee! Ritje
SanRob, wat vreselijk voor je! (bizar hoe groot geluk en diep verdriet zo dicht naast elkaar liggen hier op het forum). Ik wens je sterkte SanRob!
Ritje, ontzettend gefeliciteerd met het goede nieuws over je vruchtwaterpunctie! \/ Phoe, wat een opluchting zeg. Nino, ook hier last van zware nesteldrang...... jaren hebben we dingen in huis laten versloffen en die MOETEN allemaal NU gebeuren, hahaha. Puinruimen hoort daar zeer zeker ook bij. SanRob, wat naar dat je misschien een vroege miskraam hebt gehad. En ook naar dat je onzeker bent of het wel zo is, ik kan me voorstellen dat je zoiets zeker zou willen weten. Een missed abortion is het in ieder geval niet, want dan zou het vruchtje niet vanzelf loskomen (en moet je gecuretteerd worden). Maar of dit wel of niet een VMK is, dat valt denk ik nooit meer zeker te zeggen. Sterkte meis!
Goed nieuws Yeahhhh Ritje , alleen nog maar genieten! @Sanrob, tja is moeilijk al is het een vroege mk, ik heb er ook een gehad (van de 3) maar was net als ongi alleen 1.5 week later als normaal met licht positieve test, pfff blijft moeilijk sterkte @Kaley, hahaha tomtom Goooooo , die van mij is van slag liefs
Dat herken ik ook wel Nino, na de tweede miskraam was ik een stuk minder verdrietig en al veel meer gericht op de toekomst dan na de eerste MK. Daar zijn ook een heleboel logische redenen voor, maar toch voel ik me schuldig. Ik heb ook nog heel lang op een terugslag gewacht , die eigenlijk nooit heftig kwam... Ben af en toe nog wel flink verdrietig geweest, maar nooit lang achter elkaar. Dat lijkt me ook een tof plan. Met een piepklein vruchtje in je buik is moederdag toch ook wel speciaal! SanRob, Ik denk ook dat je dit achteraf nooit zeker meer zult weten. Wanneer een MK doorbreekt is er vaak al een daling van het HCG, dus een zwangerschapstest kan dit niet meer aantonen. (en waarom zou je ook, je bent in elk geval niet zwanger nu) Het zou best kunnen dat het een verkeerde innestelling is (en daardoor dus nu een MK) Het kan ook zijn dat dat het eerder bloedverlies een innestelingsbloeding was. (dat schijnt licht bloedverlies te zijn) In elk geval is het heel frustrerend, verwarrend en verdrietig voor je. Ik hoop dat je vriend dat in elk begrijpt en je troost op afstand of met een knuffel. Sterkte! Ritje, Jij gefeliciteerd met deze goede uitslag! Nu alleen nog maar genieten en aan het pure druivensap. Tegenwoordig is het standpunt in NL toch dat je beter helemaal geen alcohol meer moet nemen wanneer je zwanger bent. Al bij 1 drankje schijnen ze te kunnen ze zien dat een kindje het moeilijk heeft in de baarmoeder. Het heeft moeite met de alcohol in het bloed wat hij krijgt via de navelstreng. Sterker nog, in het ZH waar ik kom raden ze het zelfs af wanneer je zwanger probeert te raken.
Inderdaad BEELE, ik ken mn lichaam en ik weet dat dit niet "normaal" is.Ik maak me er eigenlijk helemaal niet zo druk om, maar kan er slecht tegen als ik niet serieus genomen word.Daarom wil ik, eigenlijk meer voor de ander dus, bevestiging. Het is helemaal niet zo dat ik graag wil dat het een miskraam, echt niet. Aan de ene kant wel, want dan is het te verklaren en anders weet ik niet wat mn lichaam dan aan het doen is. Heb nogsteeds buikpijn, vloei nogsteeds en mn buik is opgezet. Maar niet opgezet zoals ik heb als ik last van mn darmen heb, dit zit veel meer naar onderen. Ik kan vanaf zondag ook geen heupbroeken dragen, dat kan ik niet verdragen op mn onderbuik en voelt dan ook te strak.Draag dan ook een broek die bijna onder mn oksels zit, hahaha.
Ach, misschien ga ik morgen ff naar een arts waar ik voor gewerkt heb, zij weet dat we bezig zijn hiermee. Vraag ik het wel wat zij ervan vind.
@Sanrob: mijn huisarts zei een keer dat heel veel vrouwen een vroege miskraam krijgen terwijl ze niet eens weten dat ze zwanger waren! Ikzelf heb het 2 keer gehad maar wel op mijn NOD een heeel licht testje. Sterkte en misschien een bevestiging dat het dus toch kan? Je komt er nooit echt achter, helaas!
Nou, schiet mij maar in de feestverlichting ... ik ben nu ff de weg kwijt ... Ik raak een tikkie in de war van én ovu-testen én tempen én mijn eigen lichaam. Volgens mijn eigen berekeningen, zou ik al een dag of 2 geleden mijn eisprong moeten hebben gehad (rond dag 13). Ik begin op dag 10 met ovu-testen. Tot op heden noppes ... tot zaterdag een ielig streepje, en gister en vanochtend kon ik helemaal niets meer ontdekken. Mijn temp idem dito, het schommelt al dagen tussen de 36.4 en de 36.6 met een "uitschieter" naar 36.7 afgelopen vrijdag toen ik op reis was. Nu moet ik wel toegeven dat van het weekend ik niet op het normale tijdstip heb getempt (09.00 op zaterdag en 11 uur op zondag - kwam door het reizen van eind vorige week), maar ik kan niet zeggen dat het een uitschieter van jewelste is - ik ga er op basis daarvan nog maar even vanuit dat het ei nog niet is gelegd. Maaarrrr - om de verwarring compleet te maken, gisteren een beetje maar vandaag helemaal voel ik allerlei krampjes, voelde vanochtend twee steekje (eentje links en eentje rechts) en kan ik mijn cervix fluid toch wel als eiwitterig omschrijven (trekt draden, niet gelijk kapot). Moet wel zeggen dat we gisterenavond laat nog wel geklust hebben, en heb ook daarom pas vanmiddag dat gechecked om niet helemaal een verwarring te krijgen. Heb ook onmiddelijk, toen ik thuiskwam, er een tweede test tegenaan gegooid, maar niets! Ja, weer een heel ieniminie klein, licht streepje (na een minuutje of 10 - eigen merk testen van de apotheek, duurt 7 minuten voordat er een resultaat verschijnt) en heb keurig mijn urine opgehouden en niet teveel gedronken. Nu ik niet in het geheel wordt gehinderd door enige kennis hieromtrent, vraag ik me toch af of ik niet ff te ongeduldig ben nu. Of heb ik het nu gemist (ondanks alle mogelijk vormen van zelftesten). Ander vraagje wat dan in me opkomt is dat stel dat mijn eisprong laat is (als dat mogelijk is), betekent dat dan ook dat mijn volgende cyclus later kan beginnen, met andere woorden, DPO, is dat altijd eenzelfde aantal dagen, of kan dat ook nog verschillen? Dank vast Grtz, Suzanne
Suzanne, Als ik je verhaal een beetje snap! Kan het toch echt wel zijn dat je eisprong nog moet komen. Probeer nog effe te testen zou ik zeggen. En ja, als je ei later komt, komt ook je mensruatie later. Allemaal heel verwarrend, dit is ook het geval als iemand niet alles bij houdt, zoals jij nu doet, dan wat overtijd is en denkt zwanger te zijn. Wat dan niet het geval is maar een laat ei heefd gehad. Gooi er vandaag nog een testje tegenaan, en ik hoop voor jou 2 dikke strepen. Groetjes Beele.
Nah ... vanochtend een uitschieter naar beneden, 36.1 maar nog steeds een negatieve ovu-test. Ik ga er maar vanuit dat het ei nog niet is gelegd. Dank! Suzanne
Sommige mensen hebben zo'n korte piek dat het met ovu testen bijna niet te vinden is hoor.... Uitschieter naar beneden kan zijn dat nu je ei springt en dat je dus morgen een mooie hoge temp hebt... (dat is wat ik begrijp uit die kaartjes maar ik temp zelf niet)
@SanRob: Hè meid, wat naar nu... ! Ik heb een vriendin die dit helaas ook al een paar keer heeft meegemaakt. Zij had steeds één keer een positieve test en daarna alleen maar negatieve, terwijl ze zich écht zwanger voelde. De 'menstruatie' die erna kwam was ook veel heftiger. Ik denk dus dat wanneer jij denkt dat je een vroege miskraam hebt gehad (en dus zwanger bent geweest), dat ook zeker zo zal zijn. JIJ kent je lijf het beste... Maar gelukkig schrijf je zelf ook dat dit betekent dat de visjes goed zwemmen en dat je dus wel zwanger kunt worden! Voor de toekomst natuurlijk heel fijn om te weten. Dus ik hoop dat je snel (weer) roze wordt en het dan ook blíjft... [-o<