35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    SanRob, dat klinkt inderdaad als een vroege miskraam. Wat jammer nou!

Misschien dat je nog wat vragen kan stellen op http://forums.obgyn.net/vrouwengezondheid/

Toen ik met ovutesten in de weer was, kwam de temperatuurstijging meestal 3 a 4 dagen later na een dubbele dikke streep. Een temperatuurstijging geeft in ieder geval aan dat er een eisprong is geweest. Ook op bovengenoemd forum kan je hier veel vragen over vinden en stellen.

Ik werk vanaf vandaag iets minder, dus zo'n 6 uur (zonder pauze vandaag) en dus lekker vroeg thuis en heb mijzelf op weg naar huis even verwend bij een leuk winkeltje voor de babykamer.

2. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Suzanne,
    Ik kan je een handje geven (vanuit de feestverlichting ;) )

Je vraagje kan ik wel beantwoorden, wanneer je eisprong later is, dan is je NOD ook later. Gemiddeld tussen de 12 en 16 dagen na NOD, voor de meeste vrouwen 14 dagen later.

Van de ovutesten kreeg ik al veel irritatie, dus daar ben ik mee gestopt. Maar mijn temoeratuur is ook al erg onduidelijk.
    Sinds vorige week dinsdag heb ik vruchtbaar slijm (niet de hele dag door), maar het is nu weg. Mijn baarmoeder mond is zacht en hoog geworden en nu weer gedaald en hard geworden.
    Kortom allemaal tekenen van een eisprong. Maar mijn temperatuur stijgt niet, sterker nog, gisteren was ie zelfs gedaald.

We hebben dagelijks gevreeen, maar inmiddels zijn we toch ook een beetje 'klusmoe.' :| Ik hoop maar dat de stijging van de temperatuur gewoon wat later komt en dat er gewoon al wel een eisprong is geweest, maar ondertussen vind ik het toch wel een beetje frustrerend, dat het niet allemaal met elkaar lijkt te kloppen.
    Als je maar weet dat alles werkt, dan is het een stuk gemakkelijker om goede moed te houden.

SanRob,
    Heb je je vriend/man alweer gesproken? Begrijpt hij je nu een beetje. Ik hoop dat je wat aan onze reacties hebt.

Gisteren heb ik in het ziekenhuis gehoord dat ze gaan starten met een onderzoek. Daarin krijgen vrouwen vanaf week 6 iedere week een 3d echo. Ze willen onderzoeken wanneer en hoe bepaalde afwijkingen te zien zijn. Liever zit je natuurlijk in de groep waarbij geen afwijkingen te zien zijn. Maar dat is logisch, lijkt me.
    Als ik zwanger ben zou ik me aan kunnen melden. En het lijkt me op zich wel heel prettig. Aan de andere kant kun je het daarom misschien nog minder loslaten. Maar voorlopig is het een aantrekkelijk idee. Dus maar snel zwanger worden, dan kan ik mee doen. :D

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Anna, daaraan meedoen en dus elke week vanaf week 6 een uitgebreide echo krijgen zou ik wel als prettig ervaren denk ik. In je hoofd ben je er dan toch al wel mee bezig, met de angst dat het weer verkeerd kan gaan.

Suzanne, helaas kun je soms behoorlijk onzeker worden van je lijf en zeker als je verschillende signalen krijgt.
    Ik heb ook ovu testen gedaan (niet getemperatuurd). Op het moment dat in ongeveer mijn eisprong verwachtte werd de streep op de ovutest een stuk dikker maar net niet dik genoeg, daarna werd de streep weer dunner. Ik was ook bang de positieve test gemist te hebben, terwijl ik al 2x per dag testte. De jojo van dikker en dunner wordende strepen ging zo een week door toen ik 7 dagen 'te laat' een hele vette positieve test had en mijn eisprong kreeg.
    Als ik jou was zou ik dus nog doortesten. Succes!

4. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    DANK JULLIE ALLEMAAL VOOR DE LIEVE WOORDEN!

ANNNA: heb hem vandaag gezien, maar hij is nergens over begonnen. Toen ik zei dattie niet eens vroeg hoe het met me ging, snapte hij niet waar ik het over had.MANNEN! Dus heb ik het maar zo gelaten.Geestelijk heb ik er geen moeite mee, heb uiteindelijk nog geen positieve test in handen gehad.Maar zijn reactie doet zo'n pijn; ik wil nl wel serieus genomen worden..Lichamelijk had ik gister echt een rotdag; misselijk/buikpijn/hoofdpijn. Had het fyn gevonden alsie in iedergeval gevraagd had of ik me al beter voelde oid.

Vandaag vloei ik nogsteeds(niet erg), bij vlagen voel ik mijn buik, af en toe steekjes en hij is nogsteeds opgezet en gevoelig.
    Moet wel zeggen dat ik me wat labiel voel, misschien de hormonen, die zullen toch een beetje van slag zijn.Maar aan de andere kant vink dat dan wel erg vlot. Misschien doet het me toch meer dan ik toe wil geven.
    Ach, ik weet het ook niet, ben gewoon een emotionele doos nu.

5. beele

beele Actief lid

27 mrt 2008
    116
    0
    0
    Ogh, hier nog z'n emotionele doos!
    Voel sinds gisteren weer z'n zeurend gevoel onder bij baarmoeder.
    Durf het niet meer tegen mijn man te zeggen.
    Heb je al zo vaak gehad zal hij denken, vertouw mijn lichaam na vorige cycles niet meer.
    Toen was ik heilig overtuigd dat het raak was, niet dus!
    Dus nu hou ik het lekker voor mezelf, ja en hier kan je lekker jezelf zijn.
    Omdat ik weet dat dit herkenbaar voor jullie is.
    En af en toe zeuren gewoon lekker oplucht.

Maar ik moet nog geduld hebben maandag NOD.

6. Anja38

Anja38 Actief lid

11 feb 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    Vandaag werden we gebeld door de verloskundige,
    Uit bloed onderzoek is gebleken dat ik een verhoogde kans heb op een kindje met een afwijking er is nog nix 100% .
    Donderdag morgen moet ik zelf ff bellen met de verloskundige over eventuele verdere onderzoeken, ze zei tegen mijn vriend om nu een vlokkentest te doen...
    Dus moet nog maar ff wachten hoe het verder gaat en wat er uit zal komen...maar eerlijk gezegt word ik er al een klein beetje onzeker van.... :(

7. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Hoi meiden,

Ik kwam even snel spieken of Diaantje hier toevallig al had verteld hoe haar gesprek bij de gyn was gegaan... Dat is er zo te zien niet van gekomen, iemand misschien iets van haar gehoord?

Zelf heb ik ook nog wat te melden... ;) Geen baby-nieuws helaas maar wel ander leuk nieuws. Ik heb een nieuwe baan! Tien minuutjes fietsen van mijn huis ipv 1 uur reistijd enkele reis. En ook nog eens een hele leuke functie! Ik ben helemaal in de gloria.

En weet je wat nog het leukste is? Vanmorgen was het laatste gesprek en toen kwam openheid ter sprake. Ik ben er maar gelijk op ingehaakt dat ik in het kader van openheid ook nog wat wilde vertellen. Toen heb ik verteld dat wij midden in een traject zaten van IVF/eiceldonatie en dat ik dus probeerde zwanger te worden. Mijn nieuwe baas reageerde daar heel positief op. Het bureau wat bemiddelde dacht dat ik nu mijn eigen glazen ingegooid had, maar...... vanavond kwam het verlossende telefoontje: ik ben aangenomen!

Is dat nou niet super? Eerlijkheid wordt dus ook door toekomstige bazen op prijs gesteld. Ik vond het niet meer dan eerlijk om daarover te beginnen. Ik zal immers regelmatig wegmoeten meteen in mijn proeftijd zelfs en ik wil niet met een valse start beginnen door dan meteen het grote smoezenboek open te trekken.

En ik ben zo blij dat ik het gedaan heb, nu kan ik tenminste zonder steen op mijn hart in mijn nieuwe baan beginnen... Ik zit nu echt op een bescheiden wolkje! Als het allemaal wel gaat lukken met een kindje dan is het natuurlijk wel geweldig om 10 minuutjes van je werk te zitten.

Gr. Benthe

8. @Anja: Tjee... wat vervelend voor jullie! eerst Ritje en nu jij... :(
    Hopelijk blijkt het voor jou ook na verder onderzoek mee te vallen. Ik ga heel hard voor je duimen!

@Benthe: Wat een geweldig nieuws! GEFELICITEERD!

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Even snel een kort berichtje, ivm overstappen naar een andere provider ligt internet er helaas even uit bij ons, maar via wat kunst en vliegwerk van mijn mannetje kan ik toch even heel snel internetten via de MDA. Joepie, leve de techniek en mijn mannetje.

Ritje, gefeliciteerd!

Benthe, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

SanRob, het zou inderdaad heel goed een vroege MK kunnen zijn. Bij een MK hoef je niet persé stolsels te krijgen.

Anja, poeh, da's even schrikken. Ik hoop mee met de rest dat het ook voor jou na nader onderzoek mee blijkt te vallen.

Anna, zou ik meteen voor tekenen, iedere week echo. Ga je er ook inderdaad aan meedoen wanneer je weer zwanger zou blijken te zijn?

10. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Yeahhhh, ben ongi geworden, dat je daar blij mee kunt zijn :rolleyes:
    maar goed, was ook behoorlijk chago gisterenavond :oops:

nieuwe NOD 20 mei, voor het lijstje ben benieuwd
    (gesprek met hubbie moet er nu snel van komen :( )

@Annna, zou ik zeker aan meedoen aan zo'n onderzoek. Doe zelf nu binnenkort ook weer mee aan zwangerschapsvergiftiging echo, vóór dat je zwanger bent. Als je zwanger bent krijg je dan ook nog extra echo's om het verloop/voorspelling hoe de zwangerschap gaat verlopen beter in de gaten te houden. Nu nog zwanger worden ;)

@Benthe proficiat :)

@Anja, schrikken is dat, maar heel vaak een storm in een glas water, hoop zo dat het voor jou ook zo is ;)

liefs

11. Niet meer actief

goedemorgen meiden

hier ben ik weer heb ff geshopt in baarmoederdorp hahahha als alles meezit krijg ik mijn bestelling in januari 2009 whahahahahaha

@san-rob :een miskraam voel je echt wel hoor ik heb er 3 gehad en begon met een soort ongi pijn en zodra ik weer wat bloed was verloren +stolsels ging de buikpijn weg en zodra er weer bloed kwam kreeg ik weer buikpijn heb 3 dg gevloeid en toen was het over 28 dg later weer ongie geweest
    het kan ook zijn dat je gewoon een te late cyclus hebt gehad

hier gaat alles goed mn eisprong is weer geweest denk gisteren dus vanavond voor de zekerheid toch nog maar even klussen ovutest waren vet posi en gisteren vaag dus weet dat ie is geweest of nog moet komen kan ook maar we hebben op tijd geklust niet dat het zekerheid geeft maar heb mn best gedaan

liefs kaley

12. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    ANJA: wat balen. Wat een onzekerheid nu. Maar ga je nu wel of niet aanvullend onderzoek doen? dat beslis je toch zelf en niet de verloskundige.(natuurlijk kan zij je adviseren, maar het is jouw beebee)

BEELE: nou het gaat helemaal goed komen met jou/jullie. Dit is al het zoveelste puntje positiviteit na de 1e vreselijke mededeling van geen eitjes hebben.Toch?Gefeliciteerd.

13. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Ik heb inderdaad geen stolsels, maar het is echt geen verlate menstruatie; veel meer bloedverlies, andere buikpijn dan menstruatiepijn(ging ook niet weg, toen het eenmaal doorgebroken was). Vloei nogsteeds, voel nogsteeds mn buik + steken, is nog opgezet en voel dat ik nog geen heupbroek kan dragen. Allemaal dingen die ik toch echt niet met een menstruatie heb.Ach je doet er toch niks aan; het enige wat ik eraan heb, daar ga ik dan maar vanuit, is dat ik weet dat zn visjes zwemmen.Dan haal ik er tenminste nog iets positiefs uit.

ga mn banner maar veranderen in een paar dgn later.

14. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Nieuwe NOD 19 mei.Wil iemand het aanpassen?dank.Heb maar cyclus van 29 dgn aangehouden, dat was de vorige 2 x zo.

15. Anja38

Anja38 Actief lid

11 feb 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    Ik ga voor een vlokkentest...

Hoe eng ik het ook vind zo'n test.....
    Maar op dit moment ben ik zo onzeker en kan aan nix anders denken.

En dan wil je het ook graag weten of alles goed is met je baby...

Anja

16. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    ANJA;Ik DUIM voor een TOPuitslag tzt.Onzekerheid word je ook gek van.

17. beele

beele Actief lid

27 mrt 2008
    116
    0
    0
    Hoi Anja, Dat is wel even schrikken, hebben ze ook percentage kansen gegeven, en hoe lang moet je op z'n vlokketest wachten!
    Vindt het heel erg voor jou dat je nu zo onzeker bent.
    Heel veel sterkte meid

Benthe, gefeliciteerd met je nieuwe baan, lekker dicht bij huis.

Anna, zeker leuk wekelijks een echo.

San Rob voel je je al wat beter?

Groetjes Beele.

18. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    BEELE: ja gaat wel wat beter, maar nogsteeds buikpijn, vloei bijna niet meer,rugpijn, pijn benen(laatste 2 komen ook vd baarmoeder weet ik uit ervaring)buik nog opgezet en gevoelig, kan er geen heupbroek op dragen. Emotioneel gaat het ook wel wat beter geloof ik.
    De lichamelijk klachten hakken er toch wel in, merk ik. dacht eerst er nog zo ff overheen te gaan, maar nee toch niet.

En bij jou? Nog steeds de lichamelijke tekenen op iets leuks?

19. beele

beele Actief lid

27 mrt 2008
    116
    0
    0
    SanRob nou ik twijfel een beetje ongie gevoel verder niks.
    maar begon al 2 dagen geleden heb ik anders nooit zo vroeg.
    Maar ik stel me er niet te veel van voor.

Blij dat je je al wat beter voelt.
    Nieuwe ronde nieuwe kansen.

Groetjes Beele,

20. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Anja: ik snap het even niet;je hebt de nekplooimeting toch nog niet gehad?
    Ik dacht dat het een combi was van leeftijd, bloed en nekplooimeting en daar komt dan een kansberekening uit?
    In ieder geval hoop ik natuurlijk dat het allemaal goed komt!
    heel veel sterkte!

Deel Deze Pagina