35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    NOD

24-04 Shannah
    28-04 Beele
    02-05 Lola2
    04-05 Ellen/Annna
    06-05 Diaantje
    10-05 Mollyvg
    10-05 Sandra1967
    10-05 Smoeltje
    12-05 Benthe
    19-05 SanRob
    20-05 Diana

AFSPRAKEN

26-04 Benthe gyn
    29-04 Miss Daantje 2e echo, 1e FM
    07-05 Inez gyn
    06-05 Lola 20 weken-echo (14.30 uur)
    07-05 Lola vk (18.30 uur)
    07-05 Anja vk (11.30 uur)
    09-05 Inez pretecho
    15-05 Moby VK
    19-05 Anja nekplooimeting (10.30 uur)
    21-05 Diaantje IVF info avond
    28-05 Inez VK
    20-06 Inez gyn

BEVALDATA

03-07 Nin0
    06-07 Lientje
    28-07 Inez
    04-08 Natas
    19-08 SM591 (Pien)
    20-09 Lola
    29-09 Ritje
    09-10 Zico
    03-11 Moby
    11-11 Vozzie
    13-11 Anja

Zo, kom even voorbij waaien, heb van vrijdag op zaterdag eisprong gehad :) Heb hier even een NOD in gevuld voor 10 mei...

Alles goed hier, heb sinds 6 april alles zo veel mogelijk van me afgezet (had toen een "count your blessings-moment") , ben op 13 april ongesteld geworden, en dan nu van vrijdag op gisteren een eisprong gehad. Temp was vanochtend heel keurig 0.3 hoger. Het lijkt er op dat het lichaam zich nu echt hersteld heeft.
    Bijlezen is amper te doen, en het klinkt egoistisch, maar ik wil me momenteel niet te veel erin verdiepen, een vorm van zelfbescherming. Even niet vergelijken met anderen. Maar uiteraard leef ik zonder veel te lezen mee met alle hoogte- en dieptepunten en krijgen jullie allemaal een dikke vette cyberhug.
    Deze week maar 2 dagen werken, en dan 6 dagen achter elkaar niet. Heerlijk vooruitzicht.

2. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND

Benthe,
    Wat top zeg, dat je toch nog een doodgewone eisprong hebt. Da's precies wat je nodig hebt. Een goed nieuwtje voor ons allemaal na toch wel veel nare berichten de laatste tijd. (behalve dan de dames deie al lang en uitgebreid zwanger zijn, dar gaat gelukkig alles goed mee. Ik lees dat er meerderen hier vrolijk van worden. :D

Ik heb zelf eens een (gewone) cyste gehad van rond de 6 cm bij 3. Dit was na de curettage. Ik schrok er van en was erg ongerust, vooral omdat ik begreep dat het soms tiijdelijk je hormoonhuishouding door de war kan sturen.
    Als ik het bij jou zo lees is dit in elk geval niet aan de gang. Alles verloopt naar behoren.
    Mijn cyste was na ongeveer een maand en een ongi daartussen helemaal weg. Dat vond ik een enorme opluchting. In de meeste gevallen verdwijnt een (niet met bloed gevulde cyste) vanzelf binnen drie maanden.

Meid wat hoop ik toch dat dit jouw ronde wordt deze keer. Alles verloopt zoals het hoort! Dus als jullie je best doen en de zaadjes en het eitje ook...
    Ik duim enorm voor je!

Natas,
    Dat klinkt heel goed voor je bloeddruk. En een heel goede oefening voor een aanstande moeder!

Kaat dat klinkt als een echte eisprong hoor, incl bevestiging vd temperatuur.

3. kaat11

kaat11 Niet meer actief

Een vraagje van Kaat, volgens mij heb ik geklutste eieren en daarom dus een vraag: Ik had vrijdag een positieve ovu test en doorzichtig slijm. De dag erna een hele lage temperatuur 36,2. Dus dan denk ik: ei. De dagen erna negatieve ovu testen. Vandaag heb ik weer een positieve ovu test en heel veel gelig draderig slijm en hele troebele urine. Mijn temp zit op 36,9.
    Heb ik mijn ei nu gehad of heb ik nog een keer een ei (kan toch niet?)

wie heeft er een antwoord op mijn vraag?

alvast bedankt,
    Kaat

4. beele

beele Actief lid

Mar 27, 2008
    116
    0
    0
    Kaat ik zou het echt niet weten!

Benthe, ik heb 2 keer een cyste gehad, en beide keren moest hij verwijderd worden.
    Het ligt denk ik aan de grote!
    Maar het komt veel voor.
    En als ze klein zijn zoals bij jou doen ze er niks aan , omdat ze vanzelf weg kunnen gaan.
    Ik ben trouwens, na die ingreep nog spontaan mijn jongste zoontje gekregen.

5. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Kaat, draderig slijm wijst volgens mij op een eisprong. Hoe dat dan met je ovutesten zit, daar kan ik je geen antwoord op geven, daar heb ik geen ervaring mee.

6. kaat11

kaat11 Niet meer actief

Ik vind het allemaal wel raar hoor.... gewoon maar klussen. Waarom gaan dingen nou gewoon nooit zo volgens het boekje!

gr,
    Kaat

7. beele

beele Actief lid

Mar 27, 2008
    116
    0
    0
    Vandaag is mijn eerste NOD.
    Maar voel helemaal niks!
    Durf gewoon niet meer te testen al zo vaak teleurgesteld!
    Bij mijn vorige kinderen wist ik al lang voor mijn NOD dat ik zwanger was!

Maar nu helemaal niks.
    Wie heeft dit ook gehad, en was toch zwanger?
    Ja, jullie denken nu misschien DOE TOCH EEN TEST.
    Maar, nu is er voor mijn gevoel nog hoop.
    En die wordt dan na z'n test gelijk de grond in getrapt.

Groetjes Beele.

8. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Beele, had deze keer ook niet echt het idee dat ik zwanger was. Maar toch maar een testje gedaan en tja, toch zwanger. Ik meen dat er hier meer waren die ook geen idee hadden dat ze wel eens zwanger zouden kunnen zijn en toch positief getest hebben.

Molly, eindelijk je ongi gekomen en ook al weer een eisprong gehad, dus nu weer op het wachtbankje. Ik duim voor je meid!

9. beele

beele Actief lid

Mar 27, 2008
    116
    0
    0
    Inez1
    Maar voelde je het wel duidlijk bij je eerste kindje?

10. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Ook niet, toen heb ik 2 weken lang behoorlijke menstruatieklachten gehad en dacht dat ik alsnog ongesteld moest worden of dat het van het ontpillen was. Ik was nl. nog maar net een maand gestopt met de pil na 20 jaar slikken en had er totaal niet op gerekend dat ik al meteen zwanger zou zijn.

11. beele

beele Actief lid

Mar 27, 2008
    116
    0
    0
    Inez1 daarom durf ik nou ook niet te testen.
    Ik had bij mijn jongste zoontje wel al heel vroeg symptomen.
    En ik voel nu ook alleen maar dat mijn ongie in de weg zit.
    Wacht het gewoon even af maar bedankt voor je reachtie

Ben wel benieuwd of er andere zijn die het dus 1 keer heel snel voelde en een volgende zwangerschap totaal niet.

12. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Benthe wat een goed fantastisch nieuws,
    ik ben echt Zo heel blij voor je klussen maar he, en ik duim voor je hoor!
    wowowowwo

Go for it girl :)

@Beele,
    wel meid ik duim zeker voor je,
    al de keren dat ik dacht ik voel me zwanger was het noppes tot ik me zelf voornam oke,
    ik word hier gek van men lichaam houd me voor de ge!
    En oten ik zwanger was de eerste dag teste had ik helemaal geen gevoel dat ik zwanger was!
    tegenovergestelde neen ik dacht het kon niet,
    voelde niets me niet zwanger zelfs niet de eerste twee weken nadien!
    zo zie je maar,
    maar het was alleen de predictor gaf heel positief aan de eerste dag!
    Moest er echt aan wennen...

Veel succes geef de hoop niet op he!
    Laat het ons wel weten als je getest heb en ik duim voor een schitterend goed resultaat!

Hier een weekdn gehad wel het was goed, de zon was stralend,
    zaterdag in de tuin gewerkt en ook een lekker ijsje gaan eten hierover bij de geiten boer die van geitenmelk ijsjes maakt,
    echt lekker!
    Zondag bij vrienden in nederland geweest gaan trainen en dat ging heel goed, men teefje was echt welwillend, deed me goed!
    en mijn vrienden nog gezien ,
    mijn vriendin heeft kanker gehad en is nu door alles testen en alles ziet er heel goed uit!
    dit hebben we gevierd ik met icetea!
    We hebben een heel goed gevoel gehad en wisten dat we wat stress van de afgelopen weekn los moesten laten,
    dit is ons rima gelukt!
    Met rode wangetjes van het lekkere zonnetje zo zijn we weergekeerd en ook weer even een lekker ijsje!
    Het was zalig......al regent he nu hier!
    men energie is opgekrikt!

Ik hoop dat er nog zo een fijn weekend hebben gehad!

Liefs Ritje

13. @Benthe: Ik word inderdaad ook helemaal blij van jouw goede nieuws. De duimen blijven dus draaien... :D

@Beele: Ik had alledrie de keren niet het gevoel dat ik zwanger was toen ik positief testte. Bij Jasmijn had ik zelfs een heel sterk ik-word-ongi-gevoel, maar ik bleek dus toch zwanger te zijn. Deze keer voelde ik echt helemaal niets...

@Ritje: De badpakken komen jouw kant op...

14. nin0

nin0 Actief lid

Oct 4, 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Benthe, wat een fantastisch eiernieuws.

Kaat: dat klinkt ales een duidelijk ei hoor!

Beele: spannend. Ik was ervan overtuigd ongesteld te worden met alle symptonen en bleek zwanger. TESTEN!

Ben net bij vk geweest, alles ok, ook het ijzergehalte.

15. beele

beele Actief lid

Mar 27, 2008
    116
    0
    0
    Goh zeg door jullie heb ik hoop!
    Maar durf nog niet te teste!

Woensdag, ben ik 1 jaar getrouwd.
    Een positieve test zou het mooiste kadoo voor ons zijn. SPANNEND.
    Bedankt allemaal, Beele.

16. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Wat jammer Nino, dat je een zwangerschapsmasker hebt gekregen.
    Ik heb er ook wel bij stil gestaan maar zaterdag het risico genomen en in de zon gezeten. Alles is gelukkig egaal, hoop dat het zo blijft.

Wat een super goed nieuws Benthe!
    Maar wat doe jij hier op het forum, je moet niet aan de schrijf maar aan de klus 8)

Molly, een dikke knuf terug!

Beele, ik voelde beide keren toen ik zwanger was geworden op NOD nog helemaal niets. Het kan dus nog alle kanten op gaan.

17. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Heuh Beele,
    Ben je op Konininginnedag getrouwd? In een oranje jurkje? :confused:
    Voor woensdag weet je natuurlijk echt wel wat meer. Het zou mooi zijn voor jullie.

Kaat,
    Het klinkt mij als een echt ei en misschien een blaasontsteking. (die troebele urine dan) Ik heb deze ronde vanaf dinsdag tot maandag af en toe vruchtbaar slijm gehad. Het slijm kan ook nog na je eisprong komen, omdat het natuurlijk vanuit de baarmoedermond naar buiten moet komen. Daar gaat wat tijd overeen.

Nino,
    Een zwangerschapsmasker klinkt niet prettig. Heb je je toen ingesmeerd? Of is het desondanks toch gebeurd. Ik hoop dat et snel wegtrekt.

Wij gaan vandaag lekker koffers pakken, met een testje erin en tampons. :( Maar ook lekker wandelschoenen, een bikini, zomerjurkje, boeken, spelletjes, dik vest... en vooral elkaar.
    Wij hebben ons ook nog eens ingeschreven voor een nieuwbouwhuis. We horen vrijdag 9 mei of we ingeloot worden. Ook al weer spannend dus.
    En na de vakantie hoor ik of ik volgend schooljaar ook nog op deze school aan het werk kan.

Dat laatste vind ik het minst spannend eigenlijk.

Ik hoop op veel roze (of lichtblauw) bij terugkeer volgende week.

18. beele

beele Actief lid

Mar 27, 2008
    116
    0
    0
    Ja klinkt gek op koninginnendag getrouwt!

Maar is toch echt zo.
    Maar wel lekker ver weg op Jamaica.

19. Anja38

Anja38 Actief lid

Feb 11, 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    hoi hoi,

Een ding is zeker.....je lichaam kan je goed voor de gek houden met kwaaltjes en tekens..... :oops:
    maar juist als je het niet verwacht is het streepje roze/blauw..

succes met testen... ;)

en klussen... ;)

groetjes Anja

20. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Ik ben al weer een weekje flink aan het insmeren tegen een zwangerschapsmasker, maar ik vrees dat ik er toch niet aan ontkom. Ondanks in eerste instantie factor 30 en nu factor 50.

Anna, zo'n zwangerschapsmasker neem de de rest van je zwangerschap mee en verdwijnt pas geleidelijk weer na de bevalling. En als je pech hebt, kom je er niet meer vanaf.

Beele, leuke datum hoor, trouwdag op 30 april. Ben heel benieuwd of je nog positief test voor of op deze datum. Dat zou wel heel bijzonder zijn. Spannend hoor, ik duim voor je.

Share This Page