35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Goedemorgen iedereen,
    laten we hopen op een mooie frisse dag,
    hier in't Belgie schijnt mooi de zon,
    alles is groen en fris...
    zal ze naar jullie zenden ook!

Iedereen een mooie dag toegewenst!
    en wat sterkte en knuffels voor diegenen die het wat nodig hebben.

liefs Ritje

2. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Ritje, wat een vrolijk plaatje! Helaas is het hier nat en grauw, maar hopelijk mogen ook hier de zonnestralen snel doorkomen.

Anna, lekker genieten en uitrusten meid! Fijne vakantie!

3. SanRob

SanRob Bekend lid

Jun 28, 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    RITJE: tis hier ook vreeeeeeselijk nat, bbbrrr. Stuur asjeblieft wat zonnestraaltjes hiernaartoe.

Kom net vd huisarts vandaan; hij denkt dat het inderdaad heel goed een vroege miskraam kan zijn geweeest. Hij was eerst nog bang voor een buitenbaarmoedelijke zwangerschap, maar omdat ik zelf al een zwangerschapstest gister heb gedaan die negatief was, is dat gelukkig uitgesloten.Afwachten.
    Omdat mijn menstruatie rond de 26 dgn kwam en de 2 keren hiervoor de 29e vroegie zich af hoe het met mijn vruchtbaarheid gesteld zou zijn, of ik wel een eisprong heb.
    Hij opperde een fertiliteitskliniek, maar dat heb ik afgewezen omdat ik vind dat we nog niet fanatiek genoeg ermee bezig zijn geweest. En ik denk ook niet dat ik Robert meekrijg.Maar was wel blij dat hij erover begon, dan weet ik in elke geval dat hij er open voor staat, omdat ik hier ook wel eens gelezen heb dat huisartsen hier nogal moeilijk over kunnen doen.

4. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Ja hoor het zonnetje schijn hier nog steeds!
    Ik zend het met express post naar jullie toe :) :)

sanrob,
    wel vind het erg meisje,
    soms heb je een MK vroeg en weet je het niet,
    ik denk dat ik het ook al eens gehad heb,
    een week te laat erge krampen zoals weeen,
    maar tja t is teken dat er dan toch iets niet juist is met het
    vruchtje,
    en achteraf is het beter zo!
    maar het kan trek je daar aan op meid!
    Misschien zit je zelfs heeeeel kortbij!
    veel sterkte en dikke knuffel!

Ritje

5. Shiela

Shiela Bekend lid

Feb 14, 2008
    602
    0
    0
    @ SanRob, maar als jij een miskraam zou hebben gehad dan moet je toch ook een eisprong hebben gehad? Of zie ik het nu helemaal verkeerd?

6. SanRob

SanRob Bekend lid

Jun 28, 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Ja hahaha SHIELA, je hebt helemaal gelijk.Zo had ik het nog niet bekeken.
    Maar kan ook gewoon iets raars zijn geweest(want normaal was het niet), je weet nooit wat je lichaam doet, zeker op deze leeftijd. Zekerheid krijg je helaas niet.Hoewel ik dat ook wel graag zou willen. dan wist ik inderdaad zeker dat ik een eisprong heb en Robert zn visjes kunnen zwemmen.

Maar RITJE, ik zit er verder niet mee hoor, gelukkig.Twas nog niks en ik had nog geen positieve test in handen gehad.

7. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Dat was hier ook zo Sanrob...
    dus is beter zo op naar de volgende ronde!
    veel succes meid!

mijn hormonen schommelen wel, soms heel gevoelig,
    voel me goed wel op 18 weken,
    ben ik ongeveer 4 kilo en iets bij dus 4 kilo op vier maand op naar de vijf!
    ik gebruik mijn vezels en vitamientjes en eet heel gezond,
    maar minder en kleine hoeveelheden,
    volgens als ik volg op internet is leuk groeit de baby nu sneller,
    en is nu al minstens 20 cm heeft al alles, teentjes vingertjes geslacht..
    14 mei echo en dan weten we,
    is het een jongen of een meisje kijk er al naar uit!
    We weten het is gezond en dat is al veel.....

ik voel me dus beter....en gezond.....

Liefs Ritje

8. SanRob

SanRob Bekend lid

Jun 28, 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Wat fyn RITJE dat je je nu beter voelt.Lijkt me geweldig om te volgen hoe je beebee zich ontwikkelt in je buik.Spannend hoor, je echo.

9. SanRob

SanRob Bekend lid

Jun 28, 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Dank je RITJE, ik zie de zon!

10. Shiela

Shiela Bekend lid

Feb 14, 2008
    602
    0
    0
    SanRob, kun je de zon iets meer doordrukken richting Hengelo!
    Maar gebruiken jullie ovulatietesten?

11. Anja38

Anja38 Actief lid

Feb 11, 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    @Sanrob en Beele

Jammer meiden....

Veel sterkte en succes in de volgende ronde...

groetjes Anja

12. Ambiance

Ambiance Lid

Apr 23, 2008
    37
    0
    0
    Twente
    Goh, ik zie hier ineens veel meer meiden van mijn leeftijd, wat leuk! Dan moet ik me toch ook even melden ;)

Zelf ben ik nu nog 37 jaar maar 38 als ons 3e kindje wordt geboren. Moet zeggen dat we er al helemaal niet meer op gerekend hadden om nog eens zwanger te worden (nooit enig voorbehoedsmiddel gebruikt na de geboorte van onze 2e, 9 jaar geleden) . Maar wonderen bestaan en soms vergt het eerst onwijs veel geduld.

Mijn man en ik hebben tot nu toe 2 dochters; zij zijn 9 en 10 (bijna 11) jaar.
    Op 30 november zijn we uitgerekend (1e echo in mijn fotoalbum).

Ik voel me goed tijdens deze zwangerschap; de misselijkheid is inmiddels vrijwel over. Ik heb alleen erge last van bandenpijn bij het draaien in bed en als ik moet hoesten. Ook heb ik veel meer pijn in mijn borsten dan bij de vorige 2 zwangerschappen; als ik 's nachts opsta moet ik ze gewoon goed vasthouden omdat het anders niet uit te houden is. Als je er alleen maar naar wijst doen ze al zeer (bij wijze van spreken ;)). Tja, en last van verstopping, helaas.

Verder ben ik uiteraard meteen gestopt met roken toen ik zag dat de zwangerschapstest positief was. Gevolg: ik (vr)eet me tussendoor helemaal rot aan de tomaten- en kerriesoep (ben er nog nooit zó gek op geweest als nu), droge biscuitjes, verse sla, gekookte eieren, kwark en fruit. Koffie kan ik niet meer ruíken, laat staan drinken, terwijl ik daar echt wel verslaafd aan was. Nu is het dus vooral thee en sapjes.

In de zomervakantie willen we beginnen met de babykamer. Onze oudste dochter krijgt mijn studio (ja, dat is het enige nadeel: ik moet wel mijn compleet ingerichte fotostudiootje opofferen - nog geen idee waar ik de apparatuur laat en waar ik het op zal moeten bouwen als ik een fotoshoot heb). Zij had sowieso een nieuwe tienerkamer nodig dus 2 vliegen in één klap.
    Haar 'oude' kamer wordt dan natuurlijk de nieuwe babykamer, direct tegenover onze slaapkamer. We weten nog niet hoe we het in willen richten, welke kleuren etc. Onze andere dochter wil graag blijven zitten waar ze zit dus dat is makkelijk.

Nou, ik denk dat dit vooreerst een heleboel informatie is; meer dan je misschien wilde weten, lol.

Voor iedereen die zwanger is: geniet ervan, ik hoop dat jullie een superfijne zwangerschap hebben.
    En voor iedereen die al langer bezig is zwanger te worden: geef de hoop en de moed niet op; praat er gerust heel open over met lotgenoten, dat kan zo goed helpen!

13. Shannah

Shannah Actief lid

Apr 24, 2008
    197
    0
    0
    Secretaresse
    Dag Ambiance,
    Van harte welkom op dit forum en van harte natuurlijk met jullie derde kindje. Inderdaad een verrassing die natuurlijk allerlei consequenties met zich meebrengt in de inrichting.
    Wat zal dat wennen zijn na 9 jaar weer een babytje! Je had al een hele poos je handen vrij en nu weer erg druk. Moet je nu je leventje weer anders in gaan richten of niet?
    Onze jongste is nu 4 en net naar school dus ik heb net mijn handen vrij... heerlijk, maar toch zal ik het weer heerlijk vinden zo'n klein hummeltje. Wij zitten nu in de tweede ronde nog maar, dus ik ben benieuwd hoe lang het zal duren. Met onze twee kinderen ging het vrij vlot, na 2 of 3 maanden was ik bij beiden zwanger.
    Ik wens je een hele fijne zwangerschap!
    Groetjes, Shannah

14. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    ja ja de zon stuur ik nog verder door!

Het enige wat hier wat lastig is nu na 4 maand ene half op weg naar de 5 maand,
    is de schommeling de hormonen, extra gevoelig dus!
    en snel traantjes...is minder leuk....
    voor de rest echt prima,
    eerst als ik trainde kort van adem misselijk en kreeg geen lucht als ik at en at alles en veel!
    Nu is dat beter kleine gezonde hoeveelheden zo geen trek meer in alles en achter elkaar propte me echt vol, nu niet meer....
    beter zo.....
    de borsten voelen dus wel na een tijdje beter aan!
    de eerste drie maand en een half zijn zo mindere periodes die Ambiance laat merken, maar geef het even meid je bent 9 weken nu,
    het beterd dus!
    en vooral welkom hier!
    leef je uit!

de moeilijkste maanden zijn tussen de maand een half en drie maand een half dan betert het echt bij de meeste he...
    elke zwangerschap kan verschillen hier ook dus,
    we beginnen ook in de zomer aan de kinderkamer,
    dit is nu de bureau maar word verplaats stukje naar onze grote slaapkamer en stukje beneden living....

Hopenlijk Ambiance vind alles een plaatsje want mijn schoonbroer is fotograaf en heeft ook ruim plaats nodig!
    Wat leuk ook nog laat een kindje alle laat valt mee hoor!
    Hier ik wilde er altijd graag twee door mijn ex had ik besloten, neen dank je wel...en heb een dochter van 16 jaar Amber
    ze kijkt ernaar uit hoor naar de baby..voor haar is het een broertje of zusje, mijn vriend en mijn dochter zijn gek op elkaar,
    voor haar een beetje de vader die ze miste voor hem een dochter want hij is gek op kinderen! En dat is voor mij zalig en leuk natuurlijk!
    Dus ja hoor het bestaat!

Mijn nieuwe vriend heeft geen kinderen en dit was een laatste kans voor hem en mij!
    en t is gelukt...
    mijn datum is uitgerekend op 29 sept twee maand voor jou dan
    veel succes meid emt je zwangerschap
    en welkom Ambiance

Liefs Ritje

15. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Shannah
    hopenlijk gaat het nu ook zeer snel voor je
    welkom bij het roze he!
    even veel succes als ik had hoor....ik kijk voor je uit..

de eerste mijn dochter was toen 25 bij haar geboorte dus jong,
    wel daar hebebn we bijna 3 jaar moeten voor rpoberen mijn eitjes gingen niet door de eilijders!
    en bij het onderzoeken worden die opengespoten en direct zwanger!
    nu na sterelisatie had ik dit meteen laten doen en met clomid om de eitjes laten te rijpen na drie maand rpoberen was ik zwanger dus totaal 6 maand en dat was zeer snel voor 41 jaar oud vond ik!

Liefs Ritje

16. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Ritje, bedankt voor de zonnestralen meid, het is hier droog met zo nu en dan zon.

SanRob, fijn dat je huisarts meedenkt. Je hoort inderdaad vaker dat ze niet echt willen meewerken. Je hebt zeker niet toevallig dezelfde als ik? Die van mij is daar ook heel fijn in. Ik woon welliswaar in Beekbergen, maar m'n huisarts heb ik in Apeldoorn.
    Maar inderdaad, twijfel aan eisprong terwijl je net toch wel vrij zeker een MK hebt gehad zou ik niet hebben. Hopelijk bengt de volgende ronde je meer succes.

Ambiance, welkom hier en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat een heerlijk cadeautje, zo'n onverwachte zwangerschap. Hoe vinden je meiden het, dat ze er een broertje of zusje bijkrijgen? Ik was zelf bijna 12 toen m'n broertje werd geboren en ik vond het helemaal geweldig.

17. Hé... dat is goed nieuws :D !

@Ritje: Mogen wij dan ook weten of je een jongetje of meisje krijgt? Van mij krijgen jullie het op 6 mei trouwens meteen te horen... :D

@Ambiance: Leuk... nog een zwangere mama erbij! Welkom... :D

18. SanRob

SanRob Bekend lid

Jun 28, 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Robert wil toch meewerken aan eventuele onderzoeken naar onze vruchtbaarheid.
    "hoe kom je er bij dat ik daar niet achter zou staan dan?"Ja hoe zou DAT nou komen.........
    Maargoed eerst over 4.5 week 3 wkn vakantie en als we dan nog niet roze zijn, kunne we daar eens serieus over gaan denken.

19. Shiela

Shiela Bekend lid

Feb 14, 2008
    602
    0
    0
    Maar euh, sanrob hebben jullie al eens een ovulatietest gebruikt?

20. SanRob

SanRob Bekend lid

Jun 28, 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Ja, wel licht positief. maar of dat alles zegt?

Share This Page