Oke, wij hebben ze 1x (de laatste keer) gebruikt en dan testen ik een week lang en echt op een dag vol positief en van die keer werd ik ook zwanger. Ik ben er dus heel positief over. Maar dat hoeft natuulijk niet voor iedereen zo te zijn. Ik heb ze al weer thuis liggen voor de volgende ronde. Maar wie kan mijn vraag beantwoorden. Stel dat ik deze week niet ga menstrueren. En is mn boeletje nog een beetje van slag en komt dit later. Ben je dan wel vruchtbaar? En komt er dan wel of geen nieuwe ei-sprong? Echt ik heb al van alles gelezen maar hier kan ik nog geen antwoord op vinden.
Volgens mij ben je wel alweer vruchtbaar hoor SHEILA. Dat ik ze niet fanatiek gebruik is omdat mijn vriend alleen in het weekend thuis is en als ik dan op woe ontdek dat ik mn eisprong heb.......... En tegenwoordig gebruiken we het weekend goed, dus meer kunnen we in ons geval niet doen. Maar wat ik bedoelde is of het echt 100% betrouwbaar is dat je dan zeker weet of je een (goeie)eisprong hebt.Anders zou je denken dat al die " ingewikkelde" onderzoeken in het ziekenhuis niet meer nodig zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?Ik bedoel met wat ze in het ziekenhuis zeggen over wat een ovu test werkelijk zegt.
Mm, helaas kan ik jouw daar niet op antwoorden maar dat zal vast iemand anders weten. Ik weet dat ik al vruchtbaar ben maar het gaat me echt om het moment als ik niet ongesteld word. En stel dat ik dat niet word, kan ik dan wel door tellen en over 2 weken een ei-sprong hebben.
Goede middag meiden, @ Nin0: dat is goed nieuws! Gefeliciteerd! @ Ritje: dank je voor de geweldig lieve zon, de stralen zijn hier ook doorgekomen. @ Ambiance: van harte welkom en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet er maar van! @ SanRob: wat fijn dat je een huisarts hebt die zo met je meedenkt, maar vooral wat fijn dat Robert mee wil werken aan eventuele onderzoeken, alhoewel het natuurlijk nog fijner zou zijn als dit niet nodig is en jullie ruim voor die tijd roze zijn. Wens jullie heel veel succes.
Hey meiden ik denk dat ik ze te ver heb opgestuurd, hier regent het weer :x maar ja, Ja hoor tuurlijk zeg ik het dan of het een meisje of jongen word! Lola heb jij een voorkeur? voor wat het word... Toen ik mijn badpak stond te kiezen maar heb een kleedje genomen , hebbe die twee bedisselt dat ze een klein paar eerste schoentjes kochten in stof zzzzzzzzzoooo ssccccchatig! als verrassing! Liefs Ritje
Jeetje SanRob, wat is Robert dan bijgedraaid zeg. Hopelijk hebben jullie de onderzoeken niet nodig, maar het is wel fijn om te weten dat hij wil meewerken. Ben zelf ook bij een fertiliteitsarts in het Gelre geweest. Bij ons was dat meer voor onderzoeken naar mogelijke oorzaken van de miskramen. Verdere onderzoeken leek de arts niet nodig aangezien we wel hadden bewezen dat ik in verwachting kon raken.
Ritje, dat heb je voor jou dan niet goed gedaan. Hoewel we hier net ook weer een paar drupjes regen hadden, is het nu weer droog. Wat lief dat ze een paar schoentjes voor de baby hebben gekocht zeg. Zelf hadden en hebben we geen enkele voorkeur voor het geslacht van de baby, als het maar gezond was, dat was het belangrijkste. En jij, heb jij/hebben jullie voorkeur?
Hey dames, Even update van moi: as maandag 5 mei ga ik dus beginnen met spuiten...ik wil bijna zeggen : joepieeeeeeee! Voor de rest nog bezig met voorbereiden van huwelijk, althans de kleine dingen die nog gedaan moeten worden dan. Daarnaast heb ik zoiets vreeeeeemds meegemaakt, weet er ff geen raad mee. Ik heb in februari gesolliciteerd voor een baan dichtbij huis. Belde voor ik ging solliciteren nog naar PZ en vroeg of de vacature nog vacant was en of ik nog kon reageren. ja dat was volgens die mevrouw allemaal nog mogelijk en ja de vacature is zowel intern als extern opengesteld. Dus ik driftig aan de schrijf en een mooie brief en CV in elkaar gezet. Na een maand nog steeds niets gehoord, dus heb zelf een aantal keer gebeld.Uiteindelijk kreeg ik van iemand van PZ te horen dat het iemand is geworden, het ging om 2 vacatures dus ik ws best verbaasd dat ze die allebei hadden vervuld. Maar goed, ik legde mij erbij neer ( kon ook niets anders hahaha). Vorige week werd ik ineens gebeld door de regiomanager, hij heeft ooit bij ons gewerkt alleen ik herinnerde het me pas veel later, na de afwijzing. Hij vroeg gelijk of we elkaar kennen want mijn naam kwam hem bekend voor. ja dat klopt antwoorde ik. En of ik nog interesse in de functie had. Ja dat heb ik, ook geen bezwaar tegen het aantal uur. Ok, dan zou mijn brief mee worden genomen begin van deze week. Call me stupid or what ever, maar als je na zo lang gebeld wordt door de regiomanager zelf dan ga ik er vanuit dat je wordt uitgenodigd. vandaag ontvang ik een mailtje van de domme koe ( die mij eerder vertelde dat de functie nog vacant was en later vertelde dat beide functies vervuld waren en van wie ik nooit een bericht had ontvangen) een mailtje dat ik niet wordt uitgenodigd........HUH!? Ik heb dus nu gebeld naar de regiomanager en gevraagd hoe dat nu precies zit want dit is een beetjuh verwarrend. Hij gaat het nu uitzoeken, maar ik heb er weinig hoop op. Baal als een stekker, had mij er al bij neergelegd dat het niets zou worden. Vorige week enorm veel hoop en die is nu de grond ingeboord......
Spannend Smoeltje, maandag beginnen. Heel veel succes. Wel vervelend van die baan zeg! Ambiance: welkom hier en gefeliciteerd met je zwangerschap. SanRob: wat een fijne huisarts heb jij en fijn dat je man eventueel mee wil werken als je een stapje verder gaat. Als je overigens een miskraam hebt gehad, dan heb je in ieder geval ook een eisprong gehad en kan je zwanger worden.
AMBIANCE: welkom, en gefeliciteerd.Leuk zo na een ,ange tijd weern kleintje.(had ff je bericht gemist,vandaar late reactie) INEZ: mijn huisarts is Zandvliet(is weln beetje uit de buurt v Beekbergen) Ja Robert is helemaal omgeslagen, maar kan me daar nog niet helemaal aan overgeven hoor. Het is wel eens vaker veranderd,maarrrrr niet te pessimistisch doen.We gaan ervoor ipv IK ga ervoor. Tuurlijk hoop ik dat de onderzoeken niet nodig zijn, maar de eerste simpele onderzoeken; spermaonderzoek en Chlamydia kunnen we in elk geval wel doen. NINO: wat goed dat het chomosomenonderzoek ok was. SMOELTJE; raar verhaal inderdaad. Leek inderdaad op dat je uitgenodigd zou worden en dat ze belangstelling hadden, anders gaan ze je toch niet bellen...Hoop dat het alsnog goed komt.
Smoeljte tjee wat raar zeg! Och je kunt als je gaat solliciteren idd vanalles verwachten. Ik werd gebeld dat ik op gesprek kon maar dat ze nog ff wilde wachten tot ze nog een kandidaat hebben ? Ja euh, je weet toch wel na een gesprek of iemand evt wat voor je functie is of niet? Daar heb je toch geen meerdere kandidaten voor nodig? Maar goed toen ik eindelijk uitgenodigd werd had ik deze baan al geaccepteerd! Dat vonden ze heel jammer. Heb ook eerlijk gezegd dat ze dan maar slagvaardiger hadden moeten zijn! Zo wij hebben vanaaf een bruiloft en morgen gaan we lang weekend naar zuid limboland. Dusss als ik jullie niet meer spreek. Ik kom of roze of rood terug. Ben niet echt fit maar dat zal helaas wel van het avondje doorhalen op zondag zijn geweest.... Op een gegeven moment krijg je een leeftijd dat je daar niet zo goed meer tegen kan tot zondag ofzo...
Nieuwe dames: van harte welkom! Het is erg fijn om hier lekker je ei kwijt te kunnen... Vandaag had ik wederom een afspraak in De Geertgen. Er zou gekeken worden hoe het met mijn ei stond en mijn rechter eierstok zou maar weer eens gezocht worden. Om met dat laatste te beginnen, die is nog steeds kwijt! Hoe kan dat nou? Gewoon spoorloos, is dat nou niet raar? Ik begin me nu zo onderhand toch wel zorgen te maken om deze weggelopen eierstok... Er is inmiddels door drie verschillende gyns gekeken en hij is nog steeds kwijt... En nieuws over mijn EI! {|= Tsja... hij zat er nog... Mijn baarmoederslijm was mooi helder en hij kon er een leuke draad mee trekken... Voor mijn gevoel is mijn ei enorm (25,4 mm) en van de gyn had hij ook wel mogen springen... Hij vond het overigens maar raar dat de gyn hier in het ziekenhuis heeft gezegd dat ik geen eicellen meer had, hij heeft er nog een paar aangewezen! Enfin, nu heb ik een shotje Pregnyl gehad! Morgen "moeten" we dan klussen, dan heb ik op 1 mei mijn eisprong. Nu moet ik op 6 mei bloed laten prikken om te kijken naar het progesterongehalte en krijg ik een nieuw shotje Pregnyl. En dan... als ik op 17 mei nog niet dan mag ik er een zwangerschapstest tegenaan gooien. Ik ben zo blij dat mijn lichaam me niet helemaal in de steek laat... En nu maar ontzettend hopen dat ik 17 mei kan gaan testen! Liefs, Benthe
Joepie yippiejajeeee, lekker 6 hele dagen vrij! \/ SanRob, fijn dat de HA achter je staat en er open voor staat om flink met je mee te denken. Mocht je dat ooit nodig hebben is het alvast fijn te weten. En heel fijn dat je man dan ook zou willen meewerken, dat is natuurlijk helemaal belangrijk. Ik hoop dat je buikpijn gauw minder wordt en je snel weer verder kunt. Ambiance, welkom hier en van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat vreemd toch Benthe, van je rechter eierstok. Veel plezier met klussen morgen! 8)
NOD 24-04 Shannah 28-04 Beele 02-05 Lola2 04-05 Ellen/Annna 06-05 Diaantje 10-05 Mollyvg 10-05 Sandra1967 10-05 Smoeltje 12-05 Benthe 19-05 SanRob 20-05 Diana AFSPRAKEN 29-04 Miss Daantje 2e echo, 1e FM 06-05 Benthe bloedprikken 07-05 Inez gyn 06-05 Lola 20 weken-echo (14.30 uur) 07-05 Lola vk (18.30 uur) 07-05 Anja vk (11.30 uur) 09-05 Inez pretecho 15-05 Moby VK 19-05 Anja nekplooimeting (10.30 uur) 21-05 Diaantje IVF info avond 28-05 Inez VK 20-06 Inez gyn BEVALDATA 03-07 Nin0 06-07 Lientje 28-07 Inez 04-08 Natas 19-08 SM591 (Pien) 20-09 Lola 29-09 Ritje 09-10 Zico 03-11 Moby 11-11 Vozzie 13-11 Anja
@ Smoeltje: vreemd verhaal hoor, van die baan. Zeker als je door de regiomanager gebeld wordt die je dan ook nog eens kent, verwacht je toch dat je op z'n minst op gesprek mag komen. Wanneer is nou de grote dag? Heel veel succes met spuiten aanstaande 5 mei. Heb je vantevoren een uitgangsecho moeten laten maken? @ Ellen: veel plezier op de bruiloft en in Limboland. Gewoon roze terugkomen hoor. Ken het hoor, dat een avondje doorhalen niet meer goed haalbaar is. PFFFFFFFF, word al moe als ik eraan denk. Is echt megalang geleden . @ Benthe: wauw, een ei van 25.4 mm is echt megagroot . Heb je al last van de pregnyl? Ik kreeg er altijd pijnlijke (.)(.) van, echt heel gevoelig. Maar goed, ben heel blij te horen dat je lichaam het gewoon doet. Morgen heel veel klusplezier en hou het droog tot 17 mei, hè. Wel vreemd dat je een eierstok kwijt bent, maar maakt verder toch niet uit als je evengoed een superei hebt. @ Natas: ja, lekker hè, die vrije dagen. Ik hoef ook pas maandag weer te beginnen, heerlijk. Het belooft mooi weer te worden in het weekend, dus komt helemaal goed. Ik ben een beetje de weg kwijt. Als bij mij de ongi doorbreekt, moet ik op dag 3 (dat zal ergens tussen 9-13 mei zijn) een uitgangsecho laten maken. Op 21 mei hebben we de info avond IVF. Is het dan niet een beetje vroeg voor een uitgangsecho, al een week voor de info avond? We moeten pas na 21 mei beslissen of we met IVF door willen gaan, mits de bloedwaarden van mij (FSH gehalte en geslachtsziekten) goed zijn. Snap het even niet meer. Maar goed, ik ga maar gewoon die uitgangsecho maken tegen die tijd en dan hoor ik het wel. Zal dan ook wel de uitslag van de bloedwaarden en het zaad krijgen. We zien wel. Voor iedereen: hele fijne vrije dagen gewenst!
@ Diaantje: het is dus echt een mega-ei? Ik ben zo'n beginner in dit soort dingen dat ik echt geen idee heb... Wat houdt een uitgangsecho eigenlijk in? Ik hoop heel erg dat het allemaal goed gaat komen voor jullie! Het tijdsbestek tussen die echo en de info-avond lijkt inderdaad wel lang... Ik heb het gevoel dat in de MMM alles juist zo snel gaat... Gr. Benthe
Hey Benthe, Ja, 25.4 mm is echt een supermega-ei! Bij mij groeiden ze met menopur tot ongeveer 17 mm op dag 12, daarna zette ik dan de pregnyl spuit en dan 36 uur later kreeg ik de IUI. Een uitgangsecho is een inwendige echo die op dag 3 wordt uitgevoerd om te kijken of alles 'schoon' is, dus of er geen verklevingen/cystes zijn en of alles van de vorige ongi weg is én of het baarmoederslijm mooi dun is. Ik heb het gevoel dat bij IVF alles heel langzaam gaat en dat het allemaal heel lang duurt. PFFFFFFFFFF.