35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kaat11

kaat11 Niet meer actief

@sandra Het duimen moet echt werken hoor, wanneer ga jij testen. Heb jij een kaartje bij ff, die zegt dat ik pas op 15 mei kan testen. Als ik 14 dagen na mijn ei kijk, dan kan ik vrijdag testen toch?

wat zal ik doen en wanneer test jij?

gr,
    Kaat

2. sandra1967

sandra1967 Actief lid

Feb 16, 2008
    106
    0
    0
    Tuurlijk gaat dat werken dat duimen mijn nod is op 10 mei dus ik zou 11 mei al kunnen testen maar dat stel ik wel een paar dagen uit denk ik even voor de zekerheid maar ik ging uit van mijn eerste dag van de laatste menstruatie en die was op 13 april en ik heb een cyclus van 28 dagen dus ik kwam uit op 10 mei.

gr. sandra

3. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Lola2, meid wat ontzettend sneu. Ik kan me je teleurstelling goed voorstellen. Dikke knuf.

Kaat, ik ben niet zo wegwijs met FF. Zelf zou ik inderdaad 14 dagen na m'n ei testen. Het klinkt wel allemaal positief.

Sandra, ook voor jou is het spannend. Ik duim voor jullie meiden.

Natas, weer helemaal goed gekeurd. Lekker gevoel he? En de zoethoutthee maar de deur uitgegooid. Hihi. Dit is ook niet echt mijn favoriete smaak.
    En jullie schieten ook al lekker op met het kamertje. Leuk hoor.

Wilde dat het hier al zover was dat we binnen aan de slag konden, maar helaas is het nog niet zover. Langzaam maar zeker begint het er in de garage wel op te lijken hoor, maar er zijn ook steeds zoveel andere dingen die nog moeten gebeuren en die er tussenkomen. Eerst mannetjes verjaardag vorige maand, soms moet er ook nog eens wat in de tuin gebeuren en dat lukt mij op dit moment helaas niet. De afgelopen dagen vonden de griepjes het nodig mijn mannetje te vellen op z'n vrije dagen en volgend weekend moet hij werken.

Maar gelukkig hebben we in ieder geval voor Alyssa een nieuw bedje, zodat ze daar vast aan kan wennen. Morgen gaan we het in elkaar zetten en mag ze er voor het eerst in. Spannend hoor.

4. Diana

Diana Bekend lid

Jun 27, 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    [quote="Lola

@Diana: Is Nino dan te vroeg geboren? Ik testte van Jasmijn op 21 april 2006 positief (29e cyclusdag) en zij is op 23 december geboren, 2 dagen voor de uitgerekende datum...[/quote]

Yep, uitgerekende datum was 4 jan 2003, werd dus 28-11-02, 6 weken te vroeg, door die zwangerschapsvergiftiging had ik zo'n hoge bloeddruk (laatste wat ik gezien heb is 123 - 198) dat ik een spoedkeizersnede kreeg.....
    herstel hiervan heeft heel lang geduurd...

@Zico, gaat gelukkig alles beter, heeft z'n tijd nodig

Iedereen een fijne zonnige zondag gewenst ;)

liefs

5. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Jammer Inez, dat het klussen in huis niet zo lukt. Kan me goed voorstellen dat je het graag op orde wilt hebben, bouwen aan iets, het mooi maken.
    En dan is het nog lastiger dat je zelf er weinig tot niets aan kan doen om mee te helpen. Dat heb ik ook al, minder dan jij denk ik maar ik loop er soms ook tegenaan dat ik Chris dingen moet vragen die ik normaliter zelf doe en waar hij eigenlijk nu geen tijd voor heeft. Zal best frustrerend voor je zijn.

Je hebt het even over de tuin..... die gaat nu hard hè! Mooi hoor, daar niet van, maar levert idd nu wat te veel en te zwaar werk op. Ik moest wat planten verplanten en heb er gister 3 uitgegraven en nieuwe gaten op andere plekken staan steken in de klei. Au au au zei m'n rug daarna, en dan heb ik nog niet een fractie gedaan van wat er eigenlijk in de tuin gebeuren moet.
    Nah ja, we zien wel. Ik denk dat ie volgend jaar toch wat op de schop moet om meer ruimte te maken voor kinderdingen. We hebben nu een groot terras, lekker stuk gras maar ook veel en grote borders. Die borders moeten wat minder denk ik.

6. Euh... dat krijg je met al die feestdagen... :oops:
    Ik heb zelf één zus en die verwacht dus haar eerste kindje. Roy heeft drie oudere zussen en die hebben allemaal eerder dan wij kinderen gekregen (twee van hen hadden hun gezin zelfs al compleet toen wij elkaar 14 jaar geleden leerden kennen...) Ik ben dus wel al heel lang tante, maar een kindje van mijn eigen zus voelt toch wel heel anders...
    Krijgt Alyssa een heel nieuwe kamer of alleen een nieuw bedje? Wij laten de babykamer zoals hij is (vinden hem nog steeds erg leuk zo...) en Jasmijn verhuist naar onze huidige slaapkamer en krijgt alles nieuw...

@Natas: Wat leuk dat het amertje voor jullie kindje nu vorm begint te krijgen. Zo'n kinderkamertje inrichten is ook wel een héél leuke klus... :D

@Diana: Oei, dat was wel heftig, zes weken te vroeg is niet niks!
    En voor jou moet het ook erg zwaar zijn geweest...
    Jammer ook dat je dan geen echte ontspannen kraamtijd hebt gehad. Maar aan je avatar te zien is er prachtig kereltje uit voortgekomen... :D

@Lola2: Jammer meid, twee zwangere Lola's was natuurlijk erg leuk geweest :D ! Alvast succes gewenst voor de volgende ronde...

@Kaat: Spannend...................

7. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, geeft niks hoor, heb ik ook vaak last van, zeker met al die vrije dagen als mannetje ook thuis is.
    Alyssa gaat inderdaad naar een andere kamer toe straks. Wij vinden de babykamer ook mooi zoals hij nu is, dus daar komt de kleine straks te liggen. We wilden alleen voor Alyssa de overgang naar een andere kamer niet te groot maken, vandaar dat ze alvast een nieuw bedje heeft gekregen.

Vanochtend hebben we dat bedje op haar kamer neergezet en ze vond het helemaal geweldig. Wilde helemaal niet meer buiten spelen maar steeds op bed liggen. Tot ze om 1 uur naar bed mocht en het woord slapen viel, toen was het even brullen. Maar binnen 5 minuten was ze heel vast in slaap. Lief he?

Natas, alles gaat inderdaad erg hard nu in de tuin. Mij lukt het tuinieren niet meer vanwege m'n buik die nu echt in de weg zit. M'n schoonmoeder is gisterenmiddag geweest om het onkruid te wieden en mannetje heeft het gras gemaaid om daarna nog weer even een klein stukje bezig geweest met de verbouwing.

En ik? ik heb heerlijk op de bank liggen soezelen terwijl zij bezig waren en Alyssa heerlijk op bed lag.

Soms is het inderdaad wel eens frustrerend dat ik me minder met van alles kan bezighouden dan ik zou willen, maar ik ga er maar vanuit, dat het ook deze keer weer tijdelijk is.

8. Shiela

Shiela Bekend lid

Feb 14, 2008
    602
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Ik had vorige week dinsdag een vraag gesteld en kan daar nog geen antwoord over vinden.

Weet iemand dit?

Ik had afgelopen weekend ongesteld moeten na mn miskraam. We zijn inmiddels 30 dagen verder. Tot nu toe is dat nog niet gebeurd.
    Mijn vraag is, krijg ik nu wel een eisprong of moet ik eerst ongesteld worden?

Hier heb ik nou echt geen idee van.

9. nin0

nin0 Actief lid

Oct 4, 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Goedemorgen dames:

Lola2: wat jammer zeg, Tsja het kan soms enige tijd duren, maar het heeft inderdaad zo'n impact op alles. Bij mij spookte het dag en nacht door mijn hoofd.

Natas: lekker hoor dat het kamertje vorm begint te krijgen en fijn dat alles goed was bij de VK. We zijn niet de jongsten, maar we kunnen het nog best hoor!

Inez: die tuin, ja die groeit aardig. Ik ben degene die er normaal wat aan doet, maar ik kan niet zo goed bukken, maagzuur enzo, dus komende zomer wordt het er eentje vol graspollen en paardenbloemen. Staat best leuk overigens.

Wij hebben onze schuur opgeruimd, en het schiet natuurlijk niet echt op. Ik vind dit best frustrerend hoor. Ik kan niet zo goed tegen dat beetje bij beetje doen, maar ik merk dat ik zelf ook veel minder kan dan ik zou willen. Elke nacht drie tot 4 uur slaap, een druk klein mannetje om me heen en weg is de energie en ik heb nog een enorme lijst met things to do.

Shiela: je cyclus kan behoorlijk van slag zijn na een miskraam. Bij mijzelf heb ik geen eisprong kunnen ontdekken na de miskraam. Dat gebeurde pas de tweede ronde weer. D.m.v. ovutests krijg je hier misschien wat meer inzicht in.

en verder vind ik het hoog tijd voor weer wat nieuw roze!

Oh ja, we zijn uit de namen, pfffffffffff opluchting en ik denk dat het niet meer gaat veranderen.

10. Shiela

Shiela Bekend lid

Feb 14, 2008
    602
    0
    0
    He ninO, wij hebben sowieso de laatste keer ovulatie testen gebruikt. Ben er helemaal enthousiast over. Maar ik ben wel van de dure testen en om er nou een hoop te vergooien terwijl jullie mij al kunnen aangeven dat er toch geen ei-sprong is. Nee, dan wacht ik gewoon even af.

11. nin0

nin0 Actief lid

Oct 4, 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Er zijn ook goedkope testen zoals matcare en sensitest, deze doen ook hun werk, maar je kan het natuurlijk ook je eerste menstruatie eerst afwachten.

12. @Inez: Ik hoop dat de overgang naar het nieuwe bedje bij Jasmijn ook zo lief verloopt... :D
    Wij willen haar nieuwe kamer voordat we op vakantie gaan (19 juni) klaar hebben, zodat ze meteen na de vakantie in haar nieuwe bedje kan. Dan is ze ruim voordat het nieuwe kindje komt gewend aan haar nieuwe kamertje...

@Shiela: Ik vind dat een moeilijke vraag. Normaal gesproken zou je zeggen: Je moet eerst een eisprong krijgen voordat je ongesteld kunt worden. Maar toen wij het medische circuit ingingen, bleek dat ik lang niet iedere cyclus een eisprong had. Ik werd echter wel ongesteld, al was dat dat soms na 4,5 week en vaker pas na 6 weken. Of het zo was dat ik bij een korte cyclus wél en bij een lange cyclus géén eisprong had, is nooit onderzocht. Ik ben Clomid gaan slikken en kreeg toen netjes iedere maand een eisprong. Ook werd mijn cyclus een stuk regelmatiger...

13. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    goedemorgen dames,
    wat een positieve verhalen,
    en de tuin , ja was er ook in bezig met het ventje,
    men buikje gaat hier nog nu op bijna 5 maand op een week na tussen de vijf en zes kilo bij!
    waarmijn vriend blij om is,
    hij is bang dat ik teveel kijk op het gewicht en is enorm bezorgd ook mijn dochter! :)
    ik kan nog steeds op men poep zitten en zo verder doen aan het onkruid als het niet teveel is ;)

Oh ik had er zo zin in, men moto stond in de garage en men vriend starte hem op ,
    heb een klein toertje gedaan wat nog goed ging,
    en dat deed me goed , was heel voorzichtig maar het was fun, voelde zalig aan......
    ook hebben we goed getraind met de hondjes en heb veel vrienden die mijn vriend willen helpen als ik even rond de bevalling zit!
    hij heeft de smaak te pakken blijkbaar!
    En de baby nemen we mee en kijken we er afwisselend op!

Heb ook vridnen uit nederland op bezoek gehad en ja hoor zitten er heel leuke tussen :) :) :)
    en een pakje voor de baby...zo schattig!
    een zalig weekend men energie opgekrikt en voel me vandaag super!
    Ik hoop dat iedereen ervan genoten heeft....

Wat ga je snel he Nino nog een twee maanden te gaan wow....
    Inez mooi zo mooie veranderingen voor jou..
    Schiela ja het lichaam heeft soms wat tijd nodig om zich aan te passen en elk weekend is dan weer anders he!
    hpen dat het snel herstelt!

Liefs Ritje
    een zonnig dagje voor eidereen toegewenst,
    waren hier drukke dagen maar heel leuke!

14. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, ik hoop ook voor je dat Jasmijns overgang naar een nieuw bedje zo makkelijk verloopt.

Hoe lang Alyssa het op deze manier blijft doen weet ik nog niet, maar gisterenmiddag en vanochtend kwam ze pas uit haar bedje toen ik bij haar op de kamer kwam. Net of ze erop wachtte tot het mocht. Hihi, van mij mag ze dat nog wel even blijven volhouden. Scheelt in ieder geval een hoop ongein.

Wij hebben bewust nu al een nieuw bedje gedaan, zodat ze er ten eerste alvast aan kan wennen en dat ze ten tweede ook een bekend iets in haar nieuwe kamer krijgt. Al denk ik, dat ze straks haar kamer helemaal geweldig gaat vinden.

Shiela, hoop voor je dat je menstruatie snel weer op gang komt. Ik wist eigenlijk niet, of beter gezegd, ik heb er nooit bij stil gestaan dat het wel eens zou kunnen gebeuren dat je niet altijd een eisprong krijgt zoals Lola vertelde. Wel weet ik, dat bij de een de menstruatie weer als vanouds op gang komt en dat het bij de ander een paar weekjes kan duren voor de cyclus zich weer herstelt.

NinO, gelukkig wilde m'n schoonmoeder de perkjes wel onkruidvrij maken. Het bijhouden ervan zou me waarschijnlijk nog wel moeten lukken met een schoffel. Alleen is zo'n eerste keer in het voorjaar altijd vrij pittig vanwege alle onkruid wat zo diep is ingeworteld.

En zo herkenbaar meid, korte nachten, een drukke peuter om je heen en inderdaad, weg is de energie. En ook hier een enorme lijst things to do. Ben bang dat die lijst alleen maar groter gaat worden. LUkt het jou nog wel om eventueel 's middags even een rustmoment in te lassen? Alyssa slaapt 's middags nog en daar maak ik dankbaar gebruik van.

Voor de liefhebbers, ik heb weer nieuwe buikfoto's en foto's van Alyssa in haar nieuwe bedje geplaatst. Zoo leuk, die kleine meid is apetrots op haar bed en het voor de eerste keer uitproberen van je nieuwe bed is een serieuze zaak. Daar moet je erg serieus bij kijken. Hihi.

15. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Inez, wat een mooi bedje voor een mooi (serieus) meisje! :)
    En mooie buik meid!

Sheila, ik heb waarschijnlijk na mijn miskraam wel een eisprong gehad want ik had op een gegeven moment een posi ovutest en werd een kleine 2 weken daarna ongesteld.
    Maar het kan idd voorkomen dat je er eentje overslaat, en niet alleen na een miskraam.

Nino, we roepen de paardebloem gewoon uit tot de mooiste tuinbloem van het jaar! :)

Ritje, fijn dat je zo'n heerlijk weekend hebt gehad.

Wij hebben voor Chris z'n operatie aan zijn oog zelf het AMC maar es gebeld : de dame heeft de operatie van Chris nu ingepland op 22 mei. Spannend weer!
    Helaas hebben we dat weekend van de 24 en 25ste maar liefst 3 afspraken staan (de pretecho, een huwelijksreceptie en concert van Neil Diamond). Het zal mij benieuwen of dat allemaal wel door kan gaan en/of hij erbij kan zijn.

Meiden, ik ga verder met mijn lijst things to do. Op die lange lijst staat ook een uurtje op m'n ligbed in de tuin, verheug me er nu al op ;)
    Fijne dag vandaag!

16. Shiela

Shiela Bekend lid

Feb 14, 2008
    602
    0
    0
    Wij hebben 2 weken geleden bewust geen testen gedaan omdat we er nog niet aan toe waren om te gaan klussen. We hadden er nog nare gedachten bij.

Maar ja, nu zijn we er wel helemaal klaar voor. En als we dan moeten wachten tot ik ga menstrueren voordat de cyclus weer normaal is, klinkt dan helaas niet goed in de oren. Mn ongeduldigheid komt dan weer helemaal boven.

Maar een keus zullen we niet hebben.

Maar zou het evt. ook kunnen zijn dat de eisprong dan ook later is? Want dan moet ik misschien wat ninO zegt toch maar gaan testen. Of misschien bedoelde jij dit ook wel, ninO.

17. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Inez wat een mooi rond buikje je hebt een mooie zwangerschap,
    rust maar als je kan dit is nodig...

gaat goed vooruit he,
    de kamer van je dochtertje is prachtig dit kan niet missen, ze is ook appetrots zie je op de foto
    net een prinsesje!
    schitterend,
    kan ze al wennen.....

Liefs Ritje

18. @Inez: Wat leuk! Jasmijn krijgt hetzelfde bedje als Alyssa... :D

En dan komt de commode waar ik als baby nog op heb gelegen nog op haar kamertje (met het rekje rechtsonder erboven...)

@Natas: Spannend, de tweede operatie! Zie julie er niet tegenop, of wordt de nasleep deze keer minder vervelend?

19. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Ik vind het echt een schattig bedje!

Over de nasleep van Chris z'n operatie : hopelijk wordt dat deze keer niet zo erg en lang als de vorige keer :confused:
    En hopelijk gaat het daarna snel beter met zijn zicht, hij zit nu al 3 maanden thuis met een beetje administratie pielen voor kantoor. Met mij mee naar de supermarkt is een uitje voor hem, dat gaat snel vervelen.

20. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @mooi kamertje Lola grappig dat het hetzelfde blijkt te zijn!
    schattig,
    @Natas sterkte voor je ventje,
    dat hij zich snel mag beter voelen!

Ritje

Share This Page