35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nin0

nin0 Actief lid

Oct 4, 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Inez: Lief hoor zo'n prinsesjesbedje met zo'n mooi meisje er in en wat een goede buik. Gisteren voor het eerst pas een beetje buikfoto's gemaakt. Bij de 1e zwangerschap deden we dat 1 x per week en nu nog niet echt. Maar de foto is helaas niet internetgeschikt, ha ha.

Shiela: je kan je menstruatie even afwachten en afhankelijk van je aantal cyclusdagen met ovutesten beginnen. Ik heb dit 1 week na mijn ongesteldheid gedaan om een beetje duidelijkheid te krijgen. Vaak was het wel ruim een week testen voor niets, maar het zou je duidelijkheid kunnen geven. Verder vind ik het tempen ook een goede manier om inzicht te krijgen of je nou wel of niet een eisprong hebt gehad. Bij mij steeg de temperatuur een paar dagen na een positieve test. Mijn eisprong was nogal laat in mijn cyclus en daarna duurde het nog zo´n 10 dagen tot mijn NOD. Een korte luteale fase dus, met een bewijs dat je dan ook zwanger kan worden.

Ik ga zo ook even de tuin in en natuurlijk weer aan het opruimen en wasjes etc. Heerlijk zo´n weertje.

2. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, wat een toeval zeg, dat onze meiden hetzelfde bedje krijgen. En dan krijgt Jasmijn ook nog jouw oude commode erbij. Wat leuk zeg.

Natas, nog even en dan wordt Chris weer geopereerd. Dit is neem ik aan de hersteloperatie waarbij de olie uit z'n oog wordt gehaald?
    En van jouw things to do lijstje spreekt mij het onderdeel waarbij je even lekker in de tuin gaat liggen ook wel heel erg aan. Hihi.

NinO, met Alyssa hebben we ook maar 2 buikfoto's gemaakt. 1 met 7 maanden en 1 met 8 maanden. Nu probeer ik er iedere 4 weken aan te denken. Tot nog toe is dat aardig gelukt.

3. Ellenk

Ellenk VIP lid

Hee hallo

Ben weer terug in het land.
    helaas in het rood maar vandaag wel begonnen met mijn nieuwe baan..

En heb ik nog roze gemist?

4. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    he meiden, vol verwachting keken we uit naar het bezoek aan de gyn en onze echo.
    We wilden dolgraag het geslacht kennen.
    Ons kleintje is goed gegroeid en zit in stuit en kleermakerszit, mooi om te zien.
    1 Nadeel, ze konden niet meten hoe groot het was en welk geslacht het zou hebben.
    Spijtig :(
    Hopelijk 2 Juni meer geluk ivm geslacht.

5. Benthe

Benthe Actief lid

Jan 19, 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Ik ben het direct met de rest eens... Het wordt weer tijd voor nieuw roze! ;)

Fijn om te horen dat het met alle zwangere dames goed gaat... @ Zico: jammer dat je het geslacht nu nog niet kon zijn, maar uiteraard is het het belangrijkste dat jullie ukkie zich goed ontwikkelt!

Hier inmiddels weinig nieuws aan het front. Het is inmiddels e6 dagen geleden dat ik een Pregnyl injectie heb gehad. In het begin voelde ik helemaal niks. Nu heb ik vage steekjes in mijn buik en gevoelige tepels. Ik zou ontzettend graag willen dat dit voortekenen zouden zijn van een positieve test, maar ik vrees naweeën van de Pregnyl...

Morgen weer terug naar De Geertgen voor BA. Er wordt gekeken hoe het progesteron-gehalte is en ik krijg weer een Pregnyl-injectie. Ik mag de 17e pas testen en ik kan nu al bijna niet meer wachten! :oops: De 12e is mijn NOD maar het heeft dan denk ik toch nog geen zin om te testen. Ik ben eerlijk gezegd bang voor vals positief door de Pregnyl... Vrees dus dat ik moet wachten tot de 17e.

Ik heb nog nooit eerder kwaaltjes gehad en gevoelige tepels eigenlijk al helemaal niet... Overigens vertel ik er maar niets over tegen mijn lief, die denkt meteen dat ik me gek laat maken door internet.... :D Dus kom ik lekker tegen jullie aanzeuren over mijn onzekerheden. mag wel hè?

Gr. Benthe

6. lola2

lola2 Bekend lid

Mar 31, 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    NinO; betekent dit dat je dus een positieve ovulatietest had maar dat je daadwerkelijke eisprong dagen later was, ipv binnen anderhalf dag later zoals de test beschrijft?

7. SanRob

SanRob Bekend lid

Jun 28, 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Ik hoop het voor je BENTHE.

En spannend voor KAAT en SANDRA.

Als het goed is heb ik afgelopen weekend mn ei gehad. Alleen niet vaak geklust. Echt we klussen elk weekend een paar keer, alleen dit weekend maar 1 x zondagochtend en zondagavond gingen we te laat naar bed en kon Robert maar 4.5 uur slapen en dan telt elke minuut (vrijdag hij sjaggi, ik daardoor zaterdag,haha).Maar afgelopen donderdag ook geklust.Dus er is een kansje.

8. SanRob

SanRob Bekend lid

Jun 28, 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Jammer ELLEN, maar hoe was je 1e werkdag?

ZICO; wel een prima echo, das dan in elke geval klein. EN je weet nu dat het een eigenwijs ding gaat worden.

9. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Hahaha Inez, ja dat liggen op m'n bedje in de tuin was zeker het leukste van mijn to do lijstje!
    Ja, deze operatie van Chris is om de olie uit z'n oog te halen.

Hey Ellen, weer terug.
    Wat jammer dat je ongi bent geworden. Hoe vind je je nieuwe baan?

Zico, fijn dat de echo goed was.
    Wel jammer dat ze het geslacht niet hebben kunnen zien, hopelijk lukt dat begin juni wel.

Dat is nog lang wachten Benthe, tot de 17de. Moeilijk!
    Maar ik zou het wel doen, denk idd dat de kans groot is dat eerder een test niet goed gaat door de Pregnyl.

SanRob, ik duim voor je kansje!

10. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Ellen weer terug van weggeweest. Helaas rood ipv roze, maar wel je eerste werkdag bij je nieuwe baas. Hoe is het gegaan vandaag?

Zico, fijn dat alles goed is met de kleine. Nog een keertje terugkomen om het geslacht te laten bepalen lijkt me niet verkeerd, maar ik kan me goed voorstellen dat je erg nieuwschierig bent.

Benthe, wat is het allemaal spannend voor je nu. Enne zeuren? Dat woord kennen we hier toch niet? Praat hier maar lekker van je af hoor! En succes morgen bij GeertGen.

SanRob, ieder kansje is er 1. Ik duim voor je.

11. kaat11

kaat11 Niet meer actief

@benthe, spannend allemaal. Vervelend dat je NOD er wel is maar je niet "mag" testen.

Mijn NOD is zaterdag, maar ff zegt dat ik pas kan testen op 15 mei. Geen idee wat ik ga doen. Zal wel niets worden deze maand. Het enige wat ik nu merk is: heel veel plassen. Troebele urine, die heel sterk ruikt (lijkt wel zoete geur). Het doet verder geen pijn ofzo. Ik ben dierenarts, dus heb zelf ff een testje gedaan op blaasontsteking, maar dat heb ik niet. Ook nog beetje gevoelige borsten, maar niet echt krampen enzo (die had ik alleen een paar dagen na mijn ei). Krampen heb ik normaal wel een week voor mijn NOD, maar nu niet. Ik denk dat om zwanger te zijn, ik echt meer moet "voelen" dan nu.

Sandra hoe is het met jou? ik duim nog steeds.

zo, ik ga maar weer eens plassen...........................

gr,
    Kaat

12. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Kaat, mooi beroep, dierenarts. Heb eens met een dierenartsenserie een dierenarts gezien die met de echo-apparatuur uit haar praktijk zo nu en dan echo's maakte van haar ongeboren kindje. Grappig.

Je zegt dat je meer zou moeten voelen om zwanger te kunnen zijn. Ik had met deze zwangerschap totaal geen indicatie dat ik wel eens positief zou kunnen testen en inmiddels ben ik al weer 28 weken zwanger.
    Maar troebele, sterk ruikende urine zou wel een indicatie kunnen zijn dat ... Hmmm. Spannend hoor en dan nog moeten wachten tot 15 mei volgens FF. Ben benieuwd. Het is echt weer tijd voor nieuw roze.

13. kaat11

kaat11 Niet meer actief

@inez1: ja dat heb ik ook gezien. Ik weet bij een koe wel wat ik moet zien, maar bij een mens is het toch weer anders........ik ga daar dus nu ff niet aan beginnen. Misschien als ik straks positief ben.

Ik hoop dat ik mijn best heb gedaan om roze te worden (natuurlijk niet alleen......).

ik ga jullie op de hoogte houden.

gr,
    Kaat

14. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Ook bij dieren zijn die echo's mooi. Heb 3 jaar geleden een echo gezien bij het paard van een vriendin. Alleen wist ik daar niet goed bij waar ik moest kijken. Ik duim voor je voor een positieve test!

15. Anja38

Anja38 Actief lid

Feb 11, 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    @Sandra en Kaat.....

De duimen draaien weer....

Word toch wel weer tijd voor een beetje roze...

succes meiden..

Groetjes Anja

16. sandra1967

sandra1967 Actief lid

Feb 16, 2008
    106
    0
    0
    Hallo allemaal nog niks nieuws te melden heb nog geen last van pijnlijke (.)(.) maar wel vrij veel plassen en ik vind ook alles wat anders ruiken maar we wachten gewoon af ik heb ook niet zo'n vreselijke humeur zoals ik wel altijd heb voor mijn ongi maar ik hou jullie op de hoogte.

En Kaat we blijven zeker duimen hoor.

groetjes sandra

17. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Hallo Dames,
    hier de zon
    wat lekker dit weertje hoor!
    voel me super....
    Ik kan heus moeilijk wachten tel de dagen af tot volgende week woensdag,
    dan zien we de echo en weten we het geslacht definitief door de vruchtwaterpunctie!
    Ik denk een jongetje...
    Nu pas begin ik hem te voelen, rustig aan te bewegen, nu over de 19 weeken, dochter was veel actiever en sneller voelde ik ze.

@Kaat, probeer met twee voetjes op de grond te blijven en ik duim voor je,
    hier was dit ook , heel veel plassen, voor ik zwanger was en vlak erna dat ik het wist!
    gevoelige borsten en teels ook zo een ding.
    Ik hoop het echt meisje, leuk beroep dierenarts trouwens....zalig.

@Ellen, verzorg je rode kleurtje en spijtig dat het je niet is gelukt zwanger te worden, maar volgende ronde succes, en nu je nieuwe baan mooi zo!

Iedereen succes met zwanger worden hoor!

@Zico was sneu even geduld meid en ik weet hoe moeilijk dit kan zijn!
    bij mijn dochter wisten we het pas op 8 maand,
    elke keer als hij probeerde te kijken hield ze der handje voor der geslacht,
    gekke meid, :) nog steeds!
    en toen hij haar wilde draaien om de kijken gaf ze een schot dat je echt op dat instrument zag op en neer gaan!
    en ze is nog steeds zo pittig maar wel braaf en leuk!
    Gelukkig hebben we een paard nu voor haar dat haar pit eruit laat komen en waar ze zich uren op afgeageert, en hij bloeit open onder haar handen!
    knap diertje geworden....is zo een lieverd geworden maar met pit..

Dus Zico het heeft een eigen willetje!

liefs Ritje

dit lijd je misschien wat af en dan lukt het misschien sneller!

18. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    Goede morgen meiden,

Heerlijk weertje, word er al helemaal vrolijk van!

@ Ellen: jammer dat je rood terug bent gekomen :cry: . Hoe bevalt je nieuwe baan? Heb je het leuk gehad in je vakantie? En nee, je hebt jammer genoeg geen roze gemist. Word echt weer tijd voor roze!

@ Zico: top dat de echo goed was, alleen jammer dat jullie nog niet weten wat het wordt. 2 juni is het zo, nog even geduld!

@ Benthe: hey meid, ja, ken het, de bijwerkingen van Pregnyl. Veel succes morgen bij De Geertgen. Wachten duurt altijd lang, zeker wachten op zoiets als mogen testen :confused:

@ Kaat, Sandra & SanRob: duim voor jullie! Sterkte!

@ Natas: veel succes voor Chris met de operatie.

@ Kaat: geweldig, een beroep als dierenarts!

@ All: aan iedereen een zonnig dagje gewenst en hopelijk blijft het nog een hele tijd zo'n mooi weer! Hier verder weinig te melden!

19. @Ellen: Hoe is je eerste dag bevallen? Ik heb morgen en overmorgen een sollicitatiegesprek, wil ook wat anders...

@Zico: Nog even geduld dus... :(

@Benthe: Daar zijn wij juist voor... om tegenaan te kletsen over pijntjes, onzekerheden en ander geklets... :D

@Kaat: Jouw beroep was vroeger ook mijn droom. Helaas ben ik nogal allergisch voor veel dieren en dat is voor een dierenarts niet echt handig... :(

@Sandra & Kaat: Ook hier draaien de duimen...

Vanmiddag staat eindelijk de 20 weken-echo op het programma. Als de uk een beetje meewerkt weten we (en jullie dus ook... :D ) straks of Jasmijn een broertje of zusje krijgt...

20. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ Lola: heel veel plezier vanmiddag met de 20-weken echo en...hou ons niet te lang in spanning hè :) !

Share This Page