35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Jeetje wat een heftig verhaal zeg, 16 jaar en 8 maand zwanger zonder dat je het weet. Heeft ze achteraf ook geen vermoeden gehad? Je hoort het wel eens vaker.
    Hoe is ze uiteindelijk achtergekomen dat ze zwanger was ?

2. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Sheila: nee, ze had echt geen vermoeden. Ze was wel een aantal kilootjes aangekomen, maar weet dat aan het eten. Haar ouders hadden al een paar keer een opmerking gemaakt over het iets dikker worden en ook al gevraagd of ze zwanger was. Maar nee, ze was iedere maand gewoon ongi geworden. Gisteren waren, na het vakantiewerk dat ze doet, haar voeten erg gezwollen. Haar vader had ze ingestreken, maar vanmorgen waren ze nog steeds heel dik. Zij met haar vader naar de dokter die haar meenam naar zijn spreekkamer. Even later riep de dokter de vader naar binnen en vertelde dat ze een zwangerschapstest hadden gedaan en die was posi. Vader heeft nog een gesprek met de dokter gehad hoe dit heeft kunnen gebeuren. 0.01% raakt weleens ongepland zwanger, ondanks pilgebruik. Nichtje is meteen met vader naar het ziekenhuis geweest om een echo te laten maken en daaruit bleek dat ze al 8 maanden zwanger is en een meisje verwacht.

3. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Echt wat enorm schokkend voor dat meisje zeg. Ze zal er uiteindelijk wel helemaal gelukkig mee zijn. Maar dat is toch wel enorm heftig op zo'n leeftijd.
    Ik hoop voor haar dat ze enorm gesteund word door haar ouders. Ook voor hen zou het een enorme schok zijn. Dan staat toch wel even het leven op zn kop.

En hoe is de relatie met haar vriend? Is toch ook vaak nog niet helemaal stabiel zeg maar op die leeftijd.

4. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Lola, het klinkt inderdaad tegenstrijdig om te kleine kindjes eerder te halen, maar het gebeurt regelmatig uit voorzorg om te voorkomen dat de achterstand nog verder oploopt.

5. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Sheila: mijn nichtje heeft gisteren meteen onderweg van de huisarts naar het ziekenhuis met haar vriend en diens ouders gebeld. Ze zijn allemaal meteen naar het ziekenhuis gekomen. Haar vriend heeft beloofd haar bij te staan en heeft haar gerustgesteld, net als de ouders. Zijn ouders zijn meteen voor spulletjes op internet gaan zoeken. De relatie is goed, maar beiden zitten nog op school. Mijn nichtje blijft in ieder geval voorlopig nog bij haar ouders wonen. Voor de rest is het nog allemaal erg stressie, maar we hebben een hele grote familie en iedereen is druk doende met het zoeken naar spullen die zij nog kunnen gebruiken.

6. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Wat een verhaal, diaantje!
    Super dat alles okee is, Moby!

Inez, ik was 45 cm en 2500 gram :) Zie foto avatar, 3 dagen oud. Ik hoefde NET niet de couveuse in. Heb het goed ingehaald, en de kilo's zitten helaas in de 3 getallen :oops: (voor de komma)

7. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    DIAANTJE: watn verhaal, schrikken voor je nichtje zeg. PPFFFF wat jong. Gelukkig heeft ze genoeg steun. Ik hoop dat jij ook de steun en troost krijgt die je nodig hebt,want voor jou is het ook niet niks ziets zo dichtbij mee te maken. Iets wat jouw grootste wens is. KNUF.

8. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik was zelf ook niet heel veel groter bij de geboorte en heb met name het gewicht goed ingehaald. Ik haal de 3 cijfers gelukkig niet, maar ik ben wel altijd erg kort gebleven.

Alyssa moest overigens wel de couveuse in omdat ze het benauwd had bij de geboorte. Na een week mochten we samen naar huis.

9. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Lieve allemaal,

Ik ben weer terug uit De Geertgen en eigenlijk best een beetje happy! In het ziekenhuis in Oss is me verteld dat ik geen eicellen meer had en eigenlijk in de overgang was. Afgelopen maand is spontaan een eitje tot ontwikkeling gekomen. En ik ben dan wel ongesteld geworden maar bij het bloedprikken is een progesterongehalte van 24 gemeten wat duidde op een goede ovulatie. De gyn noemde het al een klein wondertje!

En 24 is wel niet enorm maar wel boven de 20 (wat minimaal is voor een eisprong) en zeker heel veel meer dan de waarden tussen de 1 en 5 die ik in het ziekenhuis had! ;)

En nu willen ze ook over een behandeling gaan praten! Ik heb Clomid gekregen in de kleinste dosering. Dat ga ik slikken van CD 3 t/m 7. Vanaf morgen dus. De 28e moet ik dan weer terug en dan wordt er gekeken hoe het ervoor staat, krijg ik ws. opnieuw Pregnyl en gaan ze een inseminatie doen.

Ik ben nog steeds een beetje "flabbergasted"... Mijn lijf lijkt het toch nog te doen! :) In de auto moest ik er spontaan van snikken, ik was zo teleurgesteld geweest dat mijn lichaam het liet afweten! Eén ding baart me dan wel zorgen, mijn linker eierstok heeft afgelopen maand mijn ei geproduceerd en theoretisch gezien is dan nu mijn rechter eierstok aan de beurt. En tot op heden is die nog steeds spoorloos verdwenen! :rolleyes: Wat voor invloed zou dat hebben op een ovulatie?

Vooralsnog begin ik morgen met de Clomid en ik heb een brede smile op mijn gezicht... We kunnen in ieder geval iets gaan proberen!

Liefs, Benthe

10. Ellenk

Ellenk VIP lid

Benthe dat is niet waar hoor dat je om en om een ei broedt.....
    Ik ben 2 keer bij gyn geweest in sept en okt en beide keren links een ei ;) En mijn beide stokjes doen het nog perfect :)

Wat een verhaal Diaantje. Wij hebben dit ook in onze kennissenkring meisje is 15. (zwanger met 14) Baby geboren met kerst. Zei ook dat ze het niet wist toen ze erachter kwamen met 26 wk. Maar heeft nu toch toegegeven dat ze het wel wist maar niet durfde te vertellen. Volgens haar door gescheurde condoom ..... Vroeg haar dan ook waarom ze niet meteen de dag ernaa een morning after pil was gaan halen. Keek ze me glazig aan... Ik dacht dat ik niet zwanger zou worden zei ze....

Maar goed blijft triest. Sterkte er mee....

11. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    Diaantje: ja we hebben een heerlijke vakantie gehad in zuid-frankrijk!

En wat een heftig verhaal zeg van je nichtje en zeker omdat er bepaalde spulletjes nu naar haar gaan ipv naar jou......

Het was inderdaad fijn het hartje weer te horen omdat ik me eigenlijk zo goed voel dat ik af en toe wel begon te twijfelen....
    Maar mijn buikje begint nu ook te groeien!

12. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Hey meiden,

Allemaal bedankt voor de lieve reacties. Heel lieffffffffffffffff :) .

@ Benthe: mijn eierstokken deden het niet om en om. Ben wel blij dat jullie verder kunnen. Veel succes met clomid.

@ Ellen: het lijkt mij idd ook sterk dat je niets merkt als je zwanger bent, al ben ik het nog nooit geweest. Maar met 8 maanden moet je toch iets voelen bewegen :( . Misschien dat zij het ook niet durfde te vertellen of zo. Maar goed, er is nu toch niets meer aan te doen, dus hopen we er maar het beste van. Met 14 zwanger is écht jong, zeg.

@ Moby: goed te horen dat bij jou alles goed is en je buikje goed groeit.

13. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Hi meiden,

ook ik ben back na veel pretparken zon zand zee, bergen met zomer wasgoed strijken en internet problemen kom ik me weer eens melden....
    Sorry heb de laatste 3 pagina's ff doorgelezen :oops:

maar goed, de hoog zwangere dames hebben hopelijk de hitte enigzins goed doorstaan en een veel nieuwe meisjes die geboren gaan worden geloof ik...

@diaantje, schrikken hoor zo jong en dan 8 maanden ver zijn pffffff maar is ff slikken voor je, hoop dat verder alles goed met je gaat

Hier gaat hubbie langzaam na de eerste schok, toch ook weer verlangen naar een kleintje, dus misschien komt het hier toch nog goed ;)
    duimen meiden

liefs

14. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Benthe wat goed nieuws zeg dat je met clomid en pregnyl verder kunt nu, ga super hard voor je duimen ;)

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Benthe, wat een geweldig nieuws voor je meid. De duimen blijven hier voor je draaien!

16. kaat11

kaat11 Niet meer actief

@ Benthe: Fijn voor je dat je nu weer iets kan doen, heb zelf ook chlomid gehad en zie het resultaat!

@ Moby: Hebben jullie een leuke vakantie gehad?

@ Ritje: een meisje. Wat een Leuke naam hebben jullie voor jullie meisje bedacht! Hopelijk went je dochter er snel aan.

@ SanRob: Sterkte met de zorgen voor je vader

@diaantje, Jeetje wat een verhaal, je hoort het een heel enkele keer wel eens, maar het blijft toch moeilijk te bevatten.

Het is nu dus 3.03 uur en ben wakker, kan niet meer slapen en dus maar internetten en beetje TV kijken. Heel vervelend dat slechte slapen.

Een glaasje wijn is nu geen optie (ik drink bijna geen alcohol, dus als ik een keertje niet kan slapen dan helpt een beetje wijn heel goed).

Hopelijk hebben jullie beter geslapen,
    Kaat

17. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Hallo Meiden,

@Benthe wat leuk toch nog met clomid en spontaan een ei,
    met clomid hier in Belgie en dat was bij mij ook zo, rond de drie maand hebben veel vrouwen succes!
    Ik duim heel hard voor je,

@Mobby het is altijd mooi het hartje te horen he, doet een mens tranen in de ogen krijgen!
    En een mooi rond buikje mooi zo,
    hier beginnen kilo's bij te komen, probeer erop te kijken maar is niet simpel!
    En wat een fijne vakantie er ok nog voor jou bij....geniet maar even na....

@Kaat wanneer is je eerste echo al iets gepland?

@Diaana veel succes met het proberen en goed dat je Hubbie ervan wakker schrok verlangen om een babytje ...
    mooi zo!

Hier de dochter went eraan....
    de Pretecho heb ik naar deze avond geplaats dan kan ik morgen met de hondjes nog gaan trainen anders niet, ik wil mijn teefje nog bijleren als ik moet bevallen dat mijn vriend niet te veel problemen heeft is een zeer pittige dame,
    en hem leren met zijn hond....
    nog een taak die ik zolang wil doen tot het gaat!
    Ik kijk naar de pretecho uit!
    op de 20 weken nu de echo van vorige woensdag is goed naar alles gekeken en het is gezond ook innerlijk wat men kon zien....
    das een geruststelling,
    volgende echo moet ik een uur op voorhand suikerwater innemen en dan kijken ze ook iets ivm het suiker..
    dus zullen we dat maar doen nieuwe echo geplant 11 juni!

EEn fijne goede morgen dames!

Liefs Ritje

18. Shiela

Shiela Bekend lid

14 feb 2008
    602
    0
    0
    Goedemorgen meiden,

Ik denk dat ik mn banner maar weer ga wijzigen. Ik ben volgens mij gisteravond gaan menstrueren. Ga even kijken of het doorzet, maar het voelt nu ook wel als menstruatie. Wat een raar gedoe allemaal met het lichaam. Van die test snap ik dan nog even helemaal niks!
    Mn vriend en ik hebben elkaar gisteravond echt met grote ogen aan zitten kijken van wat is dit nou weer. De ene dag zegt een test vruchtbaar de volgende dag ga je menstrueren.

19. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Mogge

hihihi, ik had dat gisternacht, wakker gelegen van 3.30-5.30 uur. Vannacht ging beter, sliep wel laat 1.30 uur ofzo, maar heb nu wel doorgeslapen.

@ Benthe, goed nieuws joh! Kunnen we mooi doorduimen voor jou!

20. kaat11

kaat11 Niet meer actief

@ Mollyvg,
    Oké, jij slaapt ook slecht. Ben echt gebroken. Ik ga vroeg naar bed, want ik denk echt heel moe te zijn, maar dan word ik toch weer wakker. Kom er nu wel achter dat er 's nachts de meest onzinnige programma's op de TV zijn.

Heb jij al een echo gepland? Ik ga vandaag bellen voor een afspraak.

Fijne dag iedereen,
    Kaat

Deel Deze Pagina