Nee, ik ga tot 6 weken in ieder geval nog niet bellen. Wil het nog even niet weten, en nog even genieten van wat er in het lichaam begint te spelen. Iets geks waar ik eigenlijk steeds tegenaan gelopen ben: Voor mij is altijd de beste manier van testen om de urine op te vangen en de test erin te houden. Met het proberen in de urinestraal te houden kwam er soms niets op, maar meestal verzoop ik de testen. Ben ik de enige?
Molly en Kaat, welkom in de wereld die slapeloosheid heet. Ook hier is dat het geval. Het ging deze week een paar nachten goed, praktisch de hele nacht doorgeslapen en nu de laatste 2 nachten praktisch de hele nacht wakkergelegen. En inderdaad, veel onzinnige programma's 's nachts Kaat. Ritje, wat fijn dat je nog steeds kunt trainen met je honden. Shiela, heeft het vloeien nog doorgezet? Het zou anders ook nog een ovulatiebloeding kunnen zijn. Daar kreeg ik zelf ook steeds meer 'last' van na de 3e miskraam. Het leek op een gegeven moment wel of ik alleen nog maar vloeide in meerdere of mindere mate. Sorrie voor de zon- en warmteaanbidders onder ons, maar ik ben zooo blij dat het even niet meer zo warm is. Tot een graadje of 24 trek ik het nog, maar daarboven. Pffff. En dan een kleine die de hele tijd van de voor- naar de achtertuin wil rennen en mama ... die moet wel mee, want we willen haar liever nog niet alleen laten spelen in de tuin.
Inez, het heeft nu echt door gezet. T is nu echt een rode boel. Ik ben er helemaal blij mee. Ik heb haast de neiging om het iedereen te gaan vertellen. Maar ik heb 1 vrouwelijke collega en de rest zijn allemaal mannen en die zien me al aankomen. Ik ga mn banner straks aanpassen en ik denk dat we dan nu weer serieus kunnen "plannen" voor het klussen. Weer het rare verschil ik ben helemaal blij met mn ongi en er zijn meiden die dat absoluut niet willen worden. Maar jij over 4 weken hoor ik ook weer bij die groep.
Hallo meiden! Ook hier een 35-plusser die zich nu pas bij jullie aansluit,maar hopelijk kan dat nog1Ik ben nu 37,en ik heb nu ruim 4 weken terug een MK gehad na 10 weken.Na fikse buikkrampen(ging haast van mijn graatje.. ) heeft mijn lichaam,ondanks mijn leeftijd,het vruchtzakje en alles eromheen er zelf uitgedreven.Bij de controle echo bleek alles er al uit te zijn,en de verloskundige heeft gezegd dat ik 4 tot 6 weken daarna weer ongesteld moet worden.Ik zit nu op 4 weken en 2 dagen,en we oefenen vrolijk verder.Ik heb geen idee of het mogelijk is om meteen weer zwanger te zijn zonder eerst een keer ongesteld te zijn.Ik wacht het dan ook nog 2 weekjes af,en als er dan nog niks is gaan we er een testje tegenaan gooien! Keep your fingers crossed dus! Hopelijk gaat het goed met jullie allemaal!
Hoi Belinda, Ik heb 6 weken geleden een miskraam gehad. En ben dus net sinds gisteravond weer gaan menstrueren. Ik heb de vraag al eens gesteld over wanneer je weer gaat menstrueren maar dit kan dus zijn van netjes 4 weken tot 3 maanden. Maar ik geloof dat dat wel erg extreem was. Bij haar is ook met pillen de cyclus weer opgang gebracht. En je kunt gelijk al weer zwanger raken. Alleen door de miskraam is dus de kans aanwezig dat je cyclus van slag is.
Welkom Belinda, wat erg van je miskraam, het moet erg pijn doen, ik hoop dat je weer snel verder kunt eraan beginnen, ik heb ook al gehoord na een miskraam dat men snel soms zwanger word, dus ik duim voor je en sterkte om je miskraam! @Schiela, wel goed nieuws he , nu kun je weer naar de volgende kijken en klussen dan en weer tellen.. mooi zo! Kaat en Molly laat maar horen wanneer de echo er is he! slaaploze nachten ken het en ook stoelgang die niet soepel gaat al gebruik ik vezels tabeltjes ne dat helpt goed! als ik ze vergeet owee) Ritje
Pfff,dan duurt wachten wel erg lang zeg!Was jij gecuretteerd of kwam het bij jou ook vanzelf af? Bedankt allen voor jullie berichtjes! Ik kan het aardig relativeren en een plek geven gelukkig.Uiteraard vergeet ik het niet,maar de ergste dip heb ik gehad geloof ik.
@Benthe: Meid, wat een geweldig nieuws ! @Ellen: Je zou toch verwachten dat 'de jeugd van tegenwoordig' weer beter is voorgelicht dan wij vroeger. Maar dat blijkt dus zwaar tegen te vallen... @Diana: Welkom terug! Fijn om te lezen dat je hubbie langzaam 'om' gaat... @Ritje: Veel plezier vanavond met de pretecho! @Shiela: Vervelend als je het gevoel krijgt je lijf niet te kunnen vertrouwen, het je voor de gek houdt. Maar in dit geval leidde de verwarring tot blijdschap. Ik hoop dat je over 4 weken blij mag worden omdsat je ongi uitblijft... @Molly: Ik heb de urine voor de testen ook altijd opgevangen. Vooral bij zwangerschapstesten was ik anders veel te bang om door de zenuwen over mijn handen te piesen in plaats van over het staafje... @Belinda: Welkom hier en ik hoop dat je snel zwanger mag worden van een wondertje dat netjes 9 maanden blijft zitten... Ik ben zelf half juni 2005 gecuretteerd en werd eind juli voor het eerst weer ongesteld.
Shiela, ik kan me goed voorstellen dat je met deze ongi blij kunt zijn. Het is toch een teken dat je lichaam het allemaal weer aan het oppakken is. Diana, wat fijn dat je man er nu toch weer positiever instaat. Goede ontwikkeling meid! Belinda, welkom hier. Wat vervelend dat je een miskraam hebt moeten doormaken. Hopelijk mag je snel weer zwanger raken en blijven. Moby, fijn dat alles goed met je gaat. En wat een heerlijke bevestiging he? Als je buikje gaat groeien. En nog een paar weekjes en dan kun je de kleine ook voelen. Vanochtend heb ik nog weer een bloeddrukcontrole gehad en het was mooi stabiel gebleven deze week. Ik blijf wel op de nieuwe hoeveelheid medicijnen zitten, maar hoef niet meer 2x per week langs te komen.
Hello girls, heb even wat raad nodig. Net bloedresultaten gekregen betreffende nekplooimeting. Trisomie 21 risico 1:2566 en Trisomie 18-13 1:11557. Volgens gynae heel goede resultaten. Die van haar waren destijds minder positief en toen was ze 33. Euh... kan iemand me wat vergelijk materiaal geven? Ik beslis dit weekend of ik volgende woensdag de vruchtwaterpunctie doe of niet. Wil effe wat ervaringen van anderen horen, wat statistisch vergelijk materiaal krijgen ... Thanks
@Vozzie: Ik kreeg slechts één getal door en bij mij was de kans op een kindje met een trisomie-afwijking 1 op 1700. Normaal voor een 38-jarige is 1 op 120. Bij mij was de kans dus meer als 10 keer kleiner. Jouw uitslag is zelfs nóg beter... De éxtra kans op een miskraam als gevolg van een vruchtwaterpunctie is 1 op 150. Voor mij hield dat in dat de extra kans op een miskraam dus ruim 10 keer zo groot was als de kans op een kindje met een trisomie-afwijking. Daarom heb ik in overleg met het AZM besloten van de vruchtwaterpunctie af te zien...
Hey Vozzie ik heb de vruchtwaterpunctie gedaan, het valt mee, een prik, de rezultaten waen goed maar heeft het niet in termen gezegd, ik had 8 kansen op tien een gezond kindje te hebben... als je het doet veel succes.... al zag ik er tegen op ik ben blij het gedaan te hebben... fijn weekend iedereen..... Liefs Ritje
@Ritje, nog geen last van stoelgang. Heb ik wel iets te doen als ik 's nachts wakker ben en niet meer kan slapen. @Diana: Welkom terug! @Ritje: Heel veel plezier vanavond met de pretecho @Shiela: sterkte @Molly: Ik van mijn urine ook in een potje op, want anders gaat het altijd mis! Geniet je al een beetje van het idee dat je zwanger bent? @Belinda: Welkom en ik hoop ook dat je snel zwanger mag worden en dat alles dan goed gaat Ik heb op 5 juni een afspraak bij de gynacoloog. Daar liep ik toch al omdat mijn schildklier niet goed werkt en daardoor mijn ei niet vanzelf kwam, dus daar heb ik de eerste afspraak en daarna als alles goed is ga in gewoon naar de verloskundige Heeft iemand van jullie wel eens heel veel haaruitval aan het begin van een zwangerschap gehad? bij mij valt het echt mega uit. Ik dacht juist dat dat minder werd? het weekend is begonnen, geniet ervan, Kaat
Vozzie: bij mij was de uitslag 1:11.000 Volgens de gyneacologe een heel goede uitslag;alhoewel je altijd die ene uit de 11.000 kan zijn. Het blijft een kansberekening! Voor mij is het risico op een miskraam bij een vp te groot en heb besloten met zo'n 'goede' uitslag geen punctie te laten doen! Veel succes bij het nemen van je beslissing. Moby
Kaat, ik dacht dat het een bakerpraatje was, maar er was wel iets over haar en over tanden. (die gaan later pas uitvallen geloof ik... Nee ik weet het niet precies. Shiela, gefeliciteerd met je ongi, zeg maar. Raar testje hoor! Ik zou het allemaal maar snel vergeten. Die dingen storen je alleen maar. Gelukkig kan je hier wel rondroepen dat je blij bent met je ongi. Ik wens je een mooi ei voor mei. (dat ook goed benut wordt, zeg maar) Belinda, Welkom hier, helaas ook al na een miskraam. Het lijkt wel of we er allemaal aan moeten geloven. De meerderheid hier heeft er helaas ervaring mee. Sterkte met het verwerken van jouw miskraam! Ook voor jou hoop ik dat je ongi snel komt. Natuurlijk is het niet uitgesloten dat je direct zwanger raakt, maar het komt ook vaak voor dat je niet direct een eisprong krijgt na een miskraam of curettage. Die komt daarna wel weer gewoon, na de menstruatie. Ik zou er in elk geval niet van uitgaan dat je menstruatie later komt omdat je dan weer zwanger zou kunnen zijn. Meestal is ie dan gewoon later. Heb wel een advies om te testen, zodat je weet dat een eventuele positieve test niet komt van een restje HCG van de miskraam. Dat zou wel een grote teleurstelling kunnen zijn dan. Vozzie, Ben zelf nog nooit zo ver gekomen met mijn zwangerschappen, maar een vriendin van mij wel. Zij vertelde dat bij een verhoogde kans van 1 op 250 aangeraden wordt om een VP of VT te doen. Zij had een kans van 1 op 260 en had toen wel een extra test gedaan. Ze was toen 38. Een jongere vriendin (33) had een kans van 1 op 1600 en was daarmee ook gerustgesteld. Gebaseerd op deze gegevens zou ik zeggen: GEFELICITEERD met de mooie uitslag! Diaantje, Goed nieuws hoor! Ik hoop dat je een mooi eitje krijgt, waar dan ook vandaan. Kunnen ze trouwens geen scan doen om je eierstok op te speuren? Inez, Fijn dat het weer wat beter gaat met je bloeddruk. Hou het zo! Misschien kun je je dochter ook gewoon maar 1 alternatief bieden om te spelen. Voor of achter en dan gewoon de andere deur dichtdoen. Maar ik snap echt wel dat je blij bent dat het koeler is. Hoogzwanger in de zomer leek me nooit een pretje. (maar ik vind het toch wat jammer dat ik het niet meer ben deze zomer) Ik ben na mijn dipje dit weekend niet meer zo bezig met zwanger worden of niet zijn. Waarschijnlijk ook omdat ik weer aan het werk ben. Heerlijke afleiding. druk, druk, druk. Ik hoopte weer heel snel zwanger te zijn, nu hou ik me ook voor dat het deze keer best eens wat langer kan duren. Al hoop ik natuurlijk nog steeds van niet. Ik hoop dat dit relaxte gevoel blijft ook rond de eisprong en daarna. Ik zal hier misschien ook wat minder vaak schrijven. Lees wel mee en leef ook mee. Allemaal een goed weekend!
Ja, ik geniet hoewel ik tussen 16.00-16.30 uur even niet meer wist hoe ik moest zitten van de gloeiende gloeiende bikinistreek. En omdat ik geniet, en het even lekker voor mijn vent en mij wil hebben ga ik op zijn vroegst pas bellen met 6 weken. Ik wil dat er op de eerste echo een hartslag te zien is, nu met 4wk 5dg zien ze toch bijna niets. Jouw afspraak is dus ook over een paar weekjes.
Vozzie, het blijft natuurlijk een beslissing die jezelf moet nemen maar met zulke mooie uitslagen zou ik het al weten. -Daar komt bij dat in ons dorp iemand was die een gezond kindje had maar bij de vp een mk kreeg- Hier bij de Praxis en Gamma langs geweest. Nu is het weer aan moedertje natuur....