35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Gerrie v/d Haar heb ik ook positieve dingen van gehoord. Ben zelf met m'n eerste zwangerschap bij EZRA geweest, maar had daar zelf helaas niet echt een klik mee. Maar wie weet heb jij betere ervaringen met ze.

2. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    PROFICIAT SanRob weer een zwangere erbij!!!!

voor mijn naamgenootje diaantje word het ook tijd, je moet ook al veels te lang wachten, blijf voor je duimen meisie ;)

Heb net een nieuwe afspraak gemaakt voor nieuwe metingen als je niet zwanger bent. Kunnen ze de zwangerschap nog beter volgen als ik toch nog een zwangerschap mag meemaken. Dit heeft vooral ook te maken dat ik ernstige zwangerschapsvergiftiging heb gehad bij Nino.
    Afspraak is 4 juni, een beetje dubbel zou op die dag dezelfde meting hebben gehad bij 20 weken :( . Was ik al mooi op de helft geweest. Blijft pijn doen die gedachte :cry:
    Maar goed is tevens een beetje een check up van my old body :oops: , 24 urine sparen, intensieve bloeddrukmeting, hart-echo en echo-dopplermeting van de slagader die naar de baarmoeder loopt. Das allemaal mooi meegenomen toch ;)

Dames ik heb al een tijdje geen overzicht/afspraken lijstje gezien of heb ik er overheen gelezen? Waar is ie gebleven?

groetjes

3. @Diana: Op zich goed dat ze je zo goed gaan controleren, maar de datum waarop voelt inderdaad heel dubbel aan...

Ik begin helaas ook weer last van harde buiken te krijgen. Toen ik zwanger was van Jasmijn had ik met 28 weken al zóveel harde buiken per dag (zeg maar bij elke beweging die ik maakte...) dat de verloskundige me bankrust voorschreef.

Ik hoopte dat ik deze keer die dans kon ontspringen, maar ik vrees inmiddels voor het ergste. Net als toen begon het vandaag weer tijdens een wandeling.

Het vervelende is dat ik me die rust de vorige keer nog lekker kon laten aanleunen. Ik ging de ziektewet in en mijn moeder kwam schoonmaken, maar met een dreumes van 1,5 ligt dat toch wat anders. Die heeft er straks geen boodschap dat mama zo weinig mogelijk moet bewegen... :(

Ik geloof dat ik toch maar eens serieus werk moet maken van een poetshulp. Iets dat ik al langer wil, maar steeds uitstel...

4. kaat11

kaat11 Niet meer actief

Hoi Dames,
    Even een vraagje aan jullie. Soms als ik me 's nachts omdraai heb ik ineens een hele felle steek in mijn buik, het lijkt wel op spierpijn binnenin mijn buik.

Moet ik me hier zorgen om maken? of is dit heel normaal. Ik heb verder geen krampen ofzo!

temp is nog hoog, geen bruinverlies. Maar omdat het zo fel is, dacht ik dat het misschien niet goed is.

fijne dag,
    Kaat

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Vlinder is hier inderdaad al een tijdje niet meer geweest. Ik hoop ook maar dat geen bericht goed bericht is.

Lola, balen dat je nu al last krijgt van harde buiken. Ik kan me je reserve voorstellen voor het inschakelen van poetshulp. Poetsen doe ik nog wel grotendeels zelf, al helpt mannetje wel steeds meer mee. Maar m'n schoonmoeder komt wel 2 ochtenden in de week helpen met Alyssa. Dan gaat ze haar lekker in badje doen, spelen, wandelen. Heerlijk. Want inderdaad, zo'n kleintje heeft er geen boodschap aan dat jij het even rustig aan wilt/moet doen.

Kaat, het klinkt als bandenpijn. Kan geen kwaad, maar is wel lastig.

Diana, fijn dat ze je zo goed gaan controleren. Wel even dubbel dat het is wanneer je ook de 20 weken controle zou hebben gehad.

6. Anja38

Anja38 Actief lid

11 feb 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    @kaat

Het lijkt op bandenpijn, maar of je dat al zo vroeg in zwangerschap voelt weet ik dus niet.

groetjes Anja

7. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Inez, Zico en Lola: dat zou echt een wonder zijn als wij aan de IVF zouden kunnen ontsnappen, helemaal geweldig, zou dolgelukkig zijn. Hopelijk mag ik me bij jou aansluiten, Lola, vwb zwanger voor de IVF. Dank jullie voor het duimen. Vanavond eerst even de info avond en vriendje moet voor de 2ex zijn 'jongens' inleveren ;)

@ SanRob: tof zoals Robert gereageerd heeft :) . Veel succes met de nieuwe keuken en badkamer en alvast een hele fijne vakantie. Genieten hoor en bij terugkomst een hele mooie echo, oké! Heel begrijpelijk dat je je ouders snel het nieuws wil vertellen. Hopelijk sterkt het je vader!

@ Nin0: Ook voor jou heel veel succes met het aanleggen van de vloer en de trap. Balen dat de verwarmingsketel stuk is. Wens je zoontje een hele fijne verjaardag.

@ Natas: hopelijk gaat de rugpijn heel snel over.

@ Kaat: misselijkheid is goed, maar wel vervelend natuurlijk. Veel succes ermee.

@ Molly: alles nog goed met je meisje?

@ Vozzie: heel veel sterkte vandaag met de punctie!

@ Diana: heel fijn hoor dat je een body check up krijgt. Kan me wel heel goed voorstellen dat het nogal pijnlijk is omdat je de 4e eigenlijk de 20 weken echo zou krijgen. Hopelijk meld je je snel weer roze. En bedankt voor het duimen :)

@ Lola: heel veel sterkte met de harde buiken!

8. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    hoi nog eens,
    @Sanrob geniet ervan je mannetje ook he,

@Vozzie dium op een mooie uitslag hoor.....

@Nin0 fijne verjaardag voor je zoontje maak er een fijne dag van hoor!

@Kaat dat begint misselijkheid,
    zien kleine beetjes eten maag niet leeg laten komen want dan komt de misselijkheid op er zijn ook pilltetjes tegen de gyn schreef ze me voor hoor!
    die helpen geweldig!
    Ik denk dat je ze zo kunt gaan halen ook...

@Molly hoe gaat het nu met je alles oke daar?
    duim voor je he

@Diana veel sterkte en ik hoop dat je snel bij het roze mag horen...

@Lola die harde buiken , ik hoop dat het niet teveel word,
    en dat je toch nog rustig van je zwangerschap kunt genieten,
    ik probeer een uurtje te rusten in de namiidag ik heb dit nodig voel ik,
    de rest ben ik vrij actief!
    Ik hoop echt dat je er niet teveel last van krijgt hoor....

Hier alles oke, gisteren leuk getraind,
    afspraken gemaakt om toch nog iets verder te kunnen,
    train thuis of probeer het elke dag een sukje om dingen nog in orde te krijgen...
    mijn vriend word door mijn trainer goed opgevangen en het klikt ook geweldig,
    mijn vriend straalde gisteren omdat het zo goed ging...
    en werd goed onthaalt bij de anderen.
    mooi zo hoef ik me ook geen zorgen te maken.....

Liefs Ritje

9. kaat11

kaat11 Niet meer actief

hé Ritje,
    Wat een leuke foto's heb jij in je album.

Ben echt dom: mensen schrijven wel eens: kijk eens in mijn album, maar ik dacht; hoezo album, waar dan. Staat er toch mega groot onder : album. Ben dus nu ff alle albums aan het bekijken! (oké een paar, niet alle.

Gelukkig is het weer weer een beetje beter. Onder de 15 graden hoef je op mij niet te rekenen, nu het zonnetje erweer is, leef ik weer helemaal op!

Nog ff een vraagje, vanaf wanneer kun je een echo maken. Ik heb natuurlijk de beschikking over een echoapparaat en nu kan ik me bijna niet bedwingen toch ff naar binnen te kijken in mijn buik. Als ik nu helemaal niets zie heb ik misschien weer stress enzo. Kan het kwaad dat echo maken voor een beebje? Gek toch dat ik alleen weet hoe dingen bij koeien en varkens is, maar niet bij mezelf.

Fijne avond,
    Kaat

10. Ellenk

Ellenk VIP lid

Volgens mij kan het niet echt kwaad. Toch zijn veel artsen/vk's niet zo happy het al te vaak te doen zo'n echo. Zo ging mijn vriendin d'r zoontje standaard met de rug naar voren liggen en helemaal in elkaar. Bijna van ga weg met dat ding. Maar of ze het echt merken? Ik weet het niet.

Uitwendige echo kan volgens mij meestal vanaf een weekje of 10 geloof ik.

11. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Diana, rot is dat he, te weten hoe ver je zou kunnen zijn... 1 uitgerekende datum is al achter de rug en als ik lees hoe ver meiden zijn die gelijk met mij zwanger waren, voel ik me zo teruggezet op 0.

Wel fijn dat je uitgebreide medische begeleiding krijgt. Naar dat dit een vervelende reden heeft. Ik hoop ook dat jij snel weer zwnger bent van een kindje dt bij jullie mag blijven.

En inderdaad het wordt tijd dat Diaantje ook zwanger test. Het is je van harte gegunt. En liefst voor de IVF natuurlijk. Maar anders maar met, want je zal het best voor een zwangerschap over hebben. (Ik zou er zelf tenminste wel alles er voor over willen hebben. Wat niet weg neemt dat ik het ook prettiger vind om gewoon met mijn vriend in bed een kindje te verwekken)

Kaat,
    Ik zou zeker nu nog niet aan een echo denken, een ervaren echoscopiste kan ook hooguit een vruchtzakje zien. Maar het is allemaal zo klein. Zelfs het vruchtzakje is hooguit een paar mm. Bij 6,5 week kan er vaak op zijn vroegst een hartactiviteit gezien worden.

Ik denk dat je jezelf alleen maar meer zenuwen geeft door zoiets nu te willen doen. Net als temperaturen trouwens. Pas op dat je jezelf er niet gek mee maakt. Het is allemaal heel eng en spannend, maar we hebben zelf toch niets in de hand. (behalve dan goed eten, niet drinken en je pilletje nemen)

Sterkte ermee en probeer vooral ook te genieten.

SanRob ik ben benieuwd hoe het is als je de aanstaande pappa ziet. Jullie hebben wel wat te vieren.

12. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Kaat,
    een echo nemen ze hier wel meestal als het hartje klopt om te zien of alles oke is,
    ik denk niet dat het kwaad kan een cho te nemen hoor,
    maar het zal dus een vrcuhtzakje zijn en aub wees of maak jezelf niet onnnodig ongerust...
    :)
    ik zou ook heel nieuwschierig zijn en stiekem als eens kijken denk ik, ik begrijp je echt goed hoor!

Liefs Ritje

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna en Diana, zeer herkenbaar. Ik ben welliswaar nu weer zwanger, maar het kindje van m'n eerste MK zou volgende maand 1 zijn geworden. Best wel een beetje dubbel. Maar helaas, het is niet anders en nu hebben we toch ook weer wat moois om naar uit te kijken.

Meiden, het komt vast goed voor jullie.

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nino, gefeliciteerd met je zoontje!
    Ah gatsie, jij ook zo'n last van je bovenrug? Ik ook aan de bovenkant dus gelukkig heeft het niet iets met 't bekken te maken. Maar wat kan dat zeer doen hè, ik heb er ook echt flink last. van.
    Succes met alle perikelen in huis!

Diana, confronterend om de meting te hebben op dezelfde dag dat je anders voor de 20 weken zou zijn gegaan...... sterkte!

Lola, ik hoop voor je dat je niet zo veel harde buiken krijgt. Nu met Jasmijn kun je idd niet op die bank blijven liggen.
    Ik heb trouwens volgens mij nog geen harde buik gehad, weer een ander uiterste.

Kaat, lijkt mij ook dat je je banden voelt dus niets ernstigs hoor.
    Heb je alleen echo-apparatuur voor uitwendig? Dan moet je helaas wachten tot de baarmoeder een beetje boven je schaambot is uitgekomen. Bij mij was dat met 8 weken al zo maar meestal is dat later.

15. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Ik heb weern korte nacht en een beetje een rotdag(lichamelijk gezien) achter de rug. Ik heb een buik(je) alsof ik verder ben dan ik ben.Op mn werk zei een arts dat dat kan door de hormonen. Ik heb vandaag opvliegers gehad, ook hormonen. Blijf last van mn darmen houden en heb vanmiddag tijdje behoorlijk druk achtr mn schaambeen, wat last van liezen en benen gehad. Voor de zekerheid nog maarn test aan gewaagd, deze keer de strepen dikker en donderder.
    Ik maak mezelf helemaal gek met alles wat ik voel. PPPFF en ik ben(lees was) zo'n nuchter persoontje. "Tja als het misgaat gaat het mis". En nu lig er wakker van,die buik zit me nu al in de weg, hahahaha.

16. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Ik heb Robert alleen gistermiddag ff kort over de zwangerschap gesproken (na de overval maandagavond). Hij draafde toen als met andere auto allerlei verbouwingen(badkamer,keuken,nwe ruimte voor pedicurepraktijk)
    Mijn homostel buurmannen hebben al aangeboden om op te passen.Lief he.
    Heb van 2 vreindinnen(tevens collega's)een dagboekje gekregen om per week in te vullen en een blad over zwanger zijn. Hadden ook wat liefs ingeschreven.Tsja traantjes, heb het maar op de hormonen gegooid.

17. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Hei meiden, wat 'n dag, zeg. Zat ik gisteren nog op die tests van mat care te wachten, niets, vandag ook niet binnen, had net TNT Post gebeld, ze staken tot eind deze week. En morgen is mijn NOD. Alsof ik echt niet erder mag testen. Stom toch.

Ondertussen heb ik vandag hele dag hoofdpijn, niet echt heftig, meer zurend. Parecetamol genomen, alsof het een snoepje was, niet geholpen. Verder geen ongipijntjes, geen last van mijn rug, zoals alltijd, niets, alleen een beetje slijm, niet roze of bruine, meer cremeachtige. Heel pijnlijke borsten, en droge, iets donkerdere tepels en rond om heen.Temp is nog steeds 37.1, normaal 36,3.

Oh ja, ik weet het niet meer. Ik durf niet te hopen. Ik wacht maar gewoon af. Morgen is het zover. Komt het of komt het niet, ben nooit over tijd.

18. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    @ Nino: gefeliciteerd met je zoontje!

@ 4xmamma: spannend! Lekker balen zeg, van de TNT... Ik geloof dat als ik het echt wilde weten, dat ik dan toch een sprintje zou trekken naar een apotheek/drogist...

Inmiddels heb ik vandaag mijn laatste werkdag bij mijn baas gehad. Ik heb nu eerst anderhalve week vakantie (vertrek vrijdag naar Berlijn). Natuurlijk sta ik te trappelen om aan mijn nieuwe baan te beginnen! Leuk, leuk, leuk! Uitdagende baan op 5 minuten fietsen, wat wil ik nog meer! :)

Hier is alles OK. Heb mijn kuur Clomid erop zitten en hier heb ik totaal geen last van bijwerkingen. Hooguit ben ik wat feller dan normaal, maar helaas voor vriendje heeft die daar de meeste last van! :rolleyes: Wel heb ik al een paar dagen last van slijmerige, bruine afscheiding. Heb op het forum voor vruchtbaarheidsbehandelingen al de vraag gesteld of dit met de Clomid te maken heeft of niet... Ik heb geen idee namelijk!

Ik heb mijn lief beloofd hem mee uit te eten te nemen om mijn laatste werkdag te vieren, dus ik knijp er tussenuit! Het klinkt nu net of ik zat te balen in deze baan maar dat is echt niet zo, hoor! ;)

Gr. Benthe

19. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Ja, dat is waar ook, maar ze zijn ook al gesloten.
    Wachten tot morgen dus of naar de dienstapotheek Ik denk dat ik wacht anders maak ik mij zelf gewoon gek

20. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Sjeetje 4xmamma SPANNEND.Duim voor je.

Robert net weer gesproken; hij vindt het leuk pappie te worden. A.s zondag gaan we het de ouders vertellen . Vind het eigenlijk te vroeg maarja we hopen dat het mijn vader een positieve impuls zal geven. En als je het de ene ouders verteld, kun je het niet maken de andere niet te vertellen. De rest vd familie is na de vakantie aan de beurt.

Deel Deze Pagina