35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellenk

Ellenk VIP lid

Het is wel fijn om het vroeg te vertellen SanRob, ik heb het mijn ouders met krap 6 weken verteld en ook wat vriendinnen (mannetjes ouders leven helaas niet meer)
    Rest van de wereld pas na 12 wk echo maar goed. Iedereen leefde toen wel mee toen het bij mij toch nog mis was .... Dus als ik nog zwanger mocht worden dan maakt het mij niet uit wanneer men het vroeg weet.

2. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Toch heb ik er nog geen goed gevoel over om het zo vroeg te vertellen ELLEN.En als het misgaat dan hebben mijn ouders ook verdriet om mij en dat kunnen ze er nu niet bij gebruiken, maar aan de andere kant kan het net zo goed wel goed gaan en dan hoop ik dat het hun een positieve impuls heeft gegeven.

3. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik snap de dilemma maar aan de andere kant, zou je het niet vertellen als het mis ging dan?

Blijft rottige afweging.

4. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Nee dan zou ik het niet vertellen want dan weten ze gelijk dat we bezig zijn en dat zou ik niet willen.

5. sandra1967

sandra1967 Actief lid

16 feb 2008
    106
    0
    0
    ik heb even een vraagje ik voel dat ik nu mijn eisprong heb kan bijna niet zitten van de pijn en we hebben gisteravond geklust dat zou toch goed dan moeten zijn want ik krijg mijn man vanavond echt niet meer aan de klus hoor die is kapot.

groetjes sandra

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Sandra, in principe zou dat goed moeten zijn, zijn jongens kunnen nog wel even overleven in jouw buik. En anders morgen nog een nieuwe poging?

Ik heb trouwens nog 3 matcare zwangerschapstesten over. Iemand belangstelling? Doe me maar even een PBtje.

7. kaat11

kaat11 Niet meer actief

@sanrob, dat buikje heb ik ook hoor, ik had echt NOOIT een buikje en nu wel, zo vanaf onder mijn navel bolt het ineens op!

@sandra, ik heb ook de dag dat ik een positieve ovu-test had geklust en daarna niet meer, aangezien je binnen 12-24 uur pas een eisprong hebt na een positieve ovu-test, heb je denk ik goed geklust. Ze overleven echt wel even.

@4xmamma: het is in ieder geval zo dat je niet tevroeg hebt kunnen testen en jezelf dan gek maakt. Ik begrijp wel dat je nu wel eens een testje wilt wagen! Ik ga duimen voor je dat het deze keer raak is!

Je de echo is alleen uitwendig. Het is bij dieren niet gebruiken inwendig een echo te maken (ik denk dat veel honden dat ook niet echt toelaten).

@mollyvg, hoe is het met je! Alles goed. Als buddie wil ik dat wel natuurlijk.

Dames, heb een fijne dag,
    Kaat

8. Anja38

Anja38 Actief lid

11 feb 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    @4x mamma

Spannend vandaag... ga je testen?

9. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    4xmama ben ook erg nieuwsgierig hoor. Laat het zo snel mogelijk weten.

Vandaag dag 2 van de grote verbouwing. Gisteren goed doorgekomen, mede dankzij een blij driejarig trots mannetje die helemaal jarig was, maar die gelukkig wel naar de creche ging. De kamer is op balonnen na leeggehaald en gisteren in een lege kamer pannenkoeken gebakken. Vandaag gelukkig een crecheplaats geruild met morgen en als het meezit ligt er vanavond een nieuwe vloer in de kamer. Het wordt in ieder geval heel mooi en het geeft mij veel rust als dit achter de rug is. Zondag verjaardagsfeestje van mijn zoontje. Het weer belooft veel goeds, dus we kunnen lekker de tuin in.

SanRob. Ik zou wel een beetje voorzichtig zijn met vertellen aan iedereen. Het gaat nou eenmaal toch HELAAS wel eens mis. Ik zou het aan een goede vriendin en ouders vertellen, maar de rest even laten wachten.

Over een uurtje heb ik een afspraak bij de verloskundige. Ik ben zeer benieuwd hoe baby ligt en of hij/zij inmiddels is ingedaald.

Verder zal ik vandaag in een tuin vol meubels moeten doorbrengen, aangezien ik de woonkamer en keuken niet in kan. Is niet echt een straf met dit weer. Factor 50 zit al op mijn gezicht, dus hopelijk neemt mijn zw. masker niet toe. Het valt gelukkig mee, maar vorige week zijn mijn wangen een paar tinten donkerder geworden omdat ik ging lunchen op een terrasje tijdens het werk.

10. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    @Anja38
    Als mijn ongi weg blijven, doe ik zeker een test, maar ik ben bang dat het niet nodig zal zijn, mijn temp is gezakt van 37,0 naar 36,8. Ik heb nog geen slijmpropje gehad, wat ik normaal voor mijn ongi krijg, klinkt raar, maar heb nu zo'n afschijding alsof het mijn eisprong is, draadjesachtig. Heb ook geen ongikrampen, mijn hoofdpijn is ook over. Hoop dat dat niet te veel betekent, maar ben bang van wel.

Ah, ik weet het niet meer.

11. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Oef, 4xmamma dat zou wel balen zijn, zeg! Ik duim heel hard voor je dat het toch nog een positieve draai krijgt! Ik zag trouwens dat jij uit Heesch komt, dat is in de buurt. Ik kom uit Oss... :D

Gisteren heb ik mijn laatste werkdag gehad en vandaag ben ik vrij... Aangezien ik morgen voor een paar daagjes naar Berlijn ga met vriendinnen heb ik nu klusjes als wasjes draaien enzo... Maar ja, ik zit hier eigenlijk ook een beetje op de bank te sippen. Je hebt van die dagen, dan wil het gewoon niet zo. Heb gisteren enthousiast naar de echo van 'n vriendin zitten kijken. Zes weken zwanger en natuurlijk helemaal in de gloria. Ik heb uiteraard heel enthousiast en blij gedaan maar nu krijg ik dan toch even mijn eigen dipje. Waarom kan het bij ons nou niet zo zijn...?

En nu ga ik dus naar Berlijn zonder vriendjelief. Dit stond al heel lang gepland maar dit komt nu dus rottig uit. Ik kom dinsdagavond terug en dan moeten we de woensdag direct naar De Geertgen. En dan maar hopen dat er een ei zit en vooral dat die nog niet gesprongen is....

Bah, ik heb er een hekel aan om me zo rot te voelen. Is helemaal mijn aard niet maar ik heb er geen controle over. Die rottige hormonen ook! ;)

Gr. Benthe

12. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Hei meid, bedankt voor duimen, ik ben zo'n kwartier geleden naar wc geweest en kreeg wat roze slijm, maandverband erin en wachten maar, ben net weer wezen kijken, die is nog steeds schoon. Ik heb er zo'n hekel aan, al die wachten en onzekerheid.

Hoop nog steds dat het weg blijft, maar denk van niet.
    Balen, zeg.

Veel plezier in Berlijn, het is ook niet verkeerd om even een afleiding te zoeken. En ik duim voor je eitje.

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Sterkte met het wachten 4xmamma!

Ah arme Benthe, hier heb je een stevige knuffel!
    Naar Berlijn zal je hopelijk wel afgeleiding geven, even eruit en dan gaat de tijd sneller.

Lola, dank voor het artikel in m'n mail!

SanRob, wij hebben het mijn moeder (de nog enig levende grootouder) beide keren wel heel snel verteld. Met dat verschil dat er bij mij niemand ziek was en zij toch al wist dat wij bezig waren.
    Zelf vond ik het heel prettig dat zij wist hoe alles zat toen het de 1ste keer mis ging. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat jij je vader daar niet mee zou willen belasten. Moeilijke keuze, het is dubbel.

Het is m'n vrije dag vandaag en we zitten hier te wachten tot we om 12.00 naar het AMC moeten.
    Chris wordt straks voor de 2de keer geopereerd aan z'n oog, de olie wordt er nu uitgehaald. De arme ziel, hij is ontzettend zenuwachtig.

14. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Natas1: sterkte en hopelijk knapt ie gauw weer op!

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, veel sterkte vandaag met Chris.

16. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    X4mama,
    veel succes ik hoop dat het toch nog positief is

@benthe veel sterkte die hormonen he,
    hier ist nu beter kon echt met mezelf geen weg soms en huilen ...
    hoort erbij, toch succes voor je he duim ..
    het is erg als je het zo graag wilt en dat het op zich laat wachten...
    dikke knuffel

Liefs Ritje

17. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Benthe, ik kan me voorstellen dat je vandaag wel een beetje zit te sippen meid. Hopelijk zitten jij en je mannetje ook snel helemaal in jubelstemming naar zo'n prachtige echo te kijken. Ook vanuit de Veluwe een dikke knuffel!

Maar nu eerst naar Berlijn. Hopelijk fleur je daar weer lekker van op en dan ... nieuwe baan. Ook leuk. Geen lange reistijden meer, kan nooit verkeerd zijn.

18. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ Anna: lief dat je vindt dat het voor ons tijd wordt voor een positest. Voor jou wordt het anders ook de hoogste tijd. We lopen ongeveer gelijk op, dus zou het niet geweldig zijn als we vanaf nu gewoon 9 maanden niet meer ongi worden? Afgesproken ;)

@ 4xMamma: nog steeds spannend bij jou, mijn duimen blijven draaien hoor.

@ Benthe: verschrikkelijk die hormonen, hè meid, weet er alles van. Kan me heel goed voorstellen dat het heel moeilijk is om met een vriendin mee te gaan kijken bij een echo, terwijl het bij jezelf maar niet wil opschieten. Heb dat zelf ook. Kom ook overal zwangere vrouwen tegen. En net als jij: ik gun het iedereen, maar baal ervan dat het ons maar niet wil lukken, terwijl we al dik 2 jaar proberen. Geniet van je daagjes in Berlijn en hopelijk kom je met een superei terug, zodat je toch nog snel roze wordt. Duim voor je, *KNUF*

@ SanRob: alvast heel veel 'vertelplezier' dit weekend! Wij duimen met ons allen dat het beebje mooi blijft zitten, hoor.

@ Sandra: de jongens overleven wel even bij je.

@ Nin0: top dat je zoontje een leuke verjaardag heeft gehad. Veel succes met de verdere verbouwing. En inderdaad, gelukkig helpt het weer mee, alleen...ik zag dat het vanaf zondag slecht weer wordt, kouder en regen, balen dus. Hoe was het bij de verloskundige?

@ Natas: heel veel sterkte aan Chris en jou gewenst. Gelukkig heb je vandaag je vrije dag, zodat je Chris kan bijstaan en goed in de watten kan leggen.

Meisjes, wij hebben gisteren onze IVF info avond gehad. Het was een hele hoop info ineens. Gelukkig hebben we na afloop een folder meegekregen waarin we alles nog eens na kunnen lezen. Het was teveel om te onthouden. Alle voors en tegens werden verteld en het hele traject werd uitgelegd. Op de terugweg hebben vriendje en ik het er ook nog uitgebreid over gehad. En...vriendje begint te twijfelen of IVF wel zo'n goed idee is :confused: . Vooral nadat hij de risico's voor moeder en kind had gehoord. Het is natuurlijk heel zwaar, het hele IVF gebeuren. We hebben afgesproken dat we er allebei nog eens goed over zullen nadenken tot de volgende week woensdag, dan hebben we namelijk ons vervolggesprek met de gyn. We willen dan ook nog een aantal vragen stellen, die ons dan óf over de streep moeten trekken óf moeten beslissen er toch maar vanaf te zien. Ik heb wel al voor mezelf besloten dat als vriendje dan zoiets heeft van: liever toch maar niet, teveel risico's voor moeder en kind. Dat we het dan niet moeten doen. Vind dat we er samen achter moeten staan, wil het niet bij hem afdwingen. Lijkt me ook niet te werken als één van twee er niet achter staat. Wordt dus weer vervolgd, volgende week woensdag weten we meer!

19. @Kaat: Ik sluit me aan bij de rest en denk ook dat last hebt van bandenpijn. Niets ernstigs hoor, hoort erbij... :D
    Ik heb trouwens geen album op dit forum aangemaakt, als mij wilt zien, moet je even de site van Jasmijn bezoeken... ;)
    De meeste verloskundigen maken al echo's vanaf 8 weken, maar die zijn inwendig. Uitwendig zie pas vanaf een week een 10 echt wat...

@Annna & Diana: Ook voor mij zijn jullie gevoelens herkenbaar. Zo zou ons eerste kindje exact een jaar ouder zijn geweest dan Jasmijn, ik was op een week na op precies dezelfde dag uitgerekend. Maar het is natuurlijk wél zo dat wanneer ik geen miskraam had gehad, ik Jasmijn niet had gehad en dat is ook weer een raar idee aangezien ik me niet kan voorstellen dat zij er niet zou zijn...

@Nin0: Een beetje laat, maar nog gefeliciteerd met de 3e verjaardag van je zoontje...

Enne... zo te lezen heb jij het 'binnen naar buiten brengen' zoals dat tegenwoordig trendy is wel héél erg letterlijk genomen... ;) :)
    Succes bij de verloskundige!

@Benthe: Ik wil je alvast héél veel plezier wensen in Berlijn! Ik vind het een erg interessante stad...
    En je gevoelens kan ik helemaal plaatsen hoor. Je gunt anderen alle geluk van de wereld, maar jezelf óók...

@Natas: Succes voor Chris met zijn tweede operatie. Ik hoop dat zijn zicht na vandaag met sprongen vooruit gaat!

@Diaantje: Het wordt voor jullie dus een allesbeslissende week, lees ik! Ik merk dat ik voor mezelf zit te hopen dat jullie wél voor IVF gaan, waarschijnlijk omdat een goede vriendin en een collega er beiden een zoontje aan hebben overgehouden! Maar je hebt helemaal gelijk: je moet er allebei achter staan, anders werkt het niet.
    Sterkte met jullie beslissing...

20. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Hey LOLA: ja, het wordt een week waarin veel gedacht, gepraat weer gedacht en besloten moet worden. Wat fijn dat het een collega en vriendin van je gelukt is met IVF.

Deel Deze Pagina