Diaantje, ik sluit me helemaal bij Lola aan. Ik hoop inderdaad ook stiekem dat jullie toch nog door willen gaan en dat jullie dan net als haar collega worden beloond met een prachtkindje, maar natuurlijk hoop ik nog meer, dat jullie onder het IVF-circus uitkomen omdat het toch nog spontaan lukt voor die tijd. Maar meid, je hebt ook groot gelijk. IVF is niet niks en je moet er beiden achterstaan. Wanneer een van beiden er om wat voor reden niet achter kan staan, dan houdt het helaas op, want je hebt elkaars steun hard nodig in dit traject. Welk pad jullie ook gaan volgen, ik wens jullie de moed en kracht toe in het nemen van een voor jullie passende beslissing.
@ INEZ: oh wat een lieve tekst! Deze maand is, als ik het goed begrepen heb, de laatste maand dat we spontaan zwanger zouden kunnen worden. Natuurlijk hopen we ook dat we voor de IVF zwanger zijn, alleen...dat is ijdele hoop, want ook met IUI lukte het niet , helaas. Maar goed, nu eerst heel veel praten/overleggen vóór de afspraak van de volgende week. In ieder geval bedankt voor je lieve woorden!
Diaantje veel succes ermee, en het is me heel wat , als het hier niet lukte stelde men dit ook voor, maar dan hadden we besloten ermee te stoppen.... ik vind het enrom moedeig en tof en ook heel leuk dat jullie ermee door gaan, ik wens jullie ook een zalige baby toe met alles erop en eraan.... dat je wens mag snel uitkomen! dikke knuffel Ritje
@Diana en annna: Lijkt me inderdaad een tijd met dubbele gevoelens! @Nin0: Ook van mij nog gefeleciteerd! @Benthe: Lekker even je gedachten verzetten. Het gaat als het goed is mooi weer worden! Geniet ervan @Natas: Hoe is de operatie gegaan, mag hij al weer snel naar huis toe? @Diaantje: Sterkte met jullie beslissing. Een beebje is je van harte gegunt. Moedig om de beslissing te nemen als je van tevoren niet precies weer wat er gaat komen. Brengt toch veel gevoelens met zich mee! Ik heb niet van iedereen het fotoalbum bekeken, maar ben een middagje vrij en dus is het wel leuk om nu eens te zien wie wie is! staat er iemand van jullie op Hyves (vind ik persoonlijk erg leuk, heb al een heleboel mensen terug gevonden) Fijne avond, Kaat
aan 4xmama, ik had de dag dat ik ongi moest worden ook wat rozig slijm, dag daarna was het gedaan. Had ook meer afscheiding sindsdien
Zo, bijgelezen. 4xmamma, nog niet getest lees ik... spannend hoor. Kaat bandenpijn, vorige week had ik het 1 dag flink, als ik ineens opstond enzo. Buik zul je bij mij niet snel dikker zien worden helaas, heb nogal een wintervoorraad. Zit er normaal niet zo mee, maar qua zwangerschap zou het leuker zijn als het zichtbaar zou zijn rond dezefde tijd als bij slankere aanstaande moeders. Natas, hoe was Chris zijn operatie? Gisteren eerst 's ochtends de paardentandarts bij de 2 paardjes gehad, daarna met een kennisje doorgegaan naar de grens Drenthe/Friesland, waar mijn hengst bij vrienden woont. Vriend werd 50 en ik had een stel mensen gecharterd om onverwachts te komen bbq'en. Was om 0.00 uur thuis, en ben er nu nog moe van Heb last van mijn linkerarm, bovenop, net onder de elleboog, ik hoop niet dat ik iets carpaal tunnelsyndroomachtigs krijg, zoals mijn collega in beide polsen had toen ze zwanger was.
Ik teken ervoor! En we doen ons best, maar ja, het hangt van zo veel factoren af. Gelukkig kan ik me oppeppen met de gedachte dat de kans groot is dat ik nog wel een keer zwanger raak. Als dat niet nu is, dan misschien later. Alleen begint daarna dan de ellendige spanning of het goed blijft gaan. Benthe, hetzelfde geld voor jou hoor! IHoogste tijd!k hoop dat het jullie nu ook snel gegunt is. En ik hoop dat jullie er samen goed uit komen. (en ook ik hoop stiekum dat jullie doorgaan en dat het jullie lukt) Fijn dat jullie zo dicht bij elkaar staan. Ik wist trouwens niet dat er hoge risicofactoren voor moeder het kind zijn. Wel dat het een zwaard traject is. Ik wens jullie nu vooral een goede balans! Dat is inderdaad heel erg waar wat je zegt. Zowel mijn moeder als schoonmoeder hebben een miskraam gehad. Misschien waren wij beiden er dus wel helemaal niet geweest als, als... Uiteindelijk kun je pas achteraf kijken of je leed wel zo groot was als het voelde, op het moment. En leed kun je niet vergelijken. Geluk en ongeluk is beiden een tijdelijk iets. Hoewel ongewenste kinderloosheid wel iets is wat je je hele leven zult moeten dragen. Daarom gun ik dat echt niemand. Nino Ik vind je erg knap dat je allemaal doorgaat hoor! Verjaardag, werk en verbouwing. Jij bent degene die al echt 34 weken is. Ongelofelijk, toen ik las 'al ingedaald is...' Wouw, we hebben bijna een meepratende net bevallen moeder op dit topic. Tenminste... ik ga er niet van uit dat je dan heel veel mee praat hoor! Maar we willen natuurlijk wel een mooie foto zien. Wanneer is trouwens je laatste werkdag? SanRob, Ik had ook vooraf al besloten het mijn ouders niet te vertellen voordat ik een goede echo had gehad. Zeker toen het slecht ging met mijn moeder. Nu gaat het gelukkig stukken beter, maar ik denk dat ik het nu ook pas zeg na een echok omdat ik ze niet in spanning wil laten zitten tijdens de echo. Maar uiteindelijk zou ik het wel zeggen als het niet goed gaat. Ik vind dat er zo'n afstand ontstaat als je dit soort mega dingen niet verteld. Juist in tijden van ziekte, voelt dat voor mij prettiger. Natas, Ik hoop dat het goed met Chris gaat. Mijn temperatuur is een beetje twijfelachtig aan het stijgen. Ik kan hieruit niet met 100% zekerheid zeggen dat mijn eisprong geweest is. Beetje raar, maar we hebben het gelukkig heel gezellgi gehad de afgelopen dagen. En misschien dat we nog even door gaan tot mijn temperatuur echt hoog is. Het is in elk geval allemaal erg ontspannen (gegaan) hier.
BENTHE: kan me je gevoelens zooo voorstellen. ga maar lekker genieten van Berlijn en op naar een super ei vlgd week. DIAANTJE: ook ik hoop dat jullie voor IVF gaan en daar een prachtig kleintje uit voortkomt.maar kan me ook zeker voorstellen dat je daar heeeeel erg over moet nadenken, zeker als je alle info hebt. heel veel sterkte de komende week en wieweet is het inderdaad niet nodig.Dat zou helemaal geweldig zijn. NINO; ik ben ookn beetje laat; maar nog GEFELICITEERD NATAS: hoe is het met Chris? 4xmamma; nogsteeds spannend.
Vandaag minder last van mn buik, ook het idee dattie wat minder opgezet is. Maar ook dat maakt weer onzeker, haha. Waarom eerst wel en nu weinig voelen?
NIN0; normaal zou ik het ook nog niet verteld hebben, maar ivm de ziekte van mn vader doen we het sneller om hem een positieve impuls te geven. En het kan misgaan das waar, maar dat kan ook met 12 weken ofzo nog, genoeg voorbeelden hier, en meestal heb je het dan al wel verteld.Ach ik twijfel ook hoor, vind het eigenlijk veel te vroeg. Na de vakantie dan ben 9 a 10 wkn dan gaan we het wrs de rest vd familie vertellen als alles goed blijft gaan. En ik probeer positief te blijven en ervan uit te gaan dat het gewoon goed blijft gaan( met stiekum snachts wakker liggen en piekeren, haha).
No Stress, heb ik ook en is volgens mij normaal. Ik heb de ene dag ergens "last" van en de volgende dag weer ergens anders van. De mate waarin de symptomen voorkomen bepalen volgens mij niet het verloop van de zwangerschap. Kan me wel voorstellen dat het spannend voor je is hoor! @mollyvg, zo een paardentandarts, welke heb je, want er zijn er niet zo heel veel in nederland. Hoe is de dekking van je merrie gegaan. Hopelijk trekt de pijn in je arm weer weg! Fijn om te horen dat verder alles goed is met je! Dames, fijne avond, Kaat
OK KAATJE, blij dat jij ook van allesd en niks voelt. Echt, ik herken mezelf zo niet, ben normaal helemaal niet kwezelig, en nu?PPFF, doodvermoeied, vooral voor mezelf, haha.
Sjo, daar zijn we weer en Chrisje heeft het overleefd Het wat uiteraard geen pretje maar voor zover we weten is de operatie goed gegaan. Morgenochtend voor controle terug naar de oogpoli van het AMC, misschien dat ze dan al iets kunnen zeggen over hoeveel zicht hij in dat oog nog heeft. Heb voor morgen nu maar de hele dag vrij genomen, had 's middags al voor o.a. de controle VK. Diaantje, veel succes in jullie denkproces! Ik gun het jullie zo dat het een keer lukt....... Kaat, de operatie van Chris was gelukkig dagopname dus hij hoefde niet te blijven. Ook geen volledige narcose maar lokaal verdoofd. Nee ik sta niet op Hyves, heb hier wel een fotoalbum. SanRob, bij mij konden de verschijnselen ook per uur verschillen. Dat wil niks zeggen hoor.
oja, maar over dit onderwerp voorlopig alleen persoonlijke berichten natuurlijk.Neem aan dat bij iedereen het ook nog niet weet, KAAT
@ Ritje: dat hadden wij ook. Als de IUI niet lukt, laten we de natuur haar gang gaan en zien we wel of het voor ons is weggelegd. Maar...ik merk dat ik mijn grenzen steeds verleg. Vriendje had zoiets van: oké, 1x kunnen we wel proberen, dan hebben we er echt alles aan gedaan en hoeven we later niet te denken: hadden we maar...! Maar na gisteren, de IVF info avond, twijfelt hij heel sterk wegens de risicofactoren voor moeder en kind. In ieder geval bedankt voor je lieve knuffel en lieve woorden, doet me goed @ Kaat: lief dat een beebje ons gegund is. IVF brengt idd een hele hoop gevoelens mee. Denk nergens anders meer aan, maar hoe langer ik erover denk, hoe meer ik denk: kom op, 1x proberen, dan maar even 2 zware maanden, wat is dat op een mensenleven? @ Natas: operatie van Chris gelukt? Veel sterkte! @ Anna: mijn moeder heeft ook een miskraam gehad. , maar ik denk dan altijd: als ze die niet had gehad, had ik ook mijn zusje (waar ik een super close band mee heb ) niet gehad. Wij doen ook ons best en ik zou het leuk vinden om met iemand (jij dus, want wij lopen ongeveer gelijk op) hier van het forum gelijk te lopen! @ 4xmamma: heb je al nieuws voor ons? Ben nog steeds voor je aan het duimen @ SanRob: dank je. Mijn NOD is 3 juni en er zijn 2 meiden geweest die gependeld hebben dat ik in juni posi test. Hoop dat ze gelijk krijgen , zou ons een hele hoop stress besparen. Duimen! @ Natas: mooi dat Chrisje het overleefd heeft. Veel succes morgen bij de controle. Lief dat je een vrije dag hebt genomen, kan je zijn handje vasthouden (hihihi). Dank je voor je succes wensen. Hele fijne avond allemaal en nogmaals allemaal bedankt voor jullie lieve woorden. Ik vind bij jullie echt de steun die ik nodig heb en daar ben ik jullie heel dankbaar voor. Jullie zijn allemaal topmeiden!
Meiden bedankt voor duimen voor mij. Ik heb nog steeds die "ongi" die niet eens maandverband nodig hebben. Had vanmiddag heel erg buikpijn, nam paracetamol en ging naar bed, na twee uur rusten is de pijn weer gezakt. Helaas nog niet kunnen testen. Die van mat care is nog steeds niet binnen, had ze vanmiddag gebeld en ze sturen mij een nieuwe setje voor het gevaal dat mijn eerste zoek is gerakt. Was vanmiddag ook in het dorp en dacht ik ga even Kruidvat test halen, ik was met de auto want fietsen kon ik niet door die pijn, maar hele dorp was vol gepropt met de auto's, ik kon dus niet parkeren. Ik heb zo'n gevoel dat ik gewoon, van iemand die boven zit, niet mag testen. Kortom ik weet nog helemaal niets en kan jullie ook niet veel vertellen. Had gehoopt voor meer nieuws, maar helaas.
@4x mamma We blijven duimen.. @Nino Nog van harte gefeliciteerd met je zoontje.. @ Natas Fijn dat de operatie tot zover gelukt is.. Groetjes Anja
4xmamma, je blijft het spannend houden. Ik heb het hier wel vaker gezegd. Die menstruatiepijn hoeft echt niets te zeggen. Heb het zelf ook gedurende een paar weken gehad bij m'n eerste zwangerschap. Ik duim voor je! Natas, fijn dat de operatie weer achter de rug is. Hopelijk krijgen jullie morgen positieve berichten over het overgebleven gezichtsvermogen. Nin0, ook namens mij nog van harte met je zoontje. Ellen, ben je al een beetje gewend aan je nieuwe baan? En ... bevalt het goed tot zover? Ik sta ook niet op Hyves, maar heb hier wel een fotoalbum.