Diaantje: ik snap jullie twijfel heel goed. Een paar jaar geleden zat ik in een team op mijn werk waarvan er 4 IVF vaders zaten, dus het is wel een mogelijkheid om toch een kindje te krijgen. Ik ben er niet echt in thuis, dus de risicofactoren zijn mij onbekend. Toen mijn man en in het woord kinderen lieten vallen 4 jaar geleden, hadden wij wel besloten, alleen als het spontaan lukt, anders geen toeters en bellen. Wij hadden toen pas een relatie maar ja ik was 40 en hij 41, dus we hadden zoiets van we zien wel. Er gebeurde echter een wonder en ik was vrijwel meteen zwanger na een verliefde klusvakantie. Mijn man zou nooit voor IVF gaan, ik zou, nu ik weet hoe het is om een kleintje te hebben, er toch heel veel voor over hebben en misschien wel IVF willen proberen, maar ik ben ook van mening dat jullie er samen achter moeten staan. Kortom ik wens jullie heel veel succes de komende week. Natas: ik hoop dat het goed gaat met Chris zijn oog en vanmiddag bij de vk. Anna: Dit is mijn eerste verlofweek, ik zal jullie straks zeker een foto laten zien, al heb ik geen album hier en ook zeker mee blijven lezen. Op de bevallingslijstforumsite voel ik mij niet zo thuis en kan ik het geklets ook niet bijhouden (generatiekloof!). Een aantal juli mama's willen de personen die (bijna) niets posten ook van de lijst schrappen. Ik vind dit persoonlijk een beetje raar, maar ze mogen van mij hun gang gaan. Ik lees wel af en toe een paar pagina's mee,maar heb er niet zoveel te melden. Ik zat er gisteren helemaal doorheen. De hele dag die vent in huis die de vloer aan het leggen was en ik zat doodmoe als een zombie in de tuin. Ik kon het resultaat niet eens mooi vinden. Mijn man was werken en zat er door perikelen op zijn werk ook doorheen en ik kreeg de mededeling dat hij voorlopig niets aan het babykamertje zou doen omdat hij te moe en gestressed was. Dat viel dus helemaal verkeerd bij mij. Het komt wel goed hoor, maar ik wil nu toch echt wel dat het kamertje een beetje af is. Een zwangere met nesteldrang zonder babykamertje gaan niet zo goed samen. Kortom weer een korte nacht slaap gehad, veel gepieker, gehoest, gepies en gemaagzuur. Gelukkig is zoontje nu een paar uurtjes naar mijn schoonmoeder en mijn man vanmiddag vrij, dus ik kan zo nog eventjes naar mijn bedje en hopelijk geeft dat wat extra energie. Bij de vk was alles goed, baby is beetje ingedaald, bij nummer 2 kan dat zelfs zo blijven en baby lag met kopje naar beneden, dus helemaal goed, maar dit zou nog kunnen veranderen. Ik kreeg het advies vooral ook goed mijn rust te nemen. Erg lastig als je nog zoveel wil, maar ik ga wel iets met dat advies doen. SanROb, ja in jouw geval snap ik dat je het vroeg hebt verteld. 4xmama: ik ben benieuwd, bij mij ging de temperatuur ook omlaag een paar dagen voor NOD, en later weer omhoog. Vreemd verschijnsel, maar toch zwanger, dus hopelijk bij jou ook het geval. Molly: fijn dat het bij spotting is gebleven. Kaat: ja dat klinkt als bandenpijn. Had ik ook vrij vroeg. Nou dames fijne dag vandaag ik ga zo mijn bedje nog even in. Liefs Nin0
How Nin0, IK begrijp je maar al te goed meid! een kleine jongen, gelukkig wat hulp, dan zoveel rond je hoofd en je bent op goed op weg.... de frustratie dat het allemaal niet gaat zoals je hartje wenst! En piedkeren dit kun je dus best allemaal missen.. als je laat begint weer een relatie ben je weer aan het opbouwen, hier zelfde hoor, huis gekocht en iets erna zwanger, we hebben echt het geluk gehad dat dit huisje af is, dus nu in de zomer kinderkamer verven.... Dat breken en herbouwen wow, had iets vroeger gekund maar het past niet altijd zo in je plannen he, ook die tijd gaat door en later komen mooie herinneringen op dan, al is het nu even moeilijk.... het komt wel in orde en probeer vooral wat op tijd je rust te nemen als je kan, laat het maar even waaien.... Je baby is niet gelukkiger als het niet helemaal af is hoor, maar de nesteldrang brengt dan weer gevoelens op die minder leuk zijn he, ineen moet het bijna en anders pieker je, veel sterkte meid, ik hoop dat het vandaag beter gaat met je... Ik vind het super nog een super mama zoals jij en toch na je 40ste wow, ik kijk wel naar je op hoor! X X X dikke knuffel! Ritje
@Natas: Fijn dat Chris het weer achter de rug heeft! Ik hoop op goed nieuws voor hem deze ochtend! @4xmamma: Jij houdt de spanning er zo wel in zeg... Ik ervaar dit precies hetzelfde! Ik probeer het geklets van de septembermama's een beetje bij te houden, voor het geval ik nog van gedachten verander, maar eigenlijk hoeft het van mij ook niet zo. Ook hier word je van de lijst 'geknikkerd' wanneer je langer dan een maand niet bent geweest en van die generatiekloof heb ik ook last. Ik hoop dat jullie meiden het leuk vinden als de bevallen 'ouwetjes' hier blijven meekletsen, want ik was dat eigenlijk wel van plan...
Nin0 en Lola, ik ervaar ook inderdaad hetzelfde bij het bevallingstopic. Ik dacht dat het aan mij lag. Maar ik kan het inderdaad ook allemaal niet bijhouden en als je maar weinig post, dan wordt er verder ook nooit op je gereageerd. Ik probeer ze ook inderdaad bij te houden, maar dat lukt niet echt. In dit topic voel ik mij ook het meeste thuis en ik wilde hier ook na de bevalling gewoon blijven posten. Vind het hier veel te gezellig om jullie achter te moeten laten. Arme Nin0, last van nesteldrang en het schiet allemaal niet zo op. Hopelijk heeft hij dit snel weer de puf om met de babykamer aan de gang te gaan. Hihi, die Mechel van mij wordt ook steeds erger zeg, Alyssa zat op een stoeltje voor de TV een knackebrötje kaas te eten, gaat die smiecht er recht voor zitten, pootjes zitten geven in de hoop dat ze hem z'n broodje voert. Ik heb hem toch maar even weggestuurd. Zo hebben we hem niet opgevoed.
@ 4x Mamma: is de post met de matcaretesten inmiddels gearriveerd? We zijn razend nieuwsgierig met z'n allen. Zolang je niks meldt, blijven we natuurlijk duimen. @ Ellen: bevalt je nieuwe baan je? @ Natas: zijn jullie al op controle geweest bij de 'ogendokter'. Hopelijk hebben jullie positief nieuws gekregen. Ook een beetje genieten van je vrije dag hè. @ Nin0: 4 IVF vaders in één team, wauw, dat is niet mis. Wij zeiden ook altijd: alleen op de natuurlijke manier...ja, ja, je ziet wel waar wij inmiddels zijn beland. De wens is zo ontzettend groot. Als we een jaar of 10 jonger waren geweest, hadden we waarschijnlijk echt gewoon de natuur haar gang laten gaan, maar nu voel ik het klokje steeds sneller tikken. Balen dat je man zo moe en gestresst is dat hij even geen trek heeft in het klaar maken van de babykamer. Kan me heel goed voorstellen dat dit je frustreert. Maar...hij heeft vandaag een vrije dag, dus wie weet . In ieder geval goed voor hem om even te ontstressen en een beetje te genieten. Het weer is in ieder geval goed, zal het humeur ook ten goede komen. Mooi dat het bij de VK goed was. Goed naar het advies luisteren. Wens je veel sterkte! @ Inez: ja, als je even niet zit op te letten, proberen honden wel vaker bij (kleine) kinderen te bietsen . Vind het ontzettend gezellig dat je hier wil blijven meekletsen, ook na de bevalling. Dat geldt natuurlijk ook voor Lola en Nin0. Even een dilemma (ja, ik weet het, Diaantje heeft weer iets, voel me nu echt een zeikerd ), waarin ik wel wat raad kan gebruiken. Na 2 nachtjes geslapen te hebben na de IVF info avond, zit ik met het volgende dilemma. Als we de volgende week dinsdag een beslissing hebben genomen, kunnen we bij de eerstvolgende ongi (NOD = 3 juni) meteen beginnen met het IVF circus. Maar nu ben ik aan het tellen geslagen. 1 IVF behandeling zal ongeveer 6 weken (zonder de wachtweken) in beslag nemen. Dit betekent dat we dan op eind juli zitten. Eigenlijk wilden we dit jaar ook nog op vakantie. Wat vinden jullie: 2 cycli wachten (dus IVF starten in augustus) óf vakantie uitstellen tot augustus?
@diaantje, heb je echt een vakantie nodig, dus ben je erg aan vakantie toe? Als dat zo is zou ik lekker op vakantie gaan en daarna helemaal ontspannen met de IVF beginnen. Als je niet zo toe bent aan vakantie, kun je misschien eerst een IVF proberen om daarna lekker uit te rusten van alles op vakantie! Waar zou de vakantie naar toe gaan? succes, Kaat
Hoi meiden, Het is voor mij afgelopen deze maand, menstruatie is aan de gaang. En niet zo'n beetje ook. Toch bedankt voor het duimen voor mij en voor jullie goede steun, maar onze ooievaar is deze maand vorbij gevlogen, wie weet, volgende maand vind hij de weg naar ons huis. En mijn testen zijn nog steeds niet binnen
@4xmamma Je zou zeggen dat het een teken is geweest, dat de testen nog niet aangekomen zijn. Jammer... Veel s6 in de volgende ronde groetjes Anja
hallo oudere dames, ik denk dat er sowieso een generatie kloof altijd een beetje is, maar we horen er ook bij ook de jongere moeders en kijk het is van 35 hier das er leuk aan he..... ook hebben we dan weer steun aan elkaar en de persoontjes die ietsje verder zitten, in hun zwangerschap. En als ik dat hoor dat je er dan afgezwierd word als je even niets laat horen, das heel jammer hoor, toch denken we dan aan hun... als we even niets horen! Ik ga me klaar maken en ben een weekend weg centerparcs , kijk ernaar uit, met de familie, hondjes op pension, poesje ook.. alles geregeld, nu nog alles klaarzetten voor straks..... morgen pretecho maar das daar kortbij, kijk ernaar uit 2 de helft, heb meer gedronken voor alles toch beter te zien....wat vorige keer moeilijker was! Op hoop van zegen! 4xmama, hopelijk nog goed nieuws voor je meisje! Iedereen een heel fijn zonnig weekend toegewenst Liefs Ritje
Wat dat eerste betreft: Met die gedachte beginnen de meeste stellen aan hun kinderwens - zo ook wij - maar de meesten schuiven hun grenzen steeds verder op naarmate de tijd vordert - zo ook wij - en het verlangen toeneemt. Dan begrijp je ook het dilemma dat Roy en ik hadden toen we zaten te twijfelen over wel of geen tweede kindje. We waren zó bang om weer 5 jaar lang dat hele circus te ondergaan! Maar je zegt ook niet: we proberen het 'gewoon' een jaartje en dan stoppen we er 'gewoon' weer mee. Maar ik zag er ook heel erg tegenop om weer 5 jaar bezig te zijn. Daarnaast had ik voor mijn gevoel zoveel tijd niet eens. De vraag was bij ons dus niet: 'Willen we een tweede kindje?', maar 'Durven we het nog eens aan?' Gelukkig werd onze 'durf' snel beloond... Wat dat tweede betreft: Hoe hard ben je aan vakantie toe? En kun je van je vakantie genieten in de wetenschap een kans te hebben laten 'liggen'? Als je de eerste vraag met 'heel hard' en de tweede met 'ja' kunt beantwoorden, zou ik lekker eerst op vakantie gaan en daarna uitgerust en met frisse moed het IVF-traject oppakken...
@Ritje: Ik wens je een fijn weekend toe! @Kaat: Wat jammer meid! Eén lichtpuntje: de testen zullen nu wel vóór de volgende NOD binnen zijn en ik hoop dat je ze dan ook meteen kunt gebruiken...
@4x mama jammer zeg van deze ronde hoop voor je dat het de volgende ronde wel raak is. @Ritje heel veel plezier op je weekendje weg heerlijk er even tussenuit en zeker veel plezier bij je pretecho. @Kaat ik zie dat alles nog heel goed gaat bij je houden zo hoor. @Mollyvg gaat het bij jou ook nog steeds goed? Ik hoop het wel. groetjes sandra
Jammer 4xmama, gelukkig heeft het je geen test gekost, maar ik hoop dat je ze volgende maand kan gebruiken met een positief resultaat natuurlijk! Heerlijk 2 uurtjes geslapen. Ik voel me nog heel suf hoor, alsof ik een klap op mijn hoofd heb gehad, maar ik heb in ieder geval weer twee uurtjes gepakt. Nu zit ik even heel charmant op Birkenstocks en steunkousjes drie festini (helemaal verslaafd aan, ook aan de raket) ijsjes achter mijn laptop weg te werken om vervolgens zo de kastplanken af te soppen die mijn man weer in elkaar gaat zetten vanmiddag. Diaantje misschien is het fijn eerst van je vakantie te genieten en het even los te laten (huh wat is dat?).
4xmamma, jammer hoor. Volgende ronde beter. Volgens mij is hier trouwens ook nog geen post bezorgd. Ik begreep dat er tot 12.00 uur afgelopen nacht werd gestaakt in de sorteercentra en voordat dan het hele circus weer op gang is .... Diaantje, meid, wat een gepieker toch voor je. Enne zeikerds .... die kennen we hier niet hoor! Ik denk dat ik zelf de vakantie uit zou stellen tot augustus of evt later. Voordeel is dan ook nog, dat je buiten de schoolvakanties op vakantie kunt en dat scheelt altijd weer in de centjes. Aan de andere kant zou het ook wel weer fijn zijn om uitgerust na een vakantie het IVF-traject in te gaan. Voor beide opties is wel wat te zeggen, maar ik denk dat ik zelf toch meer voor optie 1 zou gaan.
Hei meiden, snap er niets van, het is nu al aan het minderen, nu, twede dag pas, ben normaal 5 dagen. Vreemd. Maar als mijn testen vandag binnen zijn ga ik toch eentje vergooien. Want ik heb het al een keertje meegemakt met onze derde kind. Had opeens hele rommelige darmen, dacht zelf dan. HA sturde mij gelijk door naar internist, die voelde aan mijn buik en stuurde mij door naar gyn. Die op zijn buurt vroeg wanneer ik voor het laatst was ongesteld, dat was een paar week geleden dan. Na een onderzoek zei ze dat ik hou haar voor de gek, want ik kon paar weken geleden niet ongi zijn, want wat in mijn buik ramelde dat waren mijn darmen niet, maar mijn kind. Ik had ook geen ene zwangerschapsverschijnsel.
4xmamma,, shit meis.... balen.... Met mijn nieuwe baan gaat het echt perfect. Ben opzoek naar een assistent dus al wat mensen gezien. Best grappig als je er zelf ook pas werkt. Leuk dat jullie er naar vragen
Ja hoor, gaat prima hier, behalve een rsi achtig gevoel in mijn linkerarm en de mega mega vergeetachtigheid. Heb een nieuw verschijnsel, we hadden het vannacht "gezellig" en van het ene op het andere moment heb ik vent de #$@$ liggen schelden, heb me omgedraaid en wilde gaan slapen. Ik was verbaasd om mezelf, heb na 10 minuutjes wel mijn excuses aangeboden en gezegd dat ik denk dat hij dat wel vaker kan verwachten en het dan maar op de hormonen moet afschuiven. Fijn dat Chris zijn operatie is geslaagd, Natas. Kaat heeft de albums ontdekt 4xmamma, verdorie, DAT was niet de afspraak, maar het lijkt er inderdaad op dat je niet mocht testen. Edit, wanneer was je NOD? Hmm, ik had toen het de vorige keer raak was 2 dagen flink bloed, dag 12 en 13 of 13 en 14...... wie weet is het wel geen menstruatie...