Ellen, super hoor, dat je nieuwe baan zo goed bevalt. En nu al op zoek naar een assistent? Molly, fijn dat met jou alles goedgaat, op dat RSI-achtige gevoel in je arm na dan. De eerste weken heb ik dat in m'n rechterhand gehad. Ik dus echt geen muis meer vasthouden. En ineens was het over. Hoop dat dat bij jou ook zo gaat. En ach, je arme vent, wordt hij verrot gescholden na een gezellig nachtje. Dat mogen jullie inderdaad op de hormonen schuiven. 4xmamma, ik kan me voorstellen dat je er toch nog een testje tegenaan wilt gooien, zeker wanneer het vloeien nu al weer bijna voorbij is en gezien het feit dat je zoiets al eens eerder voorhanden hebt gehad. Het zou toch wel mooi zijn wanneer het weer zo is. Ik blijf nog even voor je duimen meid!
@4xmamma: Het blijft spannend op deze manier! Ik kan me heel goed voorstellen dat je gaat testen. Ik duim voor je! @mollyvg, jan inderaad de albums zijn leuk. Ik ga ook eens kijken of ik er eentje kan aanmaken. Ik heb een temp kaartje op ff. Wat nu met die pols van je, dat klinkt niet fijn! Hopelijk valt het mee en trekt het snel weg. Ritje, NinO en Inez (ben toch niemand vergeten) hoe gaat het met de zwangerschap en het hele warme weer (tenminste hier is het warm). Ik heb er al last van. Ik kon normaal de hele middag in de zon liggen, maar nu bevalt het minder. Hoe is dat met jullie en een dikke buik? Gewoon veel ijsjes eten misschien? Fijne avond en geniet van het weer, Kaat
HEEE 4xmamma, hoe staat het? Ben benieuwd, jwe houdt het wel spannend. DIAANTJE: ik zou de vakantie uitstellen denk ik.OF je moet natuurlijk mega aan vakantie tioe zijn, maar anders zit je toch, denk ik, steeds te denken "als we door waren gegaan dan.............." Waar is MOOINIET eigenlijk gebleven? of heb ik wat gemist? IK begin echt aan zwangerschapsdementie te lijden; sta ik in de parkeergarage mn auto te zoeken, denk echt dattie gejat is ofzo(wie wil nou zo'n schade bak, maar ok), sta ik op de verkeerde verdieping en ik was er echt van overtuigd op de juiste te zijn. Verder vandaag zo goed als nergens last van. Maar ook daar word ik weer onzeker van maargoed, je kunt jezelf aardig gek maken. Ik heb voor de opa's en oma's voor ieder apart, een rompertje laten drukken met de tekst "oma's schatje en opa's schatje".Koste een vermogen, maar goed dat ik dat vantevoren niet geweten heb.Die krijgen ze zondag.
Misschien een hele stomme vraag; maar als je vruchtje nu afgestorven is,bbbrrr wat rot om neer te pennen, maar je krijgt geen miskraam, dus je gaat niet vloeien, daalt dan je HCG gehalte wel? Zo ja, dan doe ik elke 3 dgn een test, haha.
@SanRob: Op 1e Pinksterdag 2005 testte ik positief. Het was toen inmiddels ruim 9 weken na de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Twee dagen later bleek tijdens de echo dat het vruchtje al 2,5 week niet meer leefde. Toch knalde de streep van de test af. Na 2,5 week was het hcg-gehalte dus schijnbaar nog steeds behoorlijk hoog. Anderhalve week later ben ik gecuretteerd. Sorry, dit is waarschijnlijk niet het antwoord waar je op hoopte...
Of juist wel LOLA. Natuurlijk ga ik niet elke 3 dgn een test doen, dan maar 1 x per 3 wkn, nee gekheid. Ach ik ben gewoon onzeker en zoasls iedereen wil ik gewoon zekerheid en dan wel NU.Maar ja helaas. Robert snapt er niks van. Watn onzin dat ik me daar druk over maak, hij gaat er gewoon vanuit dat het goed gaat. Wou dak ook zo kon denken, maar daarvoor heb teveel gelezen(hierz0 en teveel gezien opt werk enmn naaste omgeving.
Hei meid, wat is dat nou voor gekke gedachten? Je moet er juist vanuit gaan dat het goet gaat en blijft gaan, het kan niet anders. Zo'n geschenk krijg je niet ieder dag. Dus weg met die gedachten, denk liever aan hoe het zal zijn als die kleine er is, hoe je met hem of haar gaat spelen, boekjes lezen en leren fietsen. En niet anders. Jammer genoeg had ik wel al die gedachten voor niets, ik heb nu alleen maar tranen over. Maar dat ben ik, ik heb al 4 kids. Bij jou zal het anders zijn, het kan niet anders, onmogelijk.
@SanRob: Ik begrijp je wel hoor. Vooral tijdens de zwangerschap van Jasmijn was ik de eerste weken heel erg bang dat het weer mis zou gaan. Ik benijd de meiden die de volle 9 maanden volop genieten wel hoor, maar naast genieten is een zwangerschap ook aftellen van mijlpaal naar mijlpaal: * Vanaf de positieve test zit je in de zenuwen over je eerste echo: klopt het hartje wel...? * Na 12 weken haal je opgelucht adem omdat de kans op een miskraam nu een stuk kleiner is, maar maak je je tevens druk voor de eventuele nekplooimeting... * Voor ons oudjes volgen hierna vaak nog meer spannende testen... * Dan de 20-wekenecho: Zou alles goed zijn...? * Nu komt ook te tijd om je te focussen op de bewegingen die je wel of niet voelt... * Vervolgens leef je toe naar de 28-wekengrens: als je kindje dán komt, heeft het een kans... * Om vervolgens pas echt rust te krijgen als je kindje geboren is (en dan komen andere zorgen... ) Hoezo roze zwangerschapswolk... ? Af en toe denk ik weleens: we weten teveel in deze tijd om nog onbezorgd zwanger te kunnen zijn. Een van mijn verloskundigen heeft me eens verteld dat niemand zo bezorgd zwanger is als een... verloskundige!
Ja LOLA, ben het helemaal eens met wat je zegt.We weten teveel en door de vooruitgang zoals dit forum horen we ook teveel. Nou ja, kan ook positief zijn natuurlijk. En je schema van wat me allemaal te wachten staat, hihi, WAAR BEN IK AAN BEGONNEN! Ach het zal allemaal wel loslopen.Toch......?
lola, wat je hier boven schrijft maak ik ook mee. De angst blijft aanwezig tot je je klein prutske in je armen hebt
4x mamma; sja, kan die gedachten helaas niet uitzetten. En af en toe bekruipt me ook de gedachten "wil ik dit wel?"Weet best dat ik het WEL wil, anders ben ik niet zo bang dat het misgaat.Maarja houd die gedachtes maar eens uit je hoofd.
Wat ik gisteren heb meegemaakt is zóóóó lief. Een vriendinnetje van mij maakt zelf taarten met marsepijn ed. Nu had ze voor mij een taart gemaakt met daarom uitgesneden uit marsepijn een plaatje van een zwanger vrouw. Ik ga een foto maken en probeer die dan in mijn nu nog lege album te plakken. @sanrob. Ik kan me je gevoel wel voorstellen. Voor mij is alles nieuw en heb dus geen referentie van wat normaal is. Natuurlijk is het spannend of alles wel goed gaat, maar ik geniet er ook wel van dat er nu een kindje in me groeit. Probeer je niet gek te laten maken. Je kunt alitjd een verloskundig opbellen als je even stress hebt over wat je voelt. Ik heb een bevriende gynacoloog en heb het hem even gevraagd of je iedere dag iets moet voelen (omdat jij aangeeft dat je je daar zorgen over maakt). Hij zegt dat het echt heel normaal is dat je de ene dag veel voelt en de andere dag minder, zeker in de eerste weken. Rond 8 weken wordt alles iets gelijkmatiger en zie je dat óf vrouwen heel misselijk zijn of juist niet en dat blijft dan meestal zo tot 14-15 weken. Hetzelfde geldt voor bruinverlies. Dat komt in de eerste weken regelmatig voor en zolang het niet heel veel is, hoef je je geen zorgen te maken. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Voor iedereen, fijn weekend, Kaat
OO KAAT, wat ontzettend lief van je dat je dat gevraagd hebt voor me. DANK JE WEL. Ben een beetje meer opgelucht nu. Voor mij is het ook allemaal nieuw en ookal ben ik doktersassistente, ik kan het allemaal niet zo goed relalitiveren nu het om me zelf gaat.
SanRob het blijft onzeker, vooral die eerste weken. Mocht je heel onzeker zijn, dan kan je met 6 1/2 week misschien wel een vervroegde echo krijgen en wat meer zekerheid krijgen door een kloppend hartje en een juiste afmeting naar je zwangerschapsduur te krijgen, maar het blijft onzeker. Zelfs nu ben ik nog wel eens onzeker. Het moet maar allemaal goed gaan daar binnen en tijdens de bevalling en daarna begint inderdaad de grote bezorgdheid, want zo'n kleintje is een hele verantwoordelijkheid. Ik heb heel wat nachtmerries gehad hoor en ben nog altijd heel bang dat er iets met mijn zoontje kan gebeuren. Het is dan ook zoiets speciaals. Onze woonkamer is zo opgeknapt. In het kader van de mannennesteldrang wordt er nu een flatscreentv gekocht (3 weken geleden zei ik dat ik dat nooit zou willen, ha ha), ach en volgende week dan maar klussen in de babykamer. Ik doe het heel rustig aan, ga alle kasten de komende week maar eens in een lekker slakkentempo inruimen en vanmiddag weer eventjes een dutje doen, want het blijft bij 3 tot 5 uurtjes slaap per nacht en dat hakt er best in. Oh en vergeetachtigheid/dementie, dat is nu heel erg bij mij. Gelukkig is zwanger zijn een goed excuus. Kaat: qua warmte kan ik er goed tegen, ik zit alleen niet echt lang in de zon, maar af en toe eventjes.
Oké jij bent dan dokterassistente, jij gaat tenminste nog met mensen om. Ik meld tegen eigenaren van drachtige teven alleen hoeveel puppen ze krijgen en zit met mijn arm in het achterste van een koe om te voelen hoe groot het ei op de eirerstok zit. Wel het mooiste wat ik ooit heb meegemaakt trouwens, mijn eerste verlossing van een kalf. Ik kwam in een schuur met één peertje aan een balk, sneeuw buiten, ijskoud. Ik was mijn handen en ga maatnemen (in de baarmoeder voelen of het kalf niet te groot is en dus met een keizersnede moest worden verlost), kom ik bij de bek van het kalf en die begint nog in de baarmoeder aan mijn hand te zuigen. Ineens was het niet koud meer........zo ontzettend mooi. Ik krijg er nog kippenvel van als ik er aan denk. Daarna heb ik nog honderden verlossingen en keizersnedes gedaan, maar die eerste vergeet ik nooit! Om even terug te keren naar de mensen: als je een vraagje hebt, ik kan het zo voor je navragen. Gewoon doen hoor. Fijne dag, Kaat
Hier nog 1, maar als het blijft zitten dan zul je ZO dankbaar zijn. Kaat, met je arm in een koe is het ook niet koud he Maar kan me voorstellen dat het sabbelen van het kalf hartverwarmend was
Dat zou een idee zijn NIN0, ware niet niet dat ik volgend weekend 3 weken op vakantie ga en dan ben ik nog geen 6 wkn heen. Dus we moeten geduldig afwachten tot het eerste bezoek aan de verloskundige.Deze heeft een eigen echo apparaat.
@SanRob: ik heb een het begin best nog vaak een testje gedaan dus ik herken je gevoel! En zelfs nu vraag ik me weleens af of alles nog wel goed zit. Ik denk dat het naarmate je wat ouder bent niet meer zo onbevangen is omdat je zoveel om je heen hoort! Probeer te genieten want voor je het weet zit je alweer bijna op de helft,net als ik! Groetjes, Moby
Het HCG gehalte gaat wel dalen, maar op het moment dat dat erg laag is dan is de miskraam vaak al wel merkbaar en op gang aan het komen. De afname van het HCG gehalte maakt dat het vruchtje afgestoten wordt. (zo is het mij uitgelegd door de VK) Maar op de dag dat ik de slechte echo kreeg van de tweede zwangerschap, kwam ook moeders voor moeders. Het testje was nog mooi positief. Die dag ervoor had ik bruin bloedverlies en de dag erna begon het bloedverlies rood te worden. Dus echt vaker testen heeft weinig zin. Het is een kwestie van afwachten. Maar probeer er toch gewoon van uit te gaan dat het goed gaat. Ik wens je veel plezier met de rompertjes en het vertellen. Aan alle dames die in spanning zitten over de eerste weken, veel sterkte en succes. Het is fijn dat jullie elkaar zo goed kunnen steunen en er op los kunnen piekeren. Net als wij die nog zwanger willen dat doen, hoewel het op dat front even stil is hier. Achter de zorgen zit een redelijke reden, het gaat nou eenmaal wel eens mis. Maar het gaat nog veel vaker goed, zo'n 80%. Ik denk dat het goed is te besseffen dat je je eigen gedachten hierin stuurt. Net als met aan eten denken wanneer je wilt lijnen... wanneer je gedachten die kant op gaan kun je ook afleiding zoeken en even tijdelijk aan wat anders gaan denken. Natuurlijk lukt dit niet altijd en er is ook geen reden om jezelf dat kwalijk te nemen. Het is nou eenmaal dat wat je op dit moment het belangrijkste vind. Zelf kan ik er nu al tegenop zien dat dat mij ook weer veel spanning zal gaan brengen. Maar ik wil die spanning maar wat graag, want ik wil ook weer zwanger zijn en uiteindelijk een gezond kindje in mijn leven krijgen.