Lola, inderdaad weten we in deze tijd eigenlijk teveel om onbezorgd zwanger te kunnen zijn. Maar genieten kan ik nu toch echt wel hoor, van deze zwangerschap. Het heeft even geduurd, maar nu geniet ik met volle teugen. SanRob, ook ik heb in het begin van deze zwangerschap heeeeel vaak getest. Ik weet best dat vaak testen niet zo heel veel zin heeft, maar het gaf mij toch en zekerder gevoel dat de testen steeds duidelijker werden terwijl de testen bij de MK-zwangerschappen de testen al snel weer negatief waren. Ook de twijfel is herkenbaar. Je weet dat je het wilt, maar als het dan zover is, gaan je gedachten met je op de loop. Wil ik het wel echt, kan ik het wel, enz. enz. Geloof me, die gedachten zijn heel normaal. Ook nu met de tweede heb ik ze weer gehad maar heb dat nu weer ver achter me gelaten. En de angst dat het foutgaat, gelukkig loopt het in verreweg de meeste gevallen wel los. Helaas hebben we vanwege onze leeftijd een hoger risico dat het foutgaat, maar nog steeds gaat het vaker goed dan fout. Veel plezier vandaag met het vertellen aan de wederzijdse ouders. Nin0, groot gelijk, doe maar lekker rustig aan. En die vergeetachtigheid ... heel herkenbaar hoor. Wordt hier ook steeds erger. Ach, zolang ik m'n dochter maar niet vergeet kan ik er nog wel om lachen. Kaat, ik heb nooit echt goed tegen warmere temperaturen gekund en nu heb ik er nog sneller last van. Maar goed, mocht het buiten qua temperaturen echt te gek worden, kan ik hier binnen altijd nog de airco aanzetten. Ook blijf ik net als Nin0 niet al te lang in de zon ivm een zwangerschapsmasker. Ondanks factor 50 wordt m'n gezicht steeds vlekkeriger. Nou ja, dat gaat ook wel weer een keertje weg. Wat lief trouwens van je vriendin, leuk idee hoor, zo'n taart. Natas, hoe is het met Chris? En hoe was het bij de VK? 4xmamma, heb je je testen al gehad en heb je er inderdaad nog een testje tegenaangegooid? Ben benieuwd hoor. Gisterenochtend zijn we 'op herhaling' geweest voor de pretecho. En wat hebben we genoten deze keer. De kleine lag ook nu welliswaar met een beentje langs het hoofdje, maar op een dusdanige manier dat we er geen last van hadden met de echo en we hebben prachtige beelden gezien en mooie plaatjes meegekregen. Volgende week zal ik ze een keertje inscannen en ze in m'n album zetten. Hier is de afgelopen dagen flink geklust. In de garage (kantoor/showroom) is zijn nu de verwarming en netwerkkabels aangelegd, het isoleren en gipsen is klaar. De gipswanden worden nu voorgestreken zodat er behangen kan worden. Dan nog 'even' sauzen, verven, vloertje leggen en ... inrichten maar en dan kan er binnen verder worden geklust.
Zo hier is het verder rustig.... Lijkt wel weekend Inez fijn dat je goed hebt kunnen spieken. Sanrob, het gaat gelukkig vaker goed dan fout, probeer je daar maar aan vast te houden anders is het geen doen.
Hoi meiden, hier is alles nog het zelfde, ik heb toch een testje gedaan, negatief. Hoop volgende ronde beter. Wie weet.
Mogge, wat jammer, 4xmamma... Hier alles okee, zie wat minder goed sinds gisteren, voelde me het weekend wat slapjes, vandaag ook nog, borsten beginnen iets beurs te voelen. Fijne dag verder!
mollyvg heb je geen last van hoge bloeddruk want daar kun je ook last van je ogen door krijgen en die borsten ja daar doe je weinig aan wel een teken dat alles nog steeds goed zit. groetjes sandra
Heb em even opgemeten, 125/78, Sandra, is voor mij erg netjes, ik slik 2x per dag 1 Labetalol. Toen ik een jaar geleden met 220/120 zat zag ik inderdaad ook een stuk minder goed, maar dat was anders, meer af en toe sterretjes. (Heb een week geleden met mijn vader in het z'huis gezeten en die zag inderdaad ook ineens heel slecht doordat zijn bloeddruk veel te hoog was. Morgen om 11 uur heb ik een afspraak met hem bij zijn huisarts (die lui gaan altijd op het verkeerde moment op vakantie, en paps wilde niet naar de vervanger). En met de borsten ben ik wel blij, weer een extra symptoompje erbij. Vent heeft net een glas melk voor me neergezet, en ik hou helemaal niet van melk. Zometeen maar eens gaan bedenken hoe ik de spijkerbroek die ik aan heb getrokken dicht krijg....
Zo, zwangere dames, fijn dat het goed met iedereen gaat. En veel succes voor wachtenden. Jammer genoeg in deze wachrij krijg je niet te horen hoeveel wachtenden voor je zijn. ik heb zelf niet veel te melden. Heb weer begonen met tempen, raar genoeg mijn temp is 37,1 om half zeven s'ochtens bij wakker worden, mijn borsten zijn opgezet en mijn tepels jeuken enorm, maar test geeft negatief aan en mijn ongi is zo goed als over. Begrijp er niets meer van, zullen mijn hormonen zijn of iets anders, maar het is niet leuk.
Bloeddruk is inderdaad netjes Molly. Houden zo, anders raken VK en/of gyn zo overstuur van een hoge bloeddruk. En beurse borsten en een opgezwollen buikje, de symptomen beginnen te komen. Hoewel het verder niet zo heel veel zegt, geeft het toch altijd wel weer bevestiging voor jezelf. Lief van je mannetje dat hij een glas melk heeft neergezet voor je, al hou je er helemaal niet van. Enne ... succes met het aantrekken van je spijkerbroek! Misschien toch alvast op jacht naar de eerste lekker zittende positiebroek?
Ja Molly dat is zeker netjes die bloeddruk wel zo houden maar wel je ogen in de gaten houden is heel belangrijk. Ik kon met mijn zwangerschappen ook voordat ik drie maanden was mijn broeken niet meer dicht krijgen en moest ik ook al heel snel aan de positiekleding maar dan zweef je er net nog tussen in maar voelt wel al lekkerder dan voor je buik. groetjes sandra
Middag dames, rare symptomen heb je 4xmamma. Heb vh weekend weinig klachten gehad, vanaf gisteravond wat buikklachten,maar dat hoort erbij. We hebben het gister aan de opa's en oma's verteld;Mijn moeder vroeg eerst 2 x aan mij en toen 2 x aan Robert of het echt waar is. mijn ouders lieten een traantje.Waren dolblij.Mijn moeder zei dat haar grootste droomwens uitkwam.Lief he. Mijn schoonouders konden het niet geloven die hadden zich er al bij neer gelegd dat ze nooit grootouders zouden worden.Toen kregen we een "preekje"dat je je leven eraan vastzit en het geen puppy is. PPPFFFF Op gegeven moment gaat Robert de honden uitlaten en zn vader ging mee, begint zn moeder ineens over Roberts ex-vrouw. Dat zn vader over haar gedroomd had.Dat toen zij gingen scheiden zij(mn schoonouders) alles kwijtraakte.Ze hadden zo'n goede band met zijn ex("met jou ook hoor, maar zij was anders"). Zo'n 2 jaar geleden (robert is 9 jaar gescheiden) stond zijn ex ineens bij zijn ouders voor de deur met een slapend kind in de auto(om te vragen hoe het met hen ging).Daar heeft vooral zn moeder het heel moeilijk mee gehad, want dat had Roberts kind kunnen zijn. En daar heeft ze het heeeeel lang moeilijk mee gehad(dit zit ze me dus weer te vertellen,he,gister),maar misschien dat dit het dan een beetje goed maakt. Ik heb haar alleen maar dom aan zitten staren.Hoe haalt ze het in haar botte hersens om nu over zijn ex te beginnen en dan ook nog ff laten blijken dat ze het beter met haar konden vinden dan met mij en "mijn"kind zou dan een goedmakertje moeten zijn voor het kind dat zijn ex nu heeft en dat dus van Robert had kunne zijn? Zijn ex heeft Robert bedrogen en hem altijd proberen te veranderen, kleineren etc. In plaats dat ze nu blij is dat hij mij heeft die voor de volle 100% achter hem staat en hem accpeteert zoals hij is etc. Gaat ze mij voor mijn gevoel ff lekker onderuit halen. Ik heb echt zitten janken in de auto.
Moet zeggen dat mijn buikklachten dus begonnen toen we terugkwamen bij mijn schoonouders vandaan. Denk dus dat ik spanning nu al echt moet vermijden, zonder kwezelig te willen zijn..
trek je niks van schoonouders aan ik heb ook zo'n schoonmoeder vandaar dat we ook geen contact meer met haar hebben heel vervelend maar wel nodig ik heb namelijk haar zoon afgepakt en mij nooit geaccepteerd maar ik had er genoeg van en heb er een punt achter gezet maar trek je er niks van aan en geniet lekker van je zwangerschap dat is veel belangrijker dan je schoonouders. groetjes sandra
Wat had ik veel bij te lzen, hier alles oke, goed weeeknd gehad veel in het water geplonst, en actief geweest de hele dag me ook goed gevoeld, maar nu ik thuis ben krijg ik een klein klopje, zal het vandaag rustig aan moeten doen.... zaterdag de pretecho was mooi, het kindje door dat ik goed veel vocht gedronken had in de week veel beter gezien, actief en alles oke, nu was het mooie, en het is een meisje.... defenitief! En we zijn er heel blij mee..... ook men dochter! de familie was al een het uitkijken naar volgend jaar terug een weekend weg centerparcs, met natuurlijk het kleine bengeltje erbij! Mijn buikje goed rond en dikker, het beweegt mooi en regelmatig... Kaat bij warm weer hou ik me rustig en binnen, is wat moeilijker dan, maar het weekend was goed, vandaag is het wel warm! Oh en de poes en hond hadden het goed in het pension gehad... viel dus allemal mooi mee! We hebben op de pretecho ons kindje zien happen en een goede slok zien nemne hihi was vrij grappig.... Ik kan het allemaal niet beantwoorden het waren veel pagina's dus ik hoop dat eidereen een leuk weeknd had, en SanRob, we waren allemaal ongerust zeker in het begin! Maar je mag niet slecht denken meid! Positief denken hoor! Liefs Ritje Liefs Ritje
Hoi Dames, Ging ik vandaag iets drinken met die bevriende gynacoloog. Ook ik ben wel een beetje zenuwachtig over het geheel. Zegt ie ineens, kom we gaan een echo maken. Ik heb dus voor het eerst mijn beebje gezien. Het was echt nog inimini, maar je zag duidelijke het hartje kloppen. Het vruchtzakje was volgens hem perfect, mooi helemaal in de baarmoeder. Volgens hem had het er niet beter uit kunnen zien. Ben er dus echt heel erg blij mee. Natuurlijk kan er nog van alles mis gaan, maar tot nu toe is het goed! @Ritje, fijn dat het water drinken ergens voor is geweest! Een mooi meisje, jullie hadden er toch ook al een mooie naam voor? @mollyvg, ik herken het beurze borsten gevoel wel. Niet echt fijn, maar het hoort erbij en het geeft je toch een bevestiging van wat er ergens in je aan het gebeuren is, terwijl je er aan de buitenkant nog bijna niets van ziet. @Sanrob: wat kunnen mensen toch gevoelloos zijn soms. Geniet er van met de mensen die werkelijk om je geven en die je het allerbeste gunnen. Dames, fijne avond. Ik ga nog even nadromen van de eerste beelden van ons kindje. Kaat
Raar dat mijn bericht af en toe al klaar lijkt en gepost is, terwijl ik volgens mij niets doe! @4xmamma, mijn temp blijft ook na mijn ongi altijd nog ff hoog. Dat heeft mij ook vaker in verwarring gebracht. Ik hoop natuurlijk voor je dat alle testen het tot nu toe mis hebben gehad en dat de dingen die je merkt aan je lijf iets goeds betekenen! Nogmaals fijne avond, Kaat