35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    KAAT: JALOEOEOEOERSSS! Maar gun het je van harte,lijkt me heerlijk te zien en gte horen dat het er perfect uitziet.

2. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    SanRob, ik zeg niet dat je de ouders van Rob moet negiren of afsluiten, het lukt toch niet, ze zijn jou familie, maar probeer hetgene wat ze zegen langs je heen laten lopen, je hebt twee oren, een oor in- ander uit, dat is beste wat je kan doen, en niet teveel over nadenken. Ik weet nog toen ik zwanger was van ons twede kwamen wij naar mijn ouders om het nieuws te vertellen. Mijn vader was in de wolken dat hij na twee dochters en twee klijndochters eindelijk een kleinzoon krijgt, maar mijn moeder zei dat ik gek was omdat ik voor de tweede ging, en dat hij(mijn man) mij zou verlaten en ik zal met twee kids alleen verder moeten. Ik zei toen tegen haar dat als ze zo door gaat dan zal ze haar kind(mij dus) en haar kleinkinderen nooit meer zien. Was naturlijk wel overdreven, maar ik hoorde haar nooit meer zo praten.

Mss moet je ook wat harder zijn tegenover hun. En hou je vooral rustig, voor jou en voor je kind. Dat is de enige wat telt.

3. kaat11

kaat11 Niet meer actief

@sanrob, houden we toch gewoon een keer een echo avond, kan het vriendje echo's maken aan de lopende band. Ik zie mijn moeder helemaal niet meer en mijn vader is al overleden. Het contact met mijn moeder is erg pijnlijk geweest, al jaren en dus heb ik voor mijn eigen rust besloten geen contact met haar te hebben. Nu ik een kleintje ga krijgen twijfel ik toch een beetje, terwijl ik weet dat ze het met eigenlijk niet gunt (ze heeft eerder gezegd dat ik toch een slechte moeder zal worden). Meid, geniet ervan samen met de man en alle mensen die van je houden. De rest is je energie nu niet waard, die kan je beter stoppen in je kindje.

Fijne avond,
    Kaat

4. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Sanrob: kop op,ook al is het soms moeilijk.
    Geniet er lekker van en laat ze je dat niet afnemen!

5. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Kaat, als je met jouw beroep goed voor dieren kunt zijn dan kun je ook een goede moeder zijn. Liefde, aandacht en verzorging, daar gaat het om.
    En die echo-avond daar HOUDEN we je AAN ;)
    Heb je ook een afdrukje meegekregen?

6. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Kaat fantastish voor jou, ben zooooooooo blij! \:D/
    super gewoon, dat geluk en het kunnen zien van het hartje,
    dit was mooi he,
    is altijd gewoon leuk...
    geniet ervan....

Liefs Ritje

7. kaat11

kaat11 Niet meer actief

Ja hoor die echo avond komt er zeker!

Ja afdrukje gekregen, het is allemaal nog erg klein. Ik heb afgesproken dat ik iedere twee weken bij hem kom om een echo te maken, dus nu eerst 5 juni bij de gyn en en dan 9 juni weer een keertje en dan op 10 weken, 12 weken ed.
    Misschien kan ik het ook zelf een keertje in de praktijk doen. Heb zo een mobiel echo apparaat waarmee we koeien en paarden scannen, dus daarmee ga ik wel eens kijken. Nu nog niet hoor, later een keer. Ik weet nu niet zo goed wat ik moet zien en dan maak ik me veel te veel ongerust.

Mijn moeder is een lief mens, maar we kunnen gewoon niet samen. Ik gun haar een rustig leven en ik mezelf ook, dus dan maar geen contact meer. Is al zo lang zo.

dames, fijne avond,
    Kaat

8. kaat11

kaat11 Niet meer actief

Dank je wel, ik ben er ook erg blij mee. Ben er helemaal een beetje stil van!

9. kaat11

kaat11 Niet meer actief

Zoals jullie kunnen zien heb ik de quoteknop gevonden..........!

Ben erg blij met jullie en jullie steun.

Fijne avond,
    Kaat

10. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Hey meiden,

Ben het hele weekend niet online geweest, dus net 'even' een heleboel bijgelezen. Het weekend is bij ons aan de tuin begonnen, er moeten 200m2 tegels worden gelegd, volgend weekend gaan ze verder. Was een druk weekend. Zondag een beetje moeilijk gehad. :( . Was bij mijn oma op bezoek en zij vertelde mij dat een neefje van mij vader wordt. Er is een echte babyboom ontstaan: mijn oma krijgt dit jaar 3 achterkleinkinderen. Ik ben zo'n beetje haar lieverdje en ze zei dat ze heel erg verlangde naar een kleintje van vriendje en mij. Ze zei dat ze dat heel graag nog mee zou willen maken, ze is inmiddels al 91! Hoop dat we dat nog kunnen klaarspelen, voordat ze er niet meer is. Morgen krijgen we het gesprek en alle uitslagen bij de gyn. Moeten dan ook de beslissing nemen of we verder willen gaan met IVF. Vriendje heeft nog een hoop vragen en als de antwoorden hem dan bevallen, gaan we aan de slag. Ik ben dus al overstag. Lijkt mij de enige mogelijkheid voor ons om papa en mama te worden, aangezien we al van april 2006 bezig zijn, inclusief 6x IUI. Duimen hè meiden! Ben er alleen nog niet over uit wat we nu eerst moeten doen: IVF of vakantie. Wil jullie wel bedanken voor jullie wijze raadgevingen. Zit een beetje in tweestrijd. Zou willen dat ik niet hoefde te kiezen en dat ik de volgende week 'gewoon' posi test. Wordt weer vervolgd.

Even kijken wat ik onthouden heb van wat ik gelezen heb.

@ MOLLY: mooi dat je bloeddruk goed zit...en de spijkerbroek ook ;)

@ SANROB: geweldig zoals je ouders gereageerd hebben. Zo'n schoonmoeder heb ik ook gehad. Die had het ook vaak over de ex-vriendin van mijn ex-man. Doodvermoeiend. De laatste 2 jaar ben ik er niet meer thuis geweest, werd zo moe van dat mens. Tegen jou zou ik zeggen: gewoon laten kletsen en genieten van je zwangerschap. Je er niks van aantrekken (ik weet het, is makkelijker gezegd dan gedaan). Waait wel over. Wacht maar tot jouw beebje er is, dan zal ze veranderen.

@ RITJE: leuk dat de pretecho echte pret was.

@ KAAT: mazzelaar dat je een vriend hebt die gyn is. Droom maar lekker van de beelden van je kleintje, genieten!

Sorry, het was zoveel, dat ik de rest vergeten ben. :oops:

11. kaat11

kaat11 Niet meer actief

@diaantje.....of wel duimen.............LIJKT ME WEL!

Heel veel succes met het gesprek van morgen. Knap dat je voor jezelf al een beslissing hebt genomen.

Fijne avond,
    Kaat

12. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ KAAT: dank je :) jij ook een hele fijne avond, droom lekker van je beebje!

13. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik hoop dat jullie samen tot een beslissing kunnen komen, alhoewel jij er al wel uit bent diaantje....
    Lijkt me ook een hele beslissing.

Volgens mij verleg je ook steeds je grenzen, ik heb altijd gezegd als het niet 'spontaan' gaat dan niet.. maar daar ben ik ook al niet meer zo zeker van...

Hier begint het einde van het wachten ook weer te naderen. Heb pijn onder in mijn rug. Verder soms wat buikpijn, maar ben ook aan het lijnen... Verwacht mijn ongi donderdag of vrijdag....

14. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ ELLEN: ja, dat klopt idd, van die grenzen. Wij hebben ook altijd gezegd: als het niet via de normale weg gaat, dan is het niet voor ons weggelegd. Toen zeiden we: oké, soms moet je de natuur een beetje helpen, laten we IUI proberen. Daarna zeiden we: laat ons een gesprek aangaan over IVF en een info avond bijwonen, dan beslissen we naar aanleiding daarvan. En nu zeggen we: 1x IVF, dan kunnen we later in ieder geval zeggen dat we er alles aan gedaan hebben om het te laten lukken. (al twijfelt vriendje vanwege de risico's voor moeder en kind).

Bij jou is het dus een spannende week. Laten we hopen dat jij aan het eind van de week in roze verschijnt en een mooie banner hebt. ;) . Ik duim!

15. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Goed nieuws Kaat en erg handig zo'n vriend met een echoapparaat en ook nog eens om de twee weken gluren.

SanRob: mijn stiefschoonmoeder was helemaal weg van de ex van mijn man. Zij hebben ook nog contact. Ik kan er zelf ook helemaal niet tegen, bah. Ik vind het ontzettend dom van jouw schoonmoeder om over de ex van je man te beginnen en als je zwanger bent komt dit dubbel zo hard aan. Hoe moeilijk het ook is, je moet er proberen boven te staan.

Ikzelf heb regelmatig moeite met mijn eigen ouders. Wij verschillen echt heel erg en ik heb best wat botsingen gehad, vooral met mijn moeder. Best lastig, vooral nu ik zwanger ben, komen er regelmatig beelden terug, maar het is voor mij ook weer een voorbeeld hoe ik het vooral niet moet doen.

16. Ellenk

Ellenk VIP lid

Precies! gewoon naar het positieve keren. Heel goed.

17. Ellenk

Ellenk VIP lid

Ik weet niet Diaantje.... tja pregnant until proven otherwise...

18. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    @ NIN0: wat jammer dat je moeite hebt met je ouders en dat je vooral met je moeder vaak botst. Kan me voorstellen dat je baalt dat je stiefschoonmoeder nog steeds contact heeft met haar ex-schoondochter. Mijn schoonmoeder heeft ook sporadisch contact met de ex van mijn vriendje, maar dat komt omdat ze daar 2 kleinkinderen heeft. Dus dat vind ik niet meer dan logisch. Voor de rest heeft ze geen hoge pet van de ex van mijn vriendje. Ik prijs me heel gelukkig met zowel mijn ouders als mijn schoonouders. Daarin voel ik mij echt rijk, zeker als ik hier de verhalen lees over hoe het bij sommigen is. Vind het echt heel erg voor jullie.

19. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Kop op ELLEN, je hebt toch bewezen dat je zwanger kan worden?! Of heb ik dat mis? Het gaat je lukken meisje!

20. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    @diaantje,
    Wat er ook mag gebeuren morgen, je hebt onze steun, we duimen voor je dat het nog op echte manier kan, mocht het niet zo zijn, ga op je gevoel af, dat is meestal de beste. Succes morgen, en laat ons weten hoe en wat.

Liefs 4Xmamma

Deel Deze Pagina