35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    @ Natas. NOD is inderdaad morgen. Hoewel ik nog geen bloed heb gezien is het meer zo een gevoel. Maar hoop blijf ik natuurlijk wel houden. Want meestal veeg ik altijd wel een beetje bruin weg de dagen voor ik ongesteld moet worden en dat is nu nog niet zo geweest. Maar wanneer ik rationeel ga nadenken (oei oei, dat doet pijn, dat nadenken) is de kans maar zo klein dat het zo is.

En ja, het is van 'iedereen' altijd zo makkelijk gezegd van dat loslaten. Ik zou willen dat ik dat kon, dat zou het toch een stukje makkelijker maken.

2. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ha Inez en Natas,
    Ik wilde soms dat ik het maar een dag los kon laten. Soms gaan mijn gedachten voortdurend naar mijn buik, de zwangerschapswens, de angst en die stomme cyste. Ik word van dat laatste toch echt wel bang. Als het mijn cyclus in de war stuurt dan heb ik komende maanden weinig kans, terwijl ik me toch zenuwachtig loop te maken en er op hoop. De tijd lijkt ook voorbij te kruipen.
    Alhoewel ik dit weekend een goede afleiding er tegen had. :oops: Mijn broer is thuis weg vanwege grote problemen en bleef een paar daagjes bij ons logeren. Onverwachts waren er dus heel andere dingen om over te praten en te regelen. Inmiddels woont hij tijdelijk ergens anders.

Ik was er echt erg moe van dit weekend, een beetje heel veel tegelijk.
    NU is er weer heel veel tijd om er over te denken en te tobben. Ik kan nu al opzien tegen volgende week. :( :(

Ik ga vanmiddag weer solliciteren, hopelijk brengt dat een beetje afleiding.
    Wie heeft er een handleiding zorgeloos zwanger worden en zijn?

3. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Moeilijk he Anna, dat loslaten. De meesten van ons hebben daar denk ik wel moeite mee. We denken momenteel alleen maar aan alles rondom je buik. En dan heb jij er ook nog eens die cyste bij. Ik hoop van harte voor je, dat hij je cyclus niet in de war schopt en dat je komende maand die gyn om z'n oren kan slaan met een geweldige echo. Maar ik kan me voorstellen dat de tijd voor jou voorbijkruipt.

Wel even prettig dat je dankzij je broer afleiding had. Inderdaad prettig om de zinnen zo eens even te kunnen verzetten. Wij gaan eerdaags onze garage verbouwen voor mijn bedrijfje. Ik heb dringend een goede werkplek nodig en ruimte om wat spullen uit te stallen en op te slaan enzo. En meteen afleiding van alles wat me bezig houdt.

Succes met je sollicitatie vanmiddag. Ook een goede afleiding toch? Hoop voor je, dat het niet al te lang duurt voor je een baan treft waar je snel kunt beginnen. En als het dan ook nog eens een leuke baan is, is dat mooi meegenomen.

4. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    O ja, enne, dat handboek zorgeloos zwanger worden en zijn, daar heb ik ook wel interesse in. Hihi

5. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Oh meiden, ik duim me gek voor ons allemaal.

Ik zou ook willen dat ik het meer los kon laten, maar dat lukt me voor geen meter. Het is overal aanwezig, ik denk er continue aan, ik voel van alles en niks de hele tijd, het sijpelt overal doorheen.

Anna, jij ook nog de onzekerheid van de cyste erbij is dan echt te veel. Ik hoop echt dat je daar snel duidelijkheid over krijgt (liever natuurlijk een ander goed bericht!).
    Hoe was je sollicitatie?

Inez, ga jij morgen testen?

6. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    @ Natas, zoals het het er nu naar uitziet, ga ik inderdaad morgen testen. Ik krijg ook morgenmiddag de eerste uitslagen van de gyn, dan is het ook wel prettig dat ik op dat moment mijn eigen testuitslag ook weet voor het geval dat er een negatieve uitslag is.

@ Anna, ben ook benieuwd hoe het met je sollicitatie is gegaan?

7. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ha Inez en Natas,
    Het gesprek met 3 personen was echt superkort, slecht 30 minuten. Kreeg daar niet een goed gevoel bij, zelfs voor mijn vragen was niet veel tijd.

Maar... ik ben uitgenodigd voor de tweede ronde, ga vrijdag in de groepen kijken en verder praten.

MAAR ik kan er helemaal niet blij mee zijn. De funcitie is OK, maar wel zwaar. En vandaag kan ik aan eigenlijk niets anders denken dan het NIET meer zwanger zijn en het WEL zwanger willen worden. En de cyste natuurlijk.

Ik ben weer erg verdrietig. Gisteren schreef ik nog aan Natas dat ik me weer stabiel voelde. Nou... Gisteravond een huilbui en vandaag weer.

Ik zou toch juist blij moeten zijn met de goede ontwikkeling vd sollicitatie. Op dit soort momenten voelt alles te zwaar aan en is het moelijk me te motiveren. Het voelt ook of al het werk te zwaar zal zijn voor me.

:( Voel me sip

Gelukkig komt er een lekker zonnetje door de ramen. Pfff hopelijk morgen een betere dag!

8. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ha Inez en Natas,
    Het gesprek met 3 personen was echt superkort, slecht 30 minuten. Kreeg daar niet een goed gevoel bij, zelfs voor mijn vragen was niet veel tijd.

Maar... ik ben uitgenodigd voor de tweede ronde, ga vrijdag in de groepen kijken en verder praten.

MAAR ik kan er helemaal niet blij mee zijn. De funcitie is OK, maar wel zwaar. En vandaag kan ik aan eigenlijk niets anders denken dan het NIET meer zwanger zijn en het WEL zwanger willen worden. En de cyste natuurlijk.

Ik ben weer erg verdrietig. Gisteren schreef ik nog aan Natas dat ik me weer stabiel voelde. Nou... Gisteravond een huilbui en vandaag weer.

Ik zou toch juist blij moeten zijn met de goede ontwikkeling vd sollicitatie. Op dit soort momenten voelt alles te zwaar aan en is het moelijk me te motiveren. Het voelt ook of al het werk te zwaar zal zijn voor me.

:( Voel me sip

Gelukkig komt er een lekker zonnetje door de ramen. Pfff hopelijk morgen een betere dag!

9. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    he annna, ook ik heb nog m'n slechte dagen hoor, maar de goede overheersen de slechte wel.
    We komen er wel meis.

10. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Hai Anna, ondanks dat je nog geen goed gevoel hebt bij die baan, vind ik het toch erg leuk voor je dat je vrijdag mag komen voor een tweede gesprek. Wie weet ziet het er dan allemaal heel anders uit.
    Je geeft aan, dat je je op dit moment erg verdrietig voelt, dat zou kunnen meespelen in je gevoel over die baan.

Het is zo herkenbaar dat je op dit moment maar aan 1 ding kunt denken, het geweldige gevoel wat je had toen je zwanger was, het verdriet rondom het verliezen van je kindjes, meid, dat is niet iets wat van vandaag op morgen overgaat. Dat heeft tijd nodig.
    Daar komt nog overheen dat ze een cyste bij je hebben ontdekt en dat er voor jou een grote onzekerheid of dat de vruchtbaarheid niet beïnvloedt. Dat is niet niks.

Ik hoop dat de zon snel weer voor je gaat schijnen. Het is net als wat Zico zegt. We hebben allemaal onze slechte dagen, maar steeds meer zullen de goede overheersen. Sterkte Anna!

11. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Ah Anna, ik vind het echt heel rot voor je dat je je niet meer stabiel voelt. Je klonk zo goed gisteren in je pb, zou zo fijn geweest zijn als dat was blijven hangen.
    Maar dit verdriet moet er schijnbaar nog uit, en het is ook niet niks allemaal. Wees lief voor jezelf en gun jezelf die tijd.

Ik hoop dat je snel een leuke baan vind, misschien is deze baan het toch wel, zo niet dan een andere. Kijk het maar even aan vrijdag, nee zeggen kan altijd nog.
    Dat een baan op dit moment veel minder belangrijk lijkt is logisch. Maar, go through the motions, want ook dit deel van je leven wordt op een dag weer belangrijker.

Dikke knuf!

@ Inez : voor jou ook een knuf, zo op deze avond voor het testen.
    Hahaha, ik zit me zenuwachtig te maken voor jou! Laat je het morgen hier weten?

12. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

Oct 15, 2006
    4,500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hier nog eentje! Hihi.... ;)

@ Inez....hoest vandaag? Trek je het nog? Suc6!

13. Niet meer actief

hey meiden

hier weer even een UpDate van mij

vanmiddag mogen we voor echo kijk er erg naar uit ............
    vanmorgen voor het eerst boven de pot gehangen en overgegeven
    de symptonen zijn er nog volop .....
    heb wel medicijnen nu voor een blaasontsteking en laxo voor ontlasting omdat ik niet naar het toilet kon

met vlagen misselijk nu steeds maar probeer goed te eten steeds kleine beetjes....heb net brinta gehad en mn vreemde trek is er nog steeds zodra ik mijn ogen open doe heb ik trek in zure haring heb een pot in de koelkast en ondanks dat ik misselijk ben blijf ik trek houden in zure haring hahahaha hoe erg kun je zijn he wat een combi ook brinta en zure haring

mn bruine afscheiding is weer weg gisteren ook nergens meer last van gehad ....ze zeiden dat het kwam door de harde ontlasting dan is de baarmoedermond gevoelig en door de druk en persen kan het los komen
    maar vanmiddag toch voor echo meer zekerheid dat alles goed is
    hou jullie op de hoogte

iedereen su6 met testen en klussen

liefs kaley

14. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Ik heb er vanochtend een testje tegenaangegooid aangezien ik vandaag contact zou hebben met de gyn. De test was zoals ik zelf eigenlijk ook inmiddels al verwachtte negatief. Verder nog geen bloed te zien, maar misschien is mijn cyclus gewoon in de war. We wachten wel af.

De gyn heeft me vanochtend al gebeld. Er waren bij de eerste onderzoeken gelukkig geen bijzonderheden gevonden. Krijg nu in januari nog de uitslagen van het chromosomenonderzoek, maar daar verwachtte de gyn ook weinig bijzonderheden, aangezien we al een gezonde dochter hebben. Zij houdt het op mijn leeftijd en domme pech.
    Ik moet nu alleen nog op Lupus laten prikken, daarvan zou ik na 2 weken de uitslagen krijgen.

15. nin0

nin0 Actief lid

Oct 4, 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Kaley, wat fijn misselijk en rare trek. Het hoort erbij en ik verlang hier ook echt naar.
    Heb al drie dagen flinke buikpijn (weet nou niet of het erger is dan de vorige keer) en zere opgezette borsten. Het voelt als een komende ongi, maar die pijnlijke borsten geven toch weer een beetje hoop. Ook voel ik me nogal opgeblazen.

16. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Meiden allemaal bedankt voor jullie opbeurende wooren. Ik weet ook wel dat het helemaal niet gek is dat ik niet alle dagen vrolijk zingend door het leven ga.
    Toch heb ik er moeite mee dat ik me zo slecht voel nadat het eerder zo goed ging. Maar ja, perfect ben ik ook niet en ik kan me niet besturen en me wel goed voelen.

Ik zoek veel informatie over de invloed van een cyste op de hormoonhuishouding, kan het echter niet vinden. Kom wel allerhande andere ellende tegen en dat kan je beter ook allemaal niet weten. Er is zoveel wat er mis kan zijn of gaan. :(
    Heb in elk geval nog sterker besloten dat ik na mijn menstruatie weer naar het ziekenhuis ga voor een echo.
    Hopelijk is mijn cyste met de afgelopen eisprong meegesprongen. Ik heb in elk geval nog maar erg weinig positief gevoel over eventueel zwanger zijn nu. Het zal denk ik toch de tweede ronde worden waarbij ik weer blij zal zijn met een menstruatie. Toch het beste teken van vruchtbaarheid.

Inez,
    Jou wens ik sterkte toe met de aankomende ongi, jammer dat de kat niet jon voorspellen. Wel oelde hij goed aan dat ie lief voor je moest zijn! Da's ook heel wat toch!
    Wat is Lupus trouwens? En welke onderzoeken hebben ze gedaan? Bloedonderzoek?

Kaley,
    Fijn voor je al die zwangerschapskwaaltjes. Ik wou toch zo dat ik die alweer had ;)
    Nee het kan wel erg vervelend zijn, had zelf ook verstopping. Dan voel je je niet fit. Ik heb vanwege glutenallergie ook een probleem om voldoende vezels binnen te krijgen. Bovendien waren we toen aan het varen en kreeg ik daardoor weinig lichaamsbeweging. Rotweer, dus veel misselijk binnen gelegen ;-(

Zico,
    Wij zullen volgende week tegelijk onze spannende dagen beleven. Ook al ben ik nu negatief, volgende week zal ik het toch wel weer spannend vinden.

Marjo/Muuske,
    Hoe is het nu met jou? Weer je al of je verder gaat en waar?

17. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    @ Inez : hè verdorie, wat jammer nou! :(
    Wel fijn dat de eerste uitslagen goed waren.

Oh, en je kat mag hier nu niet meer komen logeren hoor :)

@ Kaley : oh wat spannend vanmiddag je echo, ik duim!
    Op zich een goed teken dat je alle zwangerschapsverschijnselen nog hebt, maar zo misselijk zijn is niet leuk. Heb je VSM Puur Mama al es geprobeerd? En gember schijnt erg goed te helpen tegen misselijkheid.

@ Anna : ik zou echt gaan aandringen op een nieuwe afspraak, inderdaad een echo en dat alles goed aan je uitgelegd wordt. Je bent nu zo zoekende op internet en je komt van alles tegen, dat is niet goed voor je emotionele gesteldheid.
    Maar my god, wat hoop ik voor je dat die cyste al gesprongen is! En ik blijf voor je duimen dat je deze ronde wel zwanger kan zijn.

@ NinO : jouw verschijnselen lijken wel wat op de mijne.

Update van mij (ik kopieer even wat ik ook op ander topic geschreven heb hoor).

Naast de opgezette buik voel ik nu ook een lichte druk onderin en beginnen m'n borsten zeer te doen. :(
    Die opgezette harde buik wijt ik rationeel gezien maar aan rare darmen. Maar met dat lichte druk-gevoel en zere borsten kan ik niet zo veel kanten op. Dat gevoel in m'n onderbuik herken ik alleen van mijn zwangerschap. De zere borsten ook, met ongi heb ik meestal wel wat gevoelige borsten maar anders en pas als ik al echt ongi ben.

Ik blijf mezelf rationeel inprenten dat ik het wel helemaal fout kan hebben, maar emotioneel gezien krijg ik steeds meer hoop.
    Ik moet me nu ook erg inhouden om al niet te gaan testen..... heeft er iemand een dwangbuis? :)

18. nin0

nin0 Actief lid

Oct 4, 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Ik moet me ook zo inhouden om niet te testen. De vorige keer heb ik me toch echt voorgenomen niet meer voor de NOD te testen, maar er liggen er nog een paar te wachten van Matcare (bestal altijd ovutesten met zwangerschapstesten samen). Lekker goedkoop en ze geven hetzelfde restultaat als de duurdere drogist exemplaren. Ik ga pas volgende week testen als mijn temperatuur hoog blijft.

19. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Ik gebruik alleen ovutesten en temperatuur niet, dus daar heb ik geen weet van.
    Ik ga op maandag testen, op m'n NOD.

Maar lastig idd om het vol te houden hè...... heb er hier ook nog eentje liggen :(

20. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    @ Natas, ben toch wel blij dat m'n kat nou hier mag blijven hoor! Stiekem hoop ik nog steeds dat hij gelijk heeft. Nog steeds geen bloed hier.
    Probeer die ene test nog maar even een paar daagjes in de kast te laten liggen, al is de verleiding groot (denk aan de HCG'tjes)

@ Anna, ik heb even gegoogled over Lupus. Ik had van de gyn al wel begrepen dat het om een auto-immuun ziekte zou gaan, maar voor de rest moest ik het ook ff nakijken.

Lupus is een auto-immuunziekte en valt onder de reumatische aandoeningen. Bij Lupus maakt het immuunsysteem afweerstoffen tegen lichaamseigen cellen. Samen vormen zij immuun-complexen welke ontstekingen kunnen veroorzaken in de bloedvaten waardoor verschillende aandoeningen kunnen ontstaan in:
    de huid, de inwendige organen, het centrale zenuwstelsel, de gewrichten en spieren

Ernstige vermoeidheid en overgevoeligheid voor licht en zonlicht zijn veelvoorkomende symptomen. Lupus kan acuut ontstaan of is jarenlang sluimerend aanwezig. De ziekteactiviteit kan wisselend zijn, maar ook in een langere rustige fase komen.

(deze info is van de Lupus patiëntenvereniging).

Enne Anna, ik denk dat mijn kat inderdaad heel goed heeft aangevoeld dat hij lief voor me moest zijn, dus hij mag blijven.

Share This Page