35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Hahaha Inez, hou jij je lieve kat maar gezellig bij je :D
    Hmm, geen bloed geeft moed....... dan duim ik weer door!

Mijn test ligt nog braaf in de kast ;)

2. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    pffffffffffff mijn borsten staan zo spannend, op ontploffen precies :(

3. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Ai ai Zico, spannend hoor!

4. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    Zo herkenbaar Natas,

Je zou verwachten dat rust komt met de jaren... Nou in ieder geval niet als we het over zwanger worden hebben.
    Het lukt me de eerste twee weken van de cyclus toch wel aardig de laatste tijd, maar de wachtbank weken zijn echt heel lang. Zelfs als het druk is op het werk of als ik de weekenden vol plan.
    Soms ben ik bijna boos op mezelf dat ik niet goed heb opgelet wat ik voelde toen ik nog niet "bezig" was omdat ik het achteraf niet goed kan vergelijken. Stom he?

Liefs,
    Lientje

5. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Even snel doorgelezen wat jullie vandaag allemaal geschreven hebben, het lijkt erop dat het een drukke bejaardenbabyborrel gaat worden want als ik die symptomen zo lees komen er nog een paar juni/juli 2008 moeder bij:

@Kaley: hoe ging het? Ben zo benieuwd! Van je Brinta/Zure haring verhaal word ik wel misselijk en dat ben ik tot nu toe nog niet!

@Inez: nog steeds niets? Misschien trage HCG opbouw?

@Zico: pijnlijke (.)(.) bleek bij mij een goed teken

@Natas: Naast de opgezette buik voel ik nu ook een lichte druk onderin en beginnen m'n borsten zeer te doen -> dit had ik ook, het begon ongeveer een week voor NOD en het resultaat is er inmiddels!

Ik ga vanavond maar eens een paar uur duimen voor jullie!

6. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    @ Lientje : heel herkenbaar allemaal! :( ;)
    Maarreh, de rust komt met de jaren?..... het leven begint toch pas bij 40 :)

@ Lastminute : dat borsten al voor NOD zeer kunnen gaan doen dat wist ik, maar had jij dan ook al voor NOD een opgezette buik? In mijn beleven kan dat nog niet van een eventuele zwangerschap komen.
    Maar goed, fijn te horen dat jij dat ook allemaal had voor jouw NOD, geeft weer wat hoop erbij!

7. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    En dat Natas, is precies de juiste instelling! :)

Helaas was babyboom, het nieuwe programma op Nld1 een beetje een dompertje. Ik hoorde dat er nog maar een kwart van mijn vruchtbaarheid overeind staat... hmmm

Lientje

8. LastminuteMama

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    @Natas: ja, die opgezette buik kwam een paar dagen voor NOD en werd steeds erger. Ik heb de buikenparade op deze site eens goed bekeken en zie er nu uit als een week of 10....Geweldig! Ik duim voor je dat het deze ronde raak is, leven begint bij 40 :) ;)

@Lientje: nog maar een kwart van mijn vruchtbaarheid overeind staat -> dat zijn gemiddelden, mijn HA vertelde dat ik relatief iets minder kans had dan een 25-jarige en hij had gelijk denk ik. Na 4 pogingen was het al raak en ik ben 39.

xxxxx

9. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    @ Lientje. Sluit me helemaal bij Natas aan. Het leven begint pas bij 40. Nou ja, bij 38 dan.
    Ik zou me ook maar niet te druk maken om statistieken. Het verschilt toch van persoon tot persoon. Ik had er voor m'n eerste zwangerschap sterk rekening meegehouden dat het nog wel eens even een jaartje zou duren voor ik zwanger was. (ik was toen 36 en had 20 jaar de pil geslikt). Ik behoor tot de geluksvogels die al snel zwanger was. (2e ronde).

Ben nu 38 en raak nog steeds makkelijk zwanger. Het enige jammere is, dat ze kennelijk niet lang mogen duren. Maar ik blijf optimistisch. Onze tijd gaat zeker nog een keertje komen. En die van jou ook!

@ Lastminutemama. Hier nog steeds niks. Misschien inderdaad wel een trage HCG opbouw. Zo ging het met m'n eerste zwangerschap eigenlijk ook. Daar had ik ook pas met 5 weken een positieve test. Hoop doet leven! Maar hopen dat dat deze keer ook zo is.
    Heb nu wel sinds een paar dagen bijzonder pijnlijke tepels. Maar dat zou nog kunnen liggen aan het feit dat het weer wat kouder is. Daar heb ik sinds een borstverkleining veel last van.

10. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    @lastminutemama en Inez:
    Bedankt voor de bemoedigende woorden. En ik mag ook niet mopperen hoor, wij zijn nog niet zo lang echt bezig voor een 2e kindje (de eerste is alweer 7 jaar). En ik heb er alle vertrouwen in dat er een kleintje bij gaat komen, maar soms word je met je neus op de feiten gedrukt en besef je je dat je geen 18 meer bent.
    Aan de andere kant, heel eerlijk gezegd zou ik ook helemaal geen 18 meer willen zijn :)

Liefs,
    Lientje

11. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    @ Lientje : we zijn idd helaas geen 18 meer, dat is een feit.
    Maar daarmee is het niet gezegd dat het voor 40'ers (of jonge blommen van 38, hihi) onmogelijk is! De kansen liggen gemiddeld gezien wat lager, maar ik werd op mijn 40ste na 22 jaar pilgebruik in de 2de (echte) ronde al zwanger!

@ Lastminute : oké dan, hoopvol bericht dat die opgezette buik met zwangerschap te maken kan hebben!
    Mijn borsten doen vandaag meer pijn dan gister...... ik probeer niet al te optimistisch te zijn maar dat wordt steeds moeilijker.

@ Inez : ik duim! [-o<

12. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Ik duim met je mee Natas, want je klinkt hoopgevend.

13. LastminuteMama

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    @Inez: met m'n eerste zwangerschap eigenlijk ook. Daar had ik ook pas met 5 weken een positieve test -> da's een gunstig teken....Misschien zou je je HA om een bloedtest kunnen vragen als het te lang duurt?

@Lientje: ik zou voor geen goud weer 18 willen zijn, maar begin 30 is misschien wel leuk, hoewel ik toen ook met andere dingen bezig was. Iedere leeftijd heeft z'n charme. Ik zie de naderende 40 echt niet als een probleem. Las laatst nog ergens (Telegraaf?) dat de 40-ers de dertigers van twintig jaar geleden zijn!

@Natas: pijnlijke tepels had ik ook (en nog steeds!). Ik blijf duimen maar ga aub niet te vroeg testen. Ik weet dat het moeilijk is.

Liefs
    xx

14. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Hihi, ik kan nog wel ff geduld hebben hoor, heb nog een paar testjes liggen hier. Bovendien kan ik dan toch niet eerder dan maandag terecht en voor je dan de uitslag weer hebt.
    Toegegeven, het is best wel spannend, toch ben ik vrij rustig. Dat HCG verhaal van jou daar geloof ik ook in. Zo ging het bij m'n eerste zwangerschap ook. Eerst negatief testen, een week later positief.

Maar er beginnen toch wat meer symptomen te komen hier. Spannend he? Normaal gesproken heb ik ontzettend veel trek, maar vanaf ongeveer 4 weken neemt dat in ene af en smaken veel dingen me niet meer. Dat is gisteren dus begonnen met de frietjes en vanmiddag had ik totaal geen trek meer na m'n lunch, terwijl ik de laatste tijd daarna nog vreselijk zat te kanen. En m'n borsten, die voelen aan alsof ze 2x zo groot zijn en m'n tepels doen echt zeer.

Oh, wat zou ik het toch ontzettend gaaf vinden als het zo was. Heb m'n agenda er nog eens even op nagetrokken. Gisteren was het inderdaad precies 52 weken geleden dat ik positief testte voor m'n tweede zwangerschap. Ik was toen 3 dagen verder dan ik nu zou zijn. Maar ik probeer mezelf toch maar een beetje voor te houden dat het niet zo is, omdat de teleurstelling anders zo ontzettend groot is als het inderdaad niet zo blijkt te zijn.

He, wat lekker om dit even van me af te schrijven.

15. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    Natas en Inez,

Klinkt allemaal positief tot zover hoor, ik duim mee, wie weet helpt het een beetje.

Vorige ronde was ik voor het eerst in maanden maar liefst 5 dagen over tijd. Hele zere borsten en een temp die hoog bleef. Maar helaas toch nog bezoek gekregen. Stiekum denk ik dat er wellicht een bevrucht eitje was, omdat ik normaal altijd zo regelmatig ben en omdat ik echt symptomen had. En natuurlijk omdat dat zou betekenen dat er van binnen gewerkt wordt ;)

We zullen zien, voorlopig voel ik nog niks, maar het is ook nog erg vroeg.

Liefs,
    Lientje

16. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    Gisteren ontdekte ik dat mijn uitgerekende datum, als het deze ronde raak is zou zijn: 06-07-08. Dat zou leuk zijn!

Lientje

17. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ha ouwetjes,
    ;)

Allereerst Last minutemamma,
    Volgens mij maakt er iemand een rekenfout.
    Maar wij zijn allen nog jonge 40-ers, nog net geen of net wel. Je wordt niet in een dag van een dertiger een veertiger. toch!?

Inderdaad zijn de cijfers niet altijd positief voor ons, het is moelijk soms om er positief en realistisch over te blijven. Cijfers zeggen niet alles. Of eigenlijk helemaal niets. Zeker bij degenen onder ons die recent zwanger zijn geweest. Dat is toch heel positief, eitje en zaadje hebben elkaar gevonden en konden delen. Het is dan natuurlijk meer de vraag wat de kwalitiet van de eitjes zijn. Maar volgens mij kan daar niet veel op getest worden. Blijven proberen dus.

18. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    nou dames loop met een ongigevoel rond en m'n borsten staan op uitbarsten, moet oppassen of ik steek iemands ogen uit. Ook heb ik roomachtig witte afscheiding.
    Maar da ongigevoel is raar zeg

19. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ha Zico,
    Je bedoeld dat dat ongi gevoel er nu al is? Misschien is je cyclus nog niet in het vaste patroon na de MK.
    Hopelijk heb je toch een goed weekend joh! Verwen jezelf maar. Dat verdienen we allemaal!

20. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Mijn testjes liggen nog keurig in de kast hoor dames :)

@ Inez : oh, ik hoop het toch zo voor je!
    Nog niet ongesteld geworden en geen zin meer in eten..... [-o<

Maar jij en LastminuteMama zien weinig hcg in het begin als positief omdat dit bij jullie vorige voldragen zwangerschappen ook zo was?
    Anders snap ik die logica niet. ;)

@ Lientje : zou een hele mooie datum zijn!

@ Anna : hey, fijn je hier weer even te zien.
    Ben je al bezig geweest met maken van die afspraak?

@ Zico : spannend joh...... ook bij zwangerschap kan je een ongi gevoel hebben, het kan nog alle kanten uit.

Share This Page