35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Dat klopt inderdaad Natas, bij m'n eerste zwangerschap had ik een paar dagen na m'n NOD een negatieve test. Pas een week later positief.
    Of dat nou voor iedereen zo geldt weet ik niet, maar bij m'n miskramen had ik direct een positieve test in handen. En steeds als ik een paar dagen later testte, was de streep minder of weg.
    Dus hopelijk is dit een goed teken.

2. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

Jun 20, 2007
    632
    0
    0
    Helaas nog geen voldragen zwangerschap meegemaakt maar als ze de vorige keer pas na een week of 5 positief was kan het nu ook weer zo zijn....

Quote:
    Iedere leeftijd heeft z'n charme. Ik zie de naderende 40 echt niet als een probleem. Las laatst nog ergens (Telegraaf?) dat de 40-ers de dertigers van twintig jaar geleden zijn!

Volgens mij maakt er iemand een rekenfout. Nee, Annna: in de jaren 80 waren 30-ers trendy en "hot" en draaide alles om die leeftijdsgroep, nu zijn de veertigers de doelgroep...

3. sabrina

sabrina Bekend lid

May 13, 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    ow..jee..dan ben ik nog niet echt hip...hihi...

moest lappen tekst lezen en naarmate ik verder las, steeg de spanning...ik hoop echt dat we volgende week weer nieuwe bbbclubleden hebben...Natas; knapknapknapknap dat die test nog in verpakking zit.....Zico: ongi gevoel zegt echt niks....ik had dat gevoel destijds ook..

Inez: cijfers moeten kloppen dusssss

Anna: hoe voel je je nu?

mijn ei is woensdagavond langsgekomen (tijdens mijn buikdansles...hihi) en daar hebben we gehoor aan gegeven...:)

dus vanaf volgende week (eind) weer spanningweek...vandaag voel ik me doodmoe...ik weet dat dit een symptoom is..maar 2 dagen na eidag lijkt dat me beetje te vroeg...hihi...ik LAAT ME NIET GEK MAKEN is weer het goed voornemen. Geen testen in huis en dat hou ik voorlopig zo....

ik heb wel nog genoeg energie om te duimen...ik ga gelijk van start...lastminute mama heeft dat duimen vanuit hier (curacao) goed gevoeld en kijk naar het resultaat...hihi

4. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    Inderdaad Sabrina, niet in huis halen is voor mij de beste (lees enige) manier om niet voortijdig te testen. Ik heb er hier nog 2 liggen vanwegen de vorige heel spannende ronde. Dus ik ben benieuwd hoe lang ik dat vol ga houden... Ik heb 30 oktober als streefdatum genomen. Als ik niet ongi ben dan natuurlijk.

Complimenten dus aan Natas, want het is natuurlijk veeeel verstandiger om nog niet voor je NOD te testen.

Liefs,
    Lientje

5. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ha dames,

Gelukkig ben ik nogal gierig en zit ik krap bij kas, na een jaar varen en iets langer al niet werken. Dat houdt me tegen om dubbelop te testen en vroeg te testen. Het was vorige keer ook niet in mijn hoofd opgekomen om voor NOD te testen en na een posi-test nog een keer te testen trouwens. Wel had ik toen ik de eerste echo had een gevoel van, het zal toch wel waar zijn he! Ze zullen toch wel zien dat ik zwanger ben, straks denken ze nog dat ik wat verzonnen heb.

Toen wist ik gelukkig nog heel weinig van lege vruchtzakjes en afgestorven vruchtjes ed. Dat vind ik wel een heel vervelende bijkomstigheid van een MK. Het zorgeloze en de roze wolk is wel weg.

Sabrina,
    Het gaat hier wel weer redelijk. Heb een paar daagjes wat afleiding gehad. Maar ik mis de Carieb en onze boot en het heerlijke leven op het water. En de zwangerschap...

Natas,
    Heb je nog steeds gewacht? Hou vol he! Ik kan eerder geen afspraak maken met de artsen. Ik moet gewoon bellen en zeggen dat ik pijn heb, dan is het accuut en moeten ze wel.

Inez,
    Ik hoop dat het goed met je gaat!

6. nin0

nin0 Actief lid

Oct 4, 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Helaas wordt ik ongesteld, temperatuur omlaag en bruinverlies en dat op cyclus van 23 dagen met op dag 15 een eisprong. Heeft iemand hier ervaringen mee. Mijn cyclus is steeds korter aan het worden. Heb in een jaar ook drie miskramen gehad :(:

7. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    De test ligt nog steeds braaf in de kast, maar jongens nu niet al te complimenteus worden hè...... ik test morgen maar dat is wel 1 dag vóor NOD 8)

Ik zit hier overigens te stuiteren van de spanning.
    Kon vannacht moeilijk slapen, lag maar te denken aan wat ik hier ook vaak heb gelezen van meiden die ook nooit pijnlijke borsten hadden, 1x ineens wel maar toch gewoon ongi werden. Kan ook zijn dat mijn cyclus en ongi-verschijnselen nu anders zijn geworden na de MA.

Ik heb vanmorgen dan ook even geaarzeld om te testen, ben maar heel snel gaan plassen zodat het te laat was. En ik was bang voor de teleurstelling, dus vandaag is het "teleurstelling-inbouw-dag".
    M'n borsten doen ook iets minder zeer dan gisteren. Of het zit allemaal in m'n hoofd, dan kan ook nog. :(

@ Inez : nog geen ongi?
    Ik hoop dat ongi uitblijft en het dus voor jou een heel goed teken is dat je niet direct positief test!

@ Anna : aha, duidelijk. En wanneer kun je dat belletje over pijn hebben gaan doen, is dat op een bepaald punt in je cyclus?
    En geen wonder dat je de boot en de Carieb mist...... ik mis dat leventje al na 2 weekjes zeilen in Turkije. En tuurlijk de zwangerschap missen, wat blijft dat pijn doen hè. Helaas wist ik al wel alles van afgestorven vruchtjes, maar nu is die angst nog groter dan de 1ste keer.

@ Nino : ah meid, wat ontzettend balen voor je :(

@ Sabrina : je ei direct goed benut maarreh...... toch niet tijdens die buikdansles? :confused: 8)

8. Marieke15

Marieke15 Actief lid

Jul 11, 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    Jeetje meiden, bij een paar van jullie wordt het komende week spannend! Ik heb mijn NOD ook op donderdag of vrijdag. Nog niet echt symptomen, behalve dan een beetje misselijk gisteren (maar dat kan ook een griepje zijn). Ik verwacht er dan ook niet al te veel van, maar je weet natuurlijk maar nooit.

Zo, ga even lekker in bad. Heb de hele dag geklust en het stof zit tot in mijn oren. Lekker badderen nu, handjes inwrijven met handcreme en dan vroeg naar bed.

Marieke

9. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    hee Natas,

Ik begin nu met duimen en stop er pas mee als ik morgenochtend beide handen nodig heb om de comp aan te zetten om te kijken of je al een berichtje hebt achtergelaten ;)

Succes en slaap lekker straks. (al lijkt dat laatste misschien onmogelijk met al de spanning)

Lientje

10. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    @ Natas, hier nog geen bloed te bespeuren, maar ik zal zondagmorgen niet meetesten. Heb vanochtend al een testje gedaan, werd te ongeduldig. Test was negatief. Dus het blijft hier nog even afwachten.

11. sabrina

sabrina Bekend lid

May 13, 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    zonde Inez....maar er is nog hoop.....toch altijd weer balen he zo'n dooddoener n je handen...grrr

Natas: ik duim voor je, maar idd heb ik ook nooit last van mijn borsten en ineens een paar maanden geleden wel....was helaas vals alarm en werd op nod ongi...grrr...sindsdien laat ik me niet meer zo erg van de wijs brengen door mijn lichaam....wel een klein beetje geef ik toe....

Hoop zo dat jij WEL zwanger bent! duimen draien op volle toeren

Hier de stille week...pas vanaf volgende week wordt het voor mij spannend.....

12. hope43

hope43 Fanatiek lid

Jul 14, 2006
    2,255
    0
    0
    dames , ik breek ff in, het is al weer een poos geleden dat ik hier een berichtje achter liet,....
    tja druk druk druk druk,...... ;)
    maar nu ik zo'n beetje zit mee te lezen en mee voel met wat jullie allemaal moeten doorstaan, wil ik toch ff een beetje positief nieuws neerzetten hoor,...opdat jullie weten dat je er gewoon voor moet blijven gaan,... ;)
    wij hebben ons er niet echt veel mee bezig gehouden ,....
    maar de natuur zijn gangetje laten gaan,........

tis mogelijk, ook voor ons oudjes :D
    ik ben er ook het levende bewijs van, ik ben momenteel over de 34 weken heen, en heb tot nu een goede zwangerschap gehad, al is het de eerste 20 weken allemaal zorgelijk ,..toen alles in orde bleek, genoot ik erna dubbelop,... ;)

haha ja schrik niet, maar deze week word ik 45, dus er is voor jullie ook altijd nog hoop ,........

heel veel succes allemaal,.........

13. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    heb daarjuist moeten braken zeg, moest zelfs lopen om op tijd te zijn, had net m'n eten binnen :(

Donderdag gaan we testen.

heb er daarjuist eentje gedaan veel te vroeg, waar het 2 de streepje moet komen is er heel vaag iets, maar twijfel of het een streepje is.
    Dus donderdag testen we opnieuw.
    M'n man gaat ervan uit dat ik zwanger ben, hij ziet het aan me, zou niet weten aan wat, maar ja. We zien wel.

14. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    @ Zico : spannend!

@ Inez : hè verdarrie :(

Ik heb negatief getest :cry: :cry: :cry:

Tis een tranendal bij mij, ik heb geprobeerd mijn hoofd koel te houden maar het komt hard aan.
    Ik ben weer zo angstig dat dit nooit meer gaat lukken. De miskraam komt ook weer extra omhoog, het verdriet, de leegte, wat had kunnen zijn. Plus het weinige vertrouwen in m'n lijf wat ik nog had na de MA ben ik nu ook kwijt, zit hier verdorie nog steeds met die dikke buik en zere borsten. Laat dat nu dan ook maar snel opzouten, wat een fratsen ineens voor NOD die ik anders nooit had.

15. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    he natas, ons kleintje komt heus nog wel eens, we hebben de tegenslag een MK of MA te hebben gehad.
    Je lichaam stemt toch pas toe wanneer je ertoe klaar bent, zo denk ik dus.
    Heb wel wat symptomen, maar denk zelf toch nog dat een zwangerschap veraf is. zo te weten dat het ook 10 maanden duurde voor ik eerst zwanger was.
    Ik hoop het langs de ene kant wel, wan we gaan een weekje naar hengelhoef, met zwemparadijs en anders moet ik steeds langs de kant blijven zitten.
    Dus afwachten

16. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Ik heb vandaag een giga rotdag, zal mezelf morgen wel weer bij elkaar kunnen rapen ;)

Ik hoop het zo voor je Zico!
    Maar ook als het nu niet zo is, dan kun je toch wel gewoon zwemmen als je ongi bent?

17. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    pfffffffff ben allergisch voor tampons, dus :cry: zal geen zwemmen worden dan

18. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Oh vandaar...... ja dan is dat jammer. :(

19. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Helaas, de hoop is vervlogen. De eerste tekenen van m'n menstruatie hebben zich aangediend. Kennelijk heeft m'n cyclus er na de laatste MK toch wat meer moeite mee om op gang te komen.

Nieuwe ronde nieuwe kansen dan maar en hopen, dat m'n cyclus weer terug gaat komen op 28 dagen.

@ Natas, Ik blijf toch nog even voor je duimen.

20. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

Sep 17, 2007
    1,395
    0
    0
    @Inez: Balen balen! Inderdaad weer met goede moed door naar de volgende ronde, maar dat is makkelijker getypt dan gedaan. I know...

@Natas: Oh oh, wat een tegenvaller he? En zeker nu je lichaam al die seintjes geeft. En natuurlijk wil ik je geen valse hoop geven, maar je moet niet vergelijken met vorige keren heb ik gehoord. Zoals een zwangerschap bij dezelfde mama de ene keer heel anders kan zijn dan de andere is dat ook het geval met de aanmaak van HCG.
    Enne, je mag best verdrietig zijn hoor, maar niet de hoop opgeven! Want jouw kans komt echt wel, wie weet al volgende maand en dan hebben we het nog steeds over zomerbabies.

Wij laten ons er niet onder krijgen meiden! De oudjes doen het nog best.

Liefs,
    Lientje

Share This Page