35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    he...ritje nog extra dozen nodig?..heb er een paar over...hihi..mijn verhuizing is as. dinsdag....we slaan er ons wel door he?

Anna: sjee....je had idd payday...was ook meer dan verdiend! super niuews hoor....we hebben niks aan cystes...wel aan dozen..hihi

Hier lekker rustige dag thuis....mijn dochtertje Daphne heeft longontsteking...arm wijffie

Hoe is het in de wachtkamer Daantje? al meerdere symptomen?

2. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Nou Sabrina, nog altijd niet echt het gevoel ongesteld te worden maar ben wel zwaar moe en heb rugpijn... (zou het dan heel misschien, na ongeveer 21/2 jaar en 1 miskraam...nee vast niet!)

Ik ben zo benieuwd naar hoe jullie nieuwe huis eruit gaat zien! Op curacao, dat moet vast geweldig zijn! Randy komt van Aruba en ik ben daar een paar keer geweest... :D

Liefs, Daantje

3. Susi

Susi Bekend lid

19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    Een hart onder de riem voor diegene die het erg moeilijk hebben nu....of voor diegene waar het niet zo voor lukt... ;)

Rust in mijn lichaam
    Rust in mijn hoofd
    Ik zweef door de dagen
    Ik voel me verdoofd
    De moed is weg
    De energie vervlogen
    Mijn ogen gevuld met tranen
    Mijn hoofd gebogen
    De toekomst onzeker
    Mijn hart vol verdriet
    We willen een kindje
    Deze strijd willen we niet
    Rust is wat ik wil
    In mijn hoofd en in mijn hart
    Even een paar maanden niks
    Dan weer vol goede moed van start...

Susi ;)

4. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    @Sabrina,
    Heel veel sterkte met de verhuizing! Is dat dit weekend al. Of zit het er gewoon maar vast in en leven jullie nu uit een doos ipv een kast. Waar ga je naartoe verhuizen? Stad uit? of gewoon ergens anders.

@Daantje, moed houden hoor! Je moet wel blijven geloven dat je lichaam het kan. Ik duim voor je en vind echt dat je wel aan de beurt bent nu.

@Marjo,
    Wat is je 1e fm morgen? injecties of iets dergelijks? In elk geval succes ermee!

@Natas,
    Het lijkt me goed voor je om wat hulp te zoeken, ik ga straks ook mezelf laten verwennen met een shiatsu massage en misschien nog wat acupunctuur erbij. Is minder lekker, maar ik lig dan wel lekker rustig op de tafel. Ik hoop dat het iets is wat bij je past. Anders lekker verder zoeken.

@Inez,
    Hoe gaat het met je vermoeidheid? Heb er zelf ook veel last van. Ik dacht dat het met mijn glutenallergie te maken had, misschien iets gegeten wat niet mag, maar misschien is het ook gewoon de tijd vh jaar. Ik slaap in elk geval ookstandaard een uurtje minder sinds de klok verzet is. Iedere ochtend 6 uur wakker! Net nu ik ben begonnen met tempen, niet zo handig! Maar ik blijf wel een uurtje liggen.

Maandag ga ik beginnen met mijn nieuwe baan. Ik heb er erg veel zin in. Ik hoop wel dat ik energie overhou om nog lekker te klussen. Anders moet mijn vriend alles alleen doen ;)

5. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Leiderdorp (ZH)
    Heerlijk Anna, dat je maandag gaat beginnen met je nieuwe baan...fijn vooruitzicht! :D Heel veel succes meis! :thumup:

Tja, als je nagaat dat ik 34 was toen ik stopte met de pil, vorig jaar een miskraam had... duurt wel héél lang zo... :(

Lief Susi, het gedicht! En, hoe voel je je nu, als zwangere? :D

Liefs, Daantje

6. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Daarom Daantje, bedoel ik ook echt dat je NU aan de beurt bent om zwanger te worden van een gezond kindje.

7. Susi

Susi Bekend lid

19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    @Daantje...Vind het een heel mooi maar ook onwerkelijk gevoel...
    Ik blijf toch opletten als ik naar t toilet ga....Stel dat.... :(
    Voor een groot stuk heeft dat ook te maken met m'n eigen onzekerheid dat het weer mis gaat....
    Ik durf ergens nog niet te genieten..Ben pas echt overtuigd met de echo... ;)

Susi ;)

8. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Susi,
    Ik kan me het heel goed voorstellen. Iedereen hier denk ik wel! Veel sterkte ermee en probeer vooral toch ook te genieten. Heb je het al aan iemand verteld?

9. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    Daantje & Anna: we verhuizen as. Dinsdag naar een "tussenhuis" We hebben ons huis verkocht, maar moeten nog van start gaan met het bouwen van ons volgend huis. Dit zal ook aanvangen in november en zal ong een klein jaar duren.

Ons tussenhuis is wel klein, dus we moeten meer dan de helft van onze inboedel tijdelijk opslaan. Inpakken is dan best tijdrovend, omdat je moet uitzoeken wat naar opslag gaat en wat toch direct mee moet.

Natuurlijk wordt ons nieuwe huis een paleis...hihi
    (het heeft 5 badkamers...: 1 voor ons, 1 voor de meiden, 1 voor nr 3 die vast ooit komt, 1 voor de gasten uit NL en 1 bij het zwembad...) Huis heeft uitzicht op een lagune waar altijd flamingo's in staan....echt een paradijs...

Susi: mooi gedicht...zlef geschreven?

Anna: Maandag al beginnen? super zeg! ik hoop dat je een erg leuke werkomgeving zult krijgen!

Daantje: wat duurt 't lang ja.........maar we komen er wel...dan misschien wat langzamer...maar we komen eraan...we nemen de stoptrien...

Natas: hoe voel je je nu?

10. Lientje10

Lientje10 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.395
    0
    0
    @Daantje: Oh, wat spannend, ik duim voor je hoor!

@Anna: Maandag al beginnen, dat is snel. Mooi zo! Enne...klussen kan heel ontspannend zijn hoor ;)

@Sabrina: Uh over die gasten uit Nederland...Kan ik vast reserveren? :) Klinkt geweldig hoor, is vast alle gedoe met de dozen waard.

Hier wordt het langzaam maar zeker een beetje echt allemaal. De doktersassistente heeft me overigens wel weer met beide benen op de grond gezet. Ze zei dat het gezien mijn gevordere leeftijd goed was om eerst even langs de dokter te gaan...TSSSS GEVORDERDE LEEFTIJD!

Groetjes,
    (een beetje beledigde) Lientje

11. Susi

Susi Bekend lid

19 mrt 2007
    728
    0
    0
    zusterrrrrr..
    Limburg
    @Sabrina...gedicht is zelf gevonden op t net ;)

@Annna..Buiten mijn vriend en ik weet alleen een hele goede vriendin van me het op het moment...Om het hier te vertellen en zo anoniem;is voor mij een veilige manier...
    Ik wil het niet aan meer personen vertellen op dit moment. We"verwachten"we toch zowel positieve als negatieve reacties van bepaalde mensen..Zelf moet ik daar eerst zekerder voor zijn;anders boks ik daar niet zo makkelijk tegenop...ik mag dan hard lijken voor sommigen in mijn omgeving;ondertussen ben ik enorm gevoelig.
    Sinds een aantal jaren weet ik dat ik ADHD heb,de laatste jaren heb ik daar therapie en begeleiding voor gehad..Inmiddels voel ik me sinds een jaar zo goed,dat we weten dat we er klaar voor zijn om samen een kindje te krijgen...Gezien de geschiedenis weten mensen niet eens van onze kinderwens..Dus dat gaat over een aantal weken nog spannend worden hier...

Susi ;)

12. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Hallo Inez1 en de rest, bedankt voor jullie reacties. Ben al meer dan een half jaar van de pil af dus dat kan t niet zijn denk ik. Vanaf dat ik met de pil ben gestopt waren mijn menstruaties vrij regelmatig, tussen de 22 en 24 dagen en duurde mijn cyclus ongeveer 4 a 5 dagen. Laatste keer was dus twee dagen en ook veel minder dan normaal en wat slijmeriger. Volgens huisarts was het gewoon menstruatie. Inmiddels zit ik op dag 23 en ben ik wel beetje aan het vloeien. Benieuwd of het doorzet of niet. Waarschijnlijk ben ik gewoon ongesteld. Nou ja dan is mijn ONG-dag iig twee dagen later dan vorige keer! Zit er ook over te denken om met temperaturen te beginnen. Hou jullie op de hoogte!

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    De massage was heerlijk!
    Na een gesprekje (en we hadden elkaar al over de telefoon gesproken) stelde hij voor eerst een ontspannende massage te doen. Hij vond dat ik dat wel kon gebruiken, hahaha.

Zo gezegd zo gedaan...... bijna anderhalf uur lang de hemel op aarde, Integratieve massage heet dat.
    Er zat ook een klein beetje pulsen bij, en dat voelde goed. Helaas kon hij volgende week niet, dus ik heb voor dinsdag de 13de weer een afspraak voor m'n 1ste puls-sessie.

@ Anna : maandag al aan de slag, super! Gefeliciteerd meid!

@ Lientje : geef die doktersassistente een schop :)

@ Sabrina : wanneer kan ik m'n vliegticket kopen? :)

@ Susi : ik kan me je onzekerheid heel goed voorstellen, het vertrouwen moet een beetje groeien.

@ Daantje : ah meid, het is je zó gegund!

14. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Hallo dames,

Ik heb geen kinderwens meer maar wil jullie allemaal veel geluk toewensen [-o<

Tijdens mijn zwangerschap heb ik veel gelezen op dit forum en zoveel verhalen tegen gekomen over het niet lukken om zwanger te raken. Ik voelde me vaak schuldig omdat ik ongepland zwanger ben geraakt..van een drieling ook nog! Terwijl het niet mijn bedoeling was, ik had toen al geen kinderwens meer. Het kwam gewoon door puur laksigheid.

Toen ik het ontdekte wilde ik het wel heel graag. Met 8 weken eerst afspraak vk, toen kwam ik er achter dat het er 3 waren. Ik moest meteen naar de gyn volgende dag en die zei al van...door mijn leeftijd heb je dus kans dat er meerdere eitjes los komen.

In het begin heb ik veel commentaar gehad over dat ik het wilde houden ivm leeftijd etc etc etc, maar dat ging ene oor in..andere oor uit.

Ik kan me nu geen leven meer voorstellen zonder ze, het zijn schatjes en een geweldige ervaring om weer moeder te worden zoveel jaar later. Ik ervaar het nu heel anders dan toen.

Nogmaals ik wens jullie veel geluk toe! :D

Groetjes Brez

15. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    sjeeeeeee...een drieling....hihi...super joh...ik vind mijn 2 ling al bijzonder...hahaha.

Dank voor het geluk wensen....eens kijken of ik die drie-ling kan evenaren (haha..dan ineens 5 kids...dan moet ik weer gaan verhuizen!)

Natas:...ow klinkt heeel goed die massage......wacht ff met ticket kopen....huis is nog lang niet klaar..hihi...

Susi: pfoeee...hoop dat mensen zich kunnen inhouden dan en jullie gewoon het geluk gunnen...

16. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Hallo Brezjika,
    fijn dit verhaal te horen, ook dat het anders is op die leeftijd , had men me ook al verteld ,
    zou intenser ook zijn...
    veel succes met je drieling meisje geniet ervan.... ;)

Liefs Ritje

17. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Leiderdorp (ZH)
    Hallokes deze morgen! :D

Dank jullie allemaal voor het duimen, ik hou mijn duimen vandaag én morgen de hele dag tegen elkaar! [-o<

Nog altijd voel ik niet veel tot niets...ben nu echt wel benieuwd of de etters nog gaan komen... :rolleyes:
    Het kan toch haast niet? We hebben wel ge...uuuuhhhh... :) maar Randy zat zwaar aan de medicijnen (oa prednisontabletten en antibioticum). Volgens mij was zijn 'goedje' op dat moment flink aangetast door al die rommel.

Tjeempie Brez, een drieling...wat super meis! :baby: :baby: :baby:
    Alsnog van harte met zo'n hoofdprijs, hoe ongepland ook!
    En bedankt voor je bemoedigende woorden! ;)

Tsss, dat gezeur over leeftijd, gevorderde leeftijd enz. :x
    Zo lang moeder natuur de vrouw (op welke leeftijd ook) een kind gunt, via IVF, IUI, sex of welke manier dan ook is het mogelijk...klaar punt!

Klinkt erg lekker dat pulsen, Natas! Ik ga echt even op zoek hier.

Ik weet wat, we gaan met zijn allen naar Sabrina toe volgend jaar, hopenlijk allemaal in verwachting of met baby! :D

Susi, ik snap je helemaal meis! Zeker als je al een mislukte zwangerschap achter de rug hebt is het niet makkelijk om meteen maar te genieten...probeer toch de positieve gevoelens het meest door te laten stromen in je lijf! :thumup:

Liefs, Daantje

18. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Mogge

Welkom Brezjika :)
    Duimen draaien hier voor je, Daantje.

Net terug van de huisarts. Het is een jonge vrouwelijke vervangster van mijn eigen huisarts. Ik had een afspraak gemaakt omdat ik van bloeddrukverlagers wil switchen, nu we er echt voor gaan moet dat natuurlijk wel met zo weinig mogelijk risicofactoren, en mijn bloeddrukverlagers hadden beide in de bijsluiter staan "niet gebruiken bij zwangerschap". De afspraak kon niet eerder dan vandaag, dus heb ik ze preventief 1 1/2 week lang weggelegd voor het geval afgelopen ronde raak zou zijn.
    Toen ik mijn verhaal deed keek ze me meewarig aan, en tijdens het zoeken naar een andere bloeddrukverlager mompelde ze iets over foliumzuur, waarop ik vertelde dat ik dat al slik, en dat ik ivm met leeftijd zodra ik positief test recht heb op gyn. onderzoeken.
    Over een week moet ik terugkomen om weer bloeddruk te meten, zodat we het nieuwe medicijn goed kunnen instellen.
    Ik heb nog gevraagd over mijn gloeiende buikwand en trekkend gevoel aan de zijkant van mijn buik en in de liezen, maar ze zei dat dat hormonaal was. Ontpillen dus.
    Menstruatie loopt "lekker door" en ik heb gisteren over de dag verdeeld 4 verschillende humeuren gehad :D [​IMG]

19. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Gisteren even opeens niet meer zo happy. Ondanks mijn ontspannende shiatsu, accupunctuur sessie. Een vriend, die we morgen met een hele groep zouden zien, mailde dat zijn vrouw zwanger is. Zij wilden eerst lang geen kinderen, een paar jaar geleden opeens wel. Het lukte niet spontaan en ze wilden geen MMM en hadden er vrede mee dat het niet zou gebeuren. Nu is ze opeens toch zwanger. Een echt kadootje dus voor ze. Ze is uitgerekend voor Mei.
    Ik heb er al moeite mee dat ik 'ingehaald' word door haar. En ook het feit dat ik nooit aan vrienden heb kunnen 'melden' dat ik zwanger was. Daar had ik me met mijn 12 weken zo op verheugd...

Ik ben dus opgelucht dat ze er niet zijn morgen en ik hoop dat het voor de rest ook niet lang een gespreksonderwerp zal zijn.
    Ik vind het soms zo moeilijk dat ik er een gevoel van eerlijkheid bij heb of iemand zwanger raakt of niet. Zo werkt het totaal niet, het leven en de natuur zit niet zo in elkaar.
    Maar wie het langst wacht en het meeste ellende ergens mee heeft, is voor mijn gevoel altijd eerst aan de beurt.

De shiatsutherapeute adviseerde mij om tenminste 6 maanden rust te nemen na de zwangerschap, alvorens opnieuw zwanger te raken. ehm... areUnuts? Ik ben 39!

Net als al die mensen die hun bedenkingen hebben bij zwangerschappen op iets hogere leeftijd en dit ook zo duidelijk moeten laten merken. Laat ze eerst eens nadenken over de vrouw die voor hen staat. Zijn wij erbij gebaat om te weten dat zij iets niet geheel verstandig vinden? Wij weten ook heel goed dat het medisch allemaal geen ideaal plaatje is. Maar ja wij willen wel heel graag en als je dan al zwanger bent, moet men je niet nog banger maken.
    Liesje Waarvoor zou jij zeker eerst door de huisarts gezien moeten worden. Kan die iets voor je betekenen dan? In dat geval moet ie je goed helpen. Maar zal hij je niet gewoon zeggen dat de tijd het zal uitwijzen?

20. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    @Molly, ben je nog aan het ontpillen dan? Ik weet niet meer hoe lang jij bezig bent.

@Natas,
    klinkt heel goed. Ik heb begrepen dat het best veel op shiatsumassage lijkt. Dat werkt ook op de levensbanen, meridianen of energiestromen.
    Voel je vandaag ook nog effect? :)

@Jolanda,
    Jouw cyclus komt bij mij niet heel vreemd over. De duur is niet heel erg afwisselend, er zitten maar een paar dagen tussen. Ook ik menstrueer soms mr twee dagen, of net anderhalf. Dat schijnt in elk totaal niet verontrustend te zijn voor je vruchtbaarheid! Hopelijk ben je snel weer gerust op je lichaam!

@ Sabrina,
    Jij moet een tweede tussenhuis erbij huren als je drieling er over een maand of 10 is ;) ;)
    Ik kom wel met de boot, mag ik dan wel bij jullie douchen bij het zwembad? En kan de boot tussen de flamingo's in liggen?

@ Daantje,
    Ik duim met je mee hoor! :thumup:

@Inez,
    Heeft je kat nog steeds behoefte aan je aandacht? Lig je nog lekker veel op de bank?

Deel Deze Pagina