Hey meiden Goedemorgen ... woensdag nacht is de miskraam begonnen ,veel krampen en rood bloedverlies ..rond 03.00 u vruchtzakje verloren en vanmorgen de rest van alles ben blij dat het toch nog spontaan heeft doorgezet en me die pilletjes zijn bespaart ..... heb nu nog wat bloedverlies en beetje ongiepijn maar kan ik verdragen met paracetamol ben blij dat het achter de rug is nu kunnen we weer alles oppakken waar het mis is gegaan en opnieuw bezig gaan met ons klein wondertje wat er deze ronde schijnbaar nog niet klaar voor was dank jullie voor jullie lieve woorden De kracht die ik heb is groter dan wat dan ook ik heb alles al moeten doorstaan om eens een klein wondertje van ons samen te krijgen en ik weet diep in mn hart dat het ons eens gaat lukken ......ook al moet ik nog weer een miskraam doorstaan een miskraam is een teken dat het met het vruchtje niet ok was en dan is het beter dat het lichaam het dan van je overneemt om een keuze te maken maar ik denk maar zo en zo is me ook verteld door de gyn heb nog genoeg andere eitjes die wel goed zijn en vandaag of morgen zal er een goeie komen die wel door zet denk dat mijn lichaam zelf wel aangeeft wanneer het de tijd is dat ik zwanger mag worden en blijven de meesten houden ermee op waar ik doorga want ik heb alles niet voor niets gedaan en we hebben ons zelf een tijd gegeven en zolang mijn verstand en mn gevoelens nog ok zijn ermee gaan we door ik ben nu eenmaal een positieveling en zie overal licht waar een ander het donker ingaat mijn kracht is dat kleine wondertje te krijgen en daar zal ik alles voor doen ook al zal het niet in mijn vermogen liggen maar zolang ik nog niet het seintje heb gekregen nu is het genoeg zolang blijven we vechten en hoop en vertrouwen houden mijn lichaam is vruchtbaar genoeg zo te zien dus we gaan weer vol goede moed ervoor gisteren naar UMCG geweest om te kijken of mijn baarmoeder helemaal leeg is was leeg dus geeft dan ook weer een gerustellend gevoel ......zaten alleen nog wat rest weefsels en die zijn er vannacht en vanmorgen uitgekomen dat zieltje staat alweer klaar liefs kaley
Anna, ik heb 21 jaar lang de pil geslikt en ben pas 3 mnd pilloos, dus zou wel kunnen dat ik nog aan het ontpillen ben, hoewel mij niet helemaal duidelijk is wat het ontpillen precies is en wat de symptomen daarbij kunnen zijn. Tjee Kaley, ik heb bewondering voor je, en je hebt gelijk dat je lichaam het niet voor niets doet, maar 't is wel een domper.
Kaley, Ik hoop van harte dat het je gegunt is. Je luistert in elk geval goed naar je lichaam en je intuitie. Dan ben je goed bezig. Sterkte en succes!
@ Anna : helaas, met de dagelijkse beslommeringen en dat hoofd wat maar blijft malen is het ontspannende effect van de massage weer grotendeels weg. Maar de echte behandeling met dat Pulsen moet nog beginnen. Wat moeilijk voor je, horen dat iemand zwanger is...... Ik herken je gevoel van 'eerlijkheid' als een ander zwanger is. Slaat nergens op, maar ik heb dat ook. Weten mensen bij jou trouwens niet dat je een miskraam hebt gehad? Bij mij wel, ik kon dat verdriet toch niet voor me houden. Dat scheelt denk ik in de reacties die ik gekregen heb. Bij mij is (nog) niets gezegd over mijn leeftijd, maar ja dat doe je natuurlijk ook niet als iemand al zo verdrietig is. En de meesten weten ook hoe lang ik dit al wilde. @ Kaley : hele dikke knuf! @ Molly : wat jammer van die meewarige blik...... niet nodig. Heb je nu een andere bloedverdunner gekregen? @ Brezjika : een drieling maar liefst! Ik zou bij zo'n mededeling toch wel even aan extra zuurstof moeten hoor, hahaha!
Natas, Jammer dat het effect al weer weg is. Is bij mij ook altijd zo hoor! Ik heb pijn in mijn nek en koppijn. Had ik voor mijn jaartje weg ook al. Is nu dus even vrolijk weer teruggekomen. Zijn vooral spanningen... Zojuist een uurtje Bodybalance gedaan in de sportschool. Is ook echt heerlijk. Je werkt heel veel aan de letterlijke en figuurlijke balans in je lichaam. Ik voel echt mijn spieren langer zijn en de energie weer door mijn lichaam stromen. Sommige oefeningen zijn ook echt gericht op het bekkengebied, dat lijkt me goed dat dat open komt en goed doorstroomt. Mijn vrienden weten allemaal wel vd miskraam. Maar ik vind het verdrietig dat ik niet eerst heb kunnen vertellen dat ik zwanger was. Nu was er alleen maar het verdriet te vertellen. Onze ouders en broer en zus wisten het net 3 dagen. Dat was wel een heel fijne dag, toen we het vertelden bij aankomst in NL. Gelukkig heb ik geen 'lompe' of onbegripvolle vrienden. Trouwens, die zouden dan ook niet bij mij horen. Het is meer het verhaal van Molly en Lientje wat me boos maakt. Die mensen geven je nog meer onzekerheid dan je al hebt. En dat zijn nog wel beroeps. Van mijn shiatsutherapeute begrijp ik wel dat zij er totaal anders in zit. Veel holistischer. Van daaruit begrijp ik ook wel dat onze lichamen een veel langere tijd nodig kunnen hebben om volledig te herstellen van een MK/curettage, dan alleen het herstel van de baarmoeder. Alleen is wel de vraag of dat optimale herstel nodig is voor een gezonde zwangerschap. Mijn mening is nee. Wanneer het voor jouw lichaam weer mogelijk is, dan kan het gebeuren. Anders gebeurd het denk ik gewoon niet. En een ideale situatie kunnen we nu niet gewoon afwachten. Ik zou misschien idealiter ook niet zwanger worden nu, net met een nieuwe baan. Dan kan ik moeilijk een stapje terug doen, de eerste maanden. Maar daar ga ik het natuurlijk niet van af laten hangen.
Ja, zo jammer dat we nog niemand leuk hebben kunnen vertellen van het zwanger zijn. Ik herken dat ook, alleen mijn moeder + zus wisten het al. En dat is idd ontzettend leuk om te vertellen. Maar Anna, die kans krijgen wij wel weer! Ik ben erg benieuwd wat dat holistische Pulsen gaat doen, dat zou toch wel langer effect moeten hebben. Hij dacht dat ik genoeg zou hebben aan 4 tot 5 sessies. En ik ben het met je eens, onze lijven gaan zelf wel aangeven of we eraan toe zijn om weer zwanger te raken. Als dat nog niet zo is dan gebeurd het niet, lijkt mij ook.
Ja Natas, heb andere bloeddrukverlager gekregen, maar ben de merknaam even kwijt. Heb net in mijn pauze Etos Multi Zwanger Worden gehaald, en het meisje bij de kassa stond te gniffelen dat ik 2 dozen tegelijk kocht. Wat hebben ze lui allemaal vandaag? Ze kunnen niet bij zichzelf denken" is ze daar niet een beetje te oud voor?" want ik zie er toch wel een jaar of 7 jonger uit dan ik ben (toch, Freesia? )
Mínstens Ik eet die grote stinkpillen van het Kruidvat :x Moet 16 nov bij de HA komen. Hij wil me graag even zien denk ik, assistente vroeg zich ook al af waarom ik niet gelijk naar de vlos kan. Zucht.
Annna bedankt, nou weet ik dat het niet abnormaal is ofzo. Ben inmiddels weer ouderwets ongesteld en ben vanmorgen begonnen met temperaturen want ik wil toch wat meer inzicht in mijn cyclus krijgen (kunnen we ook wat gerichter gaan oefenen). Ik ben ook nog maar een goed half jaar bezig dus het zou wel heel vlot zijn als ik nu al zwanger zou zijn en bovendien ben ik ook 15 jaar aan de pil geweest. Maar ja aan de andere kant word ik in februari 36 dus de klok gaat wel tikken!
Wat erg voor je Kaley ik hoop dat het toch nog in orde komt en de kracht en de moed die je hebt een mooi voorbeeld voor ons allen meid echt veel sterkte en volgende keer lukt het heus! Liefs Ritje
og...ongi van 2 dagen.....ik ben er altijd 1 week druk mee....wil wel ff ruilen hoor... Door alle neg. vahalen over onze deskundigen, ben ik alvast goed voorbereid op ons bezoek aan de gyn van aankomende december......ook daar zal mijn leeftijd wel een gespreksonderwerp worden.....zucht... Hier is gisteren dat nieuwe programma uitgezonden...babyboom....ik vond het niet geweldig.....ook daar erg veel negativiteit rondom leeftijd.....zucht...
Weet je wat zo grappig is? ik heb nog geen enkele deskundige meegemaakt die me verteld dat ik vanwege mijn leeftijd toch wel moet opschieten... De huisarts vond dat ik (een paar maanden voordat ik zwanger was vorig jaar, toen was ik 35) nog jong genoeg was en het lekker nog even zelf moest gaan proberen. De gyn vond afgelopen september (na de positieve uitslag van mijn eisprong, hormoontjes en het goede kwaliteit zaad van Randy) dat we nu nog maar eens een half jaartje zelf aan de slag moesten gaan voordat we andere onderzoeken zouden doen. Ik vertelde hem: ja maar ik ben wel 'al' 37...hij was het er niet mee eens. Ik ken verder ook niemand die raar of vreemd doet tegen me als het gaat over nu een kindje willen. Misschien heb ik geluk maar als iemand het wél tegen me zou zeggen dan zou ik meteen uithalen (figuurlijk gesproken)...hup, korte metten mee maken! Kaley, heel veel sterkte, kracht en voorspoed de komende tijd, meis! Tis je van harte gegund! Liefs, Daantje
@ Brezjika, welkom hier en van harte met je drieling. Wauw, wat een driedubbel geluk. Geniet ervan. @ Susi, wat een mooi gedicht heb je hier neergezet. Zag het net, werd er even stil van. @ Anna, op zich gaat het wel weer aardig, zolang ik me niet al teveel inspan en ook ik moet aan m'n eten denken. Geen toegevoegde suikers, dat in combinatie met alles van de laatste maanden. Al dat verdriet en gestress doet je energiefabriekje ook niet echt veel goed. Gelukkig heb ik dat al weer redelijk achter me kunnen laten, maar het werkt nog wel flink na. De kat ligt nog steeds veel bij me. Soms denk ik wel eens, goh, zal ik er niet toch nog een testje tegenaangooien? Het blijft vreemd dat hij dat doet. Hij deed het alleen toen ik zwanger was van Alyssa en bij de rest van de zwangerschappen tot het foutging. Daarna was ik absoluut niet meer interessant. Maar goed, ik ben gewoon ongesteld geweest, daarvoor netatief getest, dus in principe zou er gewoon geen sprake kunnen zijn van een zwangerschap. Het zal wel meer zoiets zijn van whishfull thinking. Gek he, dat het zo moeilijk blijft om van bekenden te horen dat zij zwanger zijn. Zij wel en jij niet en da's niet eerlijk, oh nee. Natuurlijk wordt het die ander wel gegund, maar ja, je gunt het jezelf toch nog net ietsje meer. @ Natas, mocht je zwanger raken van een drieling, ik zet met alle plezier een zuurstoftankje voor je klaar hoor, hihi.
Hoi hoi meisjes, Nog altijd niets hier, ik voel ook niet veel behalve rugpijn, hoofdpijn en af en toe krampjes en steekjes... Maar ik heb nog een hele dag! Als ik morgen nóg niet ongesteld ben ga ik maandag een test kopen... [-o< Jullie vinden mij vast vervelend maar ik ken dat gevoel niet dat, als ik hoor dat iemand anders zwanger is, ik me rot en verdrietig voel... Als ik zoiets hoor denk ik alleen: fijn voor die persoon en nu ik nog... Fijn weekend allemaal! Liefs, Daantje
Mogge Heb je ze uit zelfbescherming niet in huis, Daantje? Je woont in ZH, ik ook, ik heb nog wel een MatCare midstream voor je hoor
Hihihi grapjas Molly! Nee, ik heb ze niet in huis omdat ik er eigenlijk helemaal niet op reken... Als je in de buurt van Leiden woont kom ik er morgen wel eentje ophalen, als ik nog niet ongesteld ben. Liefs, Daantje
Is goed, ik kijk morgenochtend gelijk hier, en heb je dan nog geen op bezoek dan neem ik een test mee naar stal.