35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ik denk ook niet dat die gevoelens tegen moeten worden gehouden Natas, ze kunnen er beter uitkomen dan dat ze opgekropt worden. Het is alleen zo jammer dat die gevoelens komen op momenten dat ze niet zo goed uitkomen.
    En ook ik geloof dat het wel logisch is van al die gedachten bij alles wat je doet. Immers, bij alles wat je doet word je geconfronteerd met je verlies.

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Daar heb je gelijk in Inez, het moet eruit.
    Maar het kost ook bakken energie, zoals je zelf ook helaas weet, en die reserve begint bij mij op te raken. Maar ja niets aan te doen, het is weer afwachten geblazen.

3. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Vanavond weer een rare avond.
    Eerst een stel wat al jaren vruchtbaarheidsproblemen heeft en al nergens meer op hoopt dat 11 weken zwanger blijkt te zijn aan de lijn gehad. LEUK!
    Een half uur daarna een vriend die verteld dat hij een slechte zaadkwaliteit heeft. :cry:
    Twee weken geleden kregen we het nieuws van twee zwangerschappen, daarvan deze week een MA.
    Daarbij mijn collega die een kindje met slechte nieren heeft (gelukkig geen chromosomen afw)
    We horen zoveel heftig nieuws, da's wel effe slikken hoor! :(

Het blijft zo'n mooi wonder! Een zwangerschap van een gezond kindje.

4. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Goedemorgen, dat is het zeker, nieuw leven = een wonder.
    Ik zal maar niet klagen over de spierpijn in mijn buik vannacht, en mijn boobs die nu niet alleen gevoelige tepels hebben maar helemaal (en dat is nogal wat) bontblauw en beurs aanvoelen. Gisteravond zagen ze zelfs wat paarsig.

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Natas, al dat verdriet en de stress eromheen kosten inderdaad bakken vol met energie, daar kunnen we met z'n allen wel over meepraten denk ik. Vol blijven houden meid, het is voor een goed doel!

6. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Anna, bah, wat een nare berichten krijg je toch. En het is inderdaad maar al te waar. Zwanger mogen zijn van een gezond kindje is een wonder. Mensen praten er soms wel eens zo makkelijk over, even zwanger raken en een kindje krijgen. Die mensen zou ik soms wel eens even flink willen wakker schudden. Zwanger mogen raken en vooral mogen blijven van een gezond kindje is geen recht maar een voorrecht.

7. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Terug van de huisarts. Hij heeft sinds kort een eigen 24uurs bloeddrukmeetkastje en wil me dat ding 24 uur lang omdoen. Heb ik in maart ook al gehad via het ziekenhuis omdat mijn bloeddruk toen de pan uit rees (220/120). Dat ding pompt dan overdag elke 20 minuten op, en 's nachts elk uur. Niet fijn, maar wel fijn dat hij me extra in de gaten houdt en dan zo de bl.dr.verlager beter kan instellen.

8. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Molly....heb ik ook gehad een tijdje geleden. Niet prettig, maar wel safe.
    Heb nu tabletjes gekregen. Methyldopa. Zouden deen kwaad kunnen bij evt. zwangerschap! Hoop het maar!

@ Meiden....verder geen nieuws! Nog steeds ziek helaas! Wil niet overgaan! Vandaag begonnen aan ww 2. Hoop dat de emmy's zich een fijn plekje hebben gemaakt waar ze het 8 maanden uit kunnen houden. ;)
    Positie gevoel blijft! Hopelijk 8 maanden lang!

Liefs Marjo

9. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Marjo, meid wat fijn om te horen dat je er een positief gevoel over hebt. Hou dat gevoel vast en liefst 8 maanden lang.

Molly, wel balen van je bloeddruk en van die 24-uurs meting. Even lastig, maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. Slik zelf net als Marjo ook Methuldopa. Deze heb ik ook bij m'n eerste zwangerschap voorgeschreven gekregen en nu dus ook weer. Zat welliswaar niet met een onderdruk van 120, maar wel van rond de 100.

10. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Mijn onderdruk kregen we met een combinatie van Adelat en Lisinopril op 90, maar beiden zijn niet geschikt tijdens een zwangerschap, vandaar dat ik naar de h.a. toe ben gegaan voor een ander middel. Vanochtend was het 142/90
    Methyldopa had ik ook gekregen van de vervangster van mijn h.a., maar hijzelf heeft liever dat ik de Labetalol slik. Nadeel van de Methyldopa is dat het bij hoge dosering ook je reactievermogen kan beinvloeden, en in de auto is dat voor mij niet handig. Heb een paniekstoornis, vooral in het donker en in het donker met regen.
    De 24 uursmeting heb ik in maart van dit jaar ook gehad, toen de bloeddruk tijdens een burnout zo megahoog was. Die 24 uur kom ik wel door, ben ook blij dat deze via de h.a. gaat, de wachttijden in het ziekenhuis zijn altijd zo lang.

11. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ molly....wat hebben we veel gemeen meid!
    Hopelijk volgende week nog iets! ;)
    Sukkel ook met me bloeddruk en heb ook last van een paniekstoornis!
    Vrijdag weer bloed laten prikken i.v.m. me bloeddruk!
    Ben eens benieuwd!
    Kan ik ook vragen om gelijk ff te checken op HCG of is dat dan nog te vroeg? Is dan CD28> dag 12 vanaf de tp.

Liefs en suc6!
    Marjo

12. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Hoi Lastminute mama,

Als ouwetje lees ik hier wel eens mee en we hebben nog even heel kort samen bij de juli-mama's gezeten. Bij mijn MK heb ik in totaal 9 dagen bloedverlies gehad, waarvan de laatste 4-5 dagen zoals jij beschrijft. Ik heb de gyn gebeld en gevraagd wat normaal is, en zij gaf aan dat je tot 1,5-2 weken bloedverlies mag/kan hebben. Je hoeft je dus denk ik geen zorgen te maken!
    Succes!

Joyce

13. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    Effe snel Inez feliciteren!
    en Daantje met haar nieuwe prijs.
    Rest moet ik nog lezen.

Hier nog steeds geen ei..nog immer 1 controlestreep en 1 vaag ov streepje..

Begin zo'n vermoeden te krijgen dat ik van 1 eierstok niet op aan kan. We gaan in december al weer contact opnemen met fert.afdeling..

Heb het ook gewoon even wat 'moeilijk' met 3 zwangeren irl om me heen ;)

14. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    @ Inez....proficiat!
    Strooi aub wat HCG deze kant op! ;)

Liefs Marjo

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik kom even melden dat ik niets te melden heb :)

@ Marjo : fijn voor je dat je een goed gevoel erbij hebt, ik duim!

@ Molly : niet fijn zo'n dag aan de bloeddrukmeter.

@ Anna : zeker weten dat zwanger zijn en een gezond kindje krijgen een voorrecht is. Maar sommige mensen weten niet beter.....

@ Pep : waarom denk je dat 1 eierstok z'n werk niet doet? Omdat je denkt geen eisprong deze maand te krijgen?

16. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Dank jullie allemaal voor de felicitaties! :D

Hier de foto met als onderschrift: My dream to escape and be free (from ms)...

Veel liefs, Daantje

17. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Wauw Daantje, mooi!

18. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe

Vangen meiden! En iedereen bedankt voor de felicitaties. Dat er nog maar velen mogen volgen in het roze.

Daantje, mooie foto meid.

Peppep, het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat je eisprong wat later komt.

19. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Pepje, hoor ik daar bij of bedoel je in je echte directe omgeving?
    knufje van mij

Wow Daantje, ik begrijp nu waarom je die speciale prijs hebt gewonnen, blijf er naar kijken...

Marjo, tjee... ook een paniekstoornis. Mocht je je hart willen luchten, mijn pb box staat open hoor!

Nou, ik ga naar mijn werk toe tot 21.00 uur :-&

20. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    Molly jij staat idd dichtbij genoeg ;)

Natas en Daantje.. het kan idd wat later komen. Hoop ook dat mijn vermoedens niet juist zijn.
    Echter zijn wij natuurlijk ook al lang bezig..niet zo gedetailleerd als deze maand met die testen enzo. Dipje gaat wel weer over maar mocht hij deze maand niet komen dan is onze kans niet 12.5% per keer maar de helft daar van...

Wij zitten al op de helft van het normale ivm het lange duren bij ons.
    Maar ja ik zit vooruit te denken, kan me ook niet snel genoeg gaan tot dat ei.

Zou zo graag een cadeautje tijdens onze Sint- of Kerstavond willen geven aan de familie....

Ik meld me wel weer, want ik wil nog terug komen op die hondjes ;)

Deel Deze Pagina