35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Molly, fijn dat de huisarts tevreden is over je bloeddruk. Nu vast zien te houden deze druk. Je schreef eerder al dat de onderdruk nu wat lager leek te zijn met de eerste metingen. Op zich is dat niet raar. In het begin van je zwangerschap kan de bloeddruk een stuk lager zijn. Heb ik nu ook.

2. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    gefeliciteerd susi, geniet er nu maar lekker van.
    Morgen ongidag en denk ook dat het zo gaat zijn.pfffffffffff ronde 16 dan

3. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    Susi, lekker zeg dat het goed gaat en dat je je echo gehad hebt. Gefeliciteerd met een tweeling in de buuk! hihi, ben je meteen klaar ;) (als je er 2 wilt). Logisch dat je geen zin hebt om te werken hihi

Molly, zo die meting heb je ook weer achter de rug, mooi dat HA tevreden is. Op labetalol blijf je dus ;)

Inez, nog steeds oke allemaal :). Pakt 'het' nu gewoon heel snel bij jullie en heeft het loslaten een bepaalde reden?

Zico, redday in aankomst in je lijf...

NIEUWS!!!!
    ik heb nog steeds mijn ei niet gevonden

4. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    OH en mijn temp is van 36.4/36.5 voor het eerst naar 36.3 gegaan!
    Streepje op test wordt steeds lichter tot praktisch niks meer..

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Peppep, hier alles nog ok. Heb na de MK's diverse onderzoeken gehad en daar is tot nog toe verder niets uitgekomen. Ik moet nog de uitslag krijgen van het chromosomenonderzoek, maar aangezien we samen al een gezonde dochter hebben, verwacht de gyn niet dat daar wat uit zal komen. Ze dacht dat het een combi was van domme pech en m'n leeftijd.
    En dus nu maar hopen en duimen dat aan die domme pech nu dan toch eindelijk een einde is gekomen en dat het geluk ons deze keer toelacht.

6. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    Ah niks uitgekomen dus nog..nou ik duim dubbel en dwars voor je hoor! Inmiddels zouden jullie toch wel mogen genieten...

7. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Nou snap er niets meer van! Mijn cyclus is gemiddeld 23 dagen en nu begin ik voor de tweede keer met 21 dagen al te vloeien. Het is nu wel heel weinig (tot nu toe) maar 21 dagen is toch veel te kort voor een normale cyclus? en zou je dan wel een eisprong hebben? Ga vanmiddag eerst maar eens een goede thermometer kopen en dan begin ik weer met temperaturen want wil wel weten of ik uberhaupt wel een eisprong heb.

8. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    Jolanda, dat is ook mijn reden van het tempen en testen, heb ik uberhaupt wel elke maand een ei?..

9. jolanda666

jolanda666 Actief lid

30 okt 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Ja daar ben ik nu ook wel benieuwd naar peppep. Ben trouwens vanmorgen met vloeien begonnen maar vloei nu bijna helemaal niet meer. Echt raar hoor. nou ja wacht het eerst maar gewoon ff af. Paar maanden geleden had ik ook cyclus van 21 dagen en maar twee dagen heel weinig gevloeid maar volgens huisarts was dat normaal. :(:

10. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    hoi hoi...

Lientje: ja uitgepakt...en nu op de wachtbank...ik verwacht er niks van: we hebben 't maar 1 x kunnen doen: daarna werd manlief ziek en heeft 5 dagen met koorts plat op bed gelegen...ik heb 'm vrijaf gegeven....

Susi: 2-ling! gefeliciteerd .....ik hoop dat je zwangerschap net zo soepel gaat verlopen als destijds de mijne....heb je vragen: mail me!

Pepep: omdat ik ook op zo'n manier gek zou worden van mijn eitjes jacht doe ik niks...en ga ervan uit dat er ergens een ei komt....ik meet niks....zo hou ik mezelf onder controle..hihi...iets wat mijn Gyn destijds ook adviseerde!...dat ei is er volgens mij bij jou allang geweest hoor!

11. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    Sabrina, nou dat hoop ik toch niet dat mijn ei al geweest is... :cry: zit er juist zo met smart op te wachten..
    Hebben jaaaaaren (zie mijn aantal rondes in onderschrift) zonder tempen en meuk gedaan en nu terug aan begonnen met toch maar tempen.

Deze ronde voor het eerst met ovutesten. Ben trouw in het testen en tempen en zou echt stevig balen als ik mijn ei gemist zou hebben. Omdat onze kans dan nog kleiner dan klein is op natuurlijke zwangerschap.

Met een cyclus van 32 dagen - minimaal 10 dagen voor LF rekenen = nog evt wachten tot dag 22, vandaag dag 20 dus ik blijf nog even hoop houden als je het niet erg vindt :). Zonder hoop is het voor ons niet uit te houden na al die tijd.

Als je eerder zwanger bent geweest dan weet je (over het algemeen) iig dat er een uberhaupt een ei is bij je, of dat nou vaak of soms is. Bij ons is er nog geen kindje dus of ik echt een ei heb staat nog steeds open.

12. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hallo dames,

Ik kom erg weinig op dit topic dus moet me iedere keer weer voorstellen geloof ik :)

Ik:

Vrouw van 35 almost 36.
    Sinds een paar jaar nieuwe vaste relatie.
    Zoon van 17 uit eerdere relatie.

Sinds 2005 gestopt met anticonceptie, maar wegens medicatiegebruik van partner sinds 2005 achtten wij de kans om spontaan zwanger te raken heel klein.
    De medicatie had nl als bijwerking dat hij moeilijk tot een ejaculatie komt.
    Afijn we vonden er sinds vorig jaar oktober iets op, masturberen werkte nl wel bij hem dus voila!

Maar hey, wat is dat? zwanger worden lukte nog steeds niet.
    We liepen toen al vanaf april 2006 bij de fertiliteitsarts omdat op een normale manier zwanger raken niet zou gaan lukken.

Dit jaar na lang aandringen bij de arts onderzoeken gehad waarvan in september de kijk operatie en wat blijkt: afgesloten eileiders.

Welja dat kan er dus ook wel bij he....
    Volgende week donderdag horen we de uitslag en het behandelplan.
    Hoe dichterbij de datum komt hoe meer ik hem knijp.

En tegen alle redelijkheid in hoopte ik de afgelopen cycli dat ik opeens spontaan zwanger zou blijken.

Eergisteren de derde cyclus na de kijkoperatie en diep diep teleurgesteld.
    Vandaag vriendin gesproken en tijdens het eten van een broodje floepte ze eruit: ik moet je wat vertellen! Ik ben zwanger!

Er is geen twijfel mogelijk: ik ben dolblij voor haar en haar man.
    Maar het was wel even slikken.

Maar goed, ik hou goede hoop en wie weet loop ik ooit ook kotsend en misselijk door het leven wegens zwangerschapshormoontjes.

Zo dat was weer even een kennismaking en up date tegelijk
    :) :)

13. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    Smoeltje, heftige uitfloepertjes zijn dat...ooit komt jullie dag, er zal vast wel een manier zijn waarop ze jullie kunnen verder helpen..
    Ik kan me je hoop van toch zelf zwanger worden wel voorstellen. Wondertjes zijn de wereld nog niet uit ;).

Mijn vriendin vindt al die petrischaalbeebs wel errug knap zei ze hihi das wel lief!

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hai ladies,

Mijn update : niets bijzonders te melden. ;)

Ik zit op de saaie harde wachtbank en krijg een houten kont, maar voor de rest voel ik niets. Wel zo rustig hoor, in plaats van die zenuwslopende 6 lange dagen van vorige ronde met allerlei 'symptomen' en daarna de harde klap van ongi worden.
    Ik zit wel in spanning, natuurlijk, en ik kijk de dagen vooruit. Maar ik ben niet zo verzenuwd als een maand geleden. En de vorige keer dat ik zwanger raakte voelde ik ook niets voor NOD, dat begon pas een paar dagen daarna, dus voor mij is dit niet per definitie een slecht teken.

@ Pep : het kan inderdaad nog hoor. Ik verwachte m'n ei weer rond dag 16 of 17 en dit keer is ie pas voorbij komen schuiven op dag 22.
    En met dat gemedder en gejojo van de ovutesten al die tijd ben ik ook een paar keer terug gegaan van een middelmatige naar een hele lichte streep.

Tuurlijk bestaat ook de mogelijkheid dat je je ei gemist hebt, maar ik zou nog zeker doortesten (ik zou zijn blijven doortesten tot ze uitverkocht waren) en de moed niet opgeven.
    Als je je ei nog nog krijgt, later dan anders, dan wordt wel je hele cyclus langer. Het is zelden zo dat de LF fase dan korter wordt als anders, die blijft hetzelfde.

@ Susi : prachtig nieuws, én een goede echo én een tweeling! Gefeliciteerd!

@ Anna : wat een lastige keus voor je, tussen die 2 banen. Ben je er vandaag uitgekomen, heb je een beslissing kunnen nemen?

Kon je wel gebruiken, nog meer stress erbij...... not!
    Hoe is het met je (eventuele) symptomen, nog iets erbij naast kortademigheid?

@ Sabrina : jammer dat je man ziek werd, verdarrie.
    Helaas, maar volgende ronde beter!

@ Smoeltje : hai!
    En ja, fijn dat je je weer voorstelt want met mijn oude grijze hersencellen had ik het niet geweten ;)

Ik kan me helemaal voorstellen dat de teleurstelling van deze mislukte ronde en de mededeling van je vriendin je zwaar vielen. Je bent blij voor haar maar het is zo pijnlijk voor jezelf......

Ik hoop voor je dat de arts volgende week een goed behandelplan voor jullie heeft en je snel hiermee aan de slag kunt!
    Waar knijp je hem precies voor?

15. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    dikke negatief getest weeral, morgen naar ronde 16 waarschijnlijk.
    Ppppppppppppffffffffff soms is alles teveel, zeker als ze zeggen we waren ... en al zwanger :) WANNEER WIJ :(: :(:

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Moeilijk is dit hè Zico :cry:
    Sterkte!

17. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hey Peppep, petrischaabeebies? :)
    wat zijn dattuh?

Ja, kreeg nog een lief smsje van vriendin dat onze tijd ook nog wel komt.
    En gek eigenlijk, ik heb het er aan de ene kant best wel moeilijk mee, maar ergens heb ik ook zoiets van: als het niet zo is, dan is het niet voobestemd.
    Dus ergens kan ik er wel goed mee omgaan en kan ik het los zien van als het anderen wel sneller lukt.

Natas, ja ik ben meestal niet zo geduldig hou niet van wachten. Wil altijd meteen horen hoe ik ervoor sta....ook als dat dus minder positief is.

Waar ik hem voor knijp is heel eenvoudig: ik kijk op tegen wat ze gaan doen.
    En gezien mijn weigerachtige tegendraadse eileidertjes zijn dat maar 2 dingen: een operatie....of IVF.

Als ik aan een operatie denk wordt ik nu al ziek...de kijkoperatie vond ik al een crime en een grotere operatie zal een hel zijn om.
    En IVF ben ik ook erg bang voor. Al die onderzoeken, de pijn, de teleurstelling als het niet lukt en misschien na zoveel behandelingen te horen krijgen: sorry mevrouw en mijnheer geef de hoop op.

Als ik nooit kinderen zal kunnen krijgen wil ik het direct weten inplaats van allerlei ellende doorstaan.
    Dan heb ik liever e pijn in 1 keer goed en hard dan hopen, hopen en hopen en dan teleurgesteld worden.

Ik weet het, loop op de zaken vooruit maar dat is ook een beetje mijn aard. Ik ga alle mogelijkheden na om eventuele teleurstelling te verzachten.

18. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Smoeltje,
    Wat een heftige situatie voor jullie. Ik zou er ook nog niet aan moeten denken dat IVF mijn enige optie zou zijn. Ik denk dat je ook aan dat idee moet wennen, dan kun je je er ook langzaamaan op voorbereiden. Het is natuurlijk erg zwaar omdat er inderdaad geen enkele garantie is. Nou sterkte in elk geval met wachten op de uitslag.

Susi DUBBEL GEFELICITEERD!
    Ik zou wel graag in jouw schoenen willen staan...langzaam aan leef ik wel weer erg toe naar het idee dat het er volgende keer vast 1 zal zijn. Weet je trouwens of het een- of twee-eiige tweeling wordt? Of moeten ze daarvoor de vruchtzakjes nog beter bekijken? Moet je zwangerschap nu in het ziekenhuis gevolgd worden? Of kan je bij de verloskundige blijven.?
    Oh ja, ik las ergens dat je een tienvoudige dosis foliumzuur zou moeten slikken bij een tweelingzwangerschap, heb je daar iets over gehoord?
    Nou geniet er maar dubbel van!

Pep,
    Wat een rare eierenzoekers zijn wij he!? Als ze van chocola waren, dan was het valst heel anders gegaan. Maar Natas heeft uiteindelijk ook haar ei gevonden.

Al een beurse bips Natas?

19. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    Idd kan het zijn dat mijn ei al geweest is maar dan is het ongemerkt gegaan terwijl ik normaal een duidelijk zichtbare ovulatie heb.
    Mocht ik hem inderdaad gehad hebben dan moet ik binnen 10-12 dagen na 15 november ongesteld worden. Daarvoor heb ik namelijk niet getest, maar wel geklust ;).
    Dus op 25-27 november ongesteld worden of ik krijg mijn ei dit weekend en daar dan nog 10-12 dg bij optellen. Dan is idd mijn cyclus langer maar nog best te doen. Buiten dat, heb niks te vinden over mijn cyclus dat kan ik niet regelen. Niet dat ik nu zo'n steady LF heb maar ik las dus dat het binnen 10-12 dagen moet vallen.

Vanavond is vent werken en heb ik het (bij het eten) met mijn ouders er over gehad dat we toch weer in het zhs gaan beginnen. Allebei waren ze heel open en zelfs mijn vader die van huis uit heel gesloten is. Warm thuiskomen is dat ;). Van de week ga ik mijn ziekenfonds uitpluizen over de mogelijkheden voor IUI en IVF. Zelf hadden ze ook jarenlang op mij gewacht..
    Mijn vader moest wel lachen om het smeppen haha.
    Oh ik gun ze zo graag een kleinkind! ...
    Je moet die oogjes eens zien glunderen en stralen als we het er over hebben, machtig toch!

Dacht mezelf net op het toilet op slijm te betrappen zonder ik er erg in had, nog keer geprobeerd maar toen kon ik het niet vinden.

Smoeltje, petrischaalbeebs zijn beebs die met hulp zijn gemaakt. In een schaaltje in het laboratorium ;)
    Ik knijp hem ook behoorlijk voor IVF, maar ik heb gelezen dat je ook onder gehele narcose kunt. In Turkye zelfs, als je 200 euro betaald. Nou kom maar op haha, ik wil wel een dozijn IVF behandelingen. Ik ben alleen bang voor het terugplaatsen .. dat gaat via de schedewand.. brrrrrrrrrrrrrr. Opzuigen van de eitjes moet ik nog even opzoeken want daar twijfel ik nu aan eigenlijk. Maar dacht dat dat via de baarmoeder ging..
    Die teleurstellingen ja.....maar toch denk ik dat ik het wil proberen (mits onder gehele narcose)..

Zico... dikke knuf!

Natas nog steeds wachten...saai he op de bank...

20. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Even nog mijn werkupdeetje,
    Ik ben een loyaal persoon en zit er afgelopen dagen steeds maar mee in mijn hoofd. Ik wil mensen niet aan het lijntje houden eb wil ook volop van start. De directie is nu hard voor me aan het onderhandelen, maar kennenlijk nog niet hard genoeg, want hij heeft nog steeds geen positief antwoord van het bestuur. Vanmorgen zei hij me dat het antwoord vandaag zou komen, vanavond sprak hij bij me in dat het nog steeds onzeker is.

Op mijn beurt heb ik nu wel de knoop doorgehakt en ga ik vanaf volgende week bij de andere school werken. De directeur begreep me zelfs, dat wil denk ik ook wel wat zeggen...
    Pfff ik werk er bijna drie weken en weet nog steeds mijn salaris niet. Per dag zag de situatie er steeds weer anders uit.

En trouwens, de zwangere collega had vandaag een heel naar bericht van het onderzoek. Het kindje is naar alle waarschijnlijkheid niet levensvatbaar. Waarschijnlijk wzou de zwangerschapsvervanging dan ook eerder een ziektevervanging op de korte termijn worden. Ook dat punt ligt anders bij de andere school. Daar zal ik voor een vaste groep komen.

Dus vanaf maandag ben ik kleuterjuf.
    Voor diegenen die met verstandelijk gehandicapten werrken; het blijft een vrolijke boel en het niveau van leren is ongeveer gelijk. Maar ik weet dat ik sommige kinderen nog wel lang zal herinneren.

En verder... minikrampjes in mijn buik, kortademig maar geen enkel duidelijk teken. Maar Natas geeft me toch weer hoop!

Deel Deze Pagina