Lientje gefelicifrummel met je frutseltje met kloppend hartje! Nu positief naar de de volgende weken. Is je volgende echo gewoon in week 20? Spirit, jij ook gefeliciteerd! Wat een opluchting zal dat zijn voor jullie zeg! Ook voor jou weer lekker positef genieten nu!
Mijn testen zijn vandaag ook nog niet binnen gekomen. Ze zijn dinsdag verstuurd. Ik vrees dat ze gewoon niet komen. Gisteren kreeg ik zelf ook post van een buurman, dus kennelijk is de PB een beetje in de war. Als de buren niet opletten op wat van hen is, dan ligt het misschien daar. Maar om ze nou allemaal te vragen... Nou ja, ik wilde toch pas na het weekend testen. Nu kom ik niet in de verleiding. Vanmorgen had ik vrij veel krampjes in mijn buik, dus het had me niets verbaasd als ongi vandaag al kwam.
Spirit Super! Een hele geruststelling zeg! De VK heeft ons vandaag veel info gegevens over de mogelijke onderzoeken en ze wilde er dinsdag nog even met ons over praten. Wij besluiten dit weekend hoe we er mee om gaan. Ik denk dat de keuze toch op een vruchtwaterpunctie zal vallen. Anna, Lekker zeg zo'n postbode. Maar goed, misschien behoed hij je inderdaad voor wilde acties Ik ga maar eens even uitgebreid duimen dat je morgen alsnog naar het kruidvat moet. (als de postbode nog niet geweest is dat he) Liefs, Lientje
Lientje een verstandige keuze de vruchtwaterpunctie. Ik persoonlijk zal nooit weer een combinatietest laten doen, wat een gestres om niets was het bij ons en bij veel meer heb ik de afgelopen weken hier gelezen. Je wereld staat ff volledig op zn kop bij een verkeerde uitslag. En dan krijg je erg veel spanning als je bijna 2 weken moet wachten op de uitslag want de negtieve uitslag van het bloedonderzoek blijft wel door je hoofd spoken! Alle andere dames hier wil ik veel succes wensen met zwanger raken, blijf er vooral in geloven en geef de moed niet op!
Mogge! Pep, kom op met je nieuws! He, nou ga ik weer twijfelen. Wel of geen combinatietest... vruchtwaterpunctie en vlokkentest zie ik zowiezo niet zitten... Eerst maar de eerste echo donderdag.
Wat een goed nieuws Spirit, gefeliciteerd! Omdat er bij vlokkentest en vruchtwaterpunctie een kleine kans op miskraam is zou ik toch eerst de combinatietest laten doen. Dat hadden we de vorige keer zo besloten en zal een volgende keer weer zo zijn.
Ik voel helemaal niets, behalve een zere kont van het harde wachtbankje Nou voelde ik de vorige keer toen ik zwanger werd voor NOD ook niets, dus wat dat betreft wil het weinig zeggen. Maar op de 1 of andere manier heb ik dit keer niet zo veel hoop. Morgenochtend ga ik testen.
Mogge allemaal, Voor het bezoek aan de VK was ik ook vast van plan eerst een combinatie test te doen, maar ben nu serieus aan het twijfelen. Zij vertelde dat het vaak gebeurd wat Spirit vertelde. Ook omdat leeftijd een van de 3 tellende factoren is. Daardoor komt er vaker een hogere kans uit. Volgens haar is de combinatietest ook in de medische wereld steeds meer een omstreden test. De nekplooimeting is volgens haar ervaring wel een duidelijke indicator. Zij doet altijd voor mensen naar het ziekenhuis gaan voor de combitest alvast zelf een nekplooimeting omdat haar ervaring is als die verdikt is, er bijna altijd wat aan de hand is. Dan kan zij je vast een beetje voorbereiden op wat er uit kan komen. Andersom is ook waar volgens haar. Als de nekplooi goed is, is er meestal niets aan de hand ookal komt er een grotere kans uit de combi test. Ze heeft ook het verschil tussen de vlokkentest en de vruchtwaterpunctie goed uitgelegd. Het grote nadeel van de vruchtwaterpunctie is dat deze zo laat (16-18 weken) is en dat het dus emotioneel heel zwaar is als het dan mis is omdat veel vrouwen dan al leven hebben gevoeld. Maar het risico daar is wel kleiner dan de vlokkentest omdat ze geen weefsel, maar alleen vruchtwater wegnemen. Omdat de vlokkentest zo vroeg is, weten ze niet altijd precies wat ze voor weefsel wegnemen en dat leidt toch af en toe tot bijvoorbeeld oogbeschadigingen of dat soort dingen. Bij beide is er een kleine kans dat het mis gaat, maar die is echt heel erg klein en zij heeft het nog nooit in haar lange carriere meegemaakt. Bij beide tests niet. Volgens haar komt het erop gewoon op neer welke mate van zekerheid je wenst. Beide tests geven een 100% zekerheid of het kindje een chromosomische afwijking heeft. Het zegt niets over ander soort afwijkingen trouwens. De combinatietest geeft slechts een kans. Als de kans klein is, is dat voor veel mensen een geruststelling, maar het blijft wel een kans. En andersom leidt een grotere kans vaak tot veel stress en is heel vaak onterecht, maar dan moet je alsnog de volgende test doen. Daarom denk ik dat ik haar vraag een nekplooimeting te doen rond 12 weken en om met 16 weken een vruchtwaterpunctie te doen. We hebben dinsdag weer een afspraak bij haar om hierover met haar nog eens te praten en om onze keus te vertellen. En voor alle dames hier: wij wonen in een behoorlijk gereformeerd gebied. Er worden hier dus veel kinderen geboren ook bij moeders van in de 40. Zei vertelde dat het meestal gewoon goed komt en dat ik me geen zorgen hoef te maken over mijn leeftijd. Ze heeft pas nog een moeder van 48 jaar verlost. Wolk van een baby. Het enige wat zij zei was dat ze graag wil dat we heel bewust onze keuze maken over de tests en goed nadenken over wat het voor ons zou betekenen als het kindje een afwijking heeft. Pff, wat een lang verhaal. Liefs, Lientje
Wij hadden ook om die reden besloten om de combinatietest te laten doen, dus geen risico van een miskraam. Maar doordat wij een negatieve uitslag van het bloed kregen moesten we toch de keuze maken om een vlokkentest te laten doen en gelukkig was er niets aan de hand! Maar hierdoor heb je wel 2 beroerde weken gehad. Als we gelijk hadden gekozen voor de vlokkentest hadden we dit pas in de 12e week laten doen, dus via de buikwand wat minder risico gaf dan nu. Maar ja we hebben het gelukkig gehad en het hheft een goede afloop, dat is het allerbelangrijkste! Maar als we gelijk voor de vlokkentest waren gegaan hadden we de stres niet gehad van het bloedonderzoek. Dit is natuurlijk onze ervaring en er zullen ook veel mensen zijn met goede ervaringen met de combinatietest.
Zo is het Spirit, uiteindelijk gaat het om de uitslag. Heel fijn voor jullie dat het allemaal goed zit! Liefs, Lientje
Egomodus aan Oh my, wat ben ik misselijlk op dit moment zeg, ik dwing mezelf wat te eten in de hoop dat het weg trekt... Egomodus uit.
Anna en Natas, m'n duimen draaien overuren voor jullie! Spirit. Geweldig meid, een goede uitslag. Gefeliciteerd! Lientje, wij gaan ook voor de vruchtwaterpunctie. Juist omdat je dan gewoon zekerheid hebt en het risico het kleinste is. Ook bij onze dochter hebben we een punctie gehad (en het geslacht laten bepalen). Ik vond het voor mezelf gewoon een geruststellend idee dat je hiermee een aantal afwijkingen kon uitsluiten. Molly, balen meid, dat je zo misselijk bent. Peppep, hoe is het bij jou? Jullie maken ook overuren met smeppen en randjesfietsen. Wel energie overhouden voor andere leuke dingen hoor! hihi. Zico, hoe is het nu met jou? Naar de rest zwaai zwaai!
Goed nieuws allemaal hier! Wow! Mijn ei is onderweg hihi, streepjes veranderen maar ik kan nou niet goed zien of hij donkerder wordt of dezelfde kleur is. Het controlestreepje kleurt volledig egaal maar het eigen streepje kleurt alleen aan de linkerkant (heb ik al vanaf begin). Vannacht en vanmorgen nog geklust...zonder resultaat. Ik heb express het stripje niet laten zien en niet gezegd dat ik donker aan het kleuren ben maar toch was de stress te hoog zei hij..ahhh. Ik zei al tegen hem dat we het dan niet voor het 'moeten' doen maar gewoon voor de lekker. Dus we hebben gewoon lekker genoten zonder ejaculatie . Ben wel in mijn hoogtijdagen want het gaat erg soepel allemaal daar onder (heb wat ehum naja 'minder prettige' ervaringen..). Das wel weer een graatmeter voor mezelf. Jammer dat het niet gelukt is. Vanaaf weer proberen, vroeg al of hij misschien iets voor een film voelde oid, ja weet ik veel... Snap wel dat het toch tussen je oren zit en dat het voor een vrouw makkelijker is dan voor een man. Strakkies lekker even samen het dorp in, sintkadootjes kopen, daarna moet hij weer werken.
Jammer Pep, maar idd samen genieten. Afspraak voor vanmiddag afgezegd, lig nu lekker even in bed en de misselijkheid lijkt weer te zakken. Hoor vent onder de douche, ik kruip er even bij, denk ik.
Lekker warm even douchen Mol, groot gelijk. Lekker gecancelled voor vanmiddag, morgen weer een dag Ik ga vanavond even die CB ovutest er tegenaan gooien, misschien dat die duidelijker beeld geeft. Dan ook gelijk met die MatCare test, zien of er verschil is. OH ja en die 2 x donkere strepen had ik dus al na krap 2.5 uur plas ophouden, ik redde het echt niet langer gister... Nou ik ga even naar het toilet en dan zijn we pleite, moeten om half 5 weer terug zijn. Ze komen offerte maken voor het draineren (afwateren) van de paardenbak. Fijne dag allemaal!
Nou peppep dat is goed nieuws en nu maar klussen! Ik ben nu met vloeien gestopt, heb dus zeg maar een dag gevloeid, toen een halve dag niet en toen savonds weer wat (eergisteren dus). Ga toch maar een test halen want wil wel weten of ik nu zwanger ben of niet. Heb wel hele zachte borsten (doen ook geen pijn meer, vorige week nl wel) en nog steeds drukkend gevoel in onderbuik. Verder nergens last van. Iedereen heel veel succes gewenst en klus ze!