35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Jippeltje, Jul 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Pep,
    Ik heb gelezen dat je met hete baden op moet passen als je een vroege zwangerschap zou hebben. Ik heb meteen maar even de link opgezocht van de erfo site.

http://www.zwangerstraks.nl/saunasenhitte.php

Dit is een gesubsidieerde site van de overheid, dus de informatie is betrouwbaar. Nu je zegt zo veel te denken aan een zwangerschap zoiu je hier vast rekening mee willen houden.

Molly,
    Ik kan me niet herinneren hoe het met jou is gegaan qua testen. Had je eerst negatief getest en toen toch positief?

Smoeltje,
    Sterkte morgen in het ZH. Ik hoop dat er een vruchtbaar plan aan zit te komen.

2. Peppep

Peppep Actief lid

Nov 11, 2007
    321
    0
    0
    oh bedankt voor de link Anna, ik zal hem even openen en lezen. Ik kan gelukkig niet tegen heter baden dan 40 graden, dan ontplof ik van hitte hihi.
    bedankt voor het meedenken!

3. Annna

Annna Fanatiek lid

Sep 20, 2007
    2,587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Pep,
    Jij ook sterkte in het ZH morgen. Misschien kan je je gevoelens eens aan hem voorleggen.

4. Peppep

Peppep Actief lid

Nov 11, 2007
    321
    0
    0
    Dank je, dat ga ik ook zeker doen ;)
    Al is het alleen maar om me gerust te stellen met zijn/haar deskundige visie.

Nou ik ga even een lauwwarm badje nemen meiden, truste alvast, weet nie of ik nog online kom.

5. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Anna: 6 oktober ongi, 19 oktober eisprong, 30 en 31 oktober negatief getest. 1 + 2 november "ongi"-bloed, 3 november slijm met restjes rood. 11 november vroeg ik me af wanneer mijn eig ongeveer zou komen, kocht een ovulatietest en die was mega positief. Iemand van het forum pb'de me toen gelijk van "weet je zeker dat je niet zwanger bent?", waarop ik een paar uur daarna toch maar even heb getest....... positief. Laat, 23 dagen na eisprong, maar door de ongi die geen ongi was heb ik alles een week weggewuifd, incl alle symptomen, waarvan PepPep hier het meeste nu ook heeft.

Natas, nee, geen lachgas, ze hebben daar narcose met infuus. Gyn morgen 14.00 uur.

6. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Peppep, ik krijg morgen de officiele uitslag van mijn kijkoperatie in september dit jaar.
    Ik weet al wel dat ik afgesloten eileiders heb, dus waarschijnlijk IVF of hersteloperatie.
    Maar dat horen we dus morgen allemaal.

Van de week werd ik overigens gebeld door de man van een van mijn teamleden. Ze was met spoed opgenomen in het ziekenhuis wegens BBZ...pff erg heftig.
    Ze wist niet of ze nou wel of niet zwanger was, menstruatie bleef maar uit. Maar test gaf negatief aan tot ze in het weekend buikpijn kreeg.
    Vond het zo erg voor haar....ga morgen even bij haar langs.

Peppep, jij gaat morgen ook naar het ziekenhuis?

Anna, dank je wel!

7. SanRob

SanRob Bekend lid

Jun 28, 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Hallo iedereen,

Af en toe lees ik wat iedreen meemaakt hier. Erg leuk.(niet letterlijk wat iedereen meemaakt natuurlijk)

Ben zelf vanaf juli dit jaar "bezig", of eigenlijk WIJ natuurlijk.
    Ik word over dikke maand 38, wat nu toch wel erg bejaard gaat klinken.
    Maar zoals meerderen hier opt forum, liep mijn leven ook niet helemaal zoals ik het "gepland"had en behoor ik dus nu tot de 35+rs die zwanger willen worden.

Weet iemand een makkelijk temperatuurslijstje, dat ik kan printen?
    Of heeft iemand tips betreft temepraturen?

Ik ga maar weer eens een tijdje jullie "volgen".

Groetjes Sandra

8. Scorpio

Scorpio Lid

Nov 8, 2007
    46
    0
    0
    Hay, hier ben ik weer "groot ei zoekster v/d maand"

Allereerst iedereen die naar het ZH gaat heel veel suc6.

Heb vandaag een (klein) 2e streepje gevonden, maar al veel meer dan het deze maand ooit is geweest.

Nu had ik ook vandaag (sorry voor de omschrijving) een lange dikke sliert slijm op mijn papiertje (heb hierover ook een topic geopend "help dat kan dit zijn"). Hier iemand nog ervaring mee ? Schrok :oops: er wel van vanmorgen !

Toen ik thuis kwam weer een ovu. testje gedaan en vond een 2e streepje (zonder het tegen het licht te houden) dus mijn gedachte was joepie dit oude lijf doet t toch nog een beetje ! :)

Zo maar even flink aan de klus.......;) ?

9. Peppep

Peppep Actief lid

Nov 11, 2007
    321
    0
    0
    Scorpio, die sliert kan zo maar je vruchtbare slijm zijn. Klusserdeklus hihi

Die sliert slijm had ik vanavond ook op mijn papiertje, heel apart...heb hem deze maand niet gehad, misschien krijg ik nu pas echt mijn eisprong of krijg ik hem de tweede keer.. snap er niks van.
    Maar goed we zijn niet voor niks al 8 jr bezig, dat kan maar zo door rariteiten komen natuurlijk.
    Voel trouwens nu helemaal niks meer hoor dus ik zal wel weer een cyste ofzo hebben of toch een buikgriep ;).

SanRob, kijk eens bij Fertility Friend, even registreren en je kunt je eigen kaartje bij houden. Retehandig!

Smoeltje, brrr vast een rotonderzoek geweest?
    speel al even met de vraag 'kan een eitje andere kant uitspringen', oftewel kan mijn eileider dichtzitten waardoor ik dus cystes krijg. Hoe hebben ze dat precies gedaan bij jou? en waarom kunnen ze niet gelijk de uitslag geven tijdens het kijken...?

10. Peppep

Peppep Actief lid

Nov 11, 2007
    321
    0
    0
    Net een leuk baby 'on board' kaartje voor dinnetje geknutseld. Na een miskraam begin dit jaar is nu alles in orde.

11. justfortoday

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Mogge,
    Pep, ik had slijm terwijl ik al zwanger was.

Mijn slaapnacht begon om 4 uur, voor die tijd was heel het lijf te onrustig en bezig met kiespijn. Heb huisarts gebeld, had nog een amox kuurtje liggen en die mag ik nemen.
    Was van plan om gewoon naar mijn werk te gaan tot 12.30 uur maar heb me net afgemeld. Even hier bijlezen en misschien nog een uurtje dutten.

12. Peppep

Peppep Actief lid

Nov 11, 2007
    321
    0
    0
    Je zit er nu iig Mol ;)

Zo, vanmorgen bij Gyn geweest, en of ik gelijk heb dat er wat zit daar binnen! Heb een echo gehad.
    Jawel, het is 14cm x 8 cm.. onder andere...er zitten er nog meer waarvan 1 ongeveer de helft qua grootte...oftewel...mijn rechterkant zit onder de endocystes....
    Zo daar gaat je koppie wel effe van malen...

Vanaaf meer verslag over mijn bezoek aan het zhs..

13. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

Apr 3, 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    He bah, Pep...was je er al bekend mee? Ik heb zelf ook endometriose (waarschijnlijk een lichte vorm) en ben vorig jaar oktober en dit jaar januari aan eentje geopereerd. Die eerste was ook behoorlijk groot en gevuld met oud bloed, de 2e kleiner en zat op precies dezelfde plek links, waarschijnlijk is bij de eerste operatie niet al het weefsel weggehaald. Voor de rest was alles schoon en zag het er goed uit van binnen. Toen we op 6 november naar het medisch centrum kinderwens gingen werd er ook een inwendige echo gemaakt en ja hoor, weer een cyste maar deze was heel klein en zat rechts. :x Het kan zijn dat hij nu weg is of dat ie groter wordt. 12 december gaan we weer naar mck en dan zal ik wel zien of hij er nog steeds zit (hoop hoop hoop dat ie weg is [-o< ).

Hoe voel je je eronder?
    Je mag me ook pb-en hoor als je wil.

Liefs, Daantje

14. jolanda666

jolanda666 Actief lid

Oct 30, 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Anna hoop dat je snel positief test want hier wordt je ook niet goed van. Soms kun je nog beter ongi worden weet je tenminste waar je aan toe bent!
    Ben idd heel benieuwd of ik ongi wordt over een paar weken. Heb nog steeds zelfde gevoel in buik, opgeblazen en telkens van die plopjes. Verder heb ik nu hele zachte borsten, kan me niet heugen dat ik ooit zulke zachte borsten heb gehad. er zitten nu ook niet van die harde stukken in, echt raar. en ik was vanmiddag beetje licht in mijn hoofd. Misschien ga ik van het weekend nog een x testen.

15. jolanda666

jolanda666 Actief lid

Oct 30, 2007
    330
    0
    0
    administratief
    Drenthe
    Peppep dat is vervelend nieuws! Hoop dat ze je snel kunnen helpen.

16. justfortoday

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Oww Pepje, wat kl*te.....

Ben terug.
    Nou, het hartje klopt, en de vruchtzak is in de lengte goed aan bijna 8 weken, maar het vruchtje heeft de maat van minder dan 5 weken. Daardoor kon 't mens niet de lengte van de zwangerschap bepalen en moeten we 12 december terugkomen voor weer een echo. Mocht niet eens een filmpje van het beeld maken :(
    O ja, en in de vruchtzak zit ook een stolsel...
    Ik koop nog geen sokjes en vertel het mijn vader nog niet.

17. Peppep

Peppep Actief lid

Nov 11, 2007
    321
    0
    0
    Mol...je bent idd te vroeg terug om ook al bij de Prenatal te zijn geweest...
    Waar kan de grootte mee te maken hebben?
    Tjee zeg..das effe niet wat je hoopte te horen als je daar heen gaat, fijn dat ze de 12e nog een keer gaan kijken. Dikke knuf!

Tot later meiden moet werken..hele ochtend in zhs geeft flink achterstand..

18. justfortoday

Oct 23, 2007
    2,312
    0
    0
    Eerste gedachte (en dat was denk ik ook Freesia's eerste gedachte per email) is dat die stolsel misschien ook wel een vruchtje is geweest. Ik heb het het mens gevraagd en ze zei dat ze dat niet wist en daarna deed ze een beetje kortaf van "gewoon over 2 weken bij mij terugkomen en de 1e 12 weken zijn toch het grootste risico".

19. Peppep

Peppep Actief lid

Nov 11, 2007
    321
    0
    0
    wat een botte kip zeg! tsssss moet ze ongesteld woren ofzo? of is ze nodig toe aan een beurt...
    nah nee niet prettig.

20. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    @ Molly : wat een botte tr*t! :( Sorry, geen ander woord voor over.
    En balen dat de echo je niet de zekerheid heeft gegeven waar ik ook op hoopte voor je.

Kun je niet via je HA of gyn aan iemand anders komen om een volgende echo over 1 week te doen? Of de gyn zelf, die doet ook echo's en is medisch natuurlijk veel beter onderlegd.
    Want wat hebben ze nu gezegd over de kansen? En 2 weken wachten is achterlijk lang, hoeft helemaal niet.

@ Pep : jeetje, hier ben ik even stil van..........
    Ik begrijp dat er nog een kans is deze maand met de eicel op de echo. Maar die cystes, die moeten worden weg gehaald neem ik aan? Wanneer heb je weer een afspraak, al iets besproken over het vervolg?

Phoe, je zal al deze informatie ook wel even op jezelf in willen laten werken.

@ Smoeltje : ik ben benieuwd hoe het met jou vandaag is gegaan.

@ Anna : al nieuws?

@ Sorpio : succes met de zoektocht! ;)

@ SanRob : welkom hier!

Mijn update : vanmorgen bij de prikkert geweest.
    De acupunctuurbehandeling is gericht op werking baarmoeder en -slijmvlies, doorbloeding, tegen afstoting, hormonale balans (in week 7/8 moet baarmoeder die functie over gaan nemen van hypofyse en daar zit soms een kink in de kabel), etc.
    Voor foutieve aanleg of chromosoomfouten in het vruchtje zelf kan hij niets betekenen, hij kan alleen prikken op zo gunstig mogelijke omstandigheden en omgeving ervoor.

Heb daar een half uurtje gelegen met 4 naaldjes in een oor.
    Tot week 8 mag ik elke week terug komen, daarna tot week 14 om de week, daarna mag ik hem rond week 40 een geboortekaartje sturen...... I hope! [-o<

Share This Page