35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Peppep, zomaar even een digiknuf voor jou om je een hart onder de riem te steken.

Bij veel medicijnen wordt inderdaad afgeraden om ze gedurende zwangerschap te gebruiken, puur omdat het nooit getest is op zwangere vrouwen. Lieve schat, je hebt gewoon geen keuze, je moet dit medicijn gebruiken. Er zijn mensen die gewoon alcohol en drugs ed blijven gebruiken en waar alles toch goed blijft gaan gedurende. Probeer het positief in te blijven zien.

Wie weet is zich nu wel een heel lief ieniemieniepeppepje in jouw buik aan het ontwikkelen, en meid, het is je gegund na alles wat je al heb moeten meemaken. Neem je rust wanneer je het nodig hebt en probeer zo rustig mogelijk te blijven. (ik weet uit ervaring hoe verd.. moeilijk dat is). Maar probeer het, dat komt jou en je eventuele kindje in wording alleen maar ten goede.

2. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Molly, op naar je volgende echo meid. Die kleine heeft nu al een inhaalspurt gemaakt, daar gaat hij/zij nu gewoon mee door.

3. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    Dank je voor de knuffels meiden, het was gewoon echt even schrikken als je dat gelijk in je baarmoedergebied voelt stromen..

Vanmorgen werd ik wakker met het gevoel van een duimdruk in de linkerkant van mijn baarmoeder. Hoop dat het een goed teken is, want ik durf niet meer te testen tot 5 december..

Mocht het wel raak zijn dan wil ik gelijk (na pos.test) over op mijn goede medicijnen. Wat ik nu slik mag echt niet en ik durf die ook niet meer te slikken eerlijk gezegd, helemaal na gister...

Zit er wel mee in mijn hoofd dat ik nu al de 3e keer pijn heb in deze week.. hoop niet dat dat erger gaat worden want dan zal ik het misschien niet vol kunnen houden.

4. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Goedemiddag, dames, wat een pisweer zeg. Echt weer om bij het laat wakker worden vent wakker te maken voor wat broodnodige intimiteit :oops: ;) en daarna lekker met een bammetje hier bij te lezen :)

5. Hallo 'oudere' (bijna) mama's en meiden die graag zwanger willen worden,

Ik zie dat jullie al een poosje met elkaar kletsen, dus ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik 'zomaar' binnen kom vallen...

Eerst iets over mezelf: Ik ben moeder geworden twee weken voor mijn 37e verjaardag. Hier is in mijn geval ook een hele geschiedenis aan vooraf gegaan.

Op 1 januari 2001 stopte ik met de pil, maar toen ik in janauri 2003 nog niet zwanger was, zijn we het medische circuit in gegaan. Na diverse behandelingen en een kijkoperatie werden we naar het AZM gestuurd voor IVF. Dit was in mei 2004. Wij wilden toen echter eerst even rust en besloten om dat traject een jaartje in de koelkast te zetten. Precies een jaar later bleek in zwanger, maar helaas bleek bij de eerste echo het hartje niet meer te kloppen en heb ik een curettage ondergaan. In oktober 2005 besloten we dan toch voor IVF te gaan, maar helaas wilde de zorgverzekeraar niet (meer) betalen, omdat wij nog geen 3 jaar 'bezig waren'... :confused: !? Ze waren namelijk opnieuw gaan tellen, aangezien een miskraam weliswaar een mislukte zwangerschap is, maar wel een geslaagde bevruchting... :( Het AZM was het hier niet mee eens en besloot er tegenin te gaan. In die periode besloot ik mijn ogen te laten laseren, nu kon het nog... Die laserbehandeling heb ik moeten afzeggen, omdat ik eind april 2006 in verwachting bleek van onze dochter Jasmijn :D ! Jullie begrijpen dat ik nog steeds met veel plezier mijn lenzen en bril draag... ;)

Tja, en dan komt de volgende vraag: Gaan we voor een tweede (met kans op een herhaling van het hele circus) of laten we het bij één kindje? Altijd hebben we gezegd: 'Als we er ééntje krijgen, dan hoort niemand ons meer zeuren', maar het verlangen naar een tweede kindje stak toch al vrij snel de kop op.

Vandaar dat wij besloten hebben om na de bevalling geen anti-conceptie te gaan gebruiken, maar de natuur even zijn gang te laten gaan. De vraag is natuurlijk hoelang we dit op zo'n ontspannen manier kunnen blijven bekijken...

Omdat ik voor mezelf wel wilde weten of mijn cyclus in orde is (vóór de miskraam had ik meestal geen eisprong...) ben ik sinds twee maanden gaan testen met ovulatietesten uit de webwinkel hier. Gelukkig gaven deze testen beide keren een eisprong aan...

Sorry voor het lange verhaal, maar nu hebben jullie een beetje een indruk van mij gekregen...

6. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Welkom Lola, ik heb "even" je dochter haar website bekeken, en begrijp heeeeeeeeeeeel goed waar het verlangen van nog zo'n wonder vandaan komt!

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Pep : rot dat je je medicatie in moet nemen, maar je kan niet anders meid. Ik kan me voorstellen dat je er geen prettig gevoel bij krijgt maar ik denk dat je er niet meteen van uit hoeft te gaan dat het zo schadelijk is voor een vruchtje.
    Ik duim voor je!

@ Molly : phoe, ik ben opgelucht met het nieuws van je echo!

@ LMM en Scorpio : ik duim dat jullie maar héél kort gebruik hoeven maken van die roze kussentjes op de wachtbank! ;)

@ Lola : welkom hier!
    Ik kan me voorstellen dat je verlangt naar een 2de, maar ook dat je absoluut niet uitkijkt naar het circus van de MMM. Ik hoop voor je dat je weer spontaan zwanger mag raken, het is al fijn te weten dat je de afgelopen maanden je eisprong hebt gehad.

Ik heb het even een paar dagen afgewacht maar nu, een week na de 1ste posi test op NOD, moet ik concluderen dat ik van deze zwangerschap minder merk dan de vorige. Vorige keer deden mijn borsten bijvoorbeeld echt zeer, nu zijn ze alleen wat gevoelig.
    Ik weet dat het niets hoeft te betekenen, ik weet dat elke zwangerschap anders kan zijn en dat weinig symptomen hebben niet negatief hoeft te zijn. Maar gevoelsmatig zint het me voor geen meter.

8. @Mollyvg: Dank je wel voor je compliment. Ik moest er van blozen... :D
    Jij overigens van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik heb natuurlijk niet alles terug gelezen, maar kreeg wel mee dat je zwangerschapsduur niet eenvoudig te bepalen was...

@Natas1: Ook jij van harte gefeliciteerd! Ik kan me goed voorstellen dat je je onzeker voelt. Daardoor ben ik zelf op dit forum terecht gekomen toen ik vorig jaar ontdekte dat ik (weer) zwanger was. Ik was ook zo onzeker en ik vond het fijn om mijn vragen aan de verloskundige hier te stellen. En ik herinner me ook nog heel goed hoe lang het duurde (voor mijn gevoel...) voordat we onze eerste echo kregen (positief getest op 21 april, eerste echo op 10 mei).
    Aan jouw onderschrift kan ik ook wel uithalen dat het bij jou ook niet allemaal vanzelf is gegaan...

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Het is moeilijk hè, al die onzekerheden....... helaas staat zwanger worden/blijven daar ból van.

10. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Natas,
    Sterkte met niet doemdenken. Een week na het testen is nog niets natuurlijk, misschien ben je over 3 weken al twee kilo kwijt. Hoop ik niet voor je hoor!
    Een andere vertrekker was ook zwanger en heeft helemaal nergens last van gehad. Nog niet eens zeeziek of wat. Alles verloopt prima en ze mag nog een week of 3.

Lola welkom

11. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Natas, hier op dit moment ook weinig symptomen hoor, behalve vandaag iets nieuws, slappe armen met weinig kracht.
    Knuffie van mij naar jou!
    Tja Lola, zo te zien heb je gewoon een geweldig mooie meid die vast zo lief is als ze eruit ziet, en dat mag best gezegd worden toch? ;)

12. @Mollyvg: Jasmijn is inderdaad een schatje (zegt een bevooroordeelde moeder... ;) ) Maar zonder gekheid: Jasmijn is een vrolijke en gemakkelijke baby. Ik zeg altijd maar: 'Dat krijg je wanneer je lang hebt moeten wachten voordat je moeder wordt!' Ik dat kader bezien krijgen jullie 'oudere mama's' allemaal vast en zeker een fantastische baby... :)

Even over je avatar, is dat een babyfoto van jou? Dan was je zelf ook een schatje... ;)

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hey Anna en Molly, ik weet dat dit helemaal geen reden is om te gaan doemdenken...... maar ja, bang hè.

14. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Ja, ik kan het heel goed begrijpen hoor!

15. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Logisch, je hebt toch een hele negatieve ervaring achter de rug.

16. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Ja, precies 5 pond woog ik.
    Hier nog 1, al een stuk groter ;) click

17. Cute... :D !

Hier eentje van mij...

Leuk hè, die 'oude' babyfoto's. Op het topic 'December 2006 mama's' hebben we een poosje geleden allemaal onze babyfoto geplaatst. Leuk om dan de reacties te lezen! Variërend van: 'Jasmijn lijkt sprekend op jou!' tot 'Ze heeft niets van jou weg, maar lijkt op je man.' :(

18. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Ik zou zeggen dat ze sprekend op jou lijkt!

19. Dan ben je - helaas ;) - in de minderheid! Maar ik hoor dat natuurlijk wel het liefst... :)

20. justfortoday

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Koud hier, nog steeds veel wind, ik duik maar eens lekker de douche in met een Kneipp Lavendeldouchespulletje.

Deel Deze Pagina