35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jippeltje, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooiniet

Mooiniet Actief lid

29 nov 2007
    446
    0
    0
    Ik heb nog een geheim wapen: mijn ex duitse lerares. Woont in NL en kan mij vast adviseren over grappige Duitse zwangerschapsboeken voor mannen.

Cultureel Jongeren Pas? Hmmm.... weet ik zo net nog niet of die nog bestaat. En als ze korting krijgen is dat ook de reden dat ze 10x per maand testen natuurlijk? Ik had het met mu mam over dit forum en ze zei: ja, dat had je in mijn tijd nog niet. Zo is het circeltje weer rond!

En wat betreft leeftijd: ik heb een broertje die 9 jaar jonger is en die heeft mij eigenlijk altijd jong gehouden.

2. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    de link naar de boekhandel staat in een PB'tje, ze hadden nog wel meer goede boeken voor 35+ moeders, ff zoeken of ze zoiets in Nederland ook hebben en anders schrijven we het zelf wel: Bejaard en een buik, wat nu.
    Ach...Daphne Dekkers is ook niet armer geworden van die boekjes :)

3. LastminuteMama

LastminuteMama Bekend lid

20 jun 2007
    632
    0
    0
    Dit zag ik net op RTL Boulevard (herhaling):
    Wendy van Wanten (47) in verwachting
    door onze redactie
    AMSTERDAM - De Belgische stoeipoes Wendy van Wanten (47) is zwanger. Vader is Frans Vancoppenolle (45), die ze ontmoette via haar tv-datingshow.

Ze heeft natuurlijk heeeeel veeeel geoefend in haar leven maar toch...47!

4. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    kom net binnen schuiven dus even snel bijlezen.

bloedend tandvlees
    Nog zo'n gevolg van de hormonen die nu in je lijf aan het werk zijn, is dat je tandvlees zachter en gevoeliger wordt.
    Door het hormoon progesteron worden de bloedvaten dunner, bovendien raakt alles beter doorbloedt als je zwanger bent. Dit zorgt ervoor dat je tandvlees makkelijk kan bloeden. Let wel op of je geen tandvleesontsteking hebt.

spotting ga ik even checken, nog steeds caramelkleur maar of dat zo blijft?..

Sjee zeg gooit ie dat boek zo aan de kant MOL! ....

5. Marieke15

Marieke15 Actief lid

11 jul 2007
    281
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook al zo'n exemplaar dat gegeven boekjes aan de kant gooit! In het begin van onze relatie heeft hij Mars&Venus van me geleend (ok... ik vond dat hij het wel kon gebruiken want hij begreep me niet ;) ) maar hij is niet verder gekomen dan blz 5. Jammer hoor :)

Mag ik hier een ontzettend domme vraag stellen?
    Morgen de curretage, maar wat moet ik mee naar het ziekenhuis? Wat doen ze je eigenlijk aan als je in bed uit ligt te rusten? Een nachtponnetje? En loop je daar rond op pantoffels, of neem je dat soort dingen niet mee? Hebben jullie ervaring? Ik heb geen idee, maar als het zo is moet ik vandaag nog wel ff een nachtponnetje scoren bij de Hema.

6. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Goedemorgen,
    Geen idee Marieke, maar daar komt vast wel een antwoord op.
    Ach, vent zit net als ik nu toch wel aan te hikken tegen de volgende echo; vorige week hadden we iets van ohhhhhhhhhh is zo voorbij, die 13 dagen, maar nu zou je 't liefst toch vandaag weer even gluren, even kijken of het gegroeid is.

7. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Goedemorgen allemaal.

Ben blij te horen dat ook jullie mannen niet zulke lezers zijn wat dit soort onderwerpen betreft. Ik mag hem wel eens stukjes voorlezen. Dat vindt hij geen probleem.

Molly, wachten duurt inderdaad lang. Soms zou ik ook wel willen dat je gewoon even via een luikje naar binnen kunt loeren zodat je kunt zien wat daar gebeurt, maar helaas zijn we daarvoor toch afhankelijk van de echo.

Marieke, ik denk dat je daar gewoon een ziekenhuishemd aan zult krijgen.

8. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    Marieke, bij al mijn opnames had ik zelf een groot slaapshirt meegenomen en pantoffels.
    Bah moet er niet aan denken om op die vloer blootvoets te lopen.

Maar altijd hebben ze een operatiehemd voor me gehad. Lekker makkelijk drukknopen aan de achterkant.

Zou alleen niet in mijn uppie gaan denk ik. Stop voor de zekerheid tandenborstel en pasta en schoon ondergoed in je tas. You never know ;)

Bah moet er niet aan denken meis maar ben in gedachten bij je.....

9. Scorpio

Scorpio Lid

8 nov 2007
    46
    0
    0
    Hallo,

Marieke, heel veel sterkte morgen. Ik denk aan jou.

Peppep hoe is het met jouw spotting ? Heeft Sint nog wat afgeleverd voor jou?

Ik heb sinds vanmorgen last van bruin slijm, wat ik ook altijd vlak voor mijn NOD heb. Vind het nu wel een beetje vroeg.... zou volgens mijn banner over 4 :evil: kunnen hebben. Zelf dacht ik nog 2 dagen verder omdat mijn ei ook 2 dagen later was. Maar goed we wachten maar af of de :evil: :evil: :evil: zijn intreden gaat doen.

10. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    Nog steeds karamelkleur en niet veel, zit nu op dag 2 daarvan. Heb wel krampen van ongi dus ben benieuwd of het doorzet of niet. Heb wel gevoel van natte doos, terwijl er een tampon in zit..en misselijk...

Ik test niet meer voor 12 december dus heb tussendoor ook een uitslagnieuws meer ;)

11. Niet meer actief

hey meiden

hier nog een in afwachting muts die al inmiddels 8 dg overtijd is en nog niet heeft getest
    ben zeer geduldig

van de ene kant blij gevoel van zal het nu weer gelijk raak zijn en andere kant angstig gevoel stel dat zou het dan nu goed gaan pfff

maar goed ik wacht nog even rustig af

liefs kaley

12. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    het zou wel mooi snel op je mk zijn kaley, mooi en fijn snel herstel van je bm en lijf dan toch!?

ik heb net een uur geleden mijn lunch doorgeslikt, heb al weer maagzuur en misselijk met tegen spuugneiging aan ...

13. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    sjee...een boel aow'ers in de wacht.....ik duim voor jullie allen...laat het deze maand weer een moooie maand zijn...het is tenslotte de feestmaand!

Duivels hier dus weg...op naar het ei volgende week

14. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    zooo heb nu een gevoel alsof er een banaan op zijn rug in mijn onderbuik ligt, heel apart haha

15. Scorpio

Scorpio Lid

8 nov 2007
    46
    0
    0
    Hier best hevige buikkrampen en steken in de zij. Bruinslijm nog steeds maar wel minimaal. Weet t niet welke kant het opgaat maar denk de :evil: kant op. Heb geen vreetbuien meer maar wel trek in lekkere dingen. De druk op mijn linker lies is er nog wel.

We wachten maar af. Ik overweeg om binnenkort eens naar de HA te gaan. Heb mijn oude huisarts nog steeds en moet eigenlijk hier in de buurt mijn huisarts gaan zoeken. Had de hoop om dat te doen als ik zwanger ben, maar wie weet kan een nieuwe HA wel een nieuw leven brengen ? Manlief moet ook wisselen van HA dus dan nemen we de zelfde maar dat is toch handiger.

Misschien dat als morgen de :evil: heeft doorgezet dat ik dan maar eens rond ga bellen. Wie ons wil hebben hihihhih.

Verder niets te melden. Zou eigenlijk een kerstboom gaan kopen maar het is zulk slecht weer dat ik dat nog even uitstel.

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Mooiniet : tuurlijk zit ik ook bij deze ouwe taarten club. :D
    En daar heb ik een heel goede reden voor, ik wil namelijk die BBB! Dat staat voor BejaardenBabyBorrel, en alles waar Borrel in voorkomt wil ik al jaren en waar Baby in voorkomt ook. Dat eerste woord vergeet ik maar weer even.

@ Marieke : Ik ben destijds van de echo waarop het fout bleek te zijn zo doorgestiefeld naar afdeling Dagopname. Ik had dus helemaal niets bij me.

Daar heb ik m'n sieraden afgedaan en kreeg ik nagellak remover om dat eraf te poetsen (mag niet bij narcose). Ik kreeg zo'n OK-hemd met de bekende drukknoopjes op de rug en daarin heb ik me omgekleed. Als alles zo ver is wordt je in je bedje naar de OK gereden.
    Na de ingreep beetje wakker worden en dan weer terug naar de afdeling. Een zuster checkte het vloeien, hield mijn bloeddruk in de gaten (zakte wat, kreeg een zout soepje) en ik moest een boterham eten en hebben geplast voor ik me aan mocht kleden. De gyn heb ik niet meer gezien, was volgens de zuster normaal als de ingreep goed was verlopen.

Oh, en niet alleen gaan hoor!
    Ik was samen met Chris naar de echo die ochtend en hij is de hele dag bij me gebleven. Eerst wachten op de afdeling (kon om 16.00 pas op de OK), met me meegelopen tot de OK deuren, op de afdeling weer de hele tijd bij me, en daarna saampjes naar huis.

@ Scorpio : hè gat, wat zou het balen zijn als dit idd je ongi is :(

@ Pep : pffff, het blijft super spannend voor je.

@ Kaley : ik duim voor je!

@ Inez : nog maar 1 nachtje slapen!

Hier duurt het wachten ook lang, veeeeel te lang.
    Man wat zou ik graag die 1ste echo achter de rug willen hebben! Het schrikbeeld van die echo in augustus blijft maar omhoog komen.

Gisteren heb ik de bij Inez bestelde babypakjes binnen gekregen, zo liefffff!
    En het goede nieuws van vandaag is dat mijn borsten meer zeer doen :). Ik weet dat ook dit niets hoeft te zeggen, maar toch voel ik me er prettiger bij. Minder leuk is dat ik volgens mij verkouden begin te worden en ik ben een beetje gammel. Maar dat mag de pret niet drukken!

Enneh........ wie heeft dit pokkeweer voor vandaag besteld! :(
    Gelukkig heb ik een verstandige hond en was Raisa het ermee eens dat we straks niet een uur in het bos gaan banjeren :)

17. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    Way to go Pep :D

En Natas zere boobs, mooi zo! ;)

18. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    Natas: wie dat pokkeweer besteld heeft?....eeh...het is hier rond de 30 graden met een mooi zonnetje en een heerlijk briesje...best lekker hoor...

Pepep: zou toch heerlijk zijn...

Scorpio: belhhh...geen duivels...het kan nog....hou hoop

Natas: we juichen allemaal bij zere (.)(.) .....dus gewoon van genieten...hihi...ff extra vit. c nemen...weerstand kan idd iets lager zijn nu je zwanger bent...

19. Scorpio

Scorpio Lid

8 nov 2007
    46
    0
    0
    Wat een hondeweer zeg......de hond wil niet eens mee naar buiten. Na veel aandringen ging hij mee. Ligt nu weer languit voor de kachel!

Hier verder niets te melden. Wachten, wachten en nog eens wachten.

20. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    HOU JE MOND! :(
    :)

Minder weerstand als je zwanger bent? Oh, die wist ik niet. Nou, dan vind ik het niet erg :)
    Vit.C krijg ik al zat binnen volgens mij. Slik vitamines voor zwangeren, eet 3 stuks fruit per dag en krijg m'n portie groenten 6 van de 7 avonden wel binnen. Man, ik heb nog nooit zo gezond geleefd, hahahaha!

Deel Deze Pagina