Benthe wat goed van je eitjes. Voor Pregnyl vragen kan ik je onderstaande link aanraden. http://forums.obgyn.net/vrouwengezondheid/ Anna: gefeliciteerd. Ik wens je een mooi bevrucht eitje toe.
Nee joh, ben begin Mei 40 geworden, maar was toen met vakantie. Dus heb het met 40 jaar en 1 maand gevierd. Was evengoed leuk. Grappig hoe zo'n misverstand kan ontstaan. Benthe, Ik heb er geen ervaring mee. Misschien kun je je vraag stellen aan ervaringsdeskundigen op een vruchtbaarheidstopic hier. Succes voor je eitje trouwens. En het Miepgehalte valt wel mee hoor! Lees maar eens hieronder Molly, Heb je ook nog een echo gehad nu? Of is het hCG van 0 voldoende om te weten dat je mooi schoon bent? Diaantje, Tuurlijk duim ik. Anders zit ik toch maar nagels te bijten. In vind het echt ongelofelijk spannend worden. 'Het' voelt allemaal toch net weer iets anders dan de vorige keren. En er zijn ook lichamelijke aanwijzingen. Dikke blauwe aderen op mijn borsten en daarboven. En wat meer bultjes op mijn tepelhof. Vanmorgen toen ik wakker werd dacht ik; "oh ja, ik ben zwanger!" Had dus net liggen dromen dat ik positief getest had. "Zie je nou wel"; dacht ik, "die klachten waren toch echt". Maar daarna bedacht ik me dat ik het allemaal gedroomt had en dat ik helemaal nog niet getest heb. pfff dat het je zelfs snachts nog bezig houdt. Hopen maar dat het geen bedrog droom is. [-o<
@ Allemaal : thnx voor jullie goede wensen aan Chris! Kaat, je blijft dus een weekje thuis? Ik zou het advies van je HA opvolgen hoor, anders heb je kans dat het alleen maar erger wordt. Zico, ook voor jou : doe goed rustig aan! Molly, ik zou er ook weer meteen voor gaan hoor. Inez, wat fijn dat je mannetje straks 2 weken vrij heeft! Kan hij eindelijk grote stappen maken met het klussen. Benthe, en nog steeds miep je niet hoor Ik heb geen ervaring hiermee dus kan je niet helpen. Maar ik heb wel vaak gelezen dat je lijf ervan op hol kan raken. Diaantje : IK DUIM!
Nee, dat lukt niet tijdens een telefonische afspraak Kaat blijft zelfs 2 weken thuis, vertelde ze me vanmiddag. Ik heb haar in ieder geval in mijn baas zijn tijd een vol uur afgeleid, waarin ze niet een kotsronde nr 19 kon toevoegen aan de vorige 18. He Kaat?
Verstandig van Kaat om nog wat langer thuis te blijven. En als blijkt dat nog langer nodig is, dan zij het zo. (Is niet te hopen natuurlijk.) Natas, we zijn allebei erg blij dat hij dan nog even vrij kan krijgen, dan kan er inderdaad even flink worden aangepoot. Maar ... het begint nu toch echt op te schieten met de garage. Nog sauzen, verven, vloertje leggen en ... inrichten maar. En dan binnen aan de slag. Het feit dat we binnen nog niet aan het werk zijn geslagen heeft ons wel even de tijd gegeven om te bedenken hoe we een paar probleempjes op moesten lossen. Da's wel fijn. Kunnen we straks gewoon in een stuk doorkachelen. En schoonmama komt dan ook nog helpen met verven en sauzen van Alyssa's nieuwe kamer. Die is dan klaar met vakantievieren, dus dat komt dan ook goed uit.
Goede avond lieve meiden, Net pas gegeten, vriendje en ik hebben de tuin in zitten richten, zo gezellig. Vriendje had balustrades gehaald en daarmee hebben we het terras afgezet, lekker intiem. Eten smaakte niet, we hadden gyros besteld, het vlees zwom in de olie, super smerig. Na het werk toch maar een paracetamolletje genomen, hoofdpijn was niet te harden, maar nu gelukkig weg. En...nog steeds geen op, toch al, dag 28. Ik durf gewoon niet te testen, bang voor weer eens een teleurstelling. Denk dat ik een test meeeneem, mocht ik morgen nog niet ongi zijn, kan ik bij de IVF verpleging testen. Oh, zou toch echt geweldig zijn, durf er zelfs niet op te hopen. Sorry voor mijn miepverhaal. @ Inez: tof dat je mannetje bijna 2 weken vrij heeft, lekker samen genieten en klussen aan de babykamer. Veel plezier alvast. En wat goed dat je toch nog wat gerust hebt. @ Benthe: ja hoor, heel herkenbaar. Ik had zo'n beetje alles wat jij beschrijft van de pregnyl. De 1ex dat ik pregnyl had gespoten dacht ik zo'n 2 dagen later ook: dit keer ben ik zwanger, ik voel het gewoon. Maar helaas, het was toch echt de pregnyl die me voor de gek hield. Sorry meid, al hoop ik natuurlijk voor jou dat het bij jou wel raak is. Bij mij werkte de clomid helemaal niet. Mijn eitjes groeiden zelfs beter zonder clomid, dus het werkte averechts, dus misschien dat de pregnyl jou wel geholpen heeft om zwanger te raken. Ik duim in ieder geval. @ Anna: leuk, tegelijk met jou zwanger ....ik duim voor je, klinkt echt heel spannend! @ Natas: dank je, heel lief! Had net even mijn ouders op bezoek, dus heb snel mijn laptop dichtgeklapt.
@ All: oh, ik was nog iets vergeten: toen ik naar huis reed vanuit het werk, voeld ik in mijn rechterlies een paar kleine "plopjes", wat heeft dat weer te betekenen? Af en toe voel ik nog de 'ongibuikpijn', maar die is niet constant aanwezig. Ben benieuwd of testen morgen nog nodig is. Ga zo naar bed, moet er morgen erug vroeg uit, 05.00 uur, gaaaaaaaap!
Ooooh Diaantje, eten wat niet smaakte ... heb je dat wel eerder gehad? Je begrijpt wel, dat ik nu nog harder voor je ga duimen. Ik hoop het zo voor je meid.
Hoi allemaal, kon niet slapen, vandaar dit late bericht! Morgen 12 dagen overtijd, en eergisteren nog een negatieve test! Heb ik nog nooit gehad! Voor iemand herkenbaar? Voel wel constand ongie gevoel. Is een bezoek aan de HA nodig? Of nog even afwachten? Wie heedt Raad? Een hele onzekere Beele.
@diaantje: Spannend, klink toch allemaal heel goed toch!? Morgen (eigenlijk vandaag dus) mag je testen. Ik hoop zo dat je niet ongi zal worden, maar positief test! Vanuit een wakker Hoorn, duim ik voor je. enne......dit is toch allemaal geen miepen) @Beele: Als je dit nog nooit hebt gehad dan zou ik een afspraak maken met je HA. Lijkt me niet normaal. @ninO: hoe is het slapen gegaan. Ik word nog lang niet wakker gehouden door een baby, maar ik heb wel hele korte nachten, word er wel een beetje chagerijnig van. Ik word volgens mij wakker van de misselijkheid. @mollyvg: dat begrijpt je baas toch wel! gezellig toch!Helpt goed tegen overgeven. helpt dus ook goed tegen een schorre stem zelf baal ik altijd van een belafspraak. als het alleen om een uitslag gaat oké, maar als je dan meer vragen hebt, dan lukt dat bijna nooit echt goed. Ik ga morgen opzoek naar een scanner @Ritje: Ik probeer ook wat rust te krijgen, mijn lijf is zo moe. Lijk wel een oud wijf. Ik sta pas laat op (heb een hele lange opstart tijd nu) en na 3 dingen te hebben gedaan ben ik zo moe dat ik weer even naar bed ga. Gisteren ben ik op eigen verzoek naar de Arbo arts geweest omdat ik me niet gewoon ziek wilde melden, maar het even netje regelen. Ik "moet" in ieder geval twee weken thuis blijven. Over twee weken krijg ik een oproep en dan gaan ze weer kijken hoe het is. Ik ben er echt maar 5 minuten geweest, was helemaal duidelijk. Ik moet alleen een verklaring afgeven van de verloskundige dat ik zwanger ben....maandag dus. Leuk hoor die zetpillen, alleen ze helpen nada noppes, niets e nog minder. Gisteren zo vaak over gegeven. Ik drink nu ORS tegen het uitdrogen. Donderdag naar de gyn, dan toch even vragen hoe het zit met mijn hb. Volgens mij heb ik bloedarmoede. ben namelijk erg bleek (of komt dat door het overgeven....... Fijne dag, Kaat
@Beele, als ik jouw was geweest was ik naar de huisarts gegaan. Ook al zijn de testen negatief dan zou ik nog willen weten wat er aan de hand is. Maar nou moet ik zeggen op dit vlak ben ik ook heel onzeker maar dit gaat te gek toch? 12 dagen!
Beele: langs de huisarts gaan lijkt mij een goed idee. Kaat: ik heb weer iets geslapen. Er is gisteren een reiger geweest, dus er zitten wat minder kikkers in de sloot en we slapen nu met 2 open ramen. Ben wel elke anderhalf uur even naar de wc en kan alleen op mijn linkerzij liggen, maar ik heb weer een paar uurtjes slaap gehad en voel me redelijk fit vandaag. Wat vervelend zeg van die misselijkheid, maar wel goed dat je twee weken thuis bent. Ik zou zeker even je HB laten testen. Gisteren ben ik nog bij de VK geweest, alles in orde, dus over twee weken weer. Ik wil roze berichtjes horen
Diaantje, heb je al getest? Beele, misschien inderdaad even naar de huisarts toe en een bloedtestje laten doen? Mogge, rotbui hier, met opzet vroeg opgestaan want moest paps ophalen om om 9.30 uur bij de internist te zijn. Gisteren kondigde hij al aan dat hij niet lekker was, heeft heel de dag in zijn bed gelegen. Eind van de middag ging het wel weer, nu net belde ik hem om te kijken of hij al gewassen en aangekleed was en hij gaat niet mee. Dit is juist de arts die zijn medicijnen moet instellen, dus hij moet hierheen. Het is vechten tegen de bierkaai, ik geef het voor vandaag even op, weet niet of ik nou wel of niet naar de vergadering ga die ik voor hem heb afgezegd. Ik bel zo zijn huisarts en die gaat er maar heen, en laat hem desnoods opnemen. Huisarts had vorige week wel een cholesterolverlager voorgeschreven waarvan in de bijsluiter staat dat dit niet bij nierpatienten gegeven mag worden, en paps is nierpatient... Ik dacht dat het met mij nog geen 6 dagen na de miskraam wel goed ging, maar dit gekl**t met die ouwe hakt er flink in. Fijne dag zonnestraaltjes
Molly, kan me voorstellen dat je op dit moment hier geen energie en emotionele reserve voor hebt. Sterkte! Kaat, ik hoop dat je je snel wat beter gaat voelen door de rust. Diaantje....... spannend! En Anna, hoe is het met jou?
Molly, dikke knuf! Beele, ik zou inderdaad ook een afspraak maken bij de huisarts en vragen om een bloedtest. Zeker als je dit nog niet eerder voorhanden hebt gehad. Kaat, ook al zo'n bleek snoetje? Hier ook hoor! Maar er zijn verder geen afwijkingen in de waardes aangetroffen. Het zal denk ik wel zijn vanwege de kleine die nogal veel van m'n lijf vraagt. Diaantje, voor als je hem nog niet hebt gehad, succes met je IVF gesprek, maar hopelijk heeft al ons duimen geholpen en heb je de IVF niet meer nodig. Ben zo benieuwd naar nieuws van jouw kant! Zo, ik kom later wel weer even langs om te kijken voor meer nieuws, ga nu eerst voor de verandering maar weer eens een tukkie doen. Heb vanochtend met dochterlief gezwommen en dat hakt er nu behoorlijk in, maar het is zo leuk om met haar te doen. Dus zolang ik het kan volhouden doe ik het ook maar gewoon. Gelukkig gaat na volgende week m'n schoonmoeder ook mee met zwemmen, zodat zij Alyssa aan en uit kan kleden en ook een beetje een oogje in het zeil kan houden, dat scheelt voor mij weer.
@Benthe: Fijn dat je eerste werkdag zo goed is bevallen! Ik heb ook Pregnyl gebruikt (8 keer een injectie om de eisprong op te wekken), maar heb er nooit vreemde bijwerkingen van gehad... @Inez: Ja, het kindje in mijn buik leek uit jaloezie mijn nichtje wel weg te willen schoppen... Jouw nacht klinkt inderdaad als een 'rampnacht'... Trusten voor nu! @4xmamma: Wens je dochter maar profociat met haar (nieuwe) baan! @Kaat: Hè, wat jammer dat de zetpillen bij jou niet lijken te helpen. Ik had het je graag anders gegund! Is acupunctuur misschien een optie? Baat het niet, dan schaadt het ook niet... @Zico: Je maakt me wel errug nieuwsgierig... @Diaantje & Annna: Ik zit hééééééééél hard voor jullie te duimen! @Beele: Ik kan je alleen vertellen wat een schoonzus van mij gebeurde: Zij testte thuis ook steeds negatief, pas bij de huisarts was het raak... @Molly: Ik heb echt met jou te doen, je bevindt je momenteel volgens mij in net zo'n emotionele achtbaan als Annna een poosje geleden. Ik ben echter wel blij dat je cyclus weer op gang lijkt te komen. Enne... ik zou er ook weer meteen voor gaan. 'Ze' zeggen inderdaad dat het beter is om een cyclus af te wachten, maar dat is alleen maar beter voor henzelf. Mocht jij nu meteen weer zwanger worden, is het moeilijker om de duur van je zwangerschap te bepalen. Nou, dan maken ze maar een echo extra...!
Lizzy - onze kat - is sinds vanmorgen ook weer thuis. Jullie weten dat ze al sinds zondag zit te mokken in het voormalig hondenhok van de buurman. Als ik haar riep, dan miauwde ze wel en kwam ze naar de afscheiding toe, maar het lukte haar schijnbaar niet om weer terug in onze tuin te komen. We hebben erover gepraat hoe we nu het beste konden handelen, maar we besloten dat het het beste was als we Lizzy lieten zitten. Zouden we haar gaan ophalen, dan liepen we grote kans dat Lizzy er niets van had geleerd en binen de korste keren weer bij de buurman in de tuin ging zitten. Gisteren heeft Roy wel een stukje van het hekwerk losgemaakt, zodat er een klein gat ontstond. Aan onze kant hebben een bakje eten neergezet. Vanmorgen was het bakje leeg en toen ik terug kwam van het babyzwemmen zat ze voor de keukendeur ! Zojuist heb ik het gat weer provisorisch gedicht. Ik hoop nu maar dat ze haar lesje heeft geleerd en dat ze vanaf nu gewoon in onze eigen tuin blijft...
@Molly, als je lichaam er nog niet aan toe is word je toch niet zwanger. Zo werkt het nu eenmaal.... @Kaat, verschrikkelijk zeg! Zorg goed voor jezelf ondanks het overgeven. @Natas, hoe is het nu? @rest, ik weet het niet meer maar allemaal knuf. Hier moeten we maar weer aan de klus om het sperma-zooitje weer op te frissen Volgende week is het al weer ei tijd
Molly sterkte, en ik zou ook niet een cyclus afwachten. Volgens mijn gyn. was dat ook niet nodig. Inez: Ik ben met peuterzwemmen gestopt sinds een aantal weken. Het werd me een beetje te zwaar. Wel jammer, maar we halen het wel weer in. Ik ben net naar het winkelcentrum geweest en postkantoor (wat Marktplaatspakketten verstuurd). Wat een ramp en drukte, dus ik ga zo maar even een middagdutje doen met een tijdschrift erbij. Het verlof bevalt eigenlijk prima. Ik heb vandaag wel eindelijk in mijn werk email kunnen inloggen na een half uur met de helpdesk te hebben gebeld, maar ik heb eigenlijk niets gemist.