@Welkom sasanna op dit leuke topic tussen de oudjes maar gezellige meiden hoor! @4xmama laat ons iets weten hoor is de streep dikker? alles nog intact? spannend @Molly pen maar neer hoe het was vandaag we leven mee.... @Limmeke wat sneu weer is nie leuk he, dikke knuffel.... liefs Ritje
Sasanna, welkom hier! Nou, echo is gedaan, uiteraard 3 kwartier uitloop van vorige patienten. Vruchtzakje en geel lichaam zijn keurig zoals ze horen bij 6 weken, ze zag alleen nog geen hartslag, maar vent en ik zagen dat wel. Beetje vreemd dat juist dat belangrijkste, (want zonder hartslag toch echt geen leven) wel door ons werd gezien en niet door haar........ Woensdag 12.30 uur terugkomen, en dan bij de co-assistent die de echo net voor de miskraam maakte.
@ MOLLY: joepie, wat goed dat alles er goed uitzag én dat vent en jij hartslag zagen. Idd wel vreemd dat het niet door haar gezien werd...stagiaire? Veel succes woensdag bij de co-assistent!
@ Sanrob: wat een akelig nieuws over je vader! Heel veel sterkte! @ Inez: wat een mooi meisje is Yelina! @ 4xmamma: Spannend! Ik ben heel benieuwd hoor, mijn duimen draaien hard. @ Mollyvg: super dat alles er goed uitziet. En idd erg raar dat de echoscopist de hartslag heeft gemist. Wel heel fijn natuurlijk dat jullie die allebei wel hebben gezien! Hier weinig nieuws te melden. Ik zit op het wachtbankje, zogezegd. Ik heb niet het idee dat het gelukt is, eerlijk gezegd. Ik heb totaal geen symptomen, zelfs de zere tepels zijn helemaal over! Nu zit ik natuurlijk wel nog mijn mijn hoofd in de roes van de trouwplannen. iedereen reageert er zo leuk op! Mijn vier broers die het helemaal super vinden dat hun (niet meer zo kleine) zusje toch nog gaat trouwen... De ouders van mijn lief die het te gek vinden. Mijn vriendinnen zijn helemaal blij voor me, leuk toch! Het zou geweldig zijn als ik daar nog babynieuws achteraan kon strooien, maar dat lijkt me een utopie nu. Wel heb ik vandaag nog een geboortekaartje gekregen van mijn ex, die is papa geworden van een dochtertje... Ik ben oprecht blij voor hem maar toch steekt het.... Ik neem aan dat dit gevoel wel bekend voorkomt bij jullie... Wij gaan nu kijken voor een trouwlocatie. Tot later! gr. Benthe
De gynaecologe was wel vrij positief, dus dat moeten wij ook zijn, maar toch is er wel een katerachtig gevoel. Nou ja, iets anders dan afwachten kunnen we niet, he, zoals gewoonlijk
Molly das positief he nu effe spannend tot volgende week! hoooow t is toch mooi dat jullie dat wel zagen hoor! en zes weken is juist het kantje randje he begin.... van alle begin! Liefs Ritje
ja maar dat er een vruchtzakje zit en dat jij het hartje ziet klopen is dus heel positief Molly... ik wens het je met een warm hartje toe! Liefs Ritje
@ BENTHE: ja hoor, bekend gevoel, iedere keer als je een geboortekaartje ontvangt, hoort dat er weer iemand zwanger is, etc., je gunt het iedereen zo, maar vraagt je voortdurend af: waarom wij nog niet en vooral: zal het ooit....? Maar...ik zou zeggen: concentreer je nu op jullie aanstaande bruiloft, en wie weet, als je gedachten heel ergens anders zijn dan bij het zwanger raken, dient zich opeens een verrassing aan Geniet van het voorbereiden van jullie bruiloft, de voorpret is vaak het leukst! Uiteraard ook veel sterkte op het wachtbankje, ik duim ondertussen voor jullie!
Ik heb die gevoelens nou helemaal niet als ik andere zwangeren of babies of geboortekaartjes zie. Anderen hun buik of baby is toch anders dan die van mij Het enige waar ik last van had was dat ik rond de kerst, net na mijn currettage, bij de AH een zwangere vrouw zag lopen, toen had ik wel even een "waarom jij wel"-gevoel, maar dat is vooral omdat alles voor mij de eerste keer was. === Duidelijker dan dit kreeg ze het niet, baarmoeder lag ook iets gekanteld. Deze beeld niet-kwaliteit is het nadeel van inzoomen tijdens de scan. http://www.mijnalbum.nl/Foto-4CL7OUQA.jpg En dit is het gele lichaam, hierin heeft de eicel gezeten. Het gele lichaam produceert progesteron, en progesteron was nodig voor juiste dikte van het baarmoederlijmvlies voor innesteling en nu voor het vsathouden van de zwangerschap. Rond de tien weken neemt de placenta de aanmaak van progesteron over. http://www.mijnalbum.nl/Foto-WXGXZYFW.jpg Heb de foto's met mijn mobiel gemaakt, ze had maar 1 set afgedrukt voor in mijn dossier
Hoi meiden, Allereerst: Limmeke, wat jammer, zeg. Jij ook niet. Maar ja, wat er niet is, kun je ook niet erin proppen. Op naar de volgende ronde. Sasanna, welkom hier! Benthe, meid, haal geen gekke dingen in je hoofd, je ben vast en zeker een keer aan de beurt. En dan stuur jij geboortekaartjes. Hier is nog niet veel verandering. Mijn temp is nog steeds 37,1 (vorig maand was dat rond mijn ongi 36,6), er is nog geen echte ongi, maar slijm is wel wat toe genomen. Niet veel, er is nog steeds niets in mijn maandverband. Ik heb niet meer getest. Ik wacht wel af of mijn ongi doorzet of niet. Ik ben bang van wel, maar hoop van niet. [-o< [-o< [-o<
NOD 26-07 Sens 07-08 4Xmamma 08-08 Diana 11-08 Giegel 12-08 Benthe 13-08 Shiela 15-08 Diaantje 18-08 Miepke 21-08 Sandra1967 03-09 Limmeke AFSPRAKEN 21-07: Miss Daantje - start IVF (spuiten decapeptyl) 22-07: Diaantje - gestart IVF (pil femodeen) 02-08: Miss Daantje - start spuiten Puregon 05-08: Diaantje - start spuiten decapeptyl 08-08: Miss Daantje - echo, 1e FM (follikelmeting) 11-08: Anna - 2e echo bij 9w3d 12-08: Anna - intake prenatale diagnostiek 12-08: Mollyvg - 12.30 uur 2e echo, 7 wk 13-08: Lola - verloskundige 18.20 uur 22-08: Diaantje - 1e IVF uitgangsecho en start Gonal F spuiten 27-08: Anna - controle gyn bij 12w 28-08: Lola - liggingsecho 8.40 uur 03-09: Moby - 3D echo 15-09: Anna - VK BEVALDATA 20-09 Lola 29-09 Ritje 09-10 Zico 03-11 Moby 11-11 Vozzie 13-11 Anja 17-01 Kaat 26-01 SanRob 12-03 Anna 02-04 Mollyvg BEVALLEN 29-06 Nin0 - zoon Jules 20-07 Lientje - dochter Danique 29-07 Inez - dochter Yelina 03-08 Natas - dochter Danique
Ja, dat was ik, en nee, ik kan het niet maken want ik heb hem in vuilnisbak gesmeten, anders zat ik heel de avond naar dat ding te staren en te wachten of dat streepje wat duidelijker word als die test droog word. En ik had het zo aan mij zelf beloofd om niet voor mijn nod te testen, en toch doe ik het weer. Echt stomme doos. :x Ik maak mijzelf onnodig gek, want vroege streep is nog geen zwangerschap, toch. Ik weet het, maar kan er niets aan doen. Wil gewoon heel graag zwanger worden.
Streep is toch aanmaak van hcg, dus bevruchting en innesteling... Ja, je maakt jezelf gek, maar daar ben je een mens voor! Niet boos op jezelf zijn, je wilt dit gewoon heel erg graag.
Het is niet zo dat ik op mijzelf boos ben of zo. Maar het is iedere keer weer als ik vroeg test en dan ongi word, heb ik dag of vier flinke dip. En dan is zelfs leven niet meer lief. Vandaar.
@Anne5: Welkom hier! Dat klinkt ook een beetje alsof hij zich er wat gemakkelijk vanaf wilde maken... @4xmamma: Jij maakt het spannend... @Sasanna: Jij ook welkom! Ik werd ook op mijn 36e (ben nu 38...) voor het eerst zwanger (mijn miskraam in 2004 nu even niet meegerekend) en kwam dus voor dezelfde keuze te staan. Beide keren heb ik de combinatiestest laten doen (nekplooimeting gecombineerd met bloedtest) en in beide gevallen was de uitslag dermate gunstig, dat ik van verdere onderzoeken heb afgezien... @Limmeke: Wat jammer meid. Maar waarom hing je boven de pot? Heb je de griep of zo...? @Molly: Vreemd dat een prof zo'n hartslag mist. Maar mijn man en ik zagen het hartje ook heel duidelijk kloppen bij de 6-weken echo, dus ik ben er van overtuigd dat jullie het ook goed hebben gezien. Hopelijk ziet de c-assistent het volgende week wél... @Benthe: Ik kan me jouw gevoel goed voorstellen, hoor! Ik weet zelf niet of mijn ex papa is geworden in die 6 jaren dat mijn man en ik moesten wachten op ons kindje, ik zie hem gelukkig nóóit meer en hoor ook nooit wat over hem...
Dames ik maak me toch een beetje zorgen hoor, sinds nu al meer dan 2 maand ben ik van gewicht niet toegenomen, mijn buikje zwelt wel en word mooi dik en rond maar ik denk dat ikzelf vermager.... in mijn gezicht en beentjes.... ik schommel af en op tussen een kilo....nu zou ik meer toch iets moeten bijkomen! ik ben nu 7 kilo bij op 7 maand en half bijna, bij de eerste was dat het dubbele! ik eet reglemaitg maar heb niet zo een trek om me vol te propen zoals met de vorige zwangerschap! maandag gyn dus ik eis een echo om te zien dat de baby toch alles heeft en niets te kort komt! nog iemand dit? ik wil niet zagen se liefs Ritje
Hoi Ritje, Bij mijn oudste ben ik 25 kilo aangekomen en had ik ook een veel grotere eetlust dan bij de jongste. Bij de jongste ben ik in totaal maar 7 kilo aangekomen. De verloskundige en de gyn zeiden ook dat het kindje toch wel pakte wat ze nodig had en zo eigenlijk mij op at. Ik denk daarom dat je kindje wel voldoende krijgt, omdat ze pakt wat ze nodig heeft. Groetjes, Giegel
Beste Lieve "oudere" (aspirant) moeders. Ten eerste wil ik even opmerken dat ik niemand wil kwetsen en ik vind dat het ieders eigen keuze moet zijn of met wel of niet een kind op oudere leeftijd wil. Ik respecteer ieders keuze. Ik ben zelf een kind van oude ouders; mijn moeder was bijna 40 toen ik kwam en mijn vader 45. Ik heb ook nog een zusje van 2 jaar jonger. Ik heb het hebben van oudere ouders niet altijd als prettig ervaren. Ondanks dat mijn ouders geen ouderwetse mensen zijn, kon ik toch duidelijk een verschil in opvoeding merken als mijn vrienden en vriendinnen. Nu nog is het verschil niet zo groot, maar als je richting de 60 gaat ben je toch een heel ander mens dan nu. Ik ga er vanuit dat je een kind niet om egoistische redenen moet nemen, maar alleen een kind "neemt" omdat je denk dat je een kind gelukkig kan maken en denkt dat de wereld waarin het leeft iets te bieden heeft. Dat geldt natuurlijk ook voor jongere ouders Mocht de keuze maken voor het krijgen van een kind op oudere leeftijd, dan wil ik iedereen vragen zich bewust te blijven van het feit dan je waarschijnlijk op een andere manier opvoedt dan de jongere ouders. Hierdoor zal het kind waarschijnlijk verder van je af staan dan bij de jongere ouders, al doe je nog zo je best. Kijk maar naar programma's die je 10 jaar geleden leuk vond; als je die nu weer kijkt vind je ze misschien helemaal niets meer aan. Tijden veranderen snel. Verder hoop ik natuurlijk dat iedereen gezonde kindjes op de wereld zet. Dit inclusief mezelf. en ik ben ook geen 16 hoor. Mocht men nog met mij willen PB-en hierover, dan is iedereen welkom.