Thanks voor de reactie ja wij oudjes kunnen het hier ook wel goed volhouden hoor Maar wist net hoelang zwemmertjes leven...kan dus ook voor de positieve test?
ja mama2 alle dagen hoeft niet om de twee dagen is soms beter voor de kwaliteit en ze zwemmen toch rond de 24 uuur en meer rond de zaadjes! kwam eens piepe effe iets eten en terug bedje is nog effetjes dutje doen.... gisteren vertelde een moeder me 5 kids en rond de zes kilo was ze altijd bij en kinderen bij geboorte van 3 kilo tot bijna 4 kilo, dus dat geeft moed en jullie berichtjes ook, ben gewoon een bezorgde moeder hoor wil nu al dat ze niets te kort komt! fijne morgen iedereen! Ritje
mama2x ook wij deden het elke dag en het heeft gewerkt. Maar misschien zou een dagje pauze ook gewerkt hebben. Het moeten gaf somswel de nodige stress en nu hebben we het pas 1x gedaan na de bevalling. Oorzaak geen tijd, slaapgebrek en twee kinderen in de slaapkamer, ach het komt wel weer goed
@Tji: Omdat jij nou toevallig n minder goede ervaring hebt met oudere ouders, wil toch absoluut niet zeggen dat iedereen dan minder goed n oudere ouder kan zijn. Je ouders hadden op hun 25e ook minder goed kunnen opvoeden. Ik vind niet dat je iedereen over 1 kam mag scheren. Het verschilt van persoon tot persoon en het heeft nix met leeftijd te maken. Dus waar bemoei je je mee. Ga lekker zelf klussen en hopen dat je snel moeder wordt. Je kan namelijk wel jong moeder willen worden maar of het lukt is wat anders.
Er staat hier in het zwanger worden topic bovenaan een stukje dat heet we vrijen al jaren verkeerd ofzo, wacht ff de link http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=3646 Heb het in oktober aan mijn gyn gevraagd en zij was het wel eens met de inhoud van dit stuk. Blij sperma kan het zeker wel langer dan 3 daagjes volhouden .... (zo zei zij het )
Hoi meisjes! Even een niet zo posi update van mijn site: De echo is achter de rug en ik heb het gevoel dat we het weer niet gaan redden deze keer maar van Randy en mijn mamsje mag ik niet gaan wanhopen... Met flink veel positieve energie ging ik op weg naar het ziekenhuis waar ik Randy bij de ingang ontmoette. Hij had poli die ochtend en kon zich makkelijk even onttrekken aan zijn verantwoordelijkheden. Hij liep lachend op me af en hand in hand wandelden we naar de afdeling Gynaecologie waar we al snel werden opgeroepen. De echo werd uitgevoerd door een niet zo aardige gynaecoloog en hij bracht ook nog eens niet al te positief nieuws. Dubbele pret eeehhh prut dus! :x Ik had opeens 5 endometriosecysten, ik geloof 3 rechts en 2 links of andersom en er was op dit moment maar 1 follikel te zien! Niet echt wat je noemt een rijke oogst dus. Hoe er bij de vorige echo 10 eitjes te zien waren is me nu een raadsel. Het kan zijn dat ze door de endo niet te zien zijn of de arts-assistent heeft het gewoon door gebrek aan ervaring niet goed gezien. Helaas worden er door de Puregon niet alleen follikels gestimuleerd en kan de endo ook gaan groeien! Voorlopig mag ik nog even doorgaan met spuiten en maandag weer komen opdraven voor een echo en bloed prikken. Uitstel van executie? Het enige wat we op dit moment kunnen doen is hopen, duimen en bidden dat er dan meer follikels te zien zijn en dat de endo zich een beetje koest houdt. [-o< Laten we aan die laffe Tji aub geen aandacht meer schenken zeg! Iemand die hier zomaar ongevraagd een onderwerp aansnijdt, haar eigen leeftijd verbergt en zich nu ongetwijfeld een kreuk lacht om onze opmerkingen en reacties! WEGWEZEN TR*T! Diaantje meis, heel veel sterkte met je spuitjes! Het gaat nu vast al wat beter he? Hoe voel je je nu? Voor de rest ben ik nu even een beetje teveel met mezelf bezig om op iedereen te reageren, sorry! Liefs, Daantje Nogal Teleurgesteld
Lieve Aylin, Wat een mooie woorden van jou! Dank je! En wat zal je moeder trots op je zijn als ze dit van je leest! Het raakt me echt, merk ik. Ik zelf heb een zeer jonge moeder en net zoals jouw vriend, heb ik weinig moederlijk zorg van haar gekregen. Uiteraard blijf ik loyaal aan haar want dat is eenmaal biologisch zo bepaald, maar ik had me graag een andere moeder gewenst. Ik herinner me mijn peettante (stukken ouder dan mijn moeder) maar o zo meer zorgzaam en veiliger dan mijn eigen jonge moeder. Maar ja, na het lezen van de 'wijze zorgzame" woorden van Tji, twijfel ik wel of ik er nog wel goed aan doe om, samen met mijn vriendin (is wel heel erg anders) een kindje voor ons te wensen.... Tji wat is jouw probleem? Werk er eens aan, en ga ons niet lastig vallen met je zogenaamde goed bedoelde woorden.
Dag Daantje, Sh*t voor je! Is het follikel wel opgemeten? Ik hoop met je mee dat je maandag beter nieuws hebt! Liefs, Lola2
NOD 26-07 Sens 07-08 4Xmamma 08-08 Diana 11-08 Giegel 12-08 Benthe 13-08 Shiela 15-08 Diaantje 18-08 Miepke 21-08 Sandra1967 03-09 Limmeke AFSPRAKEN 21-07: Miss Daantje - start IVF (spuiten decapeptyl) 22-07: Diaantje - gestart IVF (pil femodeen) 02-08: Miss Daantje - start spuiten Puregon 05-08: Diaantje - start spuiten decapeptyl 08-08: Miss Daantje - echo, 1e FM (follikelmeting) 11-08: Anna - 2e echo bij 9w3d 11-08: Miss Daantje - 2e FM (follikelmeting) 12-08: Anna - intake prenatale diagnostiek 12-08: Mollyvg - 12.30 uur 2e echo, 7 wk 13-08: Lola - verloskundige 18.20 uur 22-08: Diaantje - 1e IVF uitgangsecho en start Gonal F spuiten 27-08: Anna - controle gyn bij 12w 28-08: Lola - liggingsecho 8.40 uur 03-09: Moby - 3D echo 15-09: Anna - VK BEVALDATA 20-09 Lola 29-09 Ritje 09-10 Zico 03-11 Moby 11-11 Vozzie 13-11 Anja 17-01 Kaat 26-01 SanRob 12-03 Anna 02-04 Mollyvg BEVALLEN 29-06 Nin0 - zoon Jules 20-07 Lientje - dochter Danique 29-07 Inez - dochter Yelina 03-08 Natas - dochter Danique Dank je Lola2, de follikel is wel opgemeten maar moet eerlijk zeggen dat ik dat niet eens meer gehoord heb. Straks even aan Randy vragen of hij het heeft onthouden. Hoe is het met jou? Nog even geduld, ik hoop voor jullie dat het raak is! [-o< Liefs, Daantje
@ TJI: hieraan ga ik geen energie verspillen! Oprotten! @ MISS DAANTJE: neeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhh, wat is dit nu weer. Ik zit al zooooooooooooooooo lang voor jullie te duimen dat het dit keer allemaal volgens het boekje zal verlopen. Meid, wat heb ik met jullie te doen. Wat een ellende. Ik hoop zooooooooooooooooo dat de echo maandag er een stuk beter uitziet en dat deze ronde niet voor niets is (geweest). Heel veel succes maandag! Ik denk aan jullie, bid voor jullie en duim voor jullie. Het spuiten gaat idd goed nu, toch al 4 dagen. Zoals jij ook al zei: het gaat best snel. Over 2 weken al de 1e uitgangsecho en als alles goed gaat, komt er Gonal F bij en dan hopelijk de punctie in de 1e helft van september. Bij mij zijn de stemmingswisselingen toegeslagen. Allemaal vast een fijn weekend!
Hey Miss Diaantje, spijtig dat er niet meer eitjes aanwezig zijn, en ik duim dat alles toch goed gaat, en je lieverd steunt je zo hard, is hier ook hoor... alles delen met je partner leed en lief! veel sterkte meid! en succes.... Ritje
Lief Daantje, Met mij gaat het best aardig. De miskraam lijkt een boze droom of een akelig film die ik gezien heb. Het lijkt alsof het niet over mij gaat. Ik denk dat dat voor mij de manier is om er een beetje okee mee om te gaan. Ik heb vandaag een vrije dag en ga zo direct de toko leegkopen. Ik vermaak me, doodt de tijd, door maar weer heerlijk voor mij en mijn lief te gaan koken. Ik denk dat ik Ajam Besengeh ga maken. En iets met tahoe, telor, veel sambal, enz enz, enz. (had ik maar veel kinderen want ik maak altijd veels te veel). Kom je bij me eten? Daantje, ik reageer niet veel hier op het topic (kan het namelijk niet altijd op de voet volgen) maar weet dat ik jou en Randy heel graag een kindje gun! Liefs, Lola2
Lola2 durf jij niet te tweifelen hoor over een kindje te maken met je vriendin! door Tji haar woorden! je hebt zoveel liefde beide te geven, zoveel warmte! het is niet de ouderdom niet het geslacht of ook is het familie of niet dat telt ... het is de warme schoot die een bepaald persoon ons geeft in de opgroei in ons leven! En die heb jij en je vriendin in duizenden hoeveelheden.... daar ben ik zekers van! Ga verder meid en ga ervoor moeder worden is zo een mooi geluk! dat moet je echt eens ervaren hebben... Dat kindje gaat zo gelukkig worden en jullie beiden ook twee zalige moeders die ervoor zorgen wat een luxe! Ja bedankt voor nieuwelingen die toch hier ons aanmoedigen en toch ook open een hartig woordje zeggen en op een positieve manier... dank je wel dames! Mijn grootvader heeft me opgevoed hij was toen rond de 53 en ik heb een warmte gehad en een beschermend gevoel en van mijn tante! Mijn moeder had geen moedergevoel en nu nog steeds niet.... die was toen 28 jaar! En ik heb voor hem gezorgd toen hij 70 was en nog steeds zie ik hem op zen fietsje rijden met een lach om zen mond, altijd goedgezind! een leuke warme persoonlijkheid! Ik mis hem nog steeds mijn dochter door 3 jaar moeten proberen heeft hij ze nooit gekend en dit hummeltje in mijn buikje ook niet zonde he.....ik zou zo trots geweest zijn op hem van dit is mijn grootvader de man die me in warmte heeft grootgebracht! en mijn vriend van karakter lijkt een beetje op hem misschien dat ik daarom zo verliefd op hem ben...... Mijn moeder god op 28 jaar een koude vrouw egoistisch, en uiterlijk telde al heeft ze nooit iets bereikt, wilde het later via mij doen, ik moest laten zien en een man met stand aan de haak slaan of hij vreemd ging en veel alleen weg ging geld uitgaf als niks en ik ongelukkig was dat maakte toch niet uit! dat zei ze me! Mijn geluk telde niet! Wel ik heb het altijd beter gedaan met mijn dochter en nu mijn gezin, ook zou ze glunderen als ze wist hoe ik het nu had en met wie ik ben, maar geen enkele haar op mijn hoofd wil dit, als kind was ik niet welkom wel nu ben ik haar dochter niet meer! Misschien hard hoor, maar begrijp hoe hard het was in mijn jeugd? en opgroeien vol schuldgevoelens dat je er niet bijhoort en iets misdaan hebt? Het lelijke eendje? Pas bij de geborte van mijn dochter wist ik een klein kind kan niets misdoen! het ligt niet aan mij! Wel Thi dit is mijn jeugd met een jonge moeder! Gelukkig dat ik mijn grootvader had.... liefs Ritje sorry meisjes het riep toch wat met me op van binnen! Ik vond het brutaal van Tji en even verder als der neus kijken zou niet kwaad zijn.....
Dank jullie hartstikke Diaantje en Ritje (het is Miss Daantje zonder i, daarvoor moet je bij Diaantje zijn )! Heel lief jullie berichtjes! Ik leef ook met jullie mee hoor, Diaantje in het bijzonder omdat ze ook met IVF bezig is. Lola2, ik sta morgen bij jullie op de stoep hoor als je niet oppast! En Randy helemaal want hij is verslaafd aan Indisch eten. Bij mij is tempeh favoriet dus als je dat nou meteen erbij koopt kan je me morgen verwachten hihihi! Voor mij leek mijn miskraam ook een akelige film of boze droom alleen dan wel eentje waarin ik helaas de hoofdrol speelde. Iedereen verwerkt het weer anders natuurlijk. Bij mij heeft het liedje van Anouk (One Word) me heel erg geholpen, heb er tranen met tuiten bij gehuild! Nu nog als ik het hoor moet ik soms huilen en krijg altijd een brok in mijn keel. Voor mij staat dat liedje voor mijn 'kleintje in wording' dat ik ben verloren! ("you're a star in heaven now") Ik weet dat je ons een wondertje gunt en zo gun ik jullie net zo hard een lief kleintje! Liefs, Daantje
lijkt me lekker Lola2 pittig met kruiden... mijn vriend maakt ook graag zo n dingen en ik eet ze graag hihi Iedereen gunt elkaar hier een babytje toe en iedereen is dan heeeeel blij vor elkaar das het leuke hier op dit topic liefs Ritje
Miss Daantje... meis verdorie.... zag er eerst zo goed uit. Maar ik blijf goede hoop houden hiero! Lola2: Zie dat hij je eitje weer hebt gevonden. Hoeveel dagen was dan na je mk? Ik hoop dat ik ook snel weer een ei hebt.
Lieve schatten allemaal.. wij mogen dan ouder zijn, maar door onze levenservaring denk ik dat wij ontzettend goede ouders zijn.. niet alleen diegene die al kids hebben, maar ook zij die nu voor een eerste bezig zijn. Ik heb me kei pissig staan maken om dat berichtje van Tji, maar toen dacht ik wrom? Je bent zo jong als je je voelt toch? weet niet meer wie vroeg wrom ik aan het overgeven was.. ik ben al bijna 2 weken zo misselijk als de pest.. hoopte op zwangerschap, maar denk nu toch nawerking blaasontsteking en een buikgriepje onder leden.. mannetje is ook misselijk en wonderbaarlijk genoeg niet zwanger hahahaha. zo, kga op vakantie.. doei allemaal