35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik zal es op die site van Pacco gaan kijken.
    Ja, als je de foto zo willen mailen graag. M'n emailadres staat onder mijn berichten. Dank!

Wil me hierin verdiepen voor met name 's avonds, overdag en 's nachts slaapt ze nu goed en huilt ze heel weinig.
    Al kan het ook zijn dat ze 's avonds gewoon wat meer honger heeft en daarom meer komt, want we komen nu op 8 voedingen per 24 uur uit dus dat is prima.

2. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Je hebt mail!
    Als je nog vragen hebt dan zie ik het wel ;)

3. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Hey ,
    wel het valt mee, men spier doet wel pijn maar ach we sterven er niet van he, je bezorgdheid gaat toch ook vooral naar het kindje uit!
    en de harslag was normaal....mijn bloeddruk was wat laag maar dat zijn we gewoon!...

INgebakerd, wel ik ondekte het en blijkt me ook wat moeilijk geestelijk maar als de kinderen alle babys er goed mee zijn denk ik er ook over na te denken, mijn dochter moest contact met me hebben na geboorte, misschien ook dat gevoel van ineens in de wereld gesmeten te worden, en snappen we dit pas later.....ik toch......goed dat men hier wat meer van hoort, thanks Giegel en Natas.

Wel ik heb er altijd over gedacht bevallen in ziekenhuis, vond dat veilig, een ander laat ik daar zelf over nadenken, mijn zus beviel na de eerste twee keren thuis en is daar goed mee geweest, ik riskeer het voor mezelf niet,
    en na de bevalling direct wel is een dagje,
    naar thuis bekende omgeving, word ik ook rustiger van,
    ik ben niet graag dagen in het ziekenhuis.....als het nodig is wel.

Je weet nooit zeg ik wat voor complicatie's nog optreden die je niet vewacht.....zoals bij jou Natas.....

fijne avond iedereen,
    Lola ben benieuwd, en wat leuk dat je zelf je kaartje en tekst en alles
    maakt, tekst laat ik over aan men ventje......de kaartjes aan men schoonbroer....is der ook fier op en kan mooie foto's trekken.....

Ritje

4. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Diaantje wat sneu en spijtig,
    vind het jammer dit te horen, ik hoopte zo!
    Laat het maar even bezinken....ik had het dan ook even moeilijk en slikken....en een traantje knuffel

Ja Natas goed dat je het verhaal neerpende dat men kan lezen wat gevaren het kan meebrengen!
    voor jou en de baby!
    gelukkig dat het zo goed afliep!

Lola je maakt ons echt nieuwschierig hoor...

Bezoek was leuk, niet te lang en ze hebben een eind moeten rijden,
    was een pupje alle volwassen hond de ik b2,5 jaar gelden fokte,
    mooi dier geworden en leuk karakter hebben hun om een ijsje bij flappie getracteerd!
    kon ik lekker snoepen en zitten.....

Ritje

5. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Even snel!

Ik kom zeggen hoe lief ik Danique vind, vooral de foto waar ze het peaceteken laat zien is mijn favoriet! :thumup:
    En je verhaal is ontroerend Natas!

Oh en ik denk dat ik wel even voor Diaantje mag spreken om te zeggen dat het deze keer niet zo heel verdrietig is dat ze ongesteld is geworden, ze is net als ik met het IVFtrajekt bezig he?! ;)
    Zet 'm op Diaantje!

Had ik al gezegd dat ik ook op jouw grappige foto heb gestemd Ritje? :D

Beele, ik wens jou ook heel veel succes meis! [-o<

Op naar morgen meisjes!

Veel liefs, Daantje

6. lies

lies Lid

11 aug 2008
    43
    0
    0
    Hoi Natas,

Leuk dit alles te lezen. Nog even over dat inbakeren. Je kunt haar echt heerlijk laten slapen hoor. Maar ik begrijp je twijfel. Die had ik de eerste keren ook. Maar toen ben ik eens goed gaan kijken en luisteren als hij lag te slapen. Dit alles zag er zo vredig en rustig uit dat ik het uiteindelijk maar zo heb gelaten. Ook ik heb hem in het begin in zijn slaap uit zijn doeken gehaald met als gevolg dat hij natuurlijk binnen een half uur wakker werd. Eigenlijk nogal logisch. Je haalt namelijk hun vertrouwde cocon weg. In feite probeer je ze zo de veiligheid van de baarmoeder in het echte leven terug te geven. En dat lukt dus erg goed! Als het goed is moet je het ook wel aan het drinken merken. Ze gaan dan namelijk per voeding meer drinken. Natuurlijk ook omdat ze uitgeruster zijn en omdat ze echt honger hebben. Je moet dit inbakeren overigens niet langer dan een half jaar doen i.v.m. het leren draaien en de ontwikkeling van de heupgewrichten. Maar dat zul je vast nog allemaal gaan lezen en horen.
    Veel succes!

7. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Hoi meiden.
    Natas, wat een popetje. Echt een prachtige kind.
    Maar jij hebt daarvoor heel wat moeten doen. Super. En al die ongemakjes en pijntjes heb je zo vergeten want die kleine kompenseert alles.

Over inbakeren, ik heb al mijn 4 kids ingebakerd tot een maand of 4. Dat is wel heel goed in de eerste weken omdat kind heeft nog geen gecoördineerde bewegingen en schrikt van eigen handjes, armpjes, beentje. En als die strak ligt( niet te, natuurlijk) dan is er geen prikkels. Want binnen bij mama heeft een kind vloeiende bewegingen, en nu opeens is alles zo anders.

Maar goed, ju komt er vanzelf wel achter. Voor het inbakeren gebruikte ik altijd flanellen doek, of uitgewassen lakens. Die zijn zacht en fijn voor de baby. Klinkt wel raar, weet ik, maar wat er voor ons goed is, is niet alltijd goed voor pasgeboren baby.

Natas, nog even een vraag, hoe is het met jou stiefvader? Is hij al inmiddels weer terug uit ZH?

8. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Goede morgen dames,

@ MISS DAANTJE; speciaal voor jou kom ik snel even online. Dit zal je waarschijnlijk niet meer voor je punctie lezen, maar ik wilde je toch even zeggen dat ik aan je denk en in gedachten bij je ben. Heel veel sterkte meis, zet 'm op! Ik duim voor een goede oogst en hoop heeeeeeeeeeeeeeeeeel erug dat zaadjes en eitjes elkaar heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lief vinden. En ja, het is helemaal niet erg dat de :evil: er zijn, ik was tenslotte weer aan de pil :cry: , dus ik verwachtte ze sowieso al. Ik hoop snel van je te lezen dat de puntie hartstikke is meegevallen!

Allemaal een fijne dag, laterrrrrrrrrrrrrrrr.

Kus Diaantje

9. nin0

nin0 Actief lid

4 okt 2007
    472
    0
    0
    xxxxx
    xxxxxxxx
    Ik wilde Jules gisteren inbakeren, maar hij plaste zijn zak (ook via Pacco) meteen nat door zijn luier heen. Dit is een specialiteit van meneer en ik heb al heel wat verschillende luiers gehad. Kruidvat doet het het beste overigens.

Ik wilde snel naar het ziekenhuis, omdat ik bij mijn eerste bevalling 22 uur weeen heb gehad met een halve cm ontsluiting en helemaal op was, en toen pas in het ziekenhuis een spuit Pethidine heb gekregen. De VK kwam toen af en toe kijken om de 4 uur en adviseerde mij maar wat ontspannends te gaan doen. Ik kon alleen niets meer en alleen maar rugweeen opvangen die o zo pijnlijk waren. Maar wat ik vooral niet zo goed begrijp is dat VK er vanuit gaan dat het vaak nog een tijd duurt tot je volledige ontsluiting hebt en je dan alleen achterlaten. Het komt ook vaak voor dat dit niet het geval is. Bij mijn tweede bevalling ging het dus ook een stuk sneller dan de VK aannam. Ik mocht wel naar het ziekenhuis, maar als het aan de VK lag, dan had zij ons pas een paar uur later laten gaan. Nou 3 uurtjes na haar bezoek was ik al bevallen en Jules had ook in het vruchtwater gepoept wat gevaarlijk is. Ik ken helaas teveel verhalen van thuisbevallingen die bijna fout liepen doordat VK tussendoor niet aanwezig waren. Ook bij ons had het fout kunnen aflopen doordat VK verkeerde beslissingen nemen. Zo dit was nog even een beetje gezeur van mij. Mijn VK was uiteindelijk in het ziekenhuis overbodig door het vruchtwater poepen waardoor er direct artsen en verpleegkundigen rond ons bed stonden, maar zij heeft wel een prachtige filmpje gemaakt van mijn baarkrukbevalling en zij heeft mij ook goede tips gegeven, waardoor ik haar zeer dankbaar ben.

en nu even duimen voor Miss Daantje!

10. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Dames, vraagje en vast sorry voor de details; maar ik ben nu dus bijna 17 wkn zwanger en had vanmorgen helderrood bloedvrlies na het vrijen. ik weet wel dat het in het begin en het eind vd zwangerschap kan voorkomen, maar niet of hte nu ook "normaal"is.

?

11. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hi sanrob: het kan altijd dat je wat helder bloed verliest na het vrijen.. omdat je baarmoeder beter doorbloed is en vrij kwetsbaar.. dus kan er een adertje gesprongen zijn..

12. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Hey SanRob, kan inderdaad een adertje zijn wat gesprongen is. En mocht je twijfelen, gewoon even VK of gyn bellen. Beter een keer te vaak gebeld dan een keer te laat.

13. veronika

veronika Niet meer actief

Hey dames,
    Na een heerlijke vakantie weer terug. Teveel pagina's om alles te lezen, maar ik zie wel veel (emotionele) verhalen en gebeurtenissen: Molly en Ellen, als ik het goed lees, het spijt me voor jullie, wat ellendig dat het is misgegaan. Natas en Inez gefeliciteerd allebei met jullie wondertjes! En Natas, fijn van je stiefvader, SanRob, wat een moeilijke tijd, idd, je kunt maar beter veel bij hem zijn als je het zelf kunt opbrengen. Alle anderen, sorry als ik jullie verhaal niet heb opgepikt, hopelijk ben ik snel weer bij als ik hier weer mee doe.

Wij hebben twee lekkere weken achter de rug: veel gezien en gedaan! Rond de eisprong waren we met een rugzak in de bergen aan het lopen, wildkamperen en we waren niet alleen :cry: dus hebben aan "klussen" eigenlijk niet veel gedaan. Ook het temperaturen en ovutesten is redelijk in het water gevallen, dus ik weet nog steeds niet of ik wel een "meetbaar ei" heb. Als ik op FF kijk zou er één klein kansje kunnen zijn op een redelijk-getimede vrijpartij, dus ik wacht het maar rustig af.

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Ook hier een kleine meid die dwars door de luier heenplast. Heb ondanks dat dat niet wordt geadviseerd inmiddels een molton op het matrasje gelegd, aangezien ook het matrasje iedere keer nat wordt.

15. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    MissDaantje, heel veel succes vandaag, er wordt aan je gedacht en voor je geduimd.

Natas, was ik trouwens vergeten te zeggen, mooie foto's van een mooi meisje!

16. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he meiden probeerde gisteren wat te posten maar internetverbinding was mank.

Hier alles ok en eindelijk schijnt de zon terug.

Ritje, we kunnen stilaan beginnen aftellen he ;)

17. @MissDaantje: Ik denk aan je vandaag...

@SanRob: Je moet sowieso bij bloedverlies altijd de verloskundige bellen, maar bloedverlies na het vrijen betekent inderdaad in 9 van de 10 gevallen een gesprongen adertje...

18. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dank voor je mailtje Giegel!

Ritje, ik kan me wel voorstellen hoor dat sommige vrouwen liever in het ZH bevallen. Aan zowel ZH als thuis zitten voor- en nadelen, het is persoonlijk wat voor een ieder het zwaarste weegt.
    Mijn VK vroeg aan mij of we misschien nog voor een 2de gaan. Dat is niet het geval, maar als dat wel zo geweest zou zijn zou ze ons dan tzt haar persoonlijke mobiele nummer geven, direct komen en niet meer weg gaan. Maar ja, bij een eerste weet je nog helemaal niet hoe een bevalling bij een vrouw kan gaan lopen.

Dank je Miss Daantje! En ja, Danique is nu al een heel vredelievend peace-meiske ;)
    Ik krijg nu pas door dat je vandaag je punctie hebt. Ik duim!

Dank je Lies voor je extra info.
    Had gisteren geen tijd meer maar wil vandaag op die site van Pacco gaan kijken voor een bakerdoek.

Merci 4xmamma, en ja dit prutteltje maakt een hoop ongemak helemaal goed!
    En jij ook dank voor je info over inbakeren. Ik heb nu ook flanellen doeken en probeer het net zo te doen als de KZ, maar bij mij weet Danique toch weer een armpje los te wurmen. Die Pacco-doek lijkt me in ons geval dan beter.
    Met mijn stiefvader gaat het goed! Hij is inmiddels zelfs weer thuis, afgelopen dinsdag mocht hij uit het ZH. Wel nog een lange weg te gaan natuurlijk, een tas mee vol met 11 soorten verschillende medicatie, een revalidatieproject wat opgestart gaat worden, erg erg erg moe..... maar hij is er en tot zover gaat het super! Dank je voor het vragen.

Hihihi Nino, die stoute plassende Jules :D
    Danique plast vaak tijdens het verschonen, maar ja die plast dan niet zo hoog. En Chris zich maar afvragen hoe haar net schone pakje nou zo nat kon zijn op haar ruggetje en heup maar de luier droog, hahahha.
    Ook hebben we al 1x zo'n leuk spuitpoepje gehad..... nog net niet op de muur :)
    Wij merkten geen verschil in kwaliteit tussen de luiers van Pampers en die van het Kruidvat, maar wel verschil in prijs ;)

Ja, de VK's gaan uit van gemiddeldes, maar de hoeven lang niet altijd te kloppen. Daar heb je helemaal gelijk in.
    Ik ging zelf overigens ook uit van die gemiddeldes, vandaar dat ik zelf ook even de kluts kwijt raakte. En bijna m'n zus te laat liet komen, gelukkig was ze er nog net op tijd.

SanRob, het kan idd een gesprongen bloedvaatje zijn. Alles is nu beter doorbloed en daarom kan zo'n vaatje sneller springen.

Welkom terug Veronika!

Dank je Inez!

19. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    @natas1 wat een geweldige mooie foto,s ik heb ze allemaal bekeken smelttttttt:D:D

Mooi kindje heb je hoor

20. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Hey dames,

Ja Zico het telt af en maar goed ook,
    dit is mijn tweede bevalling Natas dus ik weet wat er komt,
    en mijn eerste heeft 14 uur geduurd wel moeten in gang zetten was een week over tijd, alleen heb ik hier een gevoel dat ik mijn dracht niet uitdraag.....
    kwaad kan het niet de baby is sterk genoeg nu al!

Ja het kan je overhoop halen een bevalling,
    zeker als er dingen gebeuren die je even van streek maken.

Ibakeren ik ga het proberen en goed dat ik nu al weet wat er kan gebeuren..thanks dames..

Hier hoor ik veel wel van he wees voorzichtig
    en blijf toch een paar dagen in de kliniek,
    dan ben je gerust ook even de baby geven aan de verpleegsters
    en rust nemen,
    maar bij mijn eerste dochter ging dat niet!
    ze huilde alles bijeen snachts de hele kribbe wakker en slaap maar dan eens als je dit hoort in de gang,
    neen ik was ongerust!
    Deze zal misschien anders zijn maar toch,
    als een baby huilt dit kan ik ook geen half uurtje soms hebben,
    heb dat ooit gedaan en mijn hartje bloede en mijn kindje bleek vast te zitten achter het lakentje erna bijna gestikt dus nooit meer...

Als ik me goed voel en de baby in orde kom ik naar huis na een dagje mijn vriend is thuis en we zijn op 5 min in de kliniek!
    Gaat het niet zoals gepland en is er een angst blijf ik iets langer!

suikerboontjes zijn nu gehaalt en bewaard en we wachten op de doosjes,
    morgen komen Meter en Peter samen....

Mijn oudste dochter heeft en hangdagje noem ik het
    angst om me kwijt te raken aan de baby..
    we betrekken ze overal mee zoveel ik en mijn vriend kan.
    ze gaat mee en vraag men aandacht echt op!
    ik probeer haar gerust te stellen.....mijn vriend vangt ze ookgoed op...

Foto's van de baby worden gemaakt voor op de kaartjes van schoonbroer en zus en dit krijgen we voor geschenk...vind ik ontzettend lief,
    en men vriend begint het te voelen dat alles korter bij komt,

en wat er allemaal in zen hoofdje rondgaat is veel...

Miss Dantje ik denk aan je en hoop dat alles goed gaat meid,
    Sanrob ik kan je niet helpen ik heb nooit bloedverlies 1 maal bij mijn eerste gehad was niet erg, maar laat het nazien voor zekerheid, en een gerust hartje zoals ik gisteren deed!

Het is en blijft een poppemieke Natas de foto's zijn prachtig......
    geniet van haar!

Liefs Ritje

Deel Deze Pagina