@ INEZ: ja, zeker weten, voor zo'n lief, klein poppetje tekenen we hier allemaal. Lijkt me ook helemaal geweldig: bij de geboorte zo klein, dan blijft het idd lang baby. Gelukkig gaat het nu goed met Yelina! Houden zo! @ 4x MAMMA: lief hoor van het kaarsje! Jij hebt weer een moeilijke dag! Af en toe doet rust wonderen. Hoop voor je dat deze rotdag snel voorbij is en je je morgen beter voelt. Lekker vroeg onder de wol en veel sterkte morgen!
MISSDAANTJE: ik ga heeeel heeeel heeel heeel heeel hard duimen dat ze alletwee lekker 9 maanden blijven zitten en goed groeien. ELS43; vreseljk meid, dat je daar dan ook nog doorheen moet. Sterkte. 4XMAMMA: loopt niet zo lekker, he. Dikke knuffel.
RITJE: gefeliciteerd. DIAANTJE: spannend hoor, ook voor jou duim ik dat je missdaantje snel achteraan kan.
Vandaag rotweer, Mijn schoonvader zou vandaag meezeilen, maar we zeilen niet uit. Ik blij want ik zit echt niet op nog een dagje extra golfjes pikken te wachten. Ik wil net als een baby alleen maar slapen en eten en zie er al tegenop dat we terug moeten met de boot van. Dat is voor ons zo'n klein rotendje, vergeleken met wat we vorig jaar aan afstanden hebben afgelegd. Maar nu heb ik zeker geen zin meer in een soort pleziertochtje bij ruw weer en zwangerschap. (toen ook niet, maar toen hadden we een doel, we gingen naar huis) Mijn vriend en zijn vader zijn wandelen en ik bleef achter om te slapen, maar ik bedacht me dat ik best wel kon proberen te kijken of ik verbinding kon krijgen hier. En ja hoor! Dus net maar weer even bijgelezen. Inez, Ik had helemaal nog niet begrepen dat je zo'n nare start had met Yelina. gelukkig dat er nu al weer een pond bij zit zeg! Fijn. Natas, Hopelijk blijft alles zo goed gaan met die kleine van jou en valkt de spruw achteraf mee. Els, Je ervaring klinkt naar en bekend, toch ben ik achteraf blijer met de pijn en rotzooi van de spontane MK dan van de abortus. Daar heb ik ook nog 2 weken bloedverlies van gehad, terwijl ik daarvoor al meerdere malen dacht vannacht komt alles er vast wel uit. Maar dan kwam het toch weer niet. In elk geval hoop ik dat jullie er snel weer overheen komen en nieuwe kracht vinden. Sterkte! Miss Daantje, TOP! helemaal goed zeg! Ik duim me suf voor jullie! En wens jullie heel veel sterkte met deze slopende weken! Ga maar heel veel leuke mensen zien en leuke dingen doen. Diaantje, Voor jou wens ik ook zo'n mooie IVF poging. Succes vrijdag! 4xmama ook sterkte voor morgen! Ik graaf diep, maar weet niet veel meer, sorry als ik iets vergeet. Oh ja, Veronika, jij bent een kleine grote held! Fantastisch verhaal!
VERONIKA: watn goeie ingeving, weet niet of ik dat ook gedaan zou hebben. Helemaal top van je.LINTJE. Wel jammer dat ze niet gepakt zijn.
Dank voor alle lof tja ik ben een beetje een moraalridder, loop in mijn straat ook het kleine gespuis een beetje op te voeden... Dat ze voorzichtig moeten zijn met de plantjes enzo. En die agent was nog jong en liep zo hard te rennen, dan ben ik ook weer zo dankbaar dat die mensen dat werk doen! Dus het was ook een beetje een ingeving om hem mijn fiets te geven. Hihi net als in de film: "uw auto wordt ingevorderd". 4x mamma: wat rot dat je je zo vervelend voelt. Kun je niet iets lekkers/fijns voor jezelf bedenken? Een massage ergens laten doen, of lekker een zonnebankje, of even warm in bad/douche, of iets anders, wat jij lekker vindt... Annna: waar zijn jullie? En je moet nog terugzeilen? Ja ik ken het gevoel wel, vooral bij donker weer, dat je lekker in de roef een boekje wilt lezen met warme thee, en niet weer op pad. Is voor jou nu vast dubbel zo sterk nu je zwanger bent.
Veronika, ook een zeiler!? Op de boot zijn vind ik wel gezellig, onze kajuit is erg gezellig en biedt stahoogte. (en ik heb een toilet in de buurt, dat was een gemis op de campings in Zweden, niet leuk voor een zwangere! ) Maar thuis is het ook erg comfortabel Ik heb dat ook wel hoor dat ik me verantwoordelijk voel voor de omgeving. De neiging om te zeggen "hee, je laat wat vallen!" als iemand iets achter zich weg gooit. Op school en in de klas kan ik gelukkig heel wat bijschaven en mede-opvoeden, waar dat nodig is. Vorig jaar ging de zwangerschap mis volgende week. (toen kwamen we er achter tenminste) Dat maakt ook wel dat ik me geemotioneerd en minder happy voel. Gelukkig kan ik beredeneren dat de kansen nu nog nooit zo goed zijn geweest. En ik ben heel dankbaar dat ik nu weer zwanger mag zijn na een jaar proberen, zwanger worden en miskramen. Shiela, Ik moest nog aan je denken, ik kan me heel goed dat gevoel voorstellen. Je was zo snel zwanger en opeens duurt het een paar maanden. Toch denk ik dat het jullie snel gaat lukken! Achteraf is een half jaar helemaal niet zo lang als je erover nadenkt, maar als je er in zit en je wilt zo graag...
Nee, wel geweest met een vorige liefde... Ach, dat waren ook mooie tijden, veel op platbodems gezeild, wel in NL altijd. Haha wat leuk om te horen, dat doe ik ook altijd! Nou ja, vaak, ik durf het niet altijd meer, heb al vaak boze reacties gehad nl. Wat leuk om te horen dat jij het ook doet zeg! Ik word altijd voor gek verklaard nl. Goh, ik snap je bezorgdheid om volgende week helemaal. Tja, je kunt maar 1 ding bedenken: het kindje blijft zelf natuurlijk ook het liefste lekker zitten tot het voldragen is! Als het misgaat zou er toch meestal iets mis zijn met het beebje waardoor het toch niet gezond geboren kan worden en dan breekt de natuur het af, hoe hard ook, maar wel de (juiste) weg van de natuur. Misschien kun je erop proberen te vertrouwen dat het lekker blijft zitten omdat het bij jullie wil komen.... Sterkte! En ook met de terugreis, hoop dat het wat rustiger wordt op zee.
Inez, ik vind het ook wel leuk dat Danique niet een heel grote en zware baby is. Haar geboortegewicht is discutabel want op de geboortedag woog ze 3060 met zo'n hangweegschaal en een dag later woog ze 2700 op een digitale weegschaal van een andere KZ. Maar goed, ook niet heel zwaar dus en afgelopen dinsdag woog ze 3230 bij het CB. Dat Yelina de 1ste dagen zo'n moeilijke start heeft gehad is wel heel jammer, lijkt me rot om aan te moeten zien. Gelukkig gaat het nu goed met je kanjertje! 4xmamma, sterkte en hou je taai meid. Het lijkt me een beetje alsof je op dit moment de sores van iedereen aan het opvangen bent, denk ook aan jezelf. Veronika, wat een strakke aktie zeg! Anna, sterkte met de terugvaart. Zeilen met dit weer is niet mijn hobby, zwanger of niet. Ik ben een mooi-weer-meisje
Ja, dat klopt. Ik ben altijd zo geweest. Als iemand heeft het moeilijk, vergeet ik mij eigen moeilijkheden en schiet ik te hulp. En ik weet dat het soms ook niet goed is om mij eigen aan de kant te schuiven, maar ik kan niet anders. Ik heb vandaag iets grappigs meegemaakt. Een kennis van mij is zieke mensje die rolstoel verbonden is. Zo lieve vrouwtje. Ik vroeg aan haar of ik van haar paar onderleggers mag krijgen, want mijn hond moet straks bevallen. Nou, die mens belt de apotheek en bestelt een heel pak van 20 stuks. Zo, zegt ze, dat zal toch wel genoeg zijn?
Helaas pindakaas! Vanochtend getest, negatief. Tja, dan maar afwachten totdat ik ongesteld wordt. En weer met frisse moed verder hobby'en. Gelukkig is vrijen met je partner nou niet bepaald vervelend te noemen! Groetjes.
Maarre... mooi resultaat hoor! De duimen draaien hier... @Veronika: Wat een goede actie van jou, zeg ! @Inez: Zo'n klein babytje heeft inderdaad zo zijn voordelen. Mijn man was 56 cm lang en woog 11 pond bij zijn geboorte, dan is het kleine er snel vanaf... @4xmamma: Ik hoop dat je je morgen beter voelt! @Lies: Jammer meid...
Had ik ook eigenlijk niet verteld. Maar gelukkig gaat nu alles goed en dat is het belangrijkste. Fijn dat je het naar je zin hebt daar en grappig dat je daar ook nog een internetaansluiting hebt. Ik kan me best voorstellen dat je op dit moment even wat minder behoefte hebt om te gaan zeilen. Dat komt wel weer als de kleine er is. En ja, een jaar geleden stond je er heel anders voor, maar deze keer gaat het helemaal goedkomen meid. Zelf stond ik er een jaar geleden ook nog heel anders voor. Toen hadden we 2 80-jarige verjaardagen op 1 dag en voor we naar de eerste 80-jarige gingen kwam m'n laatste MK op gang. En nu ... gingen we met een 3 weken oud babytje naar deze verjaardag. Wat een verschil. Natas, dat van die weegschaal dat komt me erg bekend voor. Yelina's is in het ziekenhuis op meerdere weegschalen gewogen en tussen de weegschalen daar zat ook zeker 2 ons verschil. Ook het verschil tussen onze eigen weegschaal en die van de kraam was bijna 2 ons. Ben benieuwd waar al die weegschalen geëikt zijn. Hihi.
Annna, wat lief dat je aan me hebt gedacht. Maar dat is in in geval wel even een nadeeltje ja, dat het de eerste keer raak was. Ik had vorige week een dipje en begon me zelf wijs te maken dat er iets niet goed was met me. Onzeker zeg maar. Maar ja, waarom zou er nu iets niet goed zijn. Toch? Haha Inez, was je druk vanacht om 8 over 3?
Natas en Inez wat een mooie kleine meisjes hebben jullie toch. Mijn mannetje zal wel over de 5 kilo zijn nu. Hoe vaak moeten jullie er s'nachts uit? Jules hangt de hele avond aan de tiet en valt dan rond half elf in een diepe slaap om vervolgens steeds om de drie uur wakker te worden voor een slok en dan ook nog eens zijn bedje nat te plassen. Veronika: goede daad van je. Jammer dat je twee dagen geleden niet in de bus zat toen onze buggy is gestolen. Ik kan hier zo boos over worden. Anna: ik kan me voorstellen dat je het zeilen wat minder ziet zitten nu. Wil je het wel blijven doen met een baby? Campings in Zweden, die staan op ons verlanglijstje voor een van de komende zomers. We gaan over anderhalve week nog een weekje weg maar blijven in het land, Zeeland, en gaan kamperen. Ik ben erg benieuwd hoe het dan gaat met een baby en met mij en het weer natuurlijk, want als het zo'n natte boel blijft, dan blijft het toch maar Amsterdam. Nou ga ik maar een nieuwe buggy bestellen, grrrr, weer 100 euro, maar hij is nu zo nodig, nu Jules de easywalker van zijn broer heeft.
NOD 21-08 Sandra1967 28-08 Ellenk 31-08 4Xmamma 03-09 Limmeke 06-09 Giegel 12-09 Benthe 13-09 Shiela AFSPRAKEN 21-07: Miss Daantje - start IVF 22-07: Diaantje - start IVF 05-08: Diaantje - start spuiten decapeptyl 19-08: Miss Daantje - 14.45u --> terugplaatsing! 22-08: Diaantje - 1e IVF uitgangsecho en start Gonal F spuiten 27-08: Anna - controle gyn bij 12w 28-08: Lola - liggingsecho 8.40 uur; Mollyvg - echo 9wk, kijken of mk op gang komt 03-09: Moby - 3D echo 03-09: Miss Daantje - testen! 15-09: Anna - VK BEVALDATA 20-09 Lola 29-09 Ritje 09-10 Zico 03-11 Moby 11-11 Vozzie 13-11 Anja 17-01 Kaat 26-01 SanRob 12-03 Anna 18-04 Diana BEVALLEN 29-06 Nin0 - zoon Jules 20-07 Lientje - dochter Danique 29-07 Inez - dochter Yelina 03-08 Natas - dochter Danique Dank jullie nogmaals voor al jullie meeleefberichtjes en lieve plaatjes! Ben echt ontzettend moe dus heb niet erg veel te zeggen. Wil wel Ritje even feliciteren met haar prijs (leuk dat ik daar ook aan meegeholpen heb )! Liefs, Daantje
NOD 21-08 Sandra1967 26-08 Veronika 28-08 Ellenk 31-08 4Xmamma 03-09 Limmeke 06-09 Giegel 12-09 Benthe 13-09 Shiela AFSPRAKEN 21-07: Miss Daantje - start IVF 22-07: Diaantje - start IVF 05-08: Diaantje - start spuiten decapeptyl 19-08: Miss Daantje - 14.45u --> terugplaatsing! 22-08: Diaantje - 1e IVF uitgangsecho en start Gonal F spuiten 27-08: Anna - controle gyn bij 12w 28-08: Lola - liggingsecho 8.40 uur; Mollyvg - echo 9wk, kijken of mk op gang komt 03-09: Moby - 3D echo 03-09: Miss Daantje - testen! 15-09: Anna - VK BEVALDATA 20-09 Lola 29-09 Ritje 09-10 Zico 03-11 Moby 11-11 Vozzie 13-11 Anja 17-01 Kaat 26-01 SanRob 12-03 Anna 18-04 Diana BEVALLEN 29-06 Nin0 - zoon Jules 20-07 Lientje - dochter Danique 29-07 Inez - dochter Yelina 03-08 Natas - dochter Danique Ik heb mijzelf ook even tussen de NOD ers geplaatst. Is het de bedoeling om de afspraken die al geweest zijn ook te laten staan? Heb ik nu maar even zo gelaten.