Lola, echt een bijzonder verhaal. Kan me de tranen dan ook goed voorstellen. En Benthe, ik kan me die gedachten zo goed voorstellen. Ik heb dat ook hoor! Maar probeer alsjeblieft positief te blijven denken! Het moet gewoon lukken!
Benthe, Een officieel klusschema, wauw! Het lijkt me allemaal helemaal niet makkelijk alle onderzoeken en de spanning eromheen. Die vriendin van ons met de ICSI heeft er ook erg veel last van. Maar zeker wanneer het lang gaat duren en de jaren zich opvolgen zoals Lola zegt, lijkt het me een verschrikking. Een goede vriendin van me is na jaren MMM overgestapt op adoptie en nu wachten ze alweer ruim anderhalf jaar op hun tweede chinese kindje. Het gaat allemaal erg goed met de eerste. En ik heb haar positiviteit en veerkracht altijd enorm bewonderd. Maar volgens mij zit dat zeker ook goed hier met de dames in het medische circuit. Diaantje, Daantje en jij Benthe. Toppers zijn jullie! Lola was ook een topper, daarom is ze nu zo beloond SanRob, Wat verdrietig dat het slecht gaat met je vader. Ik hoop dat hij nog voldoende tijd heeft en jullie met hem! Digiknuffel!
Lola, wat is het dan fijn dat het uiteindelijk dan toch allemaal zo mooi is afgelopen. Coto, welkom terug en spannend, volgende week een echo. 4xmamma, sterkte de komende dagen met je man en hopelijk wordt de spanning van de komende dagen beloond met een positieve test. Ellen, ook voor jou wordt het nu weer steeds spannender. Ook voor jou hoop ik dat je geduld wordt beloond met zo'n mooi positief resultaat. Diaantje, allereerst gefeliciteerd met je vriendje en hopelijk brengt zijn verjaardag jullie veel geluk. Succes met de echo vandaag. Natas, bedankt. Jammer dat dat met die foto's moet via internet. Maar hoewel ik internet een mooi medium vind (heb per slot van rekening toch wel een webwinkel) heb ik er gek genoeg wel moeite mee om op die manier allemaal privéfoto's te publiceren. Ik hoop dat het ook nog eens gaat lukken om ze er zo op te zetten. SanRob, wat ontzettend verdrietig dat je vader zo hard achteruit gaat. Ik hoop dat jullie nog veel kostbare tijd samen gegund is!
Ik heb ook heel veel bewondering voor de MMM mama's (en hopelijk) toekomstige mama's. In de laatste Viva mama die ik net heb gekocht staat ook weer zo'n aangrijpend verhaal over een mama die na vijf jaar eindelijk haar kindje had. In het oude team op mijn werk wat uit 8 personen bestond, zaten overigens 3 IVF papa's. Vanmorgen tot mijn onderbroek ondergescheten door Jules toen hij bij mij op schoot lag. Ik had het niet eens door en merkte het pas bij het verschonen. Een soort van stille spuitluier. De bank is ook gedoopt, maar gelukkig heeft het stof een behandeling gehad zodat je hem kan schoonmaken met een doekje met water. Ik hoop goed nieuws te lezen van echo's en testen. Ik duim voor jullie allemaal. Een paar daagjes terug weer een sex gehad (komt er niet zo van) onveilig dus, we waren het vergeten, en dit is echt waar! en het is zo'n rare gedachte, maar stiekum hoop ik dat het nog een keertje raak is. Het slaat eigenlijk nergens op, want ons huis is te klein, de auto te klein, ik ben te oud, ben net bevallen van een wondertje en toch......., maar het zal wel niet zo zijn en toch is dat lijf weer raar bezig met pijntjes en steekjes etc. Als ik vijf jaar jonger zou zijn, dan zouden wij vast een poging voor een derde hebben gedaan. Zo en nu duim ik verder voor jullie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik vind jullie reacties op mijn verhaal echt heel lief ! Wat Ellen zegt klopt: Je gaat je grenzen ook steeds verleggen, hoe meer moeite (en behandelingen) je al gedaan hebt, hoe groter het verlangen (meestal) wordt. Je bevindt je in een soort trein die pas stopt bij de eindhalte. Vandaar dat Roy en ik ook best een poos hebben moeten praten over de vraag of we wel voor een tweede 'durfden' te gaan. Je kunt immers niet zeggen: 'We proberen het 'gewoon' een jaartje en als het niet lukt, ach... we hebben toch een gezond kind, dus stoppen we er dan toch 'gewoon' mee...' En voor een steuntje in de rug, meldde ik me destijds op dit topic aan ! Verlangen is een raar en zéér dwingend iets... Maar ik sta in mijn verhaal absoluut niet alleen! Soms lees ik hier verhalen waarvan ik zelfs denk: 'Zou ik zóver zijn gegaan voor een kindje?' En het antwoord is dan natuurlijk: 'Ja!' Ook wij zouden zijn doorgegaan tot het einde... Maar ik vind jullie allemaal kanjers hoor! Elk met jullie eigen verhaal...
@Nin0: O jeetje... dat is wel de overtreffende trap van puitpoep... ! Kun je nagaan wat een kracht daarachter heeft gezeten. Stoere kerel hoor, die Jules... Moet ik dan maar stiekem mee gaan hopen dat je ongi niet komt...?
Nino, ik hoop dat je fysio gaat helpen bij Jules. Sex..... ik moet er nog niet aan denken . Maar je stille wens voor nog een kindje kan ik me heel goed voorstellen. Heb ik heimelijk ook, en al voordat Danique geboren werd. Maar Chris wil nu echt niet meer. Benthe, wat fijn dat je weer mooie eitjes in ontwikkeling hebt! Ik kan wel zeggen dat ik me kan voorstellen dat de weg die jij en anderen in de MMM bewandelt zwaar is, maar waarschijnlijk kan ik me niet goed genoeg voorstellen. Lang (moeten) wachten door andere redenen was hier bij ons zwaar, ik dacht in al die jaren ook dat ik nooit moeder zou worden. Maar dit is van een nog heel ander kaliber, hou je taai! 4xmamma, heel veel sterkte voor jou en je man morgen! Lieve SanRob, ik zou toch maar snel de afspraak maken voor de 3D echo. Ik kan me voorstellen dat je gevoel beangstigend is, maar te laat ermee zijn lijkt me heel naar voor jullie. Sterkte!
Lola, dank voor je mooie verhaal. Nino en Natas, grappig, allebei alweer zin om zwanger te worden... Sterk spul die moederhormonen
@ Lola: je bent een lieverd! En jouw verhaal geeft me een steuntje in de rug. Wonderen als Jasmijn gebeuren dus soms echt! En daar hou ik me aan vast. Ik ben het er direct mee eens, je verlegt je grenzen... Het verlangen naar een kindje laat zich niet stoppen, vrees ik. @ Sanrob: wat erg dat het niet zo goed gaat met je vader! Heel veel sterkte... Ik doe echt mijn best om positief te blijven en meestal ben ik dat ook wel. Gisteren had ik een dipje, nu gaat het alweer stukken beter! Het verplichte oefen-schema is voor ons geen straf, hoor.... Dat gaat dus best goedkomen, daar zal het niet aan liggen. Maar soms... Ik heb er al 3 jaar poging met mijn ex opzitten. Toen was ik 26. heel ver in de MMM zijn we toen niet gekomen omdat mijn ex niet mee wilde werken. Aan zijn mannelijkheid mocht niet getwijfeld worden... De relatie liep stuk, ook vanwege dit, maar ook omdat hij een collega van mij zwanger had gemaakt... Dan stort je wereld zo in. Je voelt je zo verraden door hem en door iemand die je als vriendin beschouwde en ook omdat een ander "jouw" kind krijgt. Gelukkig is dat nu allemaal geschiedenis en ben ik erg gelukkig met mijn grote liefde. We gaan trouwen en als nu ook nog het intens gewenste kindje gaat komen dan blijft er weinig meer te wensen! Daar gaan we gewoon voor... Liefs, Benthe
lola wat een opbeurend sterk verhaal voor de probeerders die het heel moeilijk hebben! thanks mooi SanRob, sterkte voor je vader meisje vind het verschikkelijk erg voor je, de rest van diegenen die moeten testen 1 van dees wow succes..... Liefs ritje
Brrrrr Benthe, wat ellendig. Gelukkig heb je nu een echt leuke vent. Jullie verdienen het om jullie geluk te bezegelen met een kleintje. Ik hoop dat er toppers bij zitten bij die eitjes van jou. Nino, Ik scheel 11 maanden met mijn broer, dus het is heel goed mogelijk Bovendien moest ze 3 jaar wachten op mijn broer. MMM duurde destijds nog niet zo lang. Voor haar was het ook een klein wonder, dat het opeens gebeurde voordat ze het konden wensen. Ik snap de wens heel goed. Ook ik hoop nu al stil dat ik hierna nog een brusje mag krijgen voor dit kindje. Maar natuurlijk focus ik me eerst op dit wondertje.
Wat ons altijd op de been heeft gehouden, is humor. Zelfs zoiets leuks als 'klussen' krijgt op den duur een naar bijsmaakje als het verplichte karakter ervan te lang duurt. Maar met een flinke portie humor kun je dat lang volhouden... Enne... die ex van jou is een kl**tzak! Waarom denken veel mannen toch 'dat het aan hen wel niet zal liggen'... ? Net zo'n misverstand als het feit dat de vrouwen er vroeger op werden aangekeken als ze alleen maar meisjes konden baren...
Benthe die man is jou gewoon niet waard meid! die pummel een luchtig geval en kijkt niet langer dan zijn neus lang is, je verdiend het geluk en zo te zien heb je het gevonden mooi zo! nu nog de rest en dat komt wel, we steunen je liefs ritje
Haha Lola, Leuk he dat mannen nu de schuld kunnen krijgen van alleen jongetjes of meisjes. Alleen nu hoor je die grappen een stuk minder. Bij de gyn was ik snel weer buiten. De afspraak was een beetje overbodig, maar ja dat wisten we van te voren ook niet. We hebben in elk geval geen echo gehad. Dat wilden wij zelf ook niet hoor! We zien het morgen wel bij de nekplooimeting. Molly, jij heel veel sterkte morgen! En er was nog iemand voor moregen ik weet even niet meer wie.
Benthe, zo'n ex kun je inderdaad beter kwijt dan rijk zijn. Nin0, ik kan me best voorstellen dat het toch nog steeds een beetje kriebelt voor een derde en dat je misschien toch stiekem best wel hoopt dat het raak is. Je zou de eerste niet zijn die meteen weer zwanger zou raken en vast ook niet de laatste. Hihi, mooi verhaal van die spuitluier. Yelina zat gisteren ook helemaal onder de spuitpoep en met haar het boxkleed. Nou ja, de wasmachine is geduldig. Die doet z'n werk wel. Hoewel ik meer kindertjes stiekem toch ook best wel leuk zou vinden, gaan wij er niet meer voor. Nog een keertje de angst en stress of het wel of niet goed zal blijven gaan en of het kindje wel gezond is, daar wil ik niet nog een keer doorheen. Dat kan ik m'n man en kinderen, maar ook mezelf, echt niet nog een keer aandoen. Begrijp me niet verkeerd, ondanks dat ik uiteindelijk volop heb kunnen genieten van m'n laatste zwangerschap durf ik het gewoon niet nog een keertje aan. Bovendien ben ik er nu qua energie nog redelijk uitgekomen, maar of dat ook een derde keer zou gaan lukken .... dat risico nemen we liever niet en we gaan gewoon heerlijk genieten van ons 4-koppige gezinnetje. En sex ... nog even niet. Het is me nog net even te gevoelig rond het lidteken.
@anna: ik denk dat je molly bedoelt; ik heb volgende week woensdag een 3D-echo en moet naar de vk! Jeetje, jij ook al de 12 weken grens gehaald! Ga zo door zou ik zeggen !
@Molly: heel veel sterkte morgen bij de echo.... @lola: jij mag ook nog een keertje gluren morgen zie ik; veel kijkplezier!
Ook heel herkenbaar! Wij hebben ook het gevoel dat we op onze leeftijd en met onze voorgeschiedenis het lot niet moeten gaan tarten en dat we met twee kinderen al véél meer hebben gekregen dan we drie jaar geleden konden denken... @Annna: Veel kijkplezier morgen bij de nekplooimeting. Ik vind de 12-wekenecho eerlijk gezegd de leukste. Zo'n klein mensje met alles erop en eraan dat als een dolle door je baarmoeder buitelt, terwijl je daar zelf nog niets van meekrijgt... @Molly: Voor jou hoop ik op een wonder!