Inez en Zico: flexi T was aangeraden door mijn VK, maar ik ga me eerst wel eens wat meer verdiepen. Mijn VK vertelde mij dat je juist helemaal geen heftige menstruaties zou krijgen en dat het koper minder is dan een normaal koperspiraaltje. Maar Mirena klinkt niet slecht. Ik ben gisteren bij de HA geweest voor eczeem, maar heb het nog niet over een spiraaltje gehad. Eerst maar eens met vakantie. We gaan waarschijnlijk morgen al. Lekker druk dus vandaag. Oh Ellen, doe nou een test, of ben je vandaag aan het paardenfluisteren? Heb zo snel gelezen, dat ik niet meer weet of het nou vandaag was. Anna: wat een goede uitslag, het genieten kan dus beginnen. En het is zo bijzonder om zwanger te zijn. Ik mis het nu al en als ik een dikke buik zie, dan heb ik alweer heimwee, maar de kwaaltjes mis ik niet. We hebben goede tips voor het hoofd van Jules gehad en over een maandje moeten we terugkomen. Hij heeft zo goed geslapen afgelopen 2 nachten. Vanaf 10 uur tot half drie en daarna half 6 en daarna half 9. Dat scheelt mij een hoop energie. Hoop dat deze trend doorzet. Nu maar gauw nog een wasje draaien en boodschappenlijstjes maken en dan. 4xmama mag je man naar huis vandaag? Wat lief van je oudste dat zij je nu zo helpt. Molly het zou fijn zijn als je lichaam het zelf afstoot. Wie weet. Het blijft heftig, maar een curretage lijkt mij ook heel zwaar. Ik hoop op hele positieve berichten!
Ga proberen iedereen een beetje te antwoorden @Diaantje met spuiten begonnen ik hoop meisje op wat geluk is het nu niet volgende keer maar het kost tijd en inspanning en ik heb er veel respect voor als jullie alles ervoor doen, want het is toch wel wat he.... sterkte X @4xmama, hoe gaat de operatie hoe is het met je ventje, alles oke ik duim toch voor een mooi herstel hoor, lief dat je dochter alles thuis opving, das een schatje he, en dat je hondje al de pupjes voed en herkomen is komt een beetje op zen plaats nu je ventje nog... @Miss Daantje denk nog aan je ik duim dat alles mag goed gaan...wowow @Annna wat super voor je nu ben je rond de 12 a13 weken en is alles mooi en meer met zekerheid, das een fijn gevoel ken het, en die sokjes das prachtig he, en zooooooooooo lief! opa zal blij geweest zijn! geniet van je moment nu en droom maar eens lekker weg @Anja dipjes als je zwanger bent horen erbij, laat je even gaan meid en erna kop op, je bent ook zwanger en maar && weekjes nog te gaan he vergeet dat niet; maar je kunt aftellen en kijk vooral naar de mooie momenten uit zo hou ik de kop hier op @smoetje fijn dat je toch eens binnen wipt we horen je graag hier hoor... @Ellen wat heel spannend he wanneer ga je testen? ben erg benieuwd hoor, zou het roze mogen zijn, zou fantastsich zijn meid! laat het horen he veel succes @Inez,zico en nin0 wel ik denk er ook aan voor een spiraaltje met zo weinig mogelijk bloedverlies te nemen na de bevalling, heb met het eerste zo weinig last gehad, het tweede veel last, zo zien we wel MaMa2x bedankt voor de knuff XXX
ninO das mooi nieuws he ik hoop dat het zo beter gaat en de slaapnachtjes verbeteren waat raad kan doen, een mens leert nog steeds bij en das leuk, ja jij hebt echt wel gemis van toch een soort babytje in je buikje zonder de kwaaltjes we hadden jongen moeten zijn he dan had het makkelijker geweest om de beslissing om er nog eentje bij te nemen hihi dikke knuff aan Jules
oohhhh hoe herkenbaar, ben momenteel eerlijk gezegt maar een beetje aan het meelezen want heb zo veel moeite met de trieste berichtjes, gun iedereen toch zo het beste maar het werkt niet helemaal hiero Probeer zelf nog een week van onzekerheid te overleven Het gaat aardig totdat ik hier lees over de mk-berichten en mislukte/afgebroken behandelingen bah bah zoooo oneerlijk Ik wens iedereen in ieder geval een heel zonnig weekend, het zonnetje helpt ook een beetje liefs
Diana dikke knuff iedereen heeft wo n meoilijk moment maar die kom je te boven al kan het even heel pijn doen soms het leuke is we wijn er voor elkaar en steunen elkaar en pen het maar van je af het helpt Liefs Ritje
Anja en Diana en de rest, die er wel eens mee zit, Het is inderdaad heel naar soms om te lezen en te weten wat er allemaal gebeurt in andermans leven. Heel confronterend vaak. Op dit moment voel ik me een vd schaarse lucky ones bij wie het goed gaat. (Diana, ik hoop dit ook heel erg voor jou) En ik koester mijn geluk iedere dag weer. Ik weet dat er geen enkele zekerheid is over een zwangerschap, maar ook niet over een ouderschap en het hele leven zelf. Niet het ouderschap maakt dat je voor de rest van je leven zorgen zult hebben. Maar dat doet eigenlijk de wens voor een zwangerschap al. Vanaf het moment dat je echt besloten hebt, leef je niet meer zo zorgeloos als voorheen. Als het dan niet allemaal gaat zoals je wenst (en dat doet het gewoon meestal niet, in elk geval niet meteen) dan zijn er meteen die zorgen, twijfels en nog nooit eerder gekende angsten. Het doet mij goed te lezen en te delen over dit soort gevoelens. Ook al is het met 'virtuele vrouwen' van wie je eigenlijk niets anders kent dan de woorden die ze op internet plaatsen. Ik hoop echt van harte dat iedereen kracht vind om haar eigen moeilijkheden te overwinnen. En nog meer hoop ik dat iedereen die het zo hartgrondig wenst ten minste 1 keer moeder mag worden van een kindje dat bij hen blijft en opgroeid. Voor mijzelf is dit toch echt een levenswens, dus ik kan met zo goed inleven in iedereen voor wie dit ook zo geldt. Ik hoop het voor een ieder van jullie!
Hoi hoi, Even reageren op de vraag van Benthe. Ja ik wil die afspraken graag nog even laten staan. Ik heb alleen de start van de IVF laten staan en de terugplaatsing, de rest (zoals echo's e.d.) heb ik allemaal al weggehaald. Ik heb liever geen aparte lijst want IVF is maar tijdelijk. Bij mij is 3 september bv de testdatum en dat is meteen ook het einde van de IVF, dan haal ik alles weg. Ik ben dan óf zwanger óf niet zwanger dus dan gaat het op de 'normale' manier weer verder. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Diaantje. Hopenlijk begrijpen jullie het. Diaantje, hoe is trouwens de 2e echo gegaan gister? Hier nog 5 daagjes en ik kan testen! [-o< Liefs, Daantje
Vanmorgen zijn ze het rolluik op Jasmijn's nieuwe kamertje komen ophangen en op dit moment slaapt ze dus voor het eerst in haar nieuwe kamertje én in haar nieuwe bedje! Ze was erg moe en viel zonder problemen in slaap. Ik ben benieuwd hoe het dadelijk met wakker worden gaat... @Ritje: Fijn dat jullie dagje aan zee zo geslaagd was! Even lekker de frisse wind door je hoofd laten waaien... Ik ga ook voor het Mirena-spiraaltje. Puur vanwege het feit dat de meesten dan niet of nauwelijks meer menstrueren. Ik heb niet zo'n fijne associaties met ongi worden... @Miss Daantje: Van mij mag de lijst blijven zoals hij is hoor. Ik wil wel dat de IVF-afspraken van de lijst verdwijnen, maar dan om een heel andere - lees: roze - reden !
Hey zwangere dames, Geen zorgen en vervelende gevoelens hoor! Jullie hebben ook het een en ander meegemaakt eer het zover was en onze tijd komt ook nog wel. Don't worry! Miss Daantje, allereerst ben je gewoon hartstikke zwanger hoor! En is dit je 3de IVF?
Hoi meiden, Heb net alles bijgelezen. (4 pagina's) Sorry, heb weer gen tijd voor reacties. Als eerst, bedankt allemal voor jullie steun en meeleven. Mijn mannetje is weer thuis. Heeft heel erg veel pijn. Zijn wond is van bovenkant van de schouder tot onder de oksel. En het is nu warm buiten, dus zweet zich kapot en het brandt ook. Voor de rest gaat het goed. Met Kappa en kleintjes ook. En ik heb zoooooooo druk dat ik vergeet soms dat ik morgen ongi moet worden, of niet worden. Om ieder gevaal denk ik daar niet na. We zullen gewoon zien. Dat was het een beetje. Ik ga maar weer, want vandag komt onze dochter met haar vriend op het ziekebezoek en we gaan BBQ maken. Vlees staat al gemarineerd, nu nog salades en de rest. Tot morgen en dikke knuff aan iedereen.
Hoi Smoeltje, Fijn weer wat van je te horen ook al is het niet echt supergoed nieuws. Ik had je verhaal bij vruchtbaarheidsbehandelingen gelezen, echt heel erg jammer ook al kan je man er niks aan doen. Nu de 2e ook weer niet kunnen afmaken, frustrerend he? Ik wens jullie erg veel sterkte en succes! Ik ben met de 1e echt poging bezig, de 1e in april moest ik na een paar keer puregon spuiten alweer afbreken dus die reken ik niet mee. Lola, dank je voor je berichtje! Ik hoop ook met héél mijn hart op roze! 4xmamma, jij nog heel erg veel beterschap met je man! Wel fijn dat ie weer thuis is. Eet smakelijk alvast voor vanavond! Nog 4 daagjes!!! [-o< Liefs, Daantje
MissDaantje, spannend hoor, dat aftellen. Ik hoop met je mee op vet ROZE 4xmamma, fijn dat je man weer thuis is. Ellen, bij jou is het ook spannend. Ik hoop dat we je snel weer mogen feliciteren. Lola, wat leuk dat Jasmijn nu voor het eerst in haar nieuwe kamer heeft geslapen. Hoe vond ze haar kamer? Ben ook benieuwd hoe ze het vond toen ze wakker werd. Ritje, heerlijk uitgewaaid meid. Kun je er weer even tegen. Zelf ga ik ook voor de mirenaspiraal vanwege het feit dat de meesten niet of nauwelijks meer menstrueren, aangezien ook ik niet zulke geweldige associaties heb met ongi worden en zijn. Eigenlijk zou ik me meteen met de keizersnee laten steriliseren, maar dit hebben we op het laatste moment na nog een laatste gesprekje met de gyn gecancelled vanwege het feit dat bij de meesten de ongi weer als vanouds terug zou komen. Brrrr, moet daar toch echt niet aan denken.
Hey meiden, Allereerst wil ik iedere bedanken voor de lieve steunende berichtjes, doet me goed. Ik heb alles gelezen en leef echt met iedereen hartstikke mee, maar kan even niet overal op reageren. Ben een beetje depri na de echo van gisteren. Update: Gisteren om 14.50 uur de echo. In de rechtereierstok zat nog steeds de follikel, die was gegroeid van 8 naar 12mm. De linkereierstok was moeilijk te vinden, maar uiteindelijk, na lang wroeten, duwen, etc., toch gevonden en ook daar een follikel van 12mm. In totaal dus 2 follikels. Als er geen 3 groeien, wordt er dus niet gepuncteerd. Gyn was echt heel lief, maar ook heel eerlijk. Ze zei: "dit wordt een hele kleine kans voor jullie, we gaan nog even door, zijn nog niet klaar, maar verwacht er niet teveel van. Zoals het nu gaat, zal er voor jullie ook geen 2e en dus ook geen 3e IVF poging volgen. We gaan nog een tijdje om de dag kijken om te zien of er toch nog iets gebeurt, maar aangezien je nu al aan de hoogste dosering zit, toch even rekening houden met het ergste. Jouw eierstokken zijn verouderd, zoals je weet en doen daarom niet meer wat we willen, maar ik zal keihard voor jullie duimen dat het allemaal goed komt". Ik dus helemaal van slag. Heb vandaag al de nodige traantjes gelaten. Vriendje is heel lief, begrijpt dat het voor mij nog zwaarder moet zijn dan voor hem, aangezien ik de behandelingen moet ondergaan. Had het gisteren helemaal gehad, ook het gevoel van: waar doe ik het nog allemaal voor. Morgen om 09.50 uur de 3e echo, maar kijken wat het wordt, maar ik stel me in op het ergste, puur uit zelfbescherming. Weet het verder ook even niet meer. Liefs van een verdrietige diaantje
Diaantje 1 god meisje dit zal even heel erg moeilijk geweest zijn voor jou, kon hij het niet iets tactvoller zeggen, je eierstokken zijn iets verouderd, wel latten we hopen dat het morgen goed is en ook en dat er mooi een berichtje aan is 2 follikels aan het groeien is toch positief bij ons noemt men het gewoon eitjes goede vruchtbare eitjes, klopt toch he? nu hoop ik en duim ik voor een derde eitje, zal een kaarsje branden voor jou en je ventje....en toch je droom zo is het hier ook begonnen, twee eitjes die groeiden... mar bij jou is het nog iets anders.... dikke knuff en huil maar eens even kan soms wel een opluchting erna zijn, liefs Ritje
@Diaantje1: wat een verdrietig nieuws zeg, kan me voorstellen dat je de nodige traantjes hebt gelaten.....Hoop dat de echo morgen nog wat goeds voor jullie brengt:ik zal aan jullie denken! Even over het spiraaltje: heb zelf 8 jaar het koperhoudend spiraaltje gehad en is me goed bevallen.dit wordt echter niet aangeraden voor vrouwen die normaal al heftis menstrueren! Over het Mirena-spiraaltje heb ik toch ook veel negatieve verhalen gehoord; de meeste vrouwen lijkt het ideaal omdat je op een gegeven moment niet meer menstrueert, maar ook dit spiraaltje is niet voor iedereen geschikt! Mijn zus heeft het na 4 maanden laten verwijderen omdat ze er heel depressief van werd en ik hoor veel verhalen over buikpijn, acne en andere ellende. Ik heb normaal gesproken al veel last van hormonen dus ik kies toch weer voor het koperhoudende spiraaltje...Laat je eerst goed informeren voordat je kiest voor het Mirena-spiraaltje alleen omdat het uitblijven vd menstruetie als muziek id oren klinkt! Maar goed, dat is mijn mening erover;misschien heeft iemand er iets aan! Fijn weekend, Moby
Jasmijn meldde zich rond 13.30 uur (haar normale tijd). Of ze ook zolang geslapen heeft weet ik niet. Ik denk van niet, want haar lamp brandde toen we boven kwamen, er was met haar poppenhuis gespeeld, het bedje van haar pop Annabelle stond aan de andere kant van de kamer en ze hield een wedstrijdje 'zaklopen' (ze had een slaapzak aan) met zichzelf... Roy heeft haar zojuist naar bed gebracht in haar oude kamertje. We beseften namelijk dat we nog geen beveiligingsplaatjes in de stopcontacten op haar nieuwe kamertje hebben en dat vinden we toch wel erg link. Op haar oude kamertje zitten ze ook niet, maar daar kan ze niet uit bed... @Een verdrietige Diaantje: Ik word ook erg verdrietig als ik je berichtje lees. Ik vind de gynaecoloog niet tactloos, maar wel erg eerlijk. Toch hoop ik natuurlijk héél hard dat haar doemscenario niet uitkomt. Ik heb een kaarsje voor je aangestoken en steek hier ook een virtueel exemplaar voor je op... @Moby: Ik menstrueer zelf behoorlijk heftig en gebruik ook altijd de allergrootste maat tampons. Gedurende de hele MMM hebben de toegediende hormonen nooit effect op mij gehad en de pil heeft dat ook nooit gedaan. Ik zal dus gaan voor het Mirenaspiraaltje, maar ben ook zo realistisch om het te laten verwijderen zodra ik 'vreemde' klachten mocht krijgen. Een andere optie om menstruaties te vermijden is het doorslikken van de pil...
Lieve Ritje: dank je wel voor je lieve berichtje. Hij is een zij, en eerlijk gezegd was ik haar wel dankbaar dat ze zo eerlijk was. Nu weten we waar we rekening mee moeten houden, al hadden we het graag anders gezien. Van jou vind ik het heel lief dat je een kaarsje voor ons zal branden. Dank je! @ MOBY: jij ook bedankt voor je lieve woorden.
Lieve LOLA: onze berichtjes hebben elkaar gekruisd, ik lees het jouwe net pas. Wat lief dat je een kaarsje hebt gebrand en het virtuele kaarsje is ook heel lief van je. Ik hoop dat het zal helpen en dat het doemscenario idd niet uitkomt. Zo te horen vindt Jasmijn haar nieuwe kamertje wel in orde, in ieder geval speelt ze er leuk op. Nu maar snel die beveiligingsplaatjes plaatsen.
Hai Diaantje, dat is echt een rotbericht, het spijt me zo voor jullie meid. Natuurlijk wachten jullie nog even door, kijken wat er gebeurt. Is er niet ook een mogelijkheid - als ze toch geen punctie gaan doen - dat je mag doorstimuleren tot de eitjes zelf springen, en dan via de natuurlijke weg proberen ze te bevruchten? Tja ik zeg ook maar wat, het lijkt zo zonde, 2 van die mooie eitjes die er nu toch al bijna zijn niet te gebruiken. En na een paar maanden wachten nogmaals gaan stimuleren en kijken wat er dan gebeurt zit er dus ook niet in begrijp ik, want een 2e en 3e poging mag dan blijkbaar niet? Heeft het niet ook zin om dit nog eens bij een andere kliniek na te gaan, je hoort toch wel dat ze andere criteria hanteren. Is eiceldonatie ook geen optie voor jullie? Ach, ik probeer maar mee te denken, maar jullie hebben vast alle opties ook al doorgenomen. Het belangrijkste nu is natuurlijk dat je erg verdrietig bent dat het niet uit jezelf kan komen, dat snap ik, dat is ook heel verdrietig, sterkte voor jullie meid.
Lieve Diaantje, wat kan ik me goed voorstellen dat je nu erg verdrietig bent. Ik hoop op en duim voor een derde follikel die zich nu heel snel zal laten zien. Dikke knuf!