35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dat heb ik inderdaad ook altijd gedaan, maar daar kreeg ik uiteindelijk toch ook klachten van. Ging op een gegeven moment licht vloeien met de nodige buikkrampen erbij. Volgens m'n vorige huisarts zou het doorslikken geen kwaad kunnen, m'n huidige huisarts is er geen voorstander van.
    Maar de pil is geen optie meer voor mij, aangezien de pil me een te grote invloed heeft op m'n libido.

2. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Diaantje,
    vermits dit men uurtje is om een plasje en een snackje en iets te drinken te nemen, (5 u s morgens)
    kom ik effe piepen dan weer bedje in

een vraagje maar in Belgie is men daar niet iets soepelder?
    om je meer en nog meer kans te geven?
    je zou toch meer kansen moeten krijgen niet?
    vind ik toch!

ben deze morgen even langs de vtoedvrouw geweest en ze voelde de spanning en gaf aan meer rust te nemen, maar als ik me redelijk voel doe ik dingetjes aan rustig tempo
    als ik moe ben rust ik,
    morgen mijn valiesje maken se en de adressen nog op label zetten,
    buikfoto s zijn voor dinsdag herzet is nie erg
    hebben hier nog dingetjes te doen rusitg aan!

liefs en knuffels Diaantje,
    ben in gedachten bij je ;)

Ritje

3. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Lola, Wat een mooi verhaal van Jasmijn. Ik zie het helemaal voor me.

Veronika, Jij bent echt al helemaal ingeburgerd hier. Ik vind het leuk om te zien hoe je probeert mee te denken voor iedereen. :)

Ritje, wijze woorden vd vroedvrouw! Het gaat nu al erg snel voor je!

De dames die aan het spiraaltje willen. Is het geen overweging waard dat manlief zich laat steriliseren? Of is dat toch te definitief? Jullie vrouwenlijven hebben al zo lang er veel aan gedaan om eerst niet zwanger te worden, miskramen te ondergaan en zwangerschappen uit te dragen en te bevallen... Ik zit natuurlijk nog lang niet in die situatie, maar regelmatig gebeurt dit toch om mij heen. En eigenlijk vind ik het wel eerlijk klinken.

Diaantje, ik had je al een PB gestuurd en nu realiseer ik me pas dat jullie straks weer een echo krijgen.
    Op dit moment zijn jullie vast dus naast verdrietig, ook nog zenuwachtig en ik hoop dat jullie ook nog hoopvol zijn. Ik hoop toch zo dat er nog een folikel zich ontwikkeld heeft en dat alles door mag gaan.
    Ik denk aan jullie en zal het straks ook nog even doen.

Moby,
    Hoe gaat het met je n?. Heeft er al iets doorgezet? Ik kan me de anderhalve week voor de curettage nog zo goed herinneren. Iedere avond kwam er meer los en dacht ik dat het wel helemaal zou komen 's nachts. Iedere keer viel ik toch weer in slaap en realiseerde ik me 's ochtends dat de krampen weer even weg waren.

Gisteren hebben we mijn vriends verjaardag gevierd in een parkje aan het water. Er waren nog heel veel mensen die van niets wisten en die ik het nu persoonlijk wilde vertellen.
    Het stel wat gelijk met ons was uitgerekend was er ook en voor hen (voor haar vooral) wilde ik dat zo discreet mogelijk doen. Ik vind het zo erg dat mijn geluk anderen pijn doet.

Afwachtend op een goed moment (lees wat letterlijke afstand tussen mijn vriendinnen en deze vrienden) Toen kwam er een man van een van mijn vriendinnen naar me toe. (ik stond net naast dit stel met verdriet) zegt hij: "ik zie dat je wat aangekomen bent, nou ga ik er van uit dat dit voor jullie dus heel goed nieuws is" Ja toen kon ik ook niets anders meer dan het op dat moment vertellen. Naast mijn vreugde kon ik ook vooral haar verdriet zo goed voelen. Het was echt heel dubbel.

Gelukkig is ze wel blij voor ons dat het nu wel allemaal goed gaat, maar oh wat is het moeilijk. Ik ben er echt door van slag. De wetenschap dat mijn groeiende buik steeds weerr een wond openmaakt voor hun verdriet...

Een andere gezamenlijke vriendin van ons kreeg vorig jaar een kindje op mijn uitgerekende datum. Zij had daarvoor ook al twee keer een miskraam gehad. Daardoor kon ik voor haar toch ook oprecht blij zijn met dat kindje en haar zwangerschap. De troostrijke wetenschap dat het ook goed kan gaan. Ik hoop dat dit voor deze vriendin ook lukt. In December kunnen ze pas weer voor de volgende poging gaan. Dat duurt ook zo ellendig lang.

4. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Diaantje, wat ontzettend irritant om te horen zeg! Sorry hoor maar ik word er gewoon boos om! :x
    Waarom kan een lichaam ons toch zo in de steek laten terwijl er zo iets moois wordt gewenst?!
    Ik snap het niet meer, het is zó oneerlijk verdeeld in de wereld!

Ik kan niet meer doen dan gigantisch duimen, hopen en bidden dat de punctie toch door mag gaan! [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<
    Ik weet dat ze er pas bij 3 voor gaan maar als je er dan toch 2 hebt die nog een beetje doorgroeien kunnen ze toch wel doorgaan?
    Is anders wel heel erg zonde van deze 2 die er al zijn en zonde van de hele behandeling tot nu toe!
    En ja, hoe cliché ook: je hébt er maar 1 nodig!

Veel suc6 vandaag meis, ik denk aan je!

Veel liefs, Daantje

5. MaMa2X

MaMa2X Bekend lid

15 feb 2008
    609
    0
    0
    Ziekenverzorgende IG
    Emme;oord
    Lieve Diaantje ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het wel lukt.
    En ik zal voor je duimen dat 2 eitjes voldoende zijn om goed bevrucht te worden.

Of zie ik het nou verkeerd?!2 folikels ik hoop dat dat genoeg ik gun het je zo van harte......dus ik duim, duim duim duim duim duim voor jullie

Dikke knuff van mij

6. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Sorry, even 1 vraagje tussendoor:

Ik heb gisteren een vrij heftige ruzie gehad met Randy waarbij ik echt even over de rooie ging...
    Zou dit van invloed kunnen zijn op de eventuele zwangerschap?
    Ik schrok op een gegeven moment van mezelf en dacht: oh oh Daantje, rustig dit is niet goed wat stress betreft! [-X

Liefs, Daantje

7. veronika

veronika Niet meer actief

Hmm, dat weet ik zo niet, maar het zou misschien wel een teken van zwangerschapshormoon in je lijf kunnen zijn.... ? Ruzie is altijd naar, maar dat zou er misschien toch een leuk en spannend tintje aan kunnen geven. Woensdag komt al aardig dichtbij he meid! Wauw wat spannend.

8. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    @missdaantje, tja dat moet eruit, ik denk als je emoties opkropt dat helemaal niet gezond is. Zou me geen zorgen maken, alleen langdurig stress kan invloed hebben en dat weten ze ook niet precies hoe dat in elkaar zit ;)

mijn naamgenootje hoe is het met je?
    Sterkte.....

liefs

9. Daar heb je op zich helemaal gelijk in en ook wij hebben het over deze mogelijkheid gehad.

De reden waarom ik (eerst) een spiraaltje wil nemen, is omdat ik dan hoop niet meer ongesteld te worden. Wanneer ik geen anti-conceptie neem, verval ik terug in mijn - vaak erg onregelmatige - cyclus. Dus dan begint het proces van slipstaren en vanaf de 28e dag 'op alles voorbereid zijn' weer van voren af aan.
    Daarnaast heb ik teveel jaren huilend op het toilet gezeten als ik ongi werd en ik ben er nog niet klaar voor - denk ik - om daar weer iedere keer aan herinnerd te worden.
    Tot slot menstrueer ik nogal heftig en heb daardoor regelmatig last van 'ongelukjes'.

Met andere woorden: laat manlief nog maar even 'ongeschonden'... ;)

Na vijf jaar - als het spiraaltje vervangen moet worden - zien we dan wel verder.

10. @Diaantje: Ik heb héél hard aan je gedacht om 9.50 uur. Ik hoop dat het geholpen heeft...

@Miss Daantje: Nee hoor, van ruzie maken krijg je geen miskraam. Ik denk dat woede en frustratie opkroppen meer kwaad kan voor een zwangerschap. Dus: gewoon lekker ruzie maken (en het daarna weer goed maken, natuurlijk... ;) )

11. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    MissDaantje: lijkt me vrij normaal dat je een keer flink over de scheef gaat in jullie situatie.....het is ook wel heel erg spannend!
    Ik zou me geen zorgen maken;ik heb deze zwangerschap in het begin ook af en toe flink bonje gehad met manlief....ik denk onder invloed van de hormonen!
    Maak je maar niet druk!

12. moby4

moby4 Bekend lid

26 jan 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Anna: ik denk dat je Molly bedoelt...

13. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Dat zou best het overwegen waard zijn, maar daar heb ik geen enkel voordeel bij. Ik blijf dan namelijk toch gewoon menstrueren met alle ongemakken die daarbij horen. (zwaar vloeien, ook met 'ongelukjes', stevige buik- en rugpijn, misselijk, spugen, van m'n stokkie gaan).
    Met een beetje pech lig ik dan gewoon 2 dagen plat, dus ... nee bedankt.

14. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    MissDaantje, voor je gemoedsrust is het misschien minder fijn, maar voor een zwangerschap kan even een fikse ruzie geen kwaad. Wat wel kwaad kan is wanneer je continue stress hebt.

15. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Hoi hoi meiden,

Diaantje, wat een verhaal, zeg. Hoe is het mogelijk om jullie niet nog een kans te geven? Willen ze niet meer doen als het eerste keer niet lukt? :evil: Dat is toch belachelijk, niet? Niet alles hoeft toch van de eerste keer lukken. Ik vind dat jullie verdinen nog een kans, dat is toch wel eerlijk.

Ellen, waar ben je? :( :( :(
    Weet je het al?
    Hou ons niet in spanning, dat is niet goed voor ons.

MissDaantje, als je jou negatiefe emoties uitgooit is juist goed. Dan voel je zich opgelucht. En dat geeft jou weer rust. Wat niet goed is is die nega emoties inhouden. Dat blijft aan je vreten.

Ik heb nog niets te melden. Helemaal niets.
    Vanochtend had ik een beetje trekkende pijntje aan mijn rechter eierstok. Dan was het weer over, dan weer, en nu weer over. Het is wel andere pijntje dan bij mijn ongi. Ik ben al .....tich keer naar de kleinste kamertje geweest, maar nog steeds niets. Wel wit en klonterig, (geen idee wat het kan betekenen) Ik heb nog niet getest. En dat doe ik nog niet, ik wacht tot woensdag.
    Waarom woensdag? Omdat mijn normale cyclus 26 dagen was. Tot drie manden geleden. Toen was het opeens 25 dagen. Mijn laatste ongi was op 6 augustus. Het was niet zoals normaal, veel minder en anders. Pas op 7 augustus 's avonds kreeg ik echte bloeding. Dus als ik tel 25 dagen vanaf 6de, dan in vandaag mijn NOD. Is het 26 dagen, dan morgen. Tel ik 25 vanaf 7de, weer morgen. 26 dagen vanaf 7de, dan is mijn NOD pas dinsdag.

Voor alle zekerheid wacht ik tot woensdag.

16. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

2 jan 2008
    954
    0
    0
    Goede avond lieve, lieve meiden,

Wat zijn jullie toch lieverds allemaal, dat jullie zo met ons meeleven, meedenken, etc.. :)

Vanochtend ben ik in alle vroegte, helemaal alleen, naar Eindhoven gereden, vriendje kon niet mee, hij moest werken en kreeg zijn dienst niet geruild met dit mooie weer. Hij had wel een heel lief briefje achtergelaten toen hij vanmorgen om 06.15 uur naar zijn is vertrokken. Belde ook nog even voordat ik thuis vertrok, zooooooooooooo liefffffffff!

Maar....ik heb geen goed nieuws: het eitje aan de rechterkant was maar 2 mm gegroeid, de bedoeling was toch minstens 4 mm, maar helaas. Het eitje aan de linkerkant, dat laatst niet goed gemeten kon worden omdat mijn linkereierstok steeds weer verdween zodra de gyn wilde meten, bleek veel kleiner te zijn, niet de moeite om te meten. Dit waren ook nog steeds de enige 2 eitjes die er te bekennen waren, hoe goed de gyn ook haar best deed met zoeken :cry: . De gyn wilt me dinsdag terugzien om nog één keer te kijken. Is het nog steeds zo dat de eitjes niet goed zijn doorgegroeid, zal de IVF worden omgezet in een IUI, om de eitjes toch nog te gebruiken en ook zodat ik dan niet voor niets gespoten heb. IUI heb ik al 6x gehad, zonder resultaat, dus ik zie het heel donker in dat het dit keer wel raak zou zijn. De gyn acht de kans ook klein, maar wil het toch proberen. Protocol wijst in dit geval uit dat we nog 1x IVF mogen proberen, al geven gyn en verpleegkundige aan dat de kans zo goed als nihil is dat het dan wel goed zal gaan, gezien mijn leeftijd en mijn eerdere FSH gehalte. Er werd letterlijk gezegd: het heeft eigenlijk heel weinig zin, maar jullie mogen het volgens het protocol proberen. Als ik het nu moet zeggen, zeg ik: nee, ik ga dit niet nog eens doormaken, spuiten, echo's, leven tussen hoop en wanhoop. Vriendje laat het aan mij over, omdat ik alles moet ondergaan. Voor nu is het dus even afwachten wat de eitjes dinsdag gedaan hebben, maar eigenlijk heb ik het voor mezelf al opgegeven. Moet gewoon de realiteit zien en die is nu: het is niet voor ons weggelegd :cry:

Meiden, ik reageer even niet op jullie allemaal, heb wel gelezen, maar ben nu even met mezelf bezig, sorry :oops: . Wens jullie allemaal heel veel succes!

Liefs van een nog steeds verdrietige Diaantje

17. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Diaantje heb PB tje gestuurd

hier de stalking gaat door, heb gehuild en bedje in gelegen herpakt en dan proberen verder he,
    dus nu verder naar gerecht en weer klacht indoen,
    die man is ziekelijk!

maar dat is altijd bij een stalker!

morgen de gyn en dan horen we of alles oke is hier,
    nog 4weekjes
    het gaat hoor de dracht nu, alleen maakt die merserie het moeilijk soms

Hoe is het Lola alles goed daar nog?

liefs en fijne avond meisjes

Ritje

18. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Diaantje :cry: Ik kan je verdriet bijna door het scherm heen voelen...

en ik zou willen dat ik iets anders voor je kon doen dan je simpelweg sterkte te wensen.

Lola en Inez,
    Ik snap het, ik hoop maar dat de menstruatie inderdaad dan maar vrijwel helemaal verdwijnt. incl de rotklachten.

Moby en Molly sorry
    Zwangerschapsdementie!?! Ik hoop dat ik morgen in de klas de kinderen wel bij de goede naam zal noemen.

Ik had nog meer geshcreven, maar ik ben alles kwijt! (verkeerde knopje gedrukt)

19. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Diaantje, ik heb er geen worden voor. Het is zooooo erg. Jou allerliefste droom opgeven, vreselijk. Ik leef met je mee en wens je veel sterkte.

Knuffels door het WWW, vang jij ze op aan de andere kand? Hier komen ze...knuffknuffknuffknuff

Ik hoop dat jij ze alle heeft ontvangen.

20. 4xmamma

4xmamma Bekend lid

24 feb 2008
    567
    0
    0
    Administraief
    Heesch
    Diaantje, dat is voor jou:

Deel Deze Pagina