35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by prinses, May 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zico

zico VIP lid

Sep 28, 2006
    6,336
    0
    0
    belgische kempen
    ja hoor, we weten het al een heel tijdje.

Het geslacht maakte niets uit zolang het maar gezond is he. ;)

2. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    ja zeker, dat is het enige dat telt

3. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Zowel bij Alyssa als bij Yelina hebben ze het ook fout gehad qua gewicht. Alyssa werd op een ruime 7-ponder geschat, we moesten zelfs rekening houden met 8 pond en Yelina werd op 6 1/2 pond geschat.

Beiden waren erg klein. Alyssa was 46 cm en 2630 gram, Yelina 47 cm en 2600 gram. En beide keren was de gynaecoloog verbaasd dat ze er zover naast zaten met de schatting.
    Ik ben ook nog steeds van mening dat ze bij Yelina toch eerder hadden moeten ingrijpen. Dan was in ieder geval voorkomen dat ze in te weinig vruchtwater kwam te zitten en ik denk ook dat ze dan minder misselijk was geweest. Maar goed, dat zegt mijn gevoel, alleen is dat niet te bewijzen natuurlijk.
    Maar gelukkig is het beide keren helemaal goed gekomen. Alyssa is Hollands welvaren en Yelina doet het verder ook goed.

4. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Diaantje wat mooi zo te horen, mijn eitje 1 tje maar was ook 21 a 22 groot en je ziet aan men buikje toch rezultaat, ik meen het 1 kansje is genoeg en 1 tje ook!
    succes blij dat ze er mee door gaan in ieder geval!
    wow
    wat duim ik hier dus heel hard
    :)

@Miss Dantje wat super ben zo blij, ja snel kan vermoeidheid door dringen bij zwangerschap eb misschien bij jou wat extra!
    maar de eerste maanden kunnen echt heel vermoeiend zijn!

@Zico wat hor ik nu?
    meiskje toch, een kz,
    heb hier ook al gehoord dat de gyn soms in gewicht er even naast kan zitten, hoop dat het verstandig is een kz te doen, hoe langer het babytje ligt in je hoe langer het kan groeien dacht ik toch?
    waarom dan vroeger halen?
    misschien heb ik ook iets gemist!
    sorry dan :(

Zico hou ons op de hoogte en we duimen voor jou en je babytje

De positieve berichtjes overlapen de negatieve en der is niks mis mee hoor, dat krikt het negatieve op!

Hier wel, het gaat redelijk,
    heb ook goed nieuws,
    want een slachtoffer van een paar jaar terug en nu bijna weer tot ik haar erop wees heeft haar verhaal van die oplitchster gepubliceerd in Nederland in een tijdschrift de vriendin!
    Een opluchting voor mij,
    en het gaat rond! gelukkig dat men verwittigd word, en hier zie je der handelswijze!
    bladzijde 35 verhaal Nicky
    en zo zie je dat ik ergens waarheid spreek.....
    begon mezelf al gek te vinden :cry:

@Inez hier ook bij eerste een maand een half borstvoeding dan stop, en gesukkeld op flesvoeding...
    soms lukt het niet meid hoe hard we willen,
    ik ga nu fles geven ineens door, al vond ik dat tuttern aan de borst ook heel gezellig en iets tussen ons momentje!

Liefs Ritje

5. coto500

coto500 Bekend lid

Jul 23, 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Hallo allemaal
    @diaantje : wat een lief berichje dat je alle verhalen volgt! Je bent echt een schat. We gaan met zijn allen heel erg hopen en bidden dat het gewoon lukt deze keer! Je weet het he er is maar 1 eitje en 1 zaadje nodig.......
    hoop hoop bid bid bid [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o< [-o<

6. veronika

veronika Niet meer actief

Shiela, gelukkig was je echo goed!

Diaantje, dat is toch super goed nieuws, dat het ene eitje nog zo snel gegroeid is? Echt, ik denk dat jullie gewoon weer een goeie kans maken! Als er geen medische reden is dat IUI niet zou werken, is deze 7e keer net zo goed als die 6 en is er gewoon elke keer een goeie kans geweest op jullie wondertje. 6x niet raak wil niet zeggen 7 ook niet!

PS ik was ook ontroerd door je berichtje aan Anna en Inez, hoewel het niet eens voor mij was, ik was het gewoon zo met je eens ofzo :rolleyes: Ieg heel lief gezegd.

Inez, fijn van die vergoeding, en spannend dat Alyssa dan naar haar eerste "school" gaat, goh, je zult haar nog vele jaren wegbrengen/ophalen, en ze gaat nog vele jaren mooie dingen beleven op al die plekken. Dat is toch een prachtig vooruitzicht....

Ritje, fijn dat je oplichtster in het nieuws is. Hoop dat ze snel gepakt wordt, maar ja, dat schijnt zo lastig te zijn he (wat ik nooit snap! Komt zo'n tv programma ze op het spoor worden ze helemaal niet aangepakt!)

Zico, fijn dat de datum bekend is. Een gewone bevalling na 2 ks is toch gevaarlijker vanwege de littekens?

Coto, wat was er met je collega? Ik ga nog even verder teruglezen want dat heb ik gemist geloof ik. EDIT: o ja het rompertje!

Egobericht: Ik had een bizarre dag vandaag. Volgende week kunnen we tekenen voor het huis dat we wilden kopen. Maar vandaag hoorde ik dat voor een ander huis ons bod ook geaccepteerd is! (en dat willen we nog liever :confused: :D) Tegelijk kwam ik ver van huis met een kapotte auto langs de weg te staan, werd weggetakeld, en kreeg eindelijk vriendlief te pakken die veilig terug blijkt van zijn gevaarlijke avontuur :whistle: en nog helemaal niet wist van de ontwikkelingen... Zouden we dan na een jaar hard zoeken echt een fijn huis op de kop gaan tikken? En kan ik dan gewoon doorgaan met zwanger worden omdat ik niet zo hoef te verbouwen? [-o< [-o<
    Ik vind het niet eens erg dat mijn arme autootje daar natgeregend en alleen in een garage staat en pas maandag naar huis (nou ja, naar mijn eigen garage) terugkomt, en misschien wel heel erg stuk is, tenminste, ik voel het helemaal niet, omdat ik zo hyper ben van het huis en een week heeel slecht slapen door alle onrust.....

Sorry als ik verder iemand vergeten ben :( . Allemaal een fijn weekend gewenst trouwens!

7. coto500

coto500 Bekend lid

Jul 23, 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    Het gaat gewoon allemaal goedkomen Veronika!
    Toeval bestaat niet hoor, dat ga ik steeds meer geloven...
    VB : Zitten mijn man en ik te rekenen hoe straks verder met minder werken, krijgt hij gister een andere functie aangeboden met meer loon! Toeval bestaat niet, het moet gewoon zo zijn soms.....

8. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Kindjes met een groeiachterstand worden vaak eerder gehaald. Vaak hebben deze kindjes het in de baarmoeder niet meer echt naar de zin en zullen dan ook niet echt veel meer groeien. Buiten de baarmoeder zullen ze dan eerder op gewicht komen dan erbinnen.

Veronika, wat een dag zeg. En wat gaan jullie nu doen met de huizen? Gaan jullie nu alsnog voor het huis dat jullie het allerliefste wilden hebben? Spannend hoor. Wel balen van je auto zeg.

Wij vinden het ook wel spannend dat Alyssa nu toch nog naar het KDV ging. Aangezien ik vanuit huis werk vonden we het eigenlijk niet echt nodig dat ze erheen ging, tenslotte kunnen ze nog lang genoeg naar school, maar het is voor haar ook wel fijn om wat meer met leeftijdsgenootjes om te gaan.

Coto, wat fijn dat je man een andere functie aangeboden heeft gekregen. En zeker niet onprettig en onbelangrijk, meer loon. Leuk hoor.

Ik geloof ook niet dat toeval bestaat. Soms gebeuren er gewoon dingen die zo hebben moeten zijn.

Onze kat die helaas vorige week helaas is gaan hemelen komt uit het asiel. Ik heb via internet stad en land afgezocht naar een rode jeweetwekater, gewoon omdat ik rode katten erg mooi vind.
    Al voor ik er een had gevonden zei m'n gevoel me, dat ik die rooie Joris moest noemen. Degene die ik tegenkwam heette Simba. Ook een leuke naam, maar ik vond hem echt niet bij de kat passen.
    De medewerkster van het asiel vertelde dat de kat oorspronkelijk een andere naam had, dat zij die naam niet mooi vond en hem zelf Simba had genoemd. Ik was wel nieuwschierig naar hoe hij dan eerst heette.
    Geloof het of niet, maar zijn naam was .... jawel .... Joris.
    Ik had meteen een klik met deze kat. Toeval? Nee, dat denk ik niet. Het heeft gewoon zo moeten zijn.

9. Even heel erg ego...

Ik zit er op het moment ook even flink doorheen. Jasmijn heeft besloten dat mama niet meer zo lief is nu ze veel dingen niet meer kan (hop-paardje-hop, spelen op de vloer, lekker stoeien etc) en soms ook te moe is voor de dingen die ze wél nog kan en sinds deze week begint ze zich echt tegen me af te zetten.

Ze kan dus gerust een hele dag vervelend zijn en bij thuiskomst van Roy als een blad aan een boom omdraaien. Ik wéét dat ze wat aan het peuterpuberen is en ik wéét dat dit gedrag erbij hoort, maar het doet zeer om keihard afgewezen te worden door je eigen kind.
    Dat ze van haar mama houdt, weet ik heus wel. Toen ik gistermiddag thuiskwam van de nagelstyliste zat ze bij papa op de arm, maar ze wilde daarna meteen naar mij en kroop in mijn nek. Zo heeft ze zeker 10 minuten gezeten en ik genoot ervan...

Gisteren bij de verloskundige hield ik het ook niet meer droog en vertelde dat ik met name voor Jasmijn hoopte dat haar zusje niet tot 42 weken blijft zitten. Gelukkig toonde ze begrip. Op zich is de reactie van Jasmijn niet abnormaal, omdat ze nog te klein is om te begrijpen wat er gebeurt. Ze merkt alleen dát er iets gaande is: kamertje kwijt, box in de kamer, wiegje op papa en mama's slaapkamer...

Nu wil de verloskundige volgende week woensdag kijken of ze me strippen kan. Ik weet dat ik me daar niet op mag vastpinnen, maar ik hoop het zo... [-o<

10. Nu eerst even jullie belevenissen van gisteren en vandaag lezen...

@Diaantje: Ik ben blij dat in elk één eitje vreselijk zijn best heeft gedaan :D !
    Enne... zolang het stolsel niet groter wordt, laat ik er niets aan doen. Het doet nu namelijk alleen pijn bij aanraking. Afblijven dus... ;)

@Zico: O, je kunt gaan aftellen! Drie weken nog maar... Misschien heb jij je kleintje wel eerder dan ik...

@Ritje: Wat fijn voor jou dat een medeslachtoffer haar verhaal heeft laten publiceren! Dat tijdschrift zit bij ons in de leesmap, dus ik zal het zeker in de gaten houden en lezen...

@Veronika: O jee, een luxe-probleem ;) . Ik ben benieuwd voor welk huis jullie uiteindelijk gaan...

@Inez: Dus jullie krijgen binnenkort weer gezinsuitbreiding... :D ?

11. lindaZ

lindaZ Nieuw lid

Sep 6, 2008
    1
    0
    0
    Utrecht
    hey, ik ben 44 en plotseling een vent met kinderwens. Wie heeft hier ervaring mee. Ik bedoel, zo oud en dan je eerste kind. Wat is er dan andres aan zwanger worden, zijn enz?
    Kijk uit naar jullie ervaringen. :rolleyes:

12. Ritje

Ritje Fanatiek lid

Aug 10, 2007
    1,029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Lola even een dipje meid dat mag,
    het is een hele verandering he en je Jasmijn voelt dat er iets te gebeuren staat, dat alles niet zo meer gaat bij jou zoals ervoor!
    Ook ben je iets gevoeliger en misschien minder incasseerbaar is hier ook,
    mijn dochter wil der mama terug van vroeger,
    we hebben ook wel al wat spanningen achter de rug,

Hier had ik vroger de laatste maand en raar gevoel met de huisdieren en partner,
    nu ook hoor die laatste maand en je bent nog maar 2 weekjes weg ervan zijn ook zwaar meisje!
    til er niet te zwaar aan het hoort erbij en veranderd terug ,
    en elke leeftijd heeft zen kwaaltjes ,
    ik hoop dat het snel overgaat...
    speciaal voor jou!

@Linda welkom,
    ten eerste wat wil jij?
    en ten tweede er zijn hier nog oudere dames die pas later besloten kindjes te nemen als eerste,
    wat opmerkelijk goed is verlopen....
    ik hoorde van de vroedvrouw deze week dat oudere vrouwen hihi minder het moeilijk soms hebben dan jongere?
    het voordeel is naar het schijnt dat je meer tijd hebt om te genieten van je kind dan als je iets jonger zou zijn, ik denk het wel,
    en kids houden je jong!
    als je lichaam nog het goed doet en je wilt het beide waarom niet?
    staat er een grens op zwanger worden?
    vroeger dacht ik van wel, nu ik weet het niet....
    Het is jou leven

Liefs Ritje

13. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Inez, ik denk dat als ik jou was ik op zou houden met kolven als de opbrengst nu 5 cc is (per dag?). Wel zou ik doorgaan met aanleggen, waarschijnlijk krijgt Yelina er meer uit dan met de kolf. Als je echt niets meer zou hebben dan merk je dat wel aan haar, en dan heb je nog even die fijne momenten met je kleine meisje aan de borst + ze krijgt nog wat bv wat altijd is meegenomen.
    Wat spannend, Alyssa al zo snel naar de kdv! Maar wel lekker, 2 middagen afleiding en speelgenootjes voor haar en wat meer rust voor jou. Ik vind het ook heel belangrijk dat Danique straks leeftijdsgenootjes daar gaat zien (3 dagen per week) om mee te spelen, hier zonder broertje of zusje.

Diaantje, wat fijn dat 1 eitje toch heeft besloten mooi te gaan groeien! Ik duim m'n duimen eraf!
    En ik vind het ook wel lastig om mijn leuke babyberichtjes te plaatsen, hier waar ook zo veel verdriet en onzekerheid is. Het is gewoon dubbel......

Zico, wat spannend nog maar 3 weekjes!

Veronica, ik hoop voor je dat het gaat lukken met het huis wat jullie het liefste willen.

Ik kan me voorstellen Lola dat je het op dit moment moeilijk hebt. Je bent lichamelijk en geestelijk aan het einde van je latijn en dan komt het gedrag van Jasmijn extra hard aan. Ik zal voor je duimen dat je of snel bevalt of dat de vk je volgende week verder helpen kan.

Linda, welkom hier.
    Ik zou zeggen, lees en praat mee! ;)

14. moby4

moby4 Bekend lid

Jan 26, 2008
    560
    0
    0
    nagelstyliste
    noord-brabant
    @Lola: Vervelend he, die laatste loodjes en zeker als er nog zo'n kleine rondloopt!
    Ik hoop dat de vk je verder kan helpen volgende week en wie weet dan een spoedige bevalling in het verschiet!
    Kop op en veel sterkte!

@Linda: welkom en er zullen er hier vast bij zijn die misschien hetzelfde hebben ervaren als jij! Gewoon meeschrijven en dan krijg je vanzelf respons!

@Daiintje1: hoop dat het goed is verlopen en hoop gauw op misschien wel goed nieuws!

15. Dank je wel voor jullie lieve reacties :D !

@Ritje: Dat ik nu minder kan hebben dan normaal, is inderdaad helemaal waar. Tot een paar weken geleden haalde ik mijn schouders op bij een peuterpuber-driftbui, maar als je erg moe bent en je sleept je een beetje door de dagen heen, dan lukt dat niet meer en dan ga je erop reageren. Hetgeen vervolgens weer een reactie bij Jasmijn uitlokt.
    Ik kan me ook goed voorstellen dat jouw dochter haar 'oude' mama weer terug wil. Zelf stoeit ze met rondvliegende hormonen en dan heb je liever geen mama die van hetzelfde last heeft (al is het door een andere oorzaak...)
    We slepen elkaar wel door die laatste loodjes heen!

@LindaZ: Welkom hier! Mijn eerste vraag is inderdaad ook: 'Wat wil jij zelf?'
    Ik ben zelf een oudere mama tegen 'wil en dank'. Gestopt met de pil op mijn 30e (ben nu 38 jaar) en vervolgens wilden de natuur én de medische molen niet echt meewerken...
    Maar dit is een geweldig clubje om bij te horen :D !

@Inez: Ik zou me ook meer focussen op de intieme moeder-dochtermomenten dan op de hoeveel moedermelk die Yelina binnenkrijgt. Van kunstvoeding word je ook groot, sterk en slim... :D

@Diaantje: Ik vond je reactie naar ons toe ook erg fijn. Net als jij heb ik in de jaren dat 'het' maar niet wilde lukken even goed kunnen genieten van het beter nieuws van vriendinnen en collega's. Ik was nooit jaloers in de zin van: 'Ik geen kindje? Dan gun ik een ander dat ook niet!'
    Wel kwam dan natuurlijk het oergevoel weer extra sterk boven van: 'Ik wil óók...!' Ik merkte toen ook dat vriendinnen het fijn vonden toen als ik opbiechtte dat ze me gerust met hun happy verhalen mochten 'lastigvallen'. Het is juist erg pijnlijk wanneer jij zulke verhalen níet te horen krijgt, omdat de ander denkt dat jij dat niet wil of aan kan...

16. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    Hey meiden,

Vanmorgen in alle vroegte naar Eindhoven vertrokken, daar de 'jongens' van vriendje ingeleverd bij het lab en toen Eindhoven ingegaan, want we moesten de tijd doden tot 11.10 en het was pas 08.45 uur. Gezellig samen ontbeten en een beetje geshopt. Toen terug naar het ziekenhuis voor de IUI. Vriendje had na opwerking 48 miljoen :) jongens over die ingebracht zouden worden. Voor een goede IUI zijn minimaal 20 mln nodig, dus hij had een hele mooie score. Eerst een echo om te kijken hoe het met mijn superei was, deze was weer mooi doorgegroeid van 18.5 naar 25.5 mm, het baarmoederslijmvlies was ook mooi gegroeid van 7.5 naar 11.5 mm. De IUI volgde, niet geheel pijnloos, er kwam een tang aan te pas, maar uiteindelijk goed gelukt. De gyn was tevreden dat mijn eitje nog niet was gesprongen, dit was beter voor de IUI. Maandag nog even een controle echo om te kijken of het eitje dan gesprongen is.

@ SHEILA: Dank je wel! De bolletjes worden vaginaal ingebracht om de innesteling goed te laten verlopen, indien er bevruchting ontstaat. Zonder de bolletjes wordt het slijmvlies snel dun en zal er dus niet goed ingenesteld kunnen worden.

@ ZICO: wat spannend voor jou nu. Dat je weet wanneer je kindje geboren zal worden. Wens je nu vast heel veel sterkte met de keizersnee!

@ INEZ: spannend dat Alyssa nu naar het KDV gaat, wat vindt ze er zelf van? Leuk voor haar dat ze dan met kindjes van haar eigen leeftijd kan spelen. Zal voor jou zeker wennen zijn, maar het zijn maar 2 middagen en gelukkig heb je dan Yelina nog. ;)

@ RITJE; dank je meissie! Jij klinkt met de dag positiever, mooi zo en houden zo!

@ COTO: wat lief, dank je, ja ik weet dat er maar 1 eitje en 1 zaadje nodig is, maar toch...Wat fijn dat je man een andere functie aangeboden heeft gekregen, waarbij hij ook nog eens meer verdient. Timing! Vind jou ook een schat :D

@ VERONIKA: ik hoop dat je gelijk krijgt en de 7e x wel raak mag zijn. Spannende dagen voor jou! Heel veel succes met het kiezen van jullie huis, balen van je auto, maar wel gezellig dat vriendje weer thuis is. Geniet van elkaar! Enne...ik geloof ook niet in toeval, ik geloof in het lot!

@ LOLA: ja, goed hè van dat ene eitje! Idd dan maar afblijven van het stolsel en hopen dat het niet groter wordt. Wat lief dat Jasmijn gisteren zo bij je in je nek kroop. Zeker als ze een paar dagen iets afstandelijk is geweest. Kan me voorstellend dat het voor zo'n kleintje heel moeilijk te begrijpen is wat er allemaal verandert. Maar...als jullie beebje er straks is, zal ze vast een grote trotse zus zijn. Duim voor je dat de VK je de volgende week woensdag kan strippen.

@ LINDAZ: welkom hier, gezellig!

@ NATAS: dank je! Enne...dat berichtje aan ANNA en INEZ is voor iedereen bedoelt die het moeilijk vindt om hier leuke babyberichtjes te plaatsen. Gewoon doen, al ben ik jaloers, ik gun het jullie zoooooooooooo en geniet evengoed van jullie verhalen! Delen dus!

Voor iedereen die ik vergeten ben: sorry :oops: en bedankt voor het duimen. Allemaal nog een fijn weekend.

17. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ MOBY: het is goed verlopen, dank je, en wij hopen ook eindelijk een keer goed nieuws te melden!

18. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ LOLA; nee, op die manier ben ik ook nooit jaloers, maar wel van; oh, dat zou ik nu ook wel willen, wanneer mogen wij eens roze nieuws melden. Maar...wij gunnen het iedereen ook, vind het wel moeilijk om te horen als iemand zwanger is, maar ben wel altijd blij voor degene die het meldt! Wij hebben bewust alleen mijn zusje verteld dat we bezig zijn. Dus...als iemand ons roze meldt, weten ze niet dat wij ook bezig zijn!

19. Giegel

Giegel VIP lid

Apr 20, 2008
    5,743
    0
    36
    Wat een spannend weekend ja je nu in!
    En ook de komende weken blijven denk ik erg spannend.
    Ik duim voor je dat het een succesvol resultaat heeft!

20. diaantje1

diaantje1 Bekend lid

Jan 2, 2008
    954
    0
    0
    @ GIEGEL: ja, het is idd spannend, maar ook doodeng. De vorige keren werd ik al rond de 12 dagen na IUI ongi! Lief dat je duimt, dank je :) . Ik zie dat jij 1 dag overtijd bent, heb je al getest? Ook voor jou spannend! Duim, duim, duim,...........

Share This Page