35 jaar of ouder en zwangerschapswens of zelfs zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door prinses, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Nog gefeliciteerd met je verjaardag MaMa2X!

2. coto500

coto500 Bekend lid

23 jul 2008
    908
    0
    0
    Schiedam
    O giegel ik zie "overtijd" wanneer ga je testen?

3. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik heb vanavond een test gedaan en die was negatief.
    Nou weet ik niet hoe goed de zw.testen zijn van babyboomshop (ovu-testen zijn wel goed vind ik) dus als ik maandag nog niet ongi ben ga ik testen met een Kruidvat test.
    Vreemd genoeg denk ik dat ik wel zwanger ben......
    Nu nog het bewijs :p

4. Anja38

Anja38 Actief lid

11 feb 2008
    262
    0
    0
    Groningen
    Hoi Hoi,

Zelfs oudere kids hebben het er maar druk mee..
    Mijn dochter van 13 is al aan het oefenen met een pop en de jongste heeft een afstreeplijst gemaakt met de aantal dagen tot bevalling.
    Ze kunnen bijna niet meer wachten, maar toch ook wel een beetje vreemd dat er straks echt een kleintje is.

En voor de dames op het wachtbankje..... mijn duimen draaien overuren...

groetjes Anja

5. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Giegel
    en bij sommige duurd het iets langer bij de testen, dus succes meid want ik wens het je van harte!

Anja hihi ze is al aan het oefenen, die van mij stond al bijna met sportschoentjes thuis nike wit met rood heel speciaal,
    ze gaat ze hier verwennen!
    grappig allemaal he!
    laat ze maar doen!

MaMa2x klussesn meisje, hup hup laat de kans niet voorbijgaan!
    thanks voor de taart, hoop je een fijne verjaardag hebt gehad,

na weer even op iets etend rinken effe kijken hier!
    word routine, zal goed zijn voor als het kindje gebroen is voor de papfles! :)

6. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    @diaantje helemaal toppie, ziet er hoopvol uit ;)
    heeeeel veeeel suc6 en dikke knuf :D

@de hoogzwangere dames sterkte met de laatste loodjes

@de kersverse mama's vooral jullie leuke berichtjes hier melden ;) jullie zijn er al waar we hier allemaal willen eindigen en een voorbeeld dat het toch goed kan gaan....

hier beginnen toch de zenuwen voor morgen :(
    de scenario's (goede en slechte) spoken weer door m'n hoofd
    Verder voel ik om ook helemaal niet lekker behoorlijk misselijk en moe en als ik dan weer eens minder misselijk ben denk ik weer het ergste
    brrrr
    Ik voel me ook behoorlijk eenzaam met deze zwangerschap, voel me weinig gesteund door hubbie, praten niet of nauwelijks :(
    zitten even op 2 aparte planeten lijkt het wel

Maar goed ik sleep me nog door de zondag en morgen horen jullie het wel...

liefs

7. Miss Daantje

Miss Daantje Bekend lid

3 apr 2007
    868
    0
    0
    Mother of twins en een lief klein bubbelmeisje!!
    Leiderdorp (ZH)
    Diaantje, ik ga heel hard voor je duimen dat het deze keer hartstikke raak is, houdt moed! [-o< [-o< [-o<

Diana, ik zal morgen aan je denken meis!
    Jammer he dat man en vrouw niet altijd op hetzelfde niveau zitten, juist als je het zo hard nodig hebt!
    Ik hoop dat jullie snel weer samensmelten!

Giegel, ik vind zelf de ultra testen van Mat Care (links op deze pagina) supergoed, ze zijn ook supergevoelig!
    Succes!

Mama2X, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! :D

Met mij gaat alles wel goed tot nu toe. Voel me nog altijd heel moe, soms een soort van misselijk maar het zet niet door en hele pijnlijke borsten. Ik ben een buikslaper maar dat doet nu echt pijn! :(
    En verder voel ik mijn buik af en toe en moet ik vaak plassen.
    Ik hoop maar dat dit allemaal symptomen zijn van een zwangerschap. Het duurt nog zo lang voordat het 24 september is (de 1e echo)! :oops:
    Oh ja, en op dit moment val ik eigenlijk meer af dan dat ik aankom en heb ik niet erg vaak honger? Ik heb ergens gelezen dat dit wel vaker voorkomt in het begin, wat denken jullie?

Liefs en nog een lekker zondagje!

Daantje

8. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    Miss daantje, het zijn echte zwangerschapskwaaltjes die je beschrijft hoor, geniet er maar van ook al zijn de zwbijwerking niet altijd even leuk.

9. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    @Miss Diaantje ja lijken me echte zwangerschapskwaaltjes hoor!
    hoort erbij meid en ik hoop dat het ook van een zwangerschap ik!
    succes

@diana misschien moet hij eraan even wennen,
    hier is dat nu ook zo even, druk met zen werk alles aan het plannen voor kunnen thuis te zijn met de zwangerschap,
    dus een raar gevoel,
    ik hoop dat het nog eventjes toch de positieve kant opgaat!
    misschien zijn er ook angsten aan zijn kant, weet hij niet hoe erover praten... en je ziet niets he dus een man voelt het precies later,
    veel sterkte meid zoek je warmte dan maar hier op en praat er maar voer dat helpt altijd welkom!

Liefs Ritje

10. Gisteravond gelukkig ook weer zo'n heerlijk mama-dochter-moment beleefd. Jasmijn lag ongeveer een uurtje in bed, toen ze begon te huilen. Het was het soort huiltje waarbij ik normaal gesproken niet meteen in actie kom (beetje zeurderig...), maar deze keer ging ik toch naar boven.

Daar aangekomen zei ons spookje: 'Slaapje uit!' en ik besloot haar mee naar beneden te nemen. Daar heeft ze nog een half uurtje klaarwakker gespeeld en toen kroop ze met haar duim in haar mond bij mij op schoot met haar gezichtje tegen me aan. Niet echt een comfortabele houding voor mij, maar ik ben stilletjes blijven zitten. Na zo'n moment ben ik die moeilijke momenten met Jasmijn zó vergeten (tot de volgende bui komt waarschijnlijk... ;) :D :( )

@Inez: Dank je wel voor je reactie! Voor mij is het erg fijn om te lezen dat mijn situatie heel herkenbaar is, je gaat op een gegeven moment toch een beetje aan jezelf twijfelen...

@Diaantje: Graag gedaan... ;)

@MaMa2x: Een positieve ovu-test? Je mag van Diaantje 'mijn recept' vast wel lenen... :D

@Giegel: Ik hoop dat jouw gevoel klopt en dat je morgen een knoeperd van een streep op je test krijgt!

@Anja: Voor jou schiet het ook al aardig op, zie ik...

@Diana: Dikke knuf van mij en ik hoop op een hele mooie echo morgen!

@Miss Daantje: Jij bent ook een buikslaper? Ik ook en een heel verstokte! Tja... dat is dus dé reden waarom ik al tijden niet lekker meer slaap. Ik verheug me er zó op om na de bevalling weer lekker op mijn buik(je?) te kunnen liggen... :D

11. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    doktersassistente/pedicure
    apeldoorn
    Zo heb weer ff 1.5 uur bijgelezen;pppff

MissDAANTJE:ONGELOOFLIJK GEWELDIG GEFELICITEERD! SUPERBLIJ VOOR JULLIE.

DIAANTJE: aan het eind toch nog aardig goed nieuws; en deze gaat lukken, daar gaan we allemaal mega voor duimen.

LOLA: dank je wel voor je kaart/plaatje. Je hebt me wel ah huilen gebeacht, hihi, maar dat was omdat ik het zo megalief vind.
    Iedereen trouwens bedankt voor jullie steun en lieve woorden.

4XMAMMA/SMOELTJE: heel heel veel sterkte voor jullie en heel begrijpelijk dat jullie even afstand houden.Hoop jullie toch snel in het roze terug te zien.

RITJE; nou, op en af bij jou; vervelend hoor. maar inderdaad wel de moed erin houden en je rust bewaren.

BENTHE; de moed erin houden hoor. De volhouder wint. Het moet een keer goedkomen.(weet ook wel dat dat niet altijd opgaat, maar ik probeer voor jullie alleen ah positieve te denken)

12. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    GIEGEL blijft dus nog even spannend, hoop dat je gevoel gelijk heeft.Vriendin van mij zit in het zelfde schuitje, heeft echt het gevoel dat het raak is, maar de test zegt nog van niet.

MaMa2x;nog gefeliciteerd met je verjaardag.

13. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    DIANA: heel herkenbaar; dat je ff niet op 1 lijn zit samen. Maar even accepteren en er eens over babbelen als de tijd daar is. Komt weer goed. KNUF.

14. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    Ik heb woe avond mn 20 weken echo.
    En vlgd week vrijdag een 3/4 min durende echo op de verloskundigepraktijk. 1 vd verloskundigen moet examendoen om de 20 weken echo's te mogen doen en heeft proefbuiken nodig.
    En mn baas vind het ook goed, is nl onder werktijd, maar hij zei; als we allemaal zeggen dat we moeten werken als iemand iets moet leren dan kan niemand dus iets leren. Lief he.
    Ik neem mn moeder mee dan, helaas moet je een stijle trap op, anders had het misschien gelukt om mn vader in de rolstoel ook mee te nemen.
    Heb gevraagd of het mogelijk is een CD-rom oid te krijgen vd 20 wkn echo, maar ze zei dat daar geen apparaat voor is in het ziekenhuis.Erg jammer.
    Maar krijg wel veel foto's.

15. SanRob

SanRob Bekend lid

28 jun 2007
    847
    0
    0
    apeldoorn
    We hebben vrijdag de trouwerij van mn nichtje gehad; mn vader is EN tussendemiddag er geweest toen haar aanstaande man mn nichtje "op kwam halen" en bij later op de middag bij de trouwplechtigheid. Hij was heel emotioneel, maar heeft het geweldig gevonden. Mn nichtje kwam ook steeds naar opa toen om hem te knuffelen, terwijl we toch gezegd hadden dat het haar dag zou zijn en alles om hen zou draaien en niet om opa. maar wel heel lief. De volgende ochtend wassie nog ah nagenieten, alleen 'savonds was het weer pet; pppfff; "ik heb genoeg geleden", "het is afgelopen". Hij wilde ook niet de foto's zien die ik gemaakt heb van de trouwerij. Die interreseerde hem niet.
    Snappen jullie nu waarom ik hem niet durf te vragen of hij wil weten of hij een kleinzoon of -dochter krijgt? Weet met mn verstanbd best dat hij het zo niet bedoeld, maar je wilt toch echt niet horen dat je vader zich niet intereseert voor jouw kind, ookal weet ik best dat hij dat wel doet.

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Diaantje, wat fijn dat de iui goed is verlopen en er zoveel 'jongens' waren! De duimen draaien weer verder meid, op volle snelheid.
    Je 'jaloersheid' bij leuke babyberichtjes begrijp ik trouwens volkomen, had ik ook. Ik noemde het een "gezonde jaloersheid", het zelf ook zo graag willen zonder het de ander te misgunnen.

Hé Giegel, 2 dagen overtijd en een ovutest met streep?...... klinkt hoopvol! Ik hoop het voor je meid, ook voor jou draaien de duimpjes.

Inez, hoe verschillend mensen iets kunnen ervaren.
    Die paar keer dat ik nu gekolfd heb (om Danique beetje te laten wennen aan uit flesje moeten drinken voor straks) heb ik er al een hekel aan gekregen. En jij ervaart het als rustpunt, grappig.

Nog van harte met je verjaardag mama2x

Diana, veel succes morgen!
    Wat naar dat je niet op 1 lijn zit met je man. Enig idee waarom?

Daantje, je beschrijving van hoe je je voelt klinkt lekker zwanger!

Lola, fijn dat je weer even een lekker momentje met Jasmijn had. Nog wat laatste loodjes meid, dan kun je strakjes volop van twee kleintjes genieten.

SanRob, ik herken iets in wat je over je vader schrijft bij 2 familieleden van mij. Alsof ze al bijna weg zijn, bezig zijn met afscheid nemen van deze wereld, met 1 been aan die andere kant staan.
    Heel pijnlijk voor jou, en ik kan me idd voorstellen dat je het niet aandurft om voor jou heel belangrijke vragen te stellen. Maar ergens wel 'fijn' voor je vader, als het dan toch moet gebeuren dan liever dat iemand er zelf aan toe is.
    Ontzettend zwaar voor je, hele dikke knuf!

17. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Veronika,
    Wat een spannende ontwikkelingen. Gaan jullie nu voor het klusvrije huis? OF heeft dat andere huis toch nog een groot voordeel?

Inez,
    Mooi verhaal van Joris!

Lola,
    Als ik bij anderen ben en ik zie dat een kind zich zo vd een losmaakt en nr de ander rent heb ik altijd een opgelaten gevoel. Het zegt natuurlijk niets vd echte liefde van een kind, maar ik vind het altijd zo lullig voor de ouder bij wie het wegrent.
    Ik heb ooit als au pair gewerkt bij een alleenstaande moeder en een peuter van anderhalf. In het begin had ze zo'n moeite met loslaten vd moeder als die moest gaan werken. (maar moeder had een nieuwe vriend, dus ik trok het grootste gedeelte vd dag op met de kleine, min of meer gedwongen omdat moeder haar bed niet uitkwam voor 1 uur 's middags)
    Na een half jaar stond die kleine te grienen als ik de deur uit ging en zij met mama achterbleef. (toen vond ik het tijd om weg te gaan daar) Voor die ukken draait het toch vooral om aandacht.
    Hopelijk laat deze kleine uk niet lang meer op zich wachten. Sterkte ermee in elk geval.

Geweldig jouw supportplaatjes voor Diaantje!

Diaantje,
    Als leek klinkt het mij als een mooie IUI poging. (behalve het pijntlijke, hebben ze met de tang je baarmoedermond vastgepakt?) Het lijkt mij wel dat het eitje maandag gesprongen zou moeten zijn, maar ik zou er denk ik vandaag ook nog eens van nemen samen met je lief. Hoe meer liefde bij een bevruchting hoe beter denk ik.
    OPROEPJE AAN IEDEREEN, (naast voor jezelf) KEIHARD MEEDUIMEN VOOR DIAANTJE...

Diana,
    Voor jou duim ik ook hoor! Ik kan me die dagen voor de echo nog ZO goed herinneren. Het zijn een soort van spannendste dagen van je leven. Ik was ook zo blij dat ik tegen mijn lief de hele dag aan kon praten over mijn gevoel. Natuurlijk doe je dat nooit helemaal bij iedere gedachte er aan. Maar het uiten is wel heel belangrijk. Moeten jullie morgen misschien toch maar weer eens aan gaan werken.
    Of vandaag al. Vraag je hem wel of hij er (vaak) mee bezig is, of ben je eigenlijk ook een beetje bang voor de reactie die kan komen.
    Het is ook vervelend als je partner je eigenlijk tegen verder verdriet wil beschermen terwijl jij wel verder wilt met de kinderwens. Ik duim dat het hartje vh brusje flink klopt morgen.

Als je je eenzaam voelt kan je natuurlijk altijd bij ons terecht he! (is natuurlijk niet hetzelfde)
    (of bij het clubje; zwanger na een miskraam, daar begrijpt iedereen wat je bedoelt) Helaas begrijpt hier ook vrijwel de meerderheid het soort onzekerheid uit ervaring met een miskraam.

Mamax2 gefeliciteerd nog!

Giegel, wat een teleurstelling. En toch ook nog wel spannend.

Daantje, Ik vind ook dat de echo ontzettend lang op zich laat wachten voor je. Waarom mag je niet volgende week al even kijken. Dat kan al even een geruststelling geven. Maar het klinkt allemaal wel goed hoor!

SanRob,
    Lieve baas! En erg leuk! Misschien kan je zelf op een digitale (foto)camera proberen een film
    [opnamen te maken!
    Ik wordt verder wel helemaal verdrietig van je berichtje. Het lijkt me voor je vader ook zo verschrikkelijk moeilijk, zo dubbel.

Hier heb ik de eerste werkweek overleefd, maar zie ik tegelijkertijd op tegen de komende tijd.
    Ik wil altijd zoveel en het zo leuk mogelijk doen in de klas. Maar mijn energie is toch beperkt, zeker als ik om 6 uur op moet. Tegelijkertijd zijn er zoveel bijkomende zaken. De dagelijkse rompslomp. Het nieuwe huis met alles er om heen. Gisteren hebben we voor het eerst voor een keuken gekeken. Daar had ik echt helemaal geen zin in. Bovendien is er nog steeds een onzekerheid of het wel door gaat.

Ik zal echt moeten leren minder hooi op mijn vork te nemen, dat vind ik niet eenvoudig. Ik wil kost wat kost voorkomen dat ik te ver ga en het niet goed is voor het kindje. Ik ben er ondanks dat ik nu 13 weken ben nog wel onzeker over.
    Ik vind het nog steeds spannend om mensen te vertellen dat ik zwanger ben. Maar mijn buikje is toch wel aan het groeien en een oma van 1 vd kinderen had het al gezien en op de man af gevraagd. Maandag weten in elk geval alle Turkse en Marokkaanse moeders het, want ze drinken altijd een kopje koffie in de ouderkamer.

Ik moet het nu dus ook wel aan de kinderen en mijn collega's vertellen, maar iets maakt dat ik me daarin heel onzeker voel.
    Gelukkig mag ik maandag over een week naar de VK en kunnen we luisteren naar het hartje.

18. justfortoday

justfortoday Fanatiek lid

23 okt 2007
    2.312
    0
    0
    hoi meiden, ik kom even een update geven.

Ik had 1 1/2 week geleden op vrijdag moeten bellen voor een afspraak bij de verpleegkundige en tijdens die afspraak een datum afspreken voor curettage, maar had het gevoel dat ik moest wachten. Heb dinsdag pas gebeld, maar kan morgen weer afbellen.
    Na 2 dagen 's avonds krampen en wat oud bloed heb ik gisteren 6 1/2 uur lang elke 3 minuten een wee van 30-40 seconden gehad, en ben ik om 20.55 uur het vruchtzakje met inhoud verloren. Daarna heb ik nog ruim 2 uur nog veel meer pijn gehad, en nu lijkt alles over. Heb wel spierpijn van het gekronkel, je weet af en toe niet meer wat je moet doen om de pijn te beheersen. Ben benieuwd hoe lang echte weeen voor een kindje per stuk duren, maar zoek dat vast nog wel een keer op.

Ik heb geen idee hoe nu verder, ga even afstand nemen.

Fijne regenachtige zondag, en een knuffel aan jullie allemaal!

19. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Jakkes Molly, wat zal jij je beroerd hebben gevoeld. Toch geeft het je misschien ook wel een rustiger gevoel omdat het uiteindelijk toch vanzelf is gegaan.
    Heel veel sterkte de komende tijd!

20. Ritje

Ritje Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.029
    0
    0
    bediende
    belgie
    Molly,
    verschrikkelijk moet het zijn!
    en de pijn ook,